iPon Hírek

Késnek az Intel következő generációs processzorai?

Dátum | 2014. 10. 27.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Késik a Broadwell-E? A Haswell-E processzorok, amelyek LGA-2011-3-as processzorfoglalatba illeszkednek, így X99-es lapkakészlettel ellátott alaplapot igényelnek, már kaphatóak kereskedelmi forgalomban. Az újdonságok utódai, amelyek Broadwell-E lapka köré épülnek, várhatóan később érkeznek majd, mint ahogy a tervek szerint kellene, legalábbis erről számolt be a VR-Zone kínai kiadása – természetesen nevük elhallgatását kérő források információira hivatkozva. Ha hihetünk a pletykának, a Broadwell-E processzorok első mintapéldányai 2015 második negyedévében készülhetnek el, a termékek sorozatgyártásának beindítására azonban 2016 első negyedévéig kell majd várni, tehát lehet, hogy csak másfél év múlva érkeznek meg.
A kiszivárgott dia alapján úgy tűnik, a Broadwell-E és a Haswell-E között sok hasonlóság lesz, legalábbis ami az alapvető felépítésüket illeti. A Broadwell-E sorozat tagjai is maximum 8 processzormaggal rendelkezhetnek majd, ezekhez maximum 20 MB-nyi gyorsítótár kapcsolódik, PCIe 3.0-s sávokból pedig maximum 40 lehet aktív. A négycsatornás DDR4-es memóriatámogatás is megmarad, ám a rendszer már a DDR4-2400 MHz-es memóriamodulok kezelésére is képes lesz, igaz, csatornánként csak egy ilyen modult állíthatunk csatasorba. Annak ellenére, hogy a Broadwell-E modellek az újabb, 14 nm-es gyártástechnológiát alkalmazzák, ugyanúgy 140 wattos TDP-vel rendelkeznek majd, mint elődeik. Abból kiindulva, hogy a Sandy Bridge-E és az Ivy Bridge-E modellek közötti váltás zökkenőmentes volt, azaz az X79-es alaplapok végig használhatóak maradtak, várható, hogy a Broadwell-E processzorok egy BIOS frissítést követően működni fognak a forgalomban lévő X99-es alaplapokkal. Ezt a feltételezést erősíti, hogy a Z97-es alaplapoknál már régóta emlegetik a Broadwell kompatibilitás meglétét. Skylake-S információmorzsák A Broadwell-E processzorok mellett az LGA-1151-es processzorfoglalatba illeszkedő Skylake-S processzorokról is érkezett némi információ. Az új processzorok tokozása eltér majd a Haswell modellekétől: a termékek több érintkezőt kapnak, valamint a tokozás alján elhelyezett komponensek is mások lesznek.
A rendelkezésre álló Skylake-S mintapéldányok esetében 2,9 GHz-es maximális Turbo Boost órajelről és 95 wattos maximális TDP-ről tesznek említést a források. A termékek DDR3-as és DDR4-es memóriatámogatást egyaránt kínálnak. A Skylake-S processzorok első hulláma a jelek szerint nem lesz tuningbarát, azaz a tuningosoknak egy ideig egészen biztosan a K jelzésű Broadwell processzorokkal kell majd beérniük. Az Intel illetékesei az elmúlt hónap folyamán az IDF alkalmával arról beszéltek, hogy a Skylake processzorok tömegtermelése a következő év második felében indulhat meg. Ehhez képest a VR-Zone már második negyedéves rajtról beszél, ami akár egyszerű félreértés is lehet.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

31. Crytek01
2014.10.27. 08:13
Nem is értem az intelt. Gyakorlatilag saját maga ellen küzd és váltja le a termékeit állandóan,mivel ellenfél már nagyon régóta nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. XuChi
2014.10.27. 08:19
És ez az állandó foglalat váltás is idegesítő

