iPon Hírek

Ki építi meg az első holdbázist?

Dátum | 2012. 01. 23.
Szerző | Jools
Csoport | EGYÉB

Az orosz űrügynökség, a Roskosmos elmúlt éve nem sikerektől volt hangos. A Phobos-Grunt, illetve a Progress teherűrhajó mellett számos műholdat is elvesztettek. A Roskosmos vezetőjét, Vlagyimir Popovkint azonban nem törte meg a sikertelenségek sorozata, optimistán tekint a jövőbe, amire szükség is lesz, tekintve hogy a moszkvai vezetés elérkezettnek látja az időt egy állandó holdbázis kiépítésére.

Ahogy Popovkin egy rádióinterjúban nemrégiben kifejtette: nem érik be pár lépéssel a Holdon. Úgy gondolják, hogy elég információval rendelkeznek égi kísérőnkről ahhoz, hogy megkezdjék annak tényleges emberi felderítését. A terv optimális megvalósítása érdekében folyamatosan egyeztetnek a NASA-val és az Európai Űrügynökséggel.


Jelenleg két terv van terítéken: az egyik szerint a bázis a Hold felszínén épülne, a másik egy Hold körüli pályán keringő űrállomást képzel el. A holdbázis ötlete először a hidegháborúban merült fel, amikor komoly tervek készültek az állandó szovjet jelenlét megvalósítására a Holdon.

Persze Popovkin nyilatkozatát és terveit nehéz komolyan venni, tudván hogy milyen nagy bajban is van az orosz űrprogram. Vitalij Davidov igazgatóhelyettes a teherűrhajó szerencsétlenségét követően még arról beszélt, hogy ‒ legalábbis orosz részről ‒ fel kellene hagyni az emberi jelenlétet igénylő űrkutatással. 

Ez a nyilatkozat, valamint az a tény, hogy az Egyesült Államok visszavonultatta űrsiklóit, és ezzel az emberi űrfelfedezést a magáncégek (pl. SpaceX) kezébe adta, mindenképp egy éra végét jelenti. Egy olyan időszakét, amelyben a két nagyhatalom még hangsúlyozott fontosságot tulajdonított annak, hogy személyes jelenlétük biztosított legyen az űrben is.

Mindez az orosz terv megvalósítását a lehetetlennel teszi határossá, és mint a fentiekből kiderült: az amerikaiak sem szándékoznak versenybe szállni. Jelenleg Kína az egyetlen állam, amely rendelkezik a szükséges anyagi és technológiai forrásokkal, valamint kellő motivációval is az első holdbázis megépítésére.
 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

35. arin
2012.01.23. 17:57
Ez egy "ésszerű" együttműködéssel megvalósúlhatna...tiszta sci-fi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. gezu1025
2012.01.23. 18:17
Szánalom, hogy azok a nemzetek akiknek pénzük és technológiájuk is megvan az űrkutatás határait feszegetni nagyjából szarnak az egészbe. És ez így is fog maradni amíg nem lesznek érdekeltek az ügyben, ebből a szempontból a hidegháború "jó" volt.
Persze van kis mozgolódás (Curiosity, 1-2 űrtávcső) de messze nem annyi, mint kéne.

Vicc, hogy 25 évvel a holdraszállás előtt (1944) alig létezett sugárhajtómű nem, hogy hangsebesség feletti repülés. Azóta pedig még 40 év eltelt, és igazán lényegi előrelépés nem történt.

