iPon Hírek

Késik a legfrissebb AMD Catalyst driver

Dátum | 2014. 01. 31.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

Az AMD eredetileg a Battlefield 4 Mantle API patch megjelenésével egy időben szerette volna elérhetővé tenni a Catalyst 14.1-es kiadását, amely lehetővé teszi a Mantle API-ban rejlő lehetőségek kiaknázását. A DICE tegnap menetrend szerint elérhetővé is tette a Battlefield 4 Mantle API frissítését, aminek sokan örültek, hiszen remélték, pár órán belül befut a friss Catalyst driver is. Sajnos az AMD a legfrissebb hírek szerint az utolsó pillanatban komoly hibát fedezett fel a friss Catalyst driverben, így a szoftvermérnökök azonnal munkához láttak, hogy mielőbb kijavítsák azt. Emiatt sajnos még mindig nem érhető el a Catalyst 14.1-es kiadása, ami könnyen lehet, hogy Catalyst 14.2 verziószámmal látja majd meg a napvilágot. Az AMD ígérete szerint az újságírók, illetve a tesztelők 24 órás exkluzív előnyt kapnak majd, ha kész a Catalyst 14.1, így az új driver csak a 24 órás periódus letelte után válik letölthetővé a nagyközönség számára. A helyzet tehát úgy fest, hogy néhány órát még mindenképpen várni kell a friss Catalyst érkezésére. Míg az új driver megérkezik, vessünk néhány pillantást az AMD és a DICE belsős tesztjeinek eredményeire, amelyek arról rántják le a leplet, milyen teljesítménykülönbség mutatkozik a Battlefield 4 DirectX és Mantle API alapú verziói között, ha ugyanazon a tesztrendszeren futtatják őket. Először jöjjenek a DICE tegnap közölt eredményei. Íme:
A tesztek szerint a leggyorsabb asztali Kaveri APU, az A10-7850K alkalmazása mellett, 1280 x 720 pixeles felbontás és belépőszintű beállítások használatával 14% körüli gyorsulás mutatkozott a Mantle API-ra támaszkodó verzióban.
A második teszt már egy AMD FX 8350-es processzorral és egy Radeon HD 7970 videokártyával ellátott tesztrendszeren futott le, méghozzá 1920 x 1080 pixeles felbontás, 1x-es MSAA és Ultra preset beállításával. A DirectX alapú változathoz képest a Mantle API alapú Battlefield 4 nagyjából 26%-kal magasabb FPS átlagértékeket produkált, ami igen jól hangzik.
A felbontás és az Ultra preset megtartása mellett, az MSAA 4x-es értékre történő emelésével is elvégeztek két mérést a tesztelők: a Mantle API alapú Battlefield 4 58%-kal nagyobb FPS értéket produkált, mint a DirectX alapú kiadás. Fontos megemlíteni, hogy a három különböző teszt három különböző tesztjelenetet alkalmazott. Most nézzük, milyen teljesítménykülönbségeket mértek az AMD szakemberei.Íme: A fentiek alapján úgy tűnik, a Mantle API főleg CPU-limitált konfigurációk esetén biztosít jelentősebb gyorsulást. Eredmények ide vagy oda, reméljük, hamarosan mi is alaposan lemérhetjük, mekkora gyorsulást hoz a Mantle API.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

116. jozef8
2014.01.31. 15:08
Na megint csúszik Csak december óta Nem gond, egyszer csak kiadják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
115. Zephyrus
2014.01.31. 15:18
december óta csúszik a 14.1? csúnya lenne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
114. gery84
2014.01.31. 15:24
Most már siethetne az AMD ha már sürgette a EA a gyors BF4 Mantle miatt.
Erre most meg driverre kell várni.

Mindenhol égnek a fórumok e-miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
113. patomi
2014.01.31. 15:29
Kicsi részlet kimaradt azt hiszem:
Level was tested with 64 “pseudo players” that we have for our own internal testing that simulates heavy game workload that we have in multiplayer in order to get more deterministic results compared to full real multiplayer. 64 players on the large Battlefield levels is really demanding of the CPU so this test case is primarily CPU-bound.
Result: 18.87 ms/f -> 15.08 ms/f = 25.1% faster
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
112. LechooEdy
2014.01.31. 15:35
Nah, akkor még is csak megy a hetes szérián, ennek nagyon örülök!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
111. kunrichard
2014.01.31. 16:07
kezdtem örülni. pedig tegnap már lejött a patch mostmár csak az AMD-re kell várni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
110. Fada
2014.01.31. 17:08
A Ph-n kint van a részletes Kaveri-teszt, atti koma most nem osztja az észt, hogy milyen világmegváltó csoda. Persze csak 185 ellenkező előjelű vélemény van ott 200-ból.