Most vettem lga1150 i5 4690-et és jövőre már nem is lesz új proci a foglalatomba

Intel, Én így szeretlek ((
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Crytek01 XuChi
2014.10.27. 08:22
Aztán minek kéne az a 4690-et lecserélni?
4 +GHz-re húzva bőven kiszolgál a jelenlegei next gen konzolok végéig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. atti2010 Cryte...
2014.10.27. 08:32
2015 után meg jön a DX12 ami pont a CPU terhelést hivatott csökkenteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Kajafun XuChi
2014.10.27. 08:42
Szeressed is, még a 4690 is sok
Ha tudnád mire elég az en FX8120-am ami jóval öregebb, nem is sirnál!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. atti2010 Kajaf...
2014.10.27. 08:46
Az emberekben még mindig benne van a "CPU a számítógép szíve" és hiába magyarázod neki hogy a HDD a szűk keresztmetszet mert juszt-is a CPU-t akarja kicserélni, persze vannak kivételek amikor valóban a CPU fogja vissza de ez egyre ritkább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. codex Cryte...
2014.10.27. 08:46
Egyértek. Ha jól belegondolunk miért kéne új procit venni? Alaplap cserévell rá lehet kényszeríteni a usereket a váltásra. Meg ugye marketingszar, hogy ez most ennyivel meg annyival jobb / gyorsabb stb. Félreértés ne essék, én örülök a Pc fejlődésnek, de ez ebben a formájában már durva. Persze user oldalról érdemes követni a híreket, mi mennyit fejlődik, mikor érdemes váltani. Tapasztalataim alapján 3 év utáni csere már szükséges, 4 év után meg kifejezetten indokolt lehet. Kinek milyen a pénztárcája ugye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. jedi
2014.10.27. 09:16
Természetesen ez is az üzletről szól ! "ÚJ"(?) proci + új foglalat +10% teljesítmény = 150.000Ft ! Hát ha ez valakinek megéri, vegye ! Jahhh, majd el felejtettem ! A DDR4 ! akkor legyen 200.000 !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Crytek01 jedi
2014.10.27. 09:18
Aki félévente cserél vagy évente az meg is érdemli hogy ürüljön a pénztárcája.

A mai napig elég egy ezermillió éves i5 2500K 4+Ghz-re rántva.

Ma a játékoknak inkább RAM és VGA kell de az egyre durvábban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. matyi009 jedi
2014.10.27. 09:27
Ha a 4 magról 8 magra váltás és a csíkszélesség csökkenés neked 10% akkor mehetsz is vissza az iskolapadba
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. ZoliS
2014.10.27. 09:37
A lényegről nem beszéltek kommentelők. Még pedig, hogy mire akarjátok használni a procit. Ha magas CPU igénybevételű programok futtatására, akkor megéri a legdrágább is. Nem mindegy, hogy egy folyamat tíz nap alatt fut le, vagy egy óra alatt. Játékokhoz régóta nem kell új proci. Megmerem kockáztatni, hogy 5-8 éves processzorokkal is lehet futtatni az összes mai játékot. Belevágsz egy Nvidia kártyát a gépedbe - CUDA támogatás -, 6 Gb ram és meg is vagy még pár évre.

"Aki félévente cserél vagy évente az meg is érdemli hogy ürüljön a pénztárcája."

Miért ürülne a pénztárcája? Megveszi a legjobbat, eladja a még mindig értékes előző generációt. Csak az eszén múlik, hogy végül is mennyi befektetésbe kerül a váltás, de lehet olcsóbban kijön, mint az, aki 2-5 évente vált konfigot, de akkor mindent cserél és az előző konfigja eladhatatlan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Zabalint jedi
2014.10.27. 09:40
Egy cégnél simán megérheti, mert lehet, hogy pár hónap alatt visszajön a megnövekedett produktivitás, vagy a kevesebb szükséges emberóra miatt. Nyilván az, hogy Vérpistikéknek farokméregetésre mennyire éri meg, az a Vérpistikék szubjektív érzésén múlik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Zabalint
2014.10.27. 09:42
Egyébként egy dolog biztos, hogy nem éri meg senkinek, megvenni a csúcskategóriát, majd évekig nem cserélni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. eriol Zabal...
2014.10.27. 09:46
Nekem megérte, mondjuk 6 éve még csak 80-90k volt egy "csúcskategóriás" intel CPU. Most már azért kezdenek neccesek lenni az árak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Kajafun atti2...
2014.10.27. 10:06
Felénk a táp a gép szíve!
Amúgy igen igy van ahogy írtad, haverom is lecserélte az fm2+-os procit egy 4690k-ra, mert wowban gyenge volt, emellett folyamat rágtam a fülét hogy ssd-t vegyél, ne cput! Még meg is nézte a wow bétát, ott már amd-vel is olyan volt mint intellel... Aszongya kell az a bizonyos inteles életérzés!!! Most úgy állunk, hogy nekem ssd miatt fényévekkel hamarabb betölt mindent, ő meg cseszheti az életérzést, csak ssd kellett volna 30k-ért!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Zabalint eriol
2014.10.27. 10:10
6 éve 80-90k = 110-120 ezer Ft jelenértéken. Másrészt az nem valószínű, hogy csúcskategóriás volt, hacsak nem munkaállomásba szánt Xenon-od volt. Harmadrészt pedig mihez képest érte meg, hiszen a 6 éve csúcskategóriás procid 4 éve már csak új középkategóriás szintjén volt, 2 éve meg már csak alsó kategóriás szintjén. Ha 6 éve ezen ár feléért veszel, majd 3 éve ismét az ár feléért, akkor ma erősebb processzorod van, miközben 3 évig fele pénzed még kamatozott is. Amit te a felárral kifizettél az az, hogy az első és a második évben erősebb volt a procid azokénál, akik olcsóbbat vettek.

