iPon Hírek

Kiderült, hogyan okoz súlynövekedést az elhízás génje

Dátum | 2013. 07. 17.
Szerző | Jools
Csoport | EGYÉB

Egy londoni egyetemek és kutatóközpontok szakértőiből álló tudóscsoport kísérleti úton demonstrálta, hogyan vált ki a súlygyarapodást az elhízás génjének is nevezett FTO. Kiderült, hogy a génvariánst hordozók vérében jóval magasabb az éhséghormon (ghrelin) szintje, illetve agyuk is fokozott érzékenységgel reagál ez utóbbi anyag jelenlétére. Ez az első valódi magyarázat arra, hogy az elhízásra genetikailag hajlamosított egyének miért esznek többet és miért preferálják a kalóriadúsabb étkeket. Rachel Batterham, a University College London kutatójának elmondása szerint az régóta ismeretes a szakértők előtt, hogy az FTO jelű gén egyik variánsa szoros kapcsolatban van a túlsúly kialakulásával, mindeddig azonban senki sem tudta, hogy ez pontosan hogyan fejti ki hatását. A kutatás eredményeiből egyértelműen kiderül, hogy a génvariánst hordozók eleve nagyobb étvágyra vannak programozva a variánst nem hordozó társaiknál. A vérükben jelenlevő éhséghormon-többlet miatt gyakrabban és fokozottabban éreznek éhséget, és agyuk is eltérően reagál a hormon jelenlétére, illetve az ételek látványára is. A kutatócsoport kísérletében 359 önkéntes vett részt, akiknek egyik része az FTO elhízásra hajlamosító variánsát hordozta, a többiek pedig egy másik változatot. A résztvevőknek értékelniük kellett éhségérzetük mértékét étkezés előtt és után is, és mindkét alkalommal vért is vettek tőlük a ghrelin szintjének megállapítása érdekében. Alapesetben az éhséghormon szintje az evést megelőzően megnövekszik, majd étkezés után visszaesik, az elhízás génjét hordozók vérében azonban sokkal magasabb evés előtti hormonszintet mértek a kutatók, és evés után is meglehetősen magas maradt a ghrelin mennyisége. Ez utóbbi csoport tagjai saját megítélésük szerint is éhesebbek voltak étkezés előtt, és kevésbé laktak jól, mint a génvariánst nem hordozó társaik.

A szakértők funkcionális MR vizsgálatoknak is alávetették az önkéntesek egy részét. Ennek során azt tanulmányozták, hogyan reagál az agy különféle magas és alacsony kalóriatartalmú ételek, illetve nem ehető dolgok látványára közvetlenül evés előtt és után. A résztvevőktől vért is vettek, illetve szubjektív értékelést kértek tőlük arról, hogy a látottak mennyire tűnnek ízletesnek számukra. Az elhízáshoz kapcsolt génvariánssal rendelkezők sokkal kívánatosabbnak találták a magas kalóriatartalmú étkeket, mint a másik génváltozatot hordozó csoport tagjai. Az fMRI-eredmények szerint agyuk is másként reagál a különféle tápértékű ételek látványára, illetve a vérükben keringő éhséghormon mennyiségére is. A legnagyobb működési különbségeket az agy jutalmazásért felelős régiójában, illetve az éhségérzetet kontrolláló hipotalamuszban figyelték meg a szakértők. A kutatók végül sejtszinten is megvizsgálták a génvariáns működését. Kiderült, hogy a génváltozat megváltoztatja a ghrelin mRNS-ének kémiai szerkezetét, és ezáltal fokozza a hormon termelődését. A kutatás eredményei rendkívül fontosak, hiszen utat mutatnak arra vonatkozóan, hogy mely pontokon lehetne megzabolázni a gén túlműködését, így hatékonyabb megoldások dolgozhatók ki az elhízással szembeni harcban.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

48. bitangue
2013.07.17. 20:28
"A kutatás eredményei rendkívül fontosak, hiszen utat mutatnak arra vonatkozóan, hogy mely pontokon lehetne megzabolázni a gén túlműködését, így hatékonyabb megoldások dolgozhatók ki az elhízással szembeni harcban."

Az én értelmezésemben viszont a kutatás eredményei igazolták a régi megállapítást: "ne egyé' annyit!"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. homeware
2013.07.17. 20:41
Ennyi. Aki ezért hízik az nem azért hízik, mert valami rejtélyes dologtól extra zsírt termel, hanem mert nem fogja vissza magát az illető. Paff. Önuralom kell nekik. De persze azt nem lehet eladni... '-.-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. tibaimp
2013.07.17. 20:55
Apám egyszer azt mondta a szomszédnak az én jelenlétemben, mikor az panaszkodott a súlyára és, hogy nem érti mert nem is eszik sokat,
- Látott maga már 2. vh-s láger foglyokat a sprektumon?
- Igen
- Na azok nem esznek semmit, azért olyan soványak...

ennyi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. ByrDer
2013.07.17. 21:26
Az elhízásnak és a lefogyásnak nincs semmilyen misztikus titka, vagy ellenszere.
Ha valaki többet eszik mint amit ledolgoz akkor hízik, ha kevesebbet akkor fogy. A genetika legfeljebb ennek az összefügésnek a hatásfokán befolyásol egy kicsit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Terror
2013.07.17. 22:27
Csak azt nem értem, hogy mi a baj azzal, ha valaki meg van