Ilyenkor mindig megroppan az a rohadt gerinc!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
109. wishformor...
2014.01.31. 17:09
Eddig sem tudtak normalis drivert irni, valahogy nem csoladkozom, hogy megint ez a szuk keresztmetszet ..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
108. davidrt
2014.01.31. 17:47
Mintha bármelyik friss driver akkora teljesítmény-növekedést hozna, hogy megérné várni. -.-
Telepítem mindig az aktuálist, de mire egy friss játékhoz kijön a javított driver, már rég végigvittem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
107. sootylunat...
2014.01.31. 17:57
Kiadhatnák kíváncsi vagyok ténylegesen less- e javulás.

szerk: Akkor most elvileg 24 órán belül elérhető lesz ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
106. jozef8
2014.01.31. 18:07
sootylunatic: Na ezt én sem értettem nagyon, de szerintem pontos időpont nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
105. sootylunat...
2014.01.31. 18:10
Most h újra olvastam megint és próbálom értelmezni. Szóval majd ha valamikor sikerül megcsinálniuk ezt a drivert átunna 24 órán keresztül eljut a tesztelőkhoz stb és majd csak átunna kapjuk meg . Szóval akkor megint várunk 1-2 hónapig ?Oo
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
104. atti2010
2014.01.31. 18:39
Az AMD ígérete szerint az újságírók, illetve a tesztelők 24 órás exkluzív előnyt kapnak majd, ha kész a Catalyst 14.1, így az új driver csak a 24 órás periódus letelte után válik letölthetővé a nagyközönség számára.

Az újságírók JAN31 délután kapják meg tehát elvileg holnap mindenki más.

During the QA process, we identified an installation issue in AMD Catalyst 14.1 that renders it unsuitable for distribution for testing in your labs. We are testing a new build overnight and will update you on its status by mid-afternoon Eastern Standard Time on January 31. We apologize for the delay and appreciate your patience and understanding.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
103. DeadEnd kunri...
2014.01.31. 19:26
Ezzel én is így voltam, de gyorsan rákellett jönnöm, hogy bizony nincs még Catalyst
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
102. DogTheDog Fada
2014.01.31. 20:16
Eleg siralmas eredmenyek.
a 3870k ugy allon pattintotta,hogy csak lesett.Meg Haswell I3-al szerepel egy tablan,pedig i5 verot akartak belole faragni.
Megneztem volna egy Iris Pro-t is ellene,de azzal sem akartak alazni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
101. Fada DogTh...
2014.01.31. 20:40
Mondjuk arra kiváló, hogy az AMD-patronálta címekben a CPU hátrány gyakorlatilag eltűnjön. Csak kételkedek benne, hogy valaha is azok a játékok lesznek többségben az AAA-címek közül, amik a Never Settle Foreverben vagy más támogatás alatt mennek. Ergo marad egy csomó cím, ahol a bika proci továbbra is előny marad, a Kaveri meg csúnyán leég.

Nagyon vártam a Mantle-t, de nem igazán nyűgözött le, persze ettől még mindig esélyes egy AMD-kártya, bár a driverekkel horrorisztikus mennyiségű problémám volt, úgyhogy lehetséges, hogy 12 év óta először megint Geforce-om lesz.

Viszont combos CPU-hoz is el fog kelleni többGPU-s megoldásokhoz. Pl. arra kiváncsi lennék, mit mutat egy gyenge CPU multi GPU-konfigban, mik a határai. Pontosabban melyik az a leggyengébb processzor, amivel "ki lehet hajtani" mondjuk egy kétkártyás 780Ti vagy 290X felállást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
100. csabi02 DogTh...
2014.01.31. 20:42
Szted hogyan szerepelt volna az iris pro ha a HD4600-as minimum 15-16 de van hol 20 fps el gyengébb,ha meg növeljük felfelé a felbontást,
annál gyengébben produkál az intel megoldása .

Az AMD igp-re egy rossz szavatok sem lehet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.01.31. 20:47
Nincs is rossz szavunk rá. Kb. ugyanarra tudnám használni mint az intel IGP-jét: plusz hőtermelésre.

Úgy foglalhatnám össze: hogy az intel IGP-je kritikán aluli trágya, az AMD ehhez képest fényévekkel jobb, de nesze-semmi-fogd-meg-jól. Ma a Full HD nem álom senkinek, aki ráadásul játszik, nem fog medium beállítások mellett bohóckodni.

Az AMD egyszer ebbe a látnokosdiba fog beledögleni. Van egy tippem, hogy ha mainstreamek lesznek ezek a cuccok, nem ő fogja learatni a babérokat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
98. csabi02 Fada
2014.01.31. 20:51
Speciel nekem le is van tiltva a HD graphics,de van akinek ez is szempont, vagy csak ez....(mert nem akar extra vga-ra költeni)

de az tényleg nevetséges,hogy a 7850k most ért fel a 3870k -hoz számításokban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
97. r00r1
2014.01.31. 20:56
Komolyan mondom, hogy nem vagyok se zöld, se piros párti, de ez a driverrel való sz*rakodás kiakasztó. Most is piros karim van, de gondolkodom a váltáson. valahogy az AMD mindig a drivereken úszik el...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
96. Fada r00r1
2014.01.31. 21:00
Nekem 12.10-es (!) Catalyst van fent, mert hónapokig random mód behalt ha frissítettem. És ez rohadtul nem vígasztal akkor sem, ha én vagyok az egyetlen a világon ezzel. Állandóan csicsásítják és egyre sz*rabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
95. rini
2014.01.31. 21:40
Ez egyértelmű szerintem. Minél bonyolultabb maga a kártya annál bonyolultabb drivert is írni hozzá. A visszafelé kompatibilitásról ne is beszéljünk. Szóval egyre több hibalehetőség lesz bennük.

