iPon Hírek

Kickstarteren a Lost Ember

Dátum | 2016. 10. 14.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

A Gamescomon találkozhattunk először a hamburgi Mooneye Studios lenyűgözően szép kalandjátékával, a Lost Emberrel. Akkoriban a stúdió ötezer hírlevél-feliratkozóhoz kötötte a kickstarteres kampány elindítását – a jelek szerint ez összejött, hiszen október 11-én megkezdődött a gyűjtés. 100 ezer euró a cél, de két nap alatt máris megvan majdnem az egész összeg. A lelkesedés nem véletlen: a már említett, csodálatos képek mellett a játékról megosztott információk sem kevésbé kellemesek. Lássuk, miről is van szó! A Lost Emberben egy elveszett civilizáció titkait derítjük fel egy farkas bőrébe bújva. Mivel képesek vagyunk bármilyen állatot irányítani, minden eszköz a rendelkezésünkre áll ahhoz, hogy eljussunk Machu Kilába, a városba, mely majd választ ad titokzatos útitársunk minden kérdésére. Ez a társ az ősi inrahsi kultúra tagja volt és saját szemével látta világának pusztulását. Egy egész civilizáció utolsó túlélőjeként végtelen idők óta kóborolt, keresve valakit, aki segítene neki küldetése végrehajtásában. Képes megmutatni nekünk emlékeit, a múlt visszhangjait, így a játék világában található bizonyos helyszíneken átélhetjük, min ment keresztül. Útjuk során a farkas (azaz mi) és társa között mély barátság szövődik.
A játékmenet a világ felfedezésére és a történet különböző nézőpontokból való megismerésére fókuszál. Minden állat, akinek képességeit felhasználjuk, új lehetőségeket és élményeket kínál. Lemerülhetünk a legmélyebb vizekbe, a felhők közé szállhatunk, vakondként a föld alá áshatunk, vagy kecsesen ugrálhatunk a sziklákon, mint a hegyi kecskék. A fejlesztők úgy szeretnének átvezetni minket a helyszíneken, hogy saját tempónkban haladunk, utazásunkat nem szakítja meg semmiféle harc, túl nehéz rejtvények vagy a karakter halála. Bár a főszereplő a farkas, a fentieknek megfelelően bármelyik állatot „megszállhatjuk”, akivel csak találkozunk. A lista meglehetősen hosszú, szerepel rajta a papagáj, a hal, a vakond, a sólyom, a hegyi kecske, a bölény, az antilop és még sok más állat, ezek közül néhány a kampány kiterjesztett céljaival válik majd elérhetővé. Az állatok a játék világának különböző területein élnek, néhányan több vidéken is előfordulnak, de vannak, akik csak bizonyos részeken találhatóak meg. Machu Kila felé tartó útjukon a farkas és társa sok eltérő régión halad majd keresztül, melyek mindegyike saját növény- és állatvilággal rendelkezik. A Lost Ember támogatni fogja a VR-t is, Oculus Riften és HTC Vive-on tesztelték. Ugyanakkor nem szánják kifejezetten VR-játéknak, viszont a megfelelő készülékek birtokában átkapcsolhatunk majd VR-módba. A Playstation VR-os támogatás sorsa egyelőre még bizonytalan. A játék zenéjét a Rockstar két ex-munkatársa, Craig Connor és Will Morton szerzi, míg a grafikához az Unreal 4-es motort használják. A Lost Ember PC-n, PS4-en és Xbox One-on fog megjelenni, a tervek szerint 2018 márciusában.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!