iPon Hírek

Készül a terep a 3DMark 11 számára

Dátum | 2010. 10. 22.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

A Futuremark illetékesei a napokban mutattak be egy új videót, amelynek köszönhetően megismerkedhettünk a következő generációs videokártyákat tesztelő alkalmazás egyik tesztjével, aki esetleg lemaradt a videóról, az itt pótolhatja be a hiányosságot.

A legfrissebb hírek szerint a még idén megjelenő 3DMark 11 számára már elkezdte előkészíteni a terepet a gyártó, ugyanis régi tesztprogramjait hamarosan száműzni fogja az ORB rendszerből (On-line Result Browser). Az ORB tulajdonképpen az a szolgáltatás, ahol a felhasználók által lefuttatott tesztek eredményeit tárolják, méghozzá úgy, hogy a pontszám mellett a tesztet futtató konfiguráció legfontosabb adatai is szerepelnek. A hatalmas adatbázis böngészhető és kereshető is, így könnyedén megtudhatjuk, hogy nagyjából mire képes az általunk kiszemelt processzor-videokártya kombó, elég csak néhány teszteredményre rákeresni. Már ha a játékok alatti teljesítmény helyett inkább a pontszámok számítanak.

3DMark 11 - Neki készítik elő a terepet.
A nem is oly távoli jövőben a régebbi 3DMark és PCMark szoftverekkel már egészen biztosan nem publikálhatunk majd eredményeket, ezek ugyanis egy az egyben eltűnnek majd az ORB felületéről. A Futuremark kissé átszabja majd az on-line szolgáltatás kezelőfelületét és ezzel együtt kiszórja a régi tesztalkalmazásokat is, így a 3DMark 2001 SE, 3DMark03 és a 3DMark05, valamint a PCMark 2002 és a PCMark04 névre keresztelt szoftverek által adott pontszámokat nem lehet majd feltölteni az ORB adatbázisba, azaz hitelesíteni sem lehet őket. Ettől függetlenül az említett szoftverek továbbra is használhatóak lesznek, de csak otthoni célra, a hivatalos tuningversenyekről mindenképpen el fognak tűnni.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. XtreemX
2010.10.22. 14:16
Már nagyon várom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. neofery
2010.10.22. 16:11
A DX10 bukta volt.Ezzel mi lesz?Remélem a Dx11 már tényleg használva is lesz a valós programokban.Még ma is DX9 kódban játszunk.Minimális DX10-es játék van.De miért?Na mindegy.Én is kíváncsi vagyok rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rini
2010.10.22. 16:53
Egyszerű a válasz. A dx 11 kódjai olyan nagy terhelést raknak a jelenlegi legerősebb konfigurációkra is, hogy nem bírnak vele. Ezért használnak csak ilyen félmegoldásokat. Egy kicsit ide, egy kicsit oda tesznek bele a programokba.

A dx 10 sem lett volna bukta ha nem kötik a Wista használatához. Ráadásul a Wista bukott akkorát, hogy csak na. Ezzel le is rántotta a dx 10-et magával, később pedig már nem volt lehetősége talpra állni mert jött a win7 és a dx 11. Így a fejlesztők már nem is törődtek a dx 10-el. Mellesleg látványvilágilag egyik sem tud igazán a dx 9 fölé kerekedni. (ebbe komolyan beleszólnak a konzolok képességei is) Néhány dologban talán, de nagyon kevés helyen. A dx 10-11 inkább a fejlesztők életét hivatott volt segíteni mint szebb grafikát elérni. Idővel a dx 11 és a hozzáfejlesztett hardverek képesek lesznek átvenni a dx 9 helyét, de még ezek a feltételek nem teljesen adottak.Ha megjelennek az újabb konzolok akkor pedig rohamosan fognak terjedni az ilyen játékok, ahol egyre jobban kihasználják a dx 11-ben rejlő lehetőségeket is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. tibaimp
2010.10.22. 17:47
a dx10 félmegoldás volt csak.
A dx11 a tessellatio miatt már jobban elterjedhet, az igaz, hogy még a mai csúcskártyákat is megeszi reggelire sok esetben.

Nézzétek meg a cod6 grafikáját, de úgy, hogy odamész a falhoz, ahol a téglák látszólag! és ez a lényeg, hogy csak látszólag "kiemelkednek, kitülemkednek" a fal síkjából, na az nincs valójában, míg a dx11-es fal esetében nem csak a szemed van becsapva.

lesz ennek jövője szerintem

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Endibácsi
2010.10.22. 17:50
Szépen meg van biztos, csak atomerőmű kell hozzá, hogy normálisan fusson.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. rini
2010.10.22. 18:18
Nem gondolnám, hogy félmegoldás volt csak inkább a fejlesztőknek szolt mint a játékosoknak. A dx 11 elterjedéséhez pedig elsősorban a konzolok támogatása valamint sok idő szükséges. A dx 9-nek ez megadatott és pontosan ezért tudja még mindig tartani magát.

Ez a látszólag kiemelkedő dolgok megoldhatók dx 9-el is. A különbség csak annyi, hogy máshogy oldják meg és így a látvány ugyan az lesz mint dx 11-ben. Viszont nagyobb erőforrás kell ugyan ennek a megjelenítéséhez dx9-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!