A Mantle éppen most indul és éppen ezért az elején a kezdeti hibák miatt lesznek problémák, de ahogy egyre több minden kerül bele úgy ennek teljesítménye is folyamatosan fog gyengülni. A DX is szép és jó volt anno de éppen ez a sors fog várni a Mantlera.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
94. t.adika
2014.01.31. 21:50
Ne tessék megkövezni, de ezt a patch-et most nekem kéne letölteni, vagy azt már megtette a játék maga?
Az tiszta, hogy kell a Catalyst új drivere, csak honnan tudom hogy esetleg a játék már automatán lehúzta e??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
93. pocla
2014.01.31. 22:02
Azt ne felejtsetek el hogy 10-15 ezer objektiv helyett már akár 50+ ezerrel is tudnak dolgozni a mantleval. Szoval ne csak teljesítmény növekedést várjunk hanem még durvább játékokat, eltudok képzelni egy gta 6t mantleval ahol már tényleg minden ház bejárhato.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
92. vbalint77
2014.01.31. 22:05
A 13.35-öt lehet tölteni a megáról...
http://megafiles.me/download/642401/tc70188000a-exe

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
91. atti2010 r00r1
2014.01.31. 22:08
Ja mert az Nvidiánál nincs sz@rakodas a driverekkel, van csak azokat a franc se várta úgy mint a Mantle drivert, csúszik még 24 órát, jaj majd öngyilkos leszek, Nvidia is kiadhat 30 drivert de még 7% gyorsulást sem kapsz vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
90. r00r1 atti2...
2014.01.31. 22:18
Nem azt mondtam. Annyit viszont ki lehet jelenteni, hogy az nv driverjei sokkal jobban vannak megírva, mint az amd-jé. 7850-em vannak, az utolsó használható driver (számomra) a 13.7 beta volt, azóta van egy kis teljesítménybeli hullámvölgy...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
89. DogTheDog pocla
2014.01.31. 22:21
Azt mennyi ideig keszitenek,ha a most kell kb 2-3 ev?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
88. atti2010 r00r1
2014.01.31. 22:31
13,12 megy jelenleg, ha az előzőt leszeded és újat telepítesz nem lesz gond, de most jobb ha megvárod az újabbat, persze mikor az Nvidia driverrel a BF3 csak vibrált akkor a zöldek kussoltak de nagyon, és ez több mint fél évet ment.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. sanyix r00r1
2014.01.31. 23:19
Az nv-s driverproblémáknál súlyos amnézia tapasztalható állandóan
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. asdsa
2014.01.31. 23:20
Ebben a tesztben van néhány Iris Pro-s összehasonlítás.
Az igaz, hogy nem egy árkategória és még közel nem kiforrott, de érdekes látni, hogy az Intel is kiadott végre egy értelmes IGP-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. sanyix DogTh...
2014.01.31. 23:21
ugyanannyi idő... tobb objektet lerakni, nem igazán nehéz dolog.
De nem lesz ilyen, mert akkor directx módba beállna az egész játék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. pocla
2014.01.31. 23:28
Szerintetek i5 4670k vagy amd a jobb választás ha mellé egy amd 290 vennék. Battlefield bc2 óta bf fan vagyok nagyon várom hogy toljam a 4et és már elejétől mantleval így megjobban Egy éve adtam el a gépem költözés miatt és most rakok össze egy újat februárban. Remélem nem ref hűtős 290 kapható lesz tartósan
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. sanyix asdsa
2014.01.31. 23:29
Azért ha az amd igp is kapna egy gyors beágyazott memóriát mint az iris pro, nem kicsit gyorsulna, ugyan is az amd igp-k mindig memória limitáltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. atti2010 asdsa
2014.01.31. 23:31
Az Iris Pro így mint AMD drukker tisztelem de belegondoltál hogy legalább egy felső kategóriás AMD VGA-t veszel az árán ami szénné gyalázza, a Mantlet nem is említve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. sanyix pocla
2014.01.31. 23:31
Ha a BF4 a lényeg, akkor vedd meg a legolcsóbb amd procit lappal, tökéletesen fog futni mantle-n (erről szól az egész). Ha más játék is kéne akkor sajnos nem ilyen egyszerű mert a fantasztikus directx-nek köszönhetően oda kell a cpu is.
Oda a legnagyobb órajelű nem sok magos processzorok a nyerők.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. pocla sanyi...
2014.01.31. 23:51
Hát ezaz ez csak egy játék Nem csak miatta veszem, szeretném ha pár évig nem kéne rá költeni és sok jó directxes cím jön the divisont pl tuti vétel lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. Reinkz
2014.01.31. 23:52
Gondoljunk csak bele hogy a 0ról húztak föl egy api-t? ami dx11 helyett kéne helyt állni, nem csak elérni ezt a zsintet, hanem le is kéne körözni, nem kell csodálkozni hogy necces az indítás, és ahogy az új konzolokat sem tudják/akarják még programozni úgy kell ennek is idő nem most fog ez akkora + hozni, idő kell mire felfutja magát, senki ne gondolja hogy hiretelen a semmiből 20fps-t elővarázsolnak csak egy db játék, csak pc-s részelgéért és azon belül is csak radeonosok vgai-ból.

ettől függetlenűl én örülök neki hiszen ez ingyen performance, örülök hogy pont hd7xxx kártyám van és valjuk be 5x hasznosabb feature mint a physx ami gyakorlatilag semmit nem ér, de homokozót tud varázsolni az AcIv-ből pillanatok alatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. csabi02
2014.02.01. 00:00
Engem azért bosszantanak ezek az AnandTech es tesztek,mert
nem tudom észre-e vettétek de pl a F1 2013-ban sehol nem szerepel az iris pro és nem véletlenül,hiszen az összes HD4xxx kb 13fps -el a lista végén kullog a 7850k meg 31fps-t durrant 1920x1080 xtreme settings-ben...

