iPon Hírek

Kickstarter - az Obsidian megmentője

Dátum | 2015. 03. 12.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Eddig nem is tudtuk, mekkora jelentősége volt az Obsidian életében a Pillars of Eternitynek. A stúdió valahol mindig is kicsit szerencsétlen volt: az egészen jó Alpha Protocol befejezetlenül, bugosan jelent meg, így a sajtó nem adott neki magas értékeléseket, a Fallout New Vegas esetében pedig mindössze egy ponttal maradtak el attól a Metacritic-átlagtól, ami után már bónuszokat kaptak volna. 85 pont helyett 84-ért már nem járt semmi, pedig majd 8 millió példányt adtak el a játékból világszerte. 2012-ben a stúdió egy teljesen új játékon kezdett dolgozni az új konzolokra, ezt azonban a megbízó kiadó végül lelőtte, ezzel végleg a pusztulás szélére sodorva az Obsidiant. Számos embert el kellett küldeniük, és már a bezárás dátumát is kitűzték. Szerencse tehát, hogy éppen akkor mutatta meg a Double Fine, hogy a Kickstarter tulajdonképpen használható játékfejlesztés finanszírozására, és hogy a stúdiók megvalósíthatják álmaikat egy kiadó nélkül is. Végül Adam Brennecke és Josh Sawyer jött elő egy prototípussal és egy ötlettel, melyből eztán a Pillars of Eternity nőtte ki magát. Az akkor még Project Eternity néven indult Kickstarter-kampányban végül 3,9 millió dollárt tudott összekalapozni a stúdió. Többek között erről is hallhatunk majd a Road to Eternity néven készülő dokumentumfilmben, melynek az első előzetese most jelent meg.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. VikMorroHu...
2015.03.12. 11:48
Az Alpha Protocol befejezetlen volt? Nekem nem tűnt annak. (Igaz, csak később játszottam végig.) Mondjuk hibák azok tényleg vannak benne. Kedvencem az, amikor lényegében két barátnőm is volt a végén, aztán az egyik egyszerűen eltűnt, anélkül, hogy választanom kellett volna közöttük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. otherl
2015.03.13. 02:36
Kár, hogy az Alpha Protocol-t annyira lehúzták anno, pedig jó kis játék volt. A játékmenetben voltak problémák, de igen kevés olyan rpg van, ahol azért játszok végig minden mellékküldetést, hogy hátha találkozok egy-egy karakterrel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!