Szerk.:
Viszont mivel a 3. évtől kezdve megelégedtél a középkategóriás, később egy alsó kategóriás új proci teljesítményével, feltehetőleg az 1. és 2. év nagyobb relatív teljesítménye felesleges volt. Kivéve, ha akkor érte el a fejlődés azt a szintet, ami neked elég egy bizonyos feladatra, na ez az egy eset, amikor megérte neked, de akkor nem a hosszútáv miatt, hanem azon 1 vagy 2 év miatt, amikor még ez a teljesítmény csak a felső kategóriában volt meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. DogTheDog
2014.10.27. 10:36
Keshetnek tolem par evet nyugodtan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. enisherpa
2014.10.27. 10:52
Ha kicsit jobban állna az AMD, mondjuk 14 nm-en gyártana nekik a Samsung, vagy most jönne ki a Carrizo 64 MB L3 cache memóriával (stacked ram), akkor nem késne.
Így viszont ráérnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. robipinker
2014.10.27. 10:55
Felőlem is rá érnek..
Vígan elvagyok egy Phenom II 965 procival 3.8Ghz-ra húzva...
Eddig nem nagyon talalkoztam olyan programmal/játékkal aminek ez keves lett volna...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. eriol Zabal...
2014.10.27. 11:02
A Q9550 akkor csúcskategóriás volt. Ha 3 éve veszek a feléért, akkor platformot is kellett volna cserélni, tehát nem jó a matek (amúgy az öregedés tempójával se értek egyet, de mindegy). Jelenleg az i3 tetején van egy OC -s Q9550, és max utasításkészlet hiány okoz némi problémát. Amúgy CPU intenzív dolgok terén video encoding van néha, ott meg nekem mindegy, hogy 8 vagy 6 óra, mert úgyis elindítom, oszt itthagyom (meg nem csinálok sokat). A játékoknak meg nem kell jobb CPU a mai napig se.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Zabalint eriol
2014.10.27. 11:18
Nézd meg Passmark-on, az Iponon kapható leggyengébb 1550-es foglalatú i3 5 ezer pontot kapott, a Q9550 pedig 4 ezret, majdnem ennyit a legjobb Pentiumok kapnak. Erre rátesz egy lapáttal, hogy egy szálon még nagyobb a különbség, mert ugye nagyon sok alkalmazás még ma sem tudja kihasználni a 4 magot. OC-val ne nagyon számolgasd, mert akkor a másik oldalon is számolnod kellene, arról nem is beszélve, amennyit a többlet fogyasztás miatt kifizetsz.

Ami a platformváltást illeti, igen, ebben igazad van, csakhogy a platform vége felé olcsóbb a felső kategória is, tehát azzal is tízezreket spórolsz meg, ha új platform megjelenésekor alsó kategóriát veszel, később meg még mielőtt kifut, cseréled a procit. A másik, hogy még mindig van, hogy a platformváltás olcsóbb/hatékonyabb, mint ugyanazt a gépet bővíteni, mert gondolom a 6 év alatt vettél bele plusz ramot is például.

Ha a játékoknak ma is elég, akkor 6 éve a 10 éves is elég volt, amit fillérekért dobtak már utánad. A CPU intenzív dolgokban igazad van, éppen emiatt van értelme csúcs procit venni, de egy mai középkategóriással sokkal gyorsabb lenne ugyanez, tehát messze van az optimálistól hosszútávra újat venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Chavalier
2014.10.27. 13:35
Szerintem jópáran félreértették, ezeket nem pusztán játékokra csinálják.
A 3D/2D renderelésnél ez egy hatalmas előrelépés minden tekintetben, jó persze igaz hogy manapság videokártyákat használnak erre. De kinek van pénze félmilliós/milliós Firepro-ra meg társaira? Persze ennek is meg lesz az ára abban biztos vagyok, de azért azt a szintet nem közelíti meg annyira.
Aki ilyen játékra vesz... azt inkább nem is kommentálom, a legtöbb mai játékra még egy régi Athlon x4-es is megteszi, csak a videokártya bírja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. coolpet
2014.10.27. 14:04
Nekem van egy 4 eve vett I7-2600K-m, ami akkor 61 ezer Huf volt.

Meg legalabb 4-5 evig nem fogom lecserelni, semmi nem tudja megakasztani/kihasznalni, ami nem kifejezetten cpu munkara van raizgulva. nincs az a jatek, ami meg tudna kozeliteni a teljesitmenyet. Igy is 1600-ra es 0.84V-ra visszavettem, hogy ne prorgjon idleben.

