iPon Hírek

Két új tápegység a Corsair-től

Dátum | 2009. 05. 29.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Corsair a tápegységek piacán elég régóta képviselteti magát, a gyártónak számos moduláris tápegysége van jelenleg is forgalomban. Egészen idáig hatalmas űr tátongott a moduláris tápegységek kínálatában: a középkategóriás modellek közül 620W-os volt a legnagyobb példány, míg ez után már rögtön az 1 KW-os, felsőkategóriás verzió következett, a kettő között pedig egy nagy szakadék volt jelen. Ennek mostantól végre: a vállalat nem egy, hanem rögtön két újdonsággal próbálja orvosolni a helyzetet.


A 750W-os és 850W-os teljesítménnyel rendelkező megoldások segítségével már teljessé vált a kínálat. A két moduláris felépítésű termék esetében egyetlen 12V-os fázis segítségével történik a teljesítmény jelentős részének leadása. A tápegységek hatékonysága 90% körül helyezkedik el, az alkatrészek hűtéséről egy 140 mm-es átmérőjű ventilátor gondoskodik, amely a pillanatnyi hőmérsékletnek megfelelően változtatja fordulatszámát. A mérnökök egy speciális megoldás segítségével elérték, hogy a ventilátor addig ne pörögjön fel jelentősen, amíg a terhelés el nem éri a névleges terhelhetőség 70%-át.

Csatlakozók tekintetében mindkét újdonságon gazdag felszereltséggel találkozhatunk. A HX750-es verzió 12 darab SATA tápkábellel, nyolc Molex tápkábellel és négy darab 6/8 tűs PCI Express tápkábellel van ellátva. A nagyobb teljesítmény kínáló HX850-es modell esetében a felsoroltakon kívül további négy Molex tápkábel és további két PCI Express tápkábel is jelen van.


A gyártó közleménye az újdonságok ajánlott végfelhasználói árával kapcsolatban nem szolgál információkkal. A HX620-as változat jelenleg 150 dollárért, a HX1000-es modell pedig 240 dollárért vásárolható meg, így a két újdonság végfelhasználói ára várhatóan e két összeg között fog elhelyezkedni. A tápegységekre hét év garancia jár.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. StevyXIX
2009.05.29. 15:30
VISSZA A HIRHEZ

Mondjuk eddig is voltak nem moduláris darabok szóval "űr" nem igazán volt szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. BullFrog
2009.05.29. 15:42
engem az jobban idegesít, hogy tavaly megvettem 13 ezerért a Corsair VX450-t most meg ugyanaz majd 40%al drágább, 18 ezer forint körül van, ez aggasztó tekintve hogy fogalmam sincs miért lett drágább >> ennyire nem nőtt az USD....

ahelyett hogy hoznának ki új tápokat a régiket kéne jóárasítani
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. maverick13
2009.05.29. 15:42
"Egészen idáig hatalmas űr tátongott a MODULÁRIS TÁPEGYSÉGEK kínálatában..."

...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. vzsryl
2009.05.29. 15:50
"Ennek mostantól végre:" inkább vége
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. StevyXIX
2009.05.29. 15:51
BullFrog:
Nem hogy örülnél, hogy ilyen olcsón hozzájutottál, gondolom akkor az euró 230 forint se lehetett, ezért volt olyan olcsó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. greganka
2009.05.29. 16:49
mi a különbség a moduláris meg a nem moduláris táp között?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Ryd3r
2009.05.29. 16:54
moduláris:csak azokat a kábeleket rakod rá amelyiket használod
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. peter90
2009.05.29. 17:23
Tényleg nagy szükség van 750-850 W-os tápokra! Nekem egyszerre 2 megy a gépbe, mert nem bírja el az 1700+-os Athlon XP-t 2400+-ra húzva Geforce 2-vel!