Gondolom az is véletlen ,hogy az 1280x1024-es felbontást meg az 1368x768-at erőltetik,ahol az iris pro dominál mindig
(az is csak az i7-es hordozójának köszönhető)
közben meg a nevéből adódóan az emberek valami 4k-s ultra-brutal felbontás és minőségre gondolnak!
fasza a marketing
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. umi92 Reink...
2014.02.01. 01:04
"A felbontás és az Ultra preset megtartása mellett, az MSAA 4x-es értékre történő emelésével is elvégeztek két mérést a tesztelők: a Mantle API alapú Battlefield 4 58%-kal nagyobb FPS értéket produkált, mint a DirectX alapú kiadás. "



Szerinted ez a teljesítmény többlet nem körözi le a DX 11-et?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. yodamester...
2014.02.01. 02:58
Aki majd a legfelső sorban található géppel rendelkezik,írjon pár sort,hogy tényleg annyi lett-e az FPS növekedés Bf4-ben,köszi.

AMD’s performance claims for Star Swarm and BF4:

AMD is claiming the following for the Star Swarm demo:

AMD A10-7700K + Radeon R9 290X: +319% performance in “Extreme” mode (CPU-limited, 1920×1080)
Intel Core i7-4960X + Radeon R9 260X: +5.1% performance in “Extreme” mode (GPU-limited, 1920×1080).

In Battlefield 4, we have more robust information. AMD claims that the FX-8350 + R9 290X will see an average of 23.8% better performance under Mantle, while the Core i5-4670K + 290X will see a performance improvement of just 7.5%.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. I.Jozsef83 csabi...
2014.02.01. 09:26
Gondolom az is véletlen ,hogy az 1280x1024-es felbontást meg az 1368x768-at erőltetik,

Ez nem erőltetés , hanem a felhasználól darabszámra , a nagy többség ilyen monitorral és laptoppal rendelkezik !
Nem futja mindenkinek Full HD kijelzőre és ehhez igazítják teszteket is . Azt meg tudja mindenki , hogy a még nagyobb felbontásban mutatja meg AMD az erejét

Csak az nemigazán érdekelné a nagyon nagy többséget ... sajnos nekem is csak egy ASUS 19" 1440x900 moncsim van ... nincs 50-60 ezrem egy monitor váltásra .Nem azért ert nem szeretnék . Szüleim sem tudnak venni , ez van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. ThePoweR
2014.02.01. 09:41
"Azért ha az amd igp is kapna egy gyors beágyazott memóriát mint az iris pro, nem kicsit gyorsulna, ugyan is az amd igp-k mindig memória limitáltak."

Az a baj hogy nincs hova rakniuk. Szegény AMD alig fér el így is.
Viszont igaz. Elég drága az intel megoldása, de kezdésnek nem rossz.

Pocla: Ha nem drága akkor egy 4670k vagy ha nem tuningolsz akkor sima 4670-et ajánlom.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. csabi02 I.Joz...
2014.02.01. 10:38
sajnos félre érted!
Ezeket az alacsony felbontású játék teszteket az IRIS PRO-val ~400$ os i7nem a régi monitorosok végett csinálják,hanem mert abban dominál...

Azért azt meg kell jegyezni,hogy szépen fejlődnek felfelé az intel megoldási is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. 0rigami I.Joz...
2014.02.01. 12:30
Most nem azért, de a tesztek nem teljesítmény összehasonlításra, ill. határfeszegetésre vannak?
Megértem a laptoposokat is, de a FHD felbontás nem egy elérhetetlenül nagy cucc manapság... főleg ha tesztről van szó. És főleg, mert egyre több embert érdekel imo.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. ThePoweR 0riga...
2014.02.01. 12:31
Felesleges tesztelni. Olyan mindegy hogy 15FPS-el vagy 20-al megy. Akad mind2.

A fentebb linkelt tesztben csak az F1 2013 tesztjében nincs benne az iris pro. Írják is hogy "Unfortunately due to various circumstances we do not have Iris Pro data for F1 2013."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. MrFox I.Joz...
2014.02.01. 13:07
Ha nagyobb monitort vennél, akkor ahhoz erősebb VGA kellene, szóval halmozott kiadás lenne.

De használt cuccos boltban garival egy x1050-es monitor elérhető 20-25 környékén már, pláne ha beszámítják a régit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. deathspace...
2014.02.01. 14:43
Nekem meg egy LG Flatron L1710S monitorom van, Nekem igenis még ma is elérhetetlen a fullHD sajnos ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. deathspace...
2014.02.01. 14:48
Kíváncsi lennék hogy az én PhenomII X4-em mit érne el egy R9 270X társaságában
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.02.01. 18:50
Elküldjem az enyémet?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. janika77 atti2...
2014.02.01. 19:11
Nekem volt Amd kártyám.Sok gond volt a driverek körül.Meguntam.Visszatértem a zöld oldalra.Ott is vannak gondok de nem annyi.Nos az meg a röhej kategóriája ahogy pl te és a prohardveren van egy hasonló nevű ember miképp véditek az Amd-t.Szerintem baromira nem szorul rá.Ha valakinek ez jön be vegyen azt ha nem ott a másik.Ennyi.Neked amúgy fizetnek,hogy így védesz egy nagyvállalatot?Én úgy vagyok vele azt használom amelyik nekem jó.Leszarom milyen a színe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Domfoz
2014.02.01. 19:23
Szerintem nálatok a hiba, nem a driverrel.Nekem érdekesen semmi problémám sincs.(BTW, ennyi erővel én is mondhatom, hogy szar az nVidia mert szarol a driver a 6 éves 8500 GT-mmel...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. IcolumboI
2014.02.01. 19:57
Szerintetek egy ilyen kombinációban milyen segítséget fog nyújtani a Mantle?

