iPon Hírek

Karakterfejlődés a TESO-ban

Dátum | 2013. 12. 04.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Bethesda kiadott egy új videót, melynek a fejlődés áll a fókuszában. Azt már eddig is tudtuk, hogy szemben mondjuk a Skyrimmal, az Elder Scrolls Online-nak kasztrendszere lesz. Itt is gyűjtögethetitek az XP-t és lépkedhetitek a szinteket, amiknél mindig kaptok egy tulajdonság és egy képességpontot. (A Skyrimben úgy kaptátok a szinteket, hogy fejlődtetek az egyes képességek használatában.) Ennek ellenére a Zenimax Online mindent bevetett, hogy kellő szabadságot kapjunk: "Az Elder Scrolls játékoknak mindig is nagyon nyílt végű fejlődési rendszere volt, és ez a szellemiség megmarad az ESO-ban is" - mondta el Nick Konkle, a vezető gameplay dizájner a videóban. "Rengeteg választási lehetőség van, dönthetsz úgy, hogy egy dologra koncentrálsz, vagy akár úgy, hogy mindenhova kinyúlsz egy kicsit. Aztán ha elég időt teszel bele, mindennek a mesterévé válhatsz." Az utolsó mondatát nem egészen értjük, hogyan gondolják, de majd meglátjuk. Azt tudjuk, hogy képességpontokat nem csak szintlépéssel, de Skyshardok megtalálásával is szerezhetünk, vagy speciális küldetésekkel. A pontok leosztásával mindig újabb képességek nyílnak ki az adott fán, aztán ha eleget költünk, át is alakíthatunk, vagyis felerősíthetünk meglévőeket (Morphing). A képességfák végén aztán ott lesznek az Ultimate készségek, mint például a Dragon Leap a Dragonknight-nál, amihez nagyon látványos animáció is tartozik (kicsapjuk a sárkányszárnyainkat és ugrunk egy nagyot előre). Ezek a képességek nem az alap erőforrásokat használják (magicka, állóképesség), máshogy kell majd felépítenünk őket (sajnos ezt bővebben nem fejtették ki). Emellett vannak passzív adottságok is, amik permanensen erősítik a karaktereteket egy bizonyos irányban (például a kiszórt villámaitok azonnal hamuvá változtathatják az ellent). Az ESO képében végre ismét kapunk egy olyan MMO-t, amiben van értelme a fajunk kiválasztásának, ezek is hoznak magukkal bizonyos tehetségeket a karakterünknek. Ahogy azt korábban is elmondták a fegyver és páncélviselési képességek mindenki előtt szabadon nyitva állnak, azt fejlesztünk, amit akarunk. Ezen túl pedig lesznek képességek, amiket felfedezés útján szerezhetünk meg, illetve a Harcos és Mágus céheknek is vannak extrái, a vérfarkas és vámpír adottságokról nem is beszélve. Az Elder Scrolls Online jövő tavasszal érkezik PC-re, Mac-re, PS4-re és Xbox One-ra.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. Eretnek90
2013.12.04. 13:33
"Rengeteg választási lehetőség van, dönthetsz úgy, hogy egy dologra koncentrálsz, vagy akár úgy, hogy mindenhova kinyúlsz egy kicsit. Aztán ha elég időt teszel bele, mindennek a mesterévé válhatsz." Értsd: Grindelj netparaszt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Sinker
2013.12.04. 16:46
Kicsit elhamarkodott ez a kijelentés, nem gondolod ? Ez nem egy gagyi, kínai grind játéknak készül , de igen biztos, hogy több 100 játékórát kell majd beleölni, hogy meg legyen minden path benne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Szefmester
2013.12.04. 19:02
de hát mmo... azok mind grindfesztiválokká válnak, max nem 20 perc múlva...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Eretnek90
2013.12.05. 08:08
Eve online-t hozták egyszer ellenpéldának, de még nem sikerült odáig eljutnom, hogy kipróbáljam. És az még a grindelés se lenne olyan nagy baj ha kicsit értelmesen lenne megoldva, mondjuk erre példa csak mobába van. Gyakorlatilag a belefeccölt játékidőért kapsz ingame moneyt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Meteoreso
2013.12.05. 12:42
Az ezzel a baj hogy ha elkészül az online és sikeres
lehet alapjátékot offline hanyagolni fogja később a kiadó és nem fognak már csak ilyenre gyúrni lásd ultima is csak online jelenik meg pedig hát...
Kényelmesebb a "megveszed 8000-ért és még 3000-et havidíjba kifizetsz"
egy kiadónak mint a lekalózkodják a torrentről a CRPG-t.
És majd várhatunk évekig...
ebben az évben nem jelent meg értelmes rpg... ez a szomorú
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. slayer007
2013.12.06. 11:14
Igen, sajnos már kezdenek teljesen kihalni azok a játékok, amik nem MMO-ként készülnek...
RTS már kb nem is készül értékelhető kategória, RPG is lassan megszűnik offline módban... Az átlagember, akinek esetleg kb 3 órája van naponta játszani, labdába sem rúghat a "gamerek" ellen egy mmo-ban... :-/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Fratello slaye...
2013.12.07. 20:38
"Az átlagember, akinek esetleg kb 3 órája van naponta játszani, labdába sem rúghat a "gamerek" ellen egy mmo-ban... :-/"

Őőő. ez utóbbit nem egészen értem, eszerint te az "offline" RPG-kben is PvP-zni szoktál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!