Azért az is igencsak érdekes, hogy az apollo program a 2. vh után németországból "elmenekült" tudósok és mérnökök munkáján alapult (több mint alapult) Meglátásom szerint a 2. vh alatt nagyobb technológia előrelépés történt mértékeit tekintve, mint az elmúlt 20 évben. Éppen azért, mert volt motiváció és érdek, hogy haladjanak előre, és találjanak ki új dolgokat. Persze attól még nem volt jó dolog a 2. vh.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. zodiac83
2012.01.23. 18:26
@gezu1025: Ha ez az ára, hogy máramennyire béke van (bár így lenne), részemről legyen. Nincs túl sok illúzióm, hogy ez tartósan így marad a jövőben is, de ne legyen igazam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. absolom
2012.01.23. 18:34
gezu1025:

Olvastam régebben egy esszét arról, hogy mennyi embert megölt a II. V.H., de azóta mennyi embert meg is mentett. Mert az orvostudomány is rengeteget fejlődött, a technikáról nem is beszélve a II. V.H. idején. Volt rá alkalom, hogy kikísérletezzék, és hogy gyakorlatot szerezzenek.

Ha idézőjelben nem lett volna annyi halott meg sebesült, akkor nem is itt tartanánk ma, ahol tartunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. gezu1025
2012.01.23. 19:23
Én főleg az USA-ra és Kínára gondoltam. Attól, hogy szép és hangzatos szövegeket löknek az arcunkba nem sokat csinálnak az amerikaiak. Nem mondom, azért ölnek bele pénzt, de messze nem annyit, mint a hidegháború idején.

Kína érdekesebb egy fokkal, ők nem szövegelnek (nem úgy, mint az oroszok lásd pl. ezt a cikket), de nem is törik össze magukat a nagy sietségben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Vargha
2012.01.23. 19:25
Csak az fejlődik roham léptekben amiből gyors és nagy haszon van.
Pl.: 20 éve egy aktatáskával telefonáltak és ha vki előkapott volna egy okostelefont időutazónak nézték volna.
Kína lehet a verseny felélesztője szerintem pláne ha valamit találnának is.
Azt viszont nem hiszem,hogy a világháborúkból profitálhatunk igazán. Valószínűleg a
következőnek a "gyümölcseit" már nem sokan élveznék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. gezu1025
2012.01.23. 19:32
Én sem azt akartam mondani, hogy hú de jó lenne egy világháború LOL DEHOGYIS!

Csak azt mondtam, hogy az akkor kifejlesztett technikára alapoztak. És ezzel az egésszel arra utaltam, hogy a fegyverkezés csak ami hajthatja előre az űrkutatást.

De mostmár hozzá kell tennem, hogy nem csak a fegyverkezés hanem a haszon is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Destructo
2012.01.23. 19:53
Na végre valami.Már vártam mikor lesz egyáltalán nyílvános kijelentés...Nagyon jó lenne egy holdbázis megépítésén,és holdbázison dolgozni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. jozsefm
2012.01.23. 19:53
Jelenleg Kína az egyetlen állam, amely rendelkezik a szükséges anyagi és technológiai forrásokkal

ez azért nagyon kemény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. enisherpa
2012.01.23. 20:13
A hidegháborúnak vége. És nincs bánya a Holdon. Ezért nem törik magukat annyira, hogy oda jussanak. Talán, ha találnak titánt, gyémántot, ritkaföldfémet, vagy rájönnek, hogy zéró gravitáción hogyan lehet méregdrága 50 GHz-es procit gyártani 1 nm csíkszélességen, akkor szükség lesz holdbázisra is. (A procigyártás alapanyagot olcsóbb lenne a Holdról vinni.)

A másik lehetőség az olcsóbb űrutazás. Ha az egy kiló felvitt tömegre jutó költség csökken, akkor egyszercsak elkezd pár dolog kifizetődő lenni.