Inkább csináltak volna egy HX300-ast.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. sYs
2009.05.29. 17:57
Inkább egy HX200-ast...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. vzsryl
2009.05.29. 18:22
Azért manapság szükség van 300W-ra. De legjobb lenne, ha egy 400HX-ot piacra dobnának. Az simán elég lenne egy corei7-es rendszernek is, ha nincs agyonhúzva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. peter90
2009.05.29. 19:26
Van 450HX, azért 50 W nem különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. StevyXIX
2009.05.29. 20:02
Jah mert 50 watt különbség sincs köztük, hanem 32 watt 12 voltos ágon persze, de hát 90%-ban úgy is ez van terhelve a mai számítógépeknél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. vzsryl
2009.05.29. 20:05
De az sok konfighoz már felesleges, és kicsit drága is. Ha pl lenne egy 400HX 15k környékén, akkor eléggé bestbuy szagú lenne. Mondjuk ott van az 500-as FSP Everest, mint potenciális ellenfél, de a Seasonic beles Corsair biztos halkabb lenne annál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. peter90
2009.05.29. 20:23
50 W miatt ~4-5 ezerrel olcsóbb lenne. Hát persze, hogy!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. d311c
2009.05.29. 20:27
Egyetértek, kell a 200W-os, és nem kell mindenhez 300W minimum (pl. az én gépemhez sem kell).
A gép teljesítményfelvételét nem túlzottan meghaladó teljesítményű táp önmagában nagyobb hatásfokot jelent idle közeli használatnál. Különösen, ha a tápegység kihasználtsága 15-20% alá is leesik ilyenkor.

Csak sajnos nem a prémium piac része, ezért nem akarnak a gyártók foglalkozni vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. vzsryl
2009.05.29. 21:02
(peter90 @ 2009 May 29, 19:23) 50 W miatt ~4-5 ezerrel olcsóbb lenne. Hát persze, hogy!

Egyértelm?. Nézd meg a 400CX és VX450 közötti árkülönbözetet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. peter90
2009.05.29. 23:21
CX400-ban egy-két dolog gyengébbre lett cserélve (nem vészes!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. vzsryl
2009.05.29. 23:45
Mi tartaná vissza őket, hogy egy 400HX-el is megcsinálják ezt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. peter90
2009.05.30. 11:07
Talán a garancia, a moduláris tápjaikra 7 évet vállalnak. Nem tehetnék meg, hogy a 400HX-hez odaírják: "Bocs, csak 1 év."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. vzsryl
2009.05.30. 14:09
Igaz. Hát akkor már inkább egy picivel hangosabb, de jóval olcsóbb FSP Everest érné meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. StevyXIX
2009.05.30. 21:12
5 év garancia van Corsair tápokra (CX400-ra "csak" 3 év)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. peter90
2009.05.30. 22:13
A modulárisokra 7.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. vzsryl
2009.05.30. 22:56
Sajnos kis országunkba csak 5 év. nincs egy cég se ami garantálja, hogy 5 éven belül nem csődöl be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. StevyXIX
2009.05.30. 22:59
Ezek nem modulárisak?
És ez?
Mellesleg itt írják.
" The 1000HX, 850HX, 620HX & 520HX, TX and VS Series of Power Supplies have a 5 year warranty. The 450HX, 750HX & 850W have a 7 year warranty"
Garanciát a gyártó vagyis a Corsair biztosítja, szóval amíg van Corsair van garancia is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. peter90
2009.05.30. 23:36
Aztaqrva.
Mindegyikre 100000 órás MTBF értéket adnak, de a gyengébb 80+ minősítésűek kevesebb garanciát érdemelnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. StevyXIX
2009.05.30. 23:46
Én úgy látom, hogy a 3 legutolsó HX kap 7 év garit, de hogy miért azt nem értem, HX450 és VX450 szinte ugyan az, csak HX az moduláris.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. K.Szabolcs
2009.05.30. 23:56
És ezek a tápok vajon mikor lesznek itthon kaphatók?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. StevyXIX
2009.05.31. 00:11
Nem tudom mire nem elég 520HX vagy 620HX ha moduláris táp kell, bár 650TX-et előbb vennék, annyira nem zavarnának a kábelek, ha nagy teljesítményű táp kellene (min 4870x2 GTX295 és hasonlókban gondolkodva persze).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!