AMD Radeon R9 270X Sapphire, Vapor-X, 2GB
AMD FX-6350 Six-Core Processor, Clockspeed: 3.9 GHz, Turbo Speed: 4.2 GHz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. nana95 Icolu...
2014.02.01. 20:02
Szerintem fog rajta dobni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. _DiEGO_
2014.02.01. 20:02
[AMD Mantle Explored with preliminary results]

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. IcolumboI
2014.02.01. 20:19
Végigolvastam pár fórumot és elég sok helyen említik ezt:
Mantle performance for the AMD Radeon HD 7000/HD 8000 Series GPUs and AMD Radeon R9 280X and R9 270X GPUs will be optimized for BattleField 4 in future AMD Catalyst releases. These products will see limited gains in BattleField 4 and AMD is currently investigating optimizations for them.

Aztán most ezt találtam:
UPDATE (1/30/14): After talking with AMD they wanted me to assure readers that the R9 280X/270X and HD 7000-series of cards based on GCN are supported by Mantle. However, AMD PR made it clear: "All desktop AMD Radeon™ graphics cards based on the GCN Architecture are supported by Mantle and have received driver and application-level optimization in the initial release. However, as Mantle is a new and evolving API, EA and AMD have additional optimization work planned for the AMD Radeon™ HD 7000, 8000, R9 280X and R9 270X GPUs in Battlefield 4™."

Szóval 7000-es, 8000-es, 280X, 270X kártyákra kiadják most a támogatást mint az összes többire, de még nem lesz optimalizálva a Mantle ezekre a kártyákra. Jól értem szerintetek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.02.01. 20:24
Ez furán hangzik, mivel a 270 és a 270x között csak órajelben van különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Whysper
2014.02.01. 20:25
amúgy mi az a 1600p-s felbontás?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. atti2010 Icolu...
2014.02.01. 20:27
Csak pletyka, minden GCN kártya megkapja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. davidrt
2014.02.01. 20:34
Whysper 2560*1600
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. sanyix ThePo...
2014.02.01. 21:13
hogyne lenne, az intel is így csinálta. Rárakott egy bazinagy cache-t amivel kb megduplázta a a chip méretét. Csak ott nem sokat ért, valószínűleg amd-n a csöppet fejlettebb gpu miatt többet érne...
De lehet hogy integrált cache helyett inkább GDDR5 lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. deathspace...
2014.02.01. 22:09
nekem se volt baj még driverrel AMD-t használok, habár elég régit már 6790 de én elvagyok vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. deathspace...
2014.02.01. 22:17
Egy kérdésem lenne.
Ezek szerint akkor a HD 7XXX előtti kártyáknak eddig volt támogatás ?
Vagy arra is kijön csak MANTLE lesz minusz ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. bp123
2014.02.01. 23:48
[LINK]

i3-4330 elég a 290X-hez..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. nana95 bp123
2014.02.02. 00:27
Azért nem lesz ez rossz, hiszen még azért szépen növekedtek a nagyobb intel CPU-k eredményei is szépen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. madcaptain
2014.02.02. 04:29
Ez meg csak egy kezdeti beta driver lesz, amit osszelapatoltak hataridore. Lesz ez meg jobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. gery84
2014.02.02. 05:09
Már kint is van a driver: 14.1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. IcolumboI
2014.02.02. 05:52
Csináltam egy kisebb tesztet még mielőtt felraktam volna az új beta drivert.

Eredeti DirectX, 1920x1200, ULTRA kivéve 2x Antialiasing Deferred:
http://kepfeltoltes.hu/140202/ScreenshotWin32-0001_www.kepfeltoltes.hu_.png

Driver instaláció, újraindítás, játékbeállítás, játék újraindítás után:

Mantle, 1920x1200, ULTRA kivéve 2x Antialiasing Deferred:
http://kepfeltoltes.hu/140202/ScreenshotWin32-0003_www.kepfeltoltes.hu_.png

Ezek szerint működik a Mantle, de még tényleg nincs optimalizálva R9 270X kártyára, ahogy azt már pár fórumon olvastam is.
Amit még fontos tudni, hogy DirectX-el a játék sokkal stabilabban futott, Mantle használatával néha megakadt, hirtelen leesett 20FPS környékére, de max 1 másodpercre. Ezt még mindig rá lehet fogni arra, hogy nincs optimalizálva a kártyára ez az új BETA driver.

Készítettem még fotót az üveg töréséről, itt inkább a proci munkáját kell figyelni a bal alsó sarokban:
http://kepfeltoltes.hu/140202/ScreenshotWin32-0004_www.kepfeltoltes.hu_.png

http://kepfeltoltes.hu/140202/ScreenshotWin32-0005_www.kepfeltoltes.hu_.png

Játék közben készítettem egy screenshotot a task managerről is CPU részéről:
http://kepfeltoltes.hu/140202/CPU_-_Task_manager_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Amin teszteltem:
AMD FX-6350, Sapphire Radeon R9 270X 2GB Vapor-X, 2GB
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.02.02. 07:06
Szerintem túl nagy felbontásban nézted, és a vga mem sávszélessége volt a gyenge pont.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. KaSzaS02
2014.02.02. 09:31
Melyik programmal tudom mérni mantle alatt az fps-t? mert a fraps nem mutat semmit sem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. MrFox death...
2014.02.02. 09:44
Jó az a PhenomII X4, 4 teljes értékű mag, nem FX-es hibrid vackok. FX-6300 sebességét hozza kb. persze órajel függően.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. gery84 Icolu...
2014.02.02. 10:57
Milyen progival csinálod a CPU GPU skálázást?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. abash
2014.02.02. 11:08
Már megjelent,most raktam fel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Timer
2014.02.02. 11:42
Csak nekem tűnik úgy minden DirectX / Mantle képernyőképen, hogy a Mantle valamiért fátyolosabb képet ad? A kolléga által fentebb linkelt képeken is jelen van ez, de a gyári AMD marketing fotókon is látható. Nem tudom, hogy ez valami plusz effekt, vagy csak simán ilyen, de a DX változat valahogy jobban tetszik.

Kíváncsi leszek erre a Mantle sztorira, mert nemrég ruháztam be egy 270x-re. Ha dob a teljesítményen, az csak jó, bár ha más szoftvereknél is előjön a "nincs hang, fátyolos a kép" kombó, akkor nem sok értelmét látom, egyelőre legalábbis.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. nana95
2014.02.02. 11:48
Nekem tök ugyan az az fps, csak mikro laggok vannak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Atis81
2014.02.02. 11:59
Sziasztok! Én is azt szeretném kérdezni ,hogy mivel mértek min., max. és átlag FPS-t? FRAPS-sal nem lehet. Előre is köszi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. gery84 Atis8...
2014.02.02. 12:09
Console-ba: perfoverlay.drawfps 1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. nana95 Atis8...
2014.02.02. 12:10
hogyne lehetne fraps-el?! megnyitod a frapset, és meglesed mi van beálítva benchmarking hotkey-nek, játék közben benyomod, és menti a min/max/avk fpsedet egy txt-ben a mappájában
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. gery84 Timer
2014.02.02. 12:10
Nekem a Mantle szín világa jobban tetszik, én olyan +5-10fps érzek.

De néha be akad, de ezt még ki kell tesztelnem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. nana95 gery8...
2014.02.02. 12:14
Nem értem, hogy te erősebb cpu-val, kb ugyan úgy húzott, ugyan olyan kártyával kapsz 5-10 fps-t, én meg nem nekem a minimum fps lett több kb 2 fps-el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. IcolumboI bzs
2014.02.02. 12:39
Ez a monitorom natív felbontása, ezt hasznaltam eddig jatszas kozben is. Amig ki nem adjak az optimalizalast Mantle-ra, szerintem maradok DirektX-nel. Teny, hogy eleg keves a memoria ezen a kartyan, idovel bovitek egy ugyan ilyennel, viszon addig is, ez van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Timer death...
2014.02.02. 12:45
Mantle nélkül meg tudom mondani! Mire vagy kíváncsi?

Alapórajelen, R9 270x OC-vel, Unigine Valley, alapbeállításokkal, Full HD mellett: 2200 pont, mindent maxra tolva 1600 pont. Tuningolni nem szoktam, bár a próba erejéig lehet, hogy meglépem majd.

BF4 átlag 60-70 FPS-sel ment, volt olyan szekció, ahol alulról verte a százat, és olyan is, hogy csak 40 képkockát tolt ki magából a rendszer, az alá viszont sohasem ment. Utóbbinál persze éppen dőlt minden össze, lőttek ezer irányból, már éppen csak egy csésze forró kávé hiányzott volna az arcomba, annyi volt az effekt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. IcolumboI
2014.02.02. 12:49
Hasznosabb lenne kollegak, hogy ha mindenki leirna a sajat konfigjat, ha mar irja, javult e vagy sem, hogy valami kep azert ki tudjon alakulni. Eleg szerintem a proci es a kartya is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. IcolumboI
2014.02.02. 13:08
Összegyűjtöttem pár új parancsot, amit a BF4 legújabb patchével kaptunk meg (vagy már eddig is voltak és csak most váltak hasznossá )
PerfOverlay.FrameFileLogEnable 1/0 - o start saving frame times
Render.DrawScreenInfo 1/0 - Megmutatja az aktuális konfigurációdat (CPU, GPU, Mantle/DirecX, ....)
PerfOverlay.DrawGraph 1/0 - Megmutatja a bal alsó sarokban a CPU + GPU kihasználtságát, ahogy azt az én képeimen is láthatjátok lejjebb, vagy akár a gyári teszteken is.
PerfOverlay.DrawFps 1/0 - Ez a játék belső FPS (képkocka per másodperc) kijelzője.

Ezen kívül hasznos funkció a screenshot.render funkció is, ezzel képet lophatunk le játékmenet közben. Az ilyen képeket (de akár a .log fájlokat) a C:UsersFelhasználónévDocumentsBattlefield 4 alá menti.

Elfelejtettem még hozzátenni, hogy a lenti tesztet Windows 8.1 Enterprise alatt csináltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. R3plic
2014.02.02. 14:40
Nekem valamiért úgy 10 másodpercenként leesik az fps-em 15-re Mantle-el, míg directx-el semmi ilyesmit nem tapasztalok, az fps viszont tényleg emelkedett, mert directx-el 50 fps körül szoktam lenni, most meg 60 fölött van, de ezek az fps drop-ok nagyon zavaróak, szóval nekem marad a directx.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. holipaido
2014.02.02. 14:47
INTEL Core i5-4670 3.40GHz, HD7850 2GB, ULTRA-n. Fraps szerint:

2014-02-02 14:33:53 - bf4
Frames: 699 - Time: 7597ms - Avg: 92.010 - Min: 79 - Max: 109
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. nana95 holip...
2014.02.02. 14:51
Gondolom ez single player
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. defty
2014.02.02. 15:16
Fx8350 R9280x 3gb vaporx -n mantle minimum maximum fps is nőtt de az fps drop nálam is jelen van van amikor 2-3 meccsig nincs van amikor meg alt tabolni majd vissza kell jönni , hogy lehessen gamelni... de legalább már látjuk a fényt az alagút végén. (w8.1)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. gery84 nana9...
2014.02.02. 15:26
kapcsolgasd a DX11 és utána mantle közt észre veszed.


nana95 neked gyengébb procid van jobban észre kellene venned.
Biztos hogy megy a mantle neked?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. IcolumboI
2014.02.02. 15:29
Mivel gyanítom, hogy az R9 270X-em 2GB memóriával nem épp a BF4 ultra beállításaira lett teremtve (2GB RAM miatt), kipróbáltam a DirectX és a Mantle különbségét Medium beállításokon. Minden mást megtartottam ahogy volt. 1920x1200-as felbontás, 80-as Field of view mellett.

Az eredmény a következő:
DirectX:
http://kepfeltoltes.hu/140202/ScreenshotWin32-0007_www.kepfeltoltes.hu_.png 110FPS

Mantle:
http://kepfeltoltes.hu/140202/ScreenshotWin32-0008_www.kepfeltoltes.hu_.png 155FPS

Tudom, hogy még nincs optimalizálva az R9 270X-re....na de mi lesz akkor, ha optimalizálva lesz? DDD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. warpinger
2014.02.02. 15:42
Én is leszedtem a drivert, de bf4-ben mikor rámennék az optionsre lefagy a játék. Mások is tapasztalták ezt a jelenséget. Szerintetek ez mitől van?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Profeta051...
2014.02.02. 15:57
SapphireR9 270x 4gb + Fx8320 @4GHZ 1920x1080. Minden ultrán(MSAA OFF)field+blur maxon Directx11 40-60FPS, Mantle 55-80FPS. 2xMSAA átlag 50-60FPS. Viszont sajnos még mindig van drop, szóval 80ról 1-2másodpercig vissza esik 40FPSre, aztán újra 70-80.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. harvy666
2014.02.02. 16:36
noh tesztelgettem en is kezdesnek a Starswarm
(a gépem 8 giga 1333 RAM 965BE@3.4 és MSI 270x 4GB gaming edition)
DX: 20 fps
Mantle: 35 fps (a dxes minimum 5 fps 15re ugrott a legnagyott urcsatakban, motion blur nelkul nem teszteltem oket valszeg meg tobb lenne)

ami a bf4et illeti a betaban volt egy bug win7 alatt amitol 5 masodpercenkent leugrott 5 fpsre es jatszhatatlan lett nah most itt is csinalja, viszont win 8 alatt sokkal jobb lett,eddig alig volt meg 40-45 fpsem akar highon jatszottam akar lowon (illetve ugy sikerult tobbet hozni hogy kulsoleg konfigolva lottem mar be low ala a grafikat) most gyakorlatilag hozza a 45-50 fpst multiban atlagos korulmenyek kozott ultran HBAO-n MSAA 4xen

illetve a SS is hajlando a hatterben neha nem valaszolni futas kozben de siman alt tabbal engedi hogy atvaltsak a futo tesztre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. jozef8
2014.02.02. 17:03
Úgy látszik ezzel csak ti nyertetek. Én felraktam mindent, nekem FHD-ban minden fullon, motion blur maxxon, minden ultra HBAO+max MSAA 115% RES. Scale. Eddig volt 41-45 fps-em, most meg van 46-48.
Konfig:
FX 8350 @ 4GHZ
HD 7950 950 Mhz ED.
8 GB 1866 Corsair RAM

Star Swarm steam, mantle: 50 FPS átlag minden fullon
DX:27 FPS minden fullon FHD.

