iPon Hírek

Kemény Fable 4-et akart a Lionhead a Fable Legends helyett

Dátum | 2016. 05. 13.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Most, hogy a Lionhead végleg bezárt, egyre több információ derül ki a csapat körüli dolgokról és a Fable Legendsről. Most éppen a játék művészeti igazgatója, John McCormack beszélt az Eurogamernek, és árult el néhány szaftos részletet. Például azt, hogy a Lionheaden belül mindenki egy keményebb és komorabb hangvételű, Unreal Engine 4-re épülő Fable 4-et akart készíteni, azonban a Microsoft ezt rögtön elvetette és inkább egy szolgáltatásként hosszú távon működő játékot akart. McCormack elmondta, hogy a Lionhead fejében egy olyan szerepjáték született meg, ami a viktoriánus korban kezdődött volna, és vegyítette volna az ipari forradalmat némi mágiával és Jules Verne-féle találmányokkal és kütyükkel. Ezen kívül nagyon sötétnek és keménynek tervezték, ugyanis arra gondoltak, hogy csak felnőtteknek szóló besorolást kapjon. A történet leginkább Londonban játszódott volna, megjelent volna benne Hasfelmetsző Jack, a brit mitológia egyes elemei, Dr. Jekyll és Mr. Hyde "egy kis Fable-féle csavarral". Nem hozott elég pénzt a sorozat? McCormack elmondta, hogy hosszú tárgyalásokat folytattak a Microsofttal, amiben megpróbálták meggyőzni az anyacéget, hogy egy ilyen szerepjáték igenis sikeres lehet. A Microsoft szerint az Xbox közönségén belül már elérték azt a maximális játékosszámot, amit egy RPG-vel el lehet érni, és ezt nem fogják tudni megduplázni, ha ugyanazt a formulát veszik alapul. A Lionhead erre úgy reagált, hogy márpedig meg tudják csinálni, csak éppen szükségük lenne ugyanarra a befektetésre, és legalább négy év fejlesztési időre, mint amit például a Mass Effect vagy a Skyrim megkapott, amik akkor éppen a menő szerepjátékok voltak a piacon. "Ha ezt megadjátok nekünk, akkor hozunk valami olyat, ami bevonzza a játékosokat. Erre azt mondták, hogy már volt három lehetőségetek, és csak megháromszoroztátok a pénzt, ez pedig nem elég jó, úgyhogy kopjatok le" - idézi fel McCormack. A Fable Legends fejlesztése ezzel együtt azért haladt előre, csak éppen nem túl zökkenőmentesen. A csapatból igazából senki nem szerette a projektet, ráadásul abból is adódtak problémák, hogy nem volt tapasztalatuk a 4v1-es aszimmetrikus multiplayerrel. A kiegyensúlyozással komoly gondok akadtak, ugyanis a hősöknek és az ellenségnek egyszerre kellett volna szintet lépnie, és végső soron nem érezték úgy, hogy megtalálták a tökéletes összhangot. A források szerint a Microsoft 75 millió dollárt rakott bele a Fable Legends elkészítésébe, és már csak kicsi kellett volna, hogy elérjen a nyílt bétába. Mivel már ennyi munkát beletettek, sokan reménykedtek benne, hogy a játék lelövése után az elkészített anyagokat felhasználhatják a tényleges Fable 4-hez, de ehelyett a Microsoft inkább bezárta a stúdiót. Alábecsülték Peter Molyneux hiányát Habár ma már Peter Molyneux kezd kikopni a köztudatból, a Lionhead munkatársai utólag belátják, hogy talán nem értékelték eléggé a jelenlétét. Miért? Mert a nyilatkozó munkatársak szerint az utóbbi hat évben a stúdió úgy ugrált, ahogy a Microsoft fütyült, ez pedig leginkább azt jelentette, hogy olyan játékokat kellett készíteniük, ami bemutatja az aktuálisan új technológiát. A források elmondása szerint nagyon kevesen akartak dolgozni a Kinecthez készült Fable: The Journey-n, és még kevesebben a Fable Legendsen. Amit azonban akkor még nem láttak, hogy Molyneux távol tudta tartani a Microsoftot a stúdiótól. A beszámolók szerint Molyneux gyakorlatilag bármit megtehetett a cégen belül, akármikor mondhatott nemet a Microsoft kéréseire, és amikor távozott, hirtelen sokkal sérülékenyebbé vált a Lionhead.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. Jakeluhrs
2016.05.13. 12:42
Erre csak ennyit lehet mondani: köcsög pénzéhes m$! -_-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. noPublicFG Jakel...
2016.05.13. 15:27
Minden Világcég ilyen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. michael-ku...
2016.05.15. 09:35
Szokásos felsővezetői hozzá nem értés. Mint a legtöbb cégnél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. CyberPunk6... micha...
2016.05.15. 11:09
Szokásos alsóbeosztotti vélekedés a karrerükben sokkal sikeresebb emberekről. Mint a legtöbb cégnél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. michael-ku... Cyber...
2016.05.15. 13:52
Elég jól keresek, és a beosztásommal sincsen gondom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. CyberPunk6... micha...
2016.05.15. 15:10
Ki mondta, hogy rosszul keresel? Miért érezted fontosnak ezt megjegyezni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. michael-ku... Cyber...
2016.05.15. 18:22
Ez egy jó kérdés. Talán az "alsóbeosztotti vélekedés" miatt lehetett, de hagyjuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!