iPon Hírek

Két játékot ad ki az ENSZ

Dátum | 2017. 03. 02.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

A videójátékoknak régóta felettébb rossz híre van bizonyos körökben. Az olyan, erőszakkal teli (korhatáros) alkotások, mint a Grand Theft Auto-sorozat, vagy a Call of Duty gyakran kerülnek elő, mint bűnbak, mely rossz hatással van a játékosokra (főleg a gyerekekre, akik egyébként nem is játszhatnának velük) a bemutatott, részletesen ábrázolt erőszak miatt. A tapasztalt játékosok azonban tudják, hogy rengeteg játéktípus középpontjában a pozitív kapcsolatok állnak a konfrontáció helyett – a globális diplomáciát gyakorolhatjuk például a Civilization-sorozattal, vagy festői farmokat építhetünk a Stardew Valley-ben. A játékok tehát nagyon különbözhetnek egymástól és sok közülük az agresszió kiélése helyett a megfontolt döntéshozatalt helyezi előtérbe. Az olyan alkotások, mint a This War of Mine és a Papers, Please sokak véleménye szerint komoly, empatikus játékok, történetük és az ezt támogató eszközök erőteljes érzelmeket keltenek. Erre az ENSZ is felfigyelt, az UNESCO Mahatma Gandhi Intézete pedig egy torontói kutatót, Paul Darvasit kérte meg a téma szemügyre vételére, sőt, a világszervezet két „empatikus játékot” is ki fog adni saját erőből.
Ha rendesen csinálják meg őket, a hasonló játékok hatásosabbak lehetnek az olyan hagyományos eszközöknél, mint a filmek és a könyvek, hiszen az adott alkotásban hozott döntéseinkkel nekünk kell szembenéznünk, ahogy haladunk előre. Darvasi szerint a beleélésnek ez a foka sokkal valóságosabbá teszi a szituációkat és nagyobb esélye van, hogy elősegíti a különböző nézőpontokat valló és eltérő tapasztalatokkal rendelkező csoportok egymás közti megértését. Az ENSZ egyik játéka a márciusban megjelenő World Rescue lesz, melyben olyan globális problémákat kell majd megoldanunk, mint a járványok, az erdők pusztulása, vagy a szárazság. A másik projektnek még nincs címe, de a gazdaság és a környezetvédelem egyensúlyára megy rá: a rövid távú haszonszerzést kell majd összehoznunk a hosszú távú fenntarthatósággal. Darvasi persze arra is figyelmeztet, hogy a témában több kutatásra lenne szükség, hiszen az ezekkel a játékokkal való időtöltés ugyanúgy nem tesz minket azonnal jobb emberré, mint ahogy egy FPS-rajongóból sem válik automatikusan erőszakos gonosztevő; sok munkába kerül még, hogy a műfajból igazán hatásos "fegyver" váljon az emberiség jobbá tételének érdekében.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. mikej95
2017.03.02. 12:31
Elnézve az ENSZ korábbi "sikereit" a Big Rigs-nek kihívója lesz a közeljövőben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Qqtyin
2017.03.02. 14:41
ENSZ... valahol megölik a katonáit rögtön gyáván kivonul. Nem propaganda kellene hanem normális, erős hadsereg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.03.02. 15:00
Az ENSZben gyakorlatilag a világ összes országa benne van és nem egy katonai szervezet. Ha kivonul akkor azt nem az ENSZ teszi, hanem egy bizonyos ország katonái.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Pendra37 Qqtyi...
2017.03.02. 16:43
Az ENSZ katonak nem katonak a szoros ertelmeben hanem bekefenntartok. Gyakorlatilag elo falkent valasztanak szet haborgo orszagokat, nepeket. A fegyvereik pusztan onvedelmi celokat szolgalnak. A tagok hivatasos katonak kozul kerulnek ki, mert barmikor beuthet a baj es akkor kepesnek kell lenniuk arra, hogy harcoljanak az eletukert. Mondjuk a francia bekefenntartok afrikaban az Idegen Legiobol kerulnek ki, ugyhogy a helyiek is tudjak, hogy veluk nem erdemes szorakozni. Viszont ez messze nem altalanos.

Az amcsik Irakban meg a NATO csapatok Afganisztanban ENSZ jovahagyassal vannak, de nem az ENSZ egisze alatt. Ok nem bekefenntartok, hanem katonai tamado/megszallo erok, annak minden sajatossagaval.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. VikMorroHu...
2017.03.02. 17:28
Bizony, a globális diplomáciát én is gyakoroltam a Civilizationben. Tankokkal, repcsikkel, ilyesmikkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!