Valamit rosszul csináltam srácok?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. holipaido nana9...
2014.02.02. 17:10
Multi, de 2-en voltunk a pályán... este majd megnézem a skacokkal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. jozef8
2014.02.02. 17:24
Icolumbol:
Screeneket miszerint csinál a játék? Beraktam 1-esre mennyi időközönként csinál vagy hogy megy ez?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. kunrichard
2014.02.02. 17:41
Nálam random beakad tőle a játék. DX11-el pedig simán megy.
lehet a procim gyenge már hozzá
de valóban több az FPS-em sajnos azonban ez mit sem segít ha le akarok lőni valakit és közben megáll gondolkozni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. harvy666
2014.02.02. 17:55
na igen vannak meg esesek, cpu limitnel igertek nagy teljesitmeny ugrast lehet a tied mar tul eros Jozef8 (az en 965BE procimhoz kepest mindenkepp) illetve ne feledjuk el hogy elsosorban minimum fps novekedest igertek, jo lesz ez amondo vagyok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kunrichard
2014.02.02. 18:31
Hát ha a CPU limitnél igérték a javulást akkor elég keményen benézték mert nem kicsit laggol.
volt olyan hogy 2mp-ig meg se mozdult a játék.
most akkor az én gépemnél van a hiba?
Phenom X4 955BE + MSI R9 270X
Mondjuk biztosan jó lesz ez idővel de egyenlőre nálam sajnos használhatatlan
Amúgy a 2. képen a grafikonon azzok a sárga kiugrások nem az akadások akarnak lenni? van egy olyan gyanúm hogy igen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. IcolumboI jozef...
2014.02.02. 18:34
Átállítás után újraindítottad a játékot?
Amit még nem értek, hogy a Motion Blur-t minek használjátok....sokkal hátrányosabb így a játék, nekem személy szerint egyik játékban sem tetszik, persze ez csak személyes vélemény. Azért akarunk több FPS-t, minél gyorsabb mozdulatokat tehessünk és meglássuk az ellenfelet...erre fel meg a Motion Blur mit csinál? Több mozgásnál elmossa képet.

Próbáld újraindítani a játékot hátha segít....nekem is csak akkor jelentkezett a változás. Szólj utána mi a helyzet, kíváncsi vagyok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. IcolumboI jozef...
2014.02.02. 18:36
Itt nincs 1/0 (kakapcs/bekapcs) funkció. Csak az alap parancs, tehát beütöd a screenshot.render parancsot egy ENTER-rel és abban a pillanatban csinál egyet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kunrichard Icolu...
2014.02.02. 18:36
Bocsi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kunrichard kunri...
2014.02.02. 18:37
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kaldimarti...
2014.02.02. 18:40
Gratulálok az AMD-nek! Felraktam a drivert, gép újraindít, bf4 elindít, belemennék a beállításokba, de neeem, mert befagy az egész. Ennyit a hiperszuper mantleről. SOHA többet nem veszek AMD videókártyát... Abban a reményben vettem meg ezt a 280X-et, hogy jobban fut vele a bf4, erre mit látok? nVidia videókártyával jobban fut egy AMD-re optimizált játék. Az AMD-nek még van pofája kijelenteni, hogy egy csomó videókártyára nincs optimizálva a játék, behalok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. kunrichard
2014.02.02. 18:53
És ezt melyik NV kártyára értetted?
http://www.guru3d.com/articles_pages/battlefield_4_vga_graphics_performance_benchmark,7.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. IcolumboI kaldi...
2014.02.02. 19:00
Utána olvastam, elég sok ember ír hibát 280X-es kártyával. Nem szabad elfelejteni, hogy a 270, 270X, 280 és 280X kártyákhoz még nincs optimalizálva a Mantle. Ettől függetlenül működnie kéne, játékból emiatt nem kéne kidobálnia Nekem nagyon sokat segített, érdekes, hogy a füst/köd/por hatást erősebben rajzolja ki a Mantle, szokás kérdése. Távcső használatánál viszont nincs különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. deathspace... MrFox
2014.02.02. 19:01
Nincs is bajom vele, de lassan eljön már a csere ideje .
Megvárom az új intel procikat és majd egy i5 lesz az utód
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. deathspace... Timer
2014.02.02. 19:04
Nem is a 270X-el van a baj
Hanem elég lenne e neki az én "csodaprocim " PhenomII x4 965 4Ghz-en
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kaldimarti... kunri...
2014.02.02. 20:17
Én nézegettem youtube-on teszteket, egy 770 lighting 100-120 fps-t produkál, míg egy 280X 60-80-at.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. ThePoweR kaldi...
2014.02.02. 21:38
Link pls. Egyébként simán 60+ FPS-em van 280X-el. Nem értem hova kéne jobban fusson.

Persze oké, hogy mondjuk azért vetted mert lesz mantle. Hát majd lesz is, de egyenlőre bugos. Addig ki lehet bírni 80FPS-el
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. harvy666 death...
2014.02.02. 23:16
ne viccelj mar, 3.4GHz-en hasznalom a sajat 965-om es mar az is hozza a kozel 50 fpst ultran multiban 270xel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. piter
2014.02.03. 05:40
Nem tudom az AMD userek mit is varnak el pontosan.Olcson vettel egy grafikus kartyat annyi nem eleg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. 5hR3kY
2014.02.03. 09:11
Azt várják el pontosan, hogy az nVidia tulajdonosok ilyen értelmetlen dolgok írogatásával próbálják meg leplezni azt, hogy nekik savanyú a szőlő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. deathspace... harvy...
2014.02.03. 15:53
akkor tehát kihajtja a kártyát ?? mert most tervezek venni egyet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. piter
2014.02.03. 16:27
5hR3ky mi a savanyu?A monitorom FHD arra meg tokeletes nekem ami most van.Gtx 660ti.Nekem nem kell semmifele mantle api.Nem irigykedem csak jokat rohogok,az AMD probalkozasain.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. sks7891
2014.02.03. 18:03
Nem érdemes feltenni. Már Windowsban hibázik a driver... Tálcán zöld négyzetek jelennek meg, villognak. VLC-ben képhibás a video.

HD7790
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!