Egyszerunen nen erdekel hogy evente uj foglalatot ad ki az intel, mert amire elavult lesz ez a procko addigra ugyis full general kell majd az egesz gepre. Akkor egy Asus P8-Z68-V lap 2600K proci 8GB Kingston Hyper-X blue 550W-os XFX Core Edition tap, AMD HD6870 Vidkari + egyeb korites kerult kb 170 ezerbe.

Azota kapott egy 60GB samu 830-at, meg egy FHD 22" moncsit, ennyi volt az upgrade. Nem fog erdekelni mi lesz 5 ev mulva mikor cserelnem kell szinte mindent. Nem kell a rinya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.10.27. 14:38
Ez benchmark függő. Pár példa: 3DMark combined/overal score -ban, Cinebench multi-threadben, PS CS6.0 Image Processing -ben, Handbreak H264 encoding -ban, 7zip multitread tömörítésben pl egyedül az i3-4330 jobb a stock Q9550 -nál. A legtöbb tesztben ráadásul csak ~10-20% erősebb. Így ha húzom, ott lesz ahol az i3-4330 stock még mindig költségek nélkül.
És igen, volt plusz ram 13k a 4GB. Kb 250 be volt a gép, amikor vettem. Ház, táp, mehet tovább új gépbe tehát azon nem vesztek. SSD amit később vettem bele szintén, így kár beleszámolni. Ventit cserélsz minden gépbe, szintén kár számolni. VGA cserélve volt 2-3 évente, de azt szintén cseréled platform függetlenül. Szal ha levonom a VGA -t és az átvihető cuccokat a kezdeti árból kapok kb 150k -t, amit ossz el 7 évvel (még pár hónap és annyi lesz a konfig) ami alatt végig jó gépem volt. Jelenleg maxon megy minden új, GPU intenzív játék 50-70 avarage FPS -el, fps drop nélkül. Így lehet hogy még egy újabb évet is kihúzok vele. Nekem ez megérte, jobban mintha plaformot váltottam volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. eriol
2014.10.27. 14:50
A fogyasztáshoz még annyit, hogy az a ~20-40kWh amivel évente többet eszik az OC -s CPUm nem fog földhöz vágni. Télen meg kevesebbet kell fűteni miatta...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Zabalint eriol
2014.10.27. 15:10
De pont az az, hogy a platform váltás lényegében alaplap + CPU, mivel a többit amúgy is cserélnéd (VGA), bővítenéd vagy épp egyik esetben sem cserélnéd (ház). És mint írtam, a 3 éves váltások nem minden esetben jelentenek platform váltást, ennek ellenére 110-120 ezerből (amennyit jelenértéken költöttél akkor) kijön 2 darab középkategóriás processzor és alaplap, amivel nagyobb időszeleten van erősebb géped, mint azzal, hogy kifizetted a majdnem csúcskategória (mert a Hashwell-E és Broadwell-E az a kategória, mint akkor voltak a munkaállomásokba szánt Xenonok, a te procid mai megfelelője a legerősebb 1150-es foglalatú legerősebb i7) felárát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.10.27. 15:50
Kifelejtetted a RAM -ot, amit platformváltáskor szintén kifizetsz. ~150et költöttem mobo+CPU+RAM, az 2be 75k. Ha most 75k -ból kéne ezt a 3 alkatrészt beszerezni, az nem érné el a jelenlegi gépem teljesítményét, nem is beszélve az alaplap minőségéről. Ha akkor vettem volna 75k -ből gépet, szintén ez lett volna az ábra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. weri
2014.10.27. 15:57
Szerintem nyugodtan keshet az uj proci nincs amiert annyira kene sztem felniuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. csabi02
2014.10.27. 18:07
részükről ki is lehetne hagyni 1-2 generációt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Glaz-doz-f...
2014.10.27. 20:36
Most egy Ivy processzorom van (3470), de ahogy hallom, rohamosan csökken a "támogatottságuk". A biztonság kedvéért már bespájzoltam egy tartalék alaplapból. Ha valamikor is meghibásodna, -remélhetőleg a távoli jövőbe- nem kell amiatt megválnom a drágább processzoromtól.
Mondjuk egy Skylake-re azért beneveznék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pdx06
2014.10.27. 21:42
Ezeket nem tartom igazi generációváltásnak. Ezek csak frissített verziók, minimális vagy semennyi erőtöbblettel. Az az igazi generációváltás ami miatt már tényleg rákényszerül az ember a cserére, de ahogy elnézem a youtube-os fronton, néhány emberkénél kevesebb pontszámot kapnak ezek a nagy nextgen processzorok mint az előző processzoruk, legyen akár i7 akár más.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!