Az én álmom a Mars lakhatóvá tétele az űrből összehalászott gázokkal és vízzel. De ez még odébb van, mint a holdbázis.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. balrogh
2012.01.23. 20:31
Enisherpa. Az én álmom
Teleport. Amolyan star trekkes vagy CSillagkapus.
Féreglyukkal való űrutazás.
Az hogy kiugorjak az űrbe az ne teljen nagyobb nehézségbe mint most átmenni a szomszéd városba hamburgert enni
Minden használati eszköz tök vizuális ilyen hologrammos cuccokkal legyen felszerelve.
Az hogy az agyunk kapacitását 7-10 % ról 70-80% ra feltoljuk.
A Tanulás azt úgy zajlódjon mint a MÁTRIX c.filmbe
Minden napenergiával működjön, és Fúziós reaktorok lennének a földön, ami tök ECO
És 30 MAGOS AMD 18 990 4xCF Ketyegjen a Gépembe ami 6*10_a_23 adikon szoros teljesítményt tud mint a mostani 6870 em
Ja és a Fizető eszköz ,és a nyelv ugyan az legyen az egész világon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Benes
2012.01.23. 20:44
balrogh: Ha lesz is ilyen, azt mi már nem éljük meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. asimov007
2012.01.23. 20:51
Hát ki más építené, mint Pirx kapitány?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Ronan
2012.01.23. 20:54
Jelenleg már van holdbázis,és kb mióta az első ember oda letette a lábát persze erről mindenki véletlenül elfelejtett beszélni..és az megint más kérdés hogy holdon is ám elég sok minden van ami az embernek hasznára válhat és valószínűleg hasznára is vállt azóta...és ez a hír egy vicc már ne haragudjatok és ha tehetném már most is ott laknék és nem ebben a zsák....akármiben amit körénk gyártottak..és akik azt hiszik hogy az sok halott ember a világháborúban a jó cél érdekében haltak meg nem csak a fejlődést de sajnos profitot szolgálta NINCS SZÜKSÉG HÁBORÚRA AHHOZ HOGY FEJLŐDÉS MEGTÖRTÉNJEN...És a kormányok nem szarnak az egészbe csak mindenki magának akar mindent és ennek az lesz a vége hogy ember mint faj el fog tűnni mert a technológia értékeket vetíti előre ahelyett hogy tenne hozzá egy jó adag lelki értéket is..de van itt még más is persze jó példa erre hogy a nagy tisztelt amerikai képviselők mindent megadnak egy kis technológiáért cserébe a gonosz kis szürke ET-k annyi ember rabolgatnak amennyit akarnak cserébe kapnak egy kis technológiát persze csak annyit ami számunkra nem jelent annyi előnyt velük szembe...persze azok az ET-k akik lelki értékeket szeretne tanítani és utána ha megtanulta az ember mi az igazi szeret átadni a technológiai tudásokat az rossz...szóval technológia felhasználás és technológiai felhasználása között is van különbség írjátok be youtubra hogy Anti-gravity(Anti-gravitáció) elmélet minden egyébnek ott kell lennie ami igazolja azt hogy már nagyon de nagyon régen nem is kéne rakétát lövöldözni a holdra meg más egyéb helyekre Amerikának van saját ufo hajója csak ez is titokban van tartva és aki ezt le meri írni az nevetség tárgyává teszik...stb

Úgy hogy kérlek titeket így tekintsetek minden efféle híre vagy ha nem is így... de merjetek mélyre ásni...nem számít miben hisztek vagy mit hisztek..vagy hogy miről tudtok vagy miről nem.Valami akkor ott lesz midig az éterben az pedig az egyetemes igazság és nem az én, vagy más egyéb ember igaza...ez az élet ne arról szóljon te vagy én harcolunk saját kis igazunkért hanem hogy rakjuk össze amink van és vessünk véget ennek ami manapság folyamatban van és folyni is fog ha nem tesznek semmit az emberek...

Remélem hogy mindenki kicsit ezután segítőkészebb lesz a másikkal szemben és legyen ezután szeretet és béke mindenkinek..én csak ezt kívánom.

Még annyit hogy saját területén rendezkedjen mindenki mi is mint emberek és azután lehet menni a naprendszer többi bolygójára is..

További szép napot mindenkinek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. ájPon
2012.01.23. 21:06
| Ezen sírok DDDDD
|
v
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. klm.4g63
2012.01.23. 21:10
enisherpa: a hélium3-ról hallottál már? Kicsit többet ér mint az arany, vagy az a sok jelentéktelen dolog, mint amit összehordtál. Már bocs, nem akarok bunkó lenni, csak érted, hogy semmi értelme a holdon 1nm procit gyártani. Bányászni viszont annál inkább.

Amúgy az ilyen jellegű híreket mindig fenntartással tudom csak kezelni, mert hazudtak már annyi mindenben az űrutazással kapcsolatban, hogy már szinte lehetetlen eldönteni, hogy mi a kacsa és mi a színjáték.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Ronan
2012.01.23. 21:13
De én úgy éreztem hogy talán néhányan megszívlelik..még ha nem is mindenki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Ronan
2012.01.23. 21:25
@ájPon
...azért kíváncsi lennék mi az amin annyira besírsz de csak akkor ha őszinte leszel..persze az ma egy kicsit nehéz ahogy én látom...persze troll fejeteknek még mindig nem nőtt be e a feje lágya annyira hogy rájöjjetek arra hogy nem velem trollkodttok hanem igazából saját magatokkal.De persze akinek nem inge nem veszi magára és így most én sem teszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. pjszilard
2012.01.23. 21:47
Valoszinu az az aprosag is kozrejatszik, hogy ott nem ved meg a legkor a nagyon gyorsan jovo nagyon kicsi repulo dolgoktol ( A sugarzasrol nem is beszelve).

balrogh

Kezdheted tanulni a kinait, ha nem jon be meg mindig tobb emberrel beszelhetsz mint angolul. A kozos fizetoeszkoz sincs messze, de nem sokaig fogsz neki orulni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. gezu1025
2012.01.23. 21:51
#15

KÖSZÖNÖM!!!



Az elmúlt 1 hónapban nem röhögtem ekkorát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Vendég-Ven...
2012.01.23. 22:33
"semmi értelme a holdon 1nm procit gyártani. Bányászni viszont annál inkább."

Kicsit túl sok (k*rvára sok!) holdkőzetet kellene feldolgozni ahhoz, hogy használható mennyiségű He3-hoz jussunk. Ennyi kőzetet feldolgozni még a Földön is problematikus lenne, hát még a Holdon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Flegeton
2012.01.23. 22:43
Ronan - 2012-01-23 20:54:16 - #15.: kár is hogy bezárták a diliházakat.
A holdon lévő holdbázishoz meg annyit, hogy a gonosz álcák állnak a dolog mögött és ott rejtik a dimenziókapuk aktiválásához szükséges rudakat. Persze Optimus Prime még nem tudja. Ez a harc most lesz majd 2012 mint ahogy a maják megjósolták. DD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. klm.4g63
2012.01.23. 22:54
De értelme viszont annál több lenne, hiszen nem kevés(ahogy mondanád k*rvára sok) energiához juthatnánk hozzá. Természetesen szükséges egy hatékonyabb módszert kifejleszteni a bányászáshoz is. Ez persze csak egy kihívás a sok közül, de nem lehetetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. piter
2012.01.23. 23:29
Flegeton mint a neved is elerulja el kene titani teged ilyen filmektol!

A temahoz csak annyit hogy minden nagy gazdasagi valsagot egy haboru kovetett!
A haboru egy szukseges rossz!Az osszes arab orszag,izrael,vagyis tehat a kozelkelet,forr!Amibol minden nagyhatalom profital!Es dobnak egy kis csontot a kissebb orszagoknak is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Ronan
2012.01.24. 01:08
Amiről nem tudtok az nem jelenti azt hogy nincs tetszik vagy sem.A diliház meg nem nekem való dolog én nem kívánok senkit oda.Nézzen mindenki utána a dolgoknak.És azután mondja bárki hogy menjek bolondok házába.Persze bolondok azok akik olyan dolgokról is képesek beszélni ami nem a cukormázas médiából folyik,de ha valakinek az kell ám legyen...úgy látszik hogy valaki azt sem hinné el ha maga ET vágná pofon.Ám legyen egyszer mindennek eljön az ideje..

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. pjszilard
2012.01.24. 04:05
Ronan-nak igaza van

Munkalehetoseg 2007-es hirdetes

http://www.google.com/jobs/lunar_job.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Flegeton
2012.01.24. 07:16
piter.: fejtsd ki kérlek, mert nem értem az összefügéseket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. balikabo
2012.01.24. 09:13
Ronan, van igazság abban amit írsz, de neked is a földön kéne járnod. Sajnos rengeteg fejlesztés már régen létezik, lézerpuska, antigrav, megannyi dolog amit cask a scifi filmekben látsz. Viszont azért ökörségeket sem kell mondani. "Amerikának van saját ufo hajója csak ez is titokban van tartva" persze, nekem a nagymamám meg egy marslakó. Lehet hitegetned hogy amiről nemtudok az nincs, de ezzel akkor sem értek egyet. Én 100% -ig megvagyok rajta győződve hogy az univerzumban létezik több értelmes lény is akik képesek valamiféle technikai fejlettségre, valószínű olyan is ami fejlettebb mint az ember és fordítva. De sajna még sosem találkoztunk 1 el sem. Valami azt sugallha hogy ha fogunk is nem mi leszünk azok akik elutaznak hozzályuk hanem fordítva. Amit nem értek az számomra is az, hogy miért rekedt meg ennyire az űrprogram. Rengeteg potenciál van benne, sokan jönnek hogy elsőbb a saját bolygónkat ismerlyük meg és utána a világűrt. Ez is igaz de arra van épp elég tudós, biológus hogy vizsgálgassák a bolygónk, ha a lehetőség meg adott akkor igen is törekedni kell arra hogy mindent minél jobban megismerjünk köztük a világegyetemet is. Az embert a kiváncsisága, hajtja előre, ettöl külömbözünk a legjobban az állatoktól, hogy mivagyunk a legkiváncsibb és a leggyorsabban tanuló faj a földön(adott értelemben)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Vendég-Ven... balik...
2012.01.24. 09:50
"Sajnos rengeteg fejlesztés már régen létezik, lézerpuska, antigrav,"

Részleteznéd az antigravitációs fejlesztések létét alátámasztó bizonyítékaidat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. balikabo
2012.01.24. 10:22
Bocs, természetesen igazad van, nem is figyeltem mit hozok fel példának. Igen az antigrav csak elméleti szinten létezik. A lényeg ott lett volna hogy sokminden új technológia létrejött már amiről mi még nem is hallottunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Vendég-Ven... pjszi...
2012.01.24. 12:08
plszilard: Végre egy értelmes hozzászólás tőled, jót mulattam a linken.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Ronan
2012.01.24. 20:42
Egy ember aki már halott és egyébként is halálán volt...de gondolta hogy az igazságért feláldozza magát és megosztja a közönséggel amit tud ö pedig de persze egy a sok közül.. Phil Schneider

Az amerikiak ufoja a TR-3B képek
egy másik video a TR-3B nem mondom hogy ezek az infók 100-ig igazak az sem biztos hogy létezik de olyan kevés infó van róla hogy az már nekem gyanús nehéz bármit is elhinni ha annyi gyártott videó van ami csak animált...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Ronan
2012.01.24. 23:05
Itt egy dokumentáció is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Nagysandor...
2012.01.25. 15:21
Ronan:
Én csak azt nem értem, hogy a FullHD kamerák korában miért mindig ilyen homályosak az ufós felvételek???
Kétségem nincs afelől, hogy létez(het)nek, de azért van néhány durván bogaras ember...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Ronan
2012.01.25. 23:02
Egyébként meg lehet hogy egy csinált dolog az egész tehát nem is léteik...ki tudja ezt már eldönteni e között a sok hamis információ mögött amit gyártanak mi igaz és mi nem...az jó kérdés egyébként hogy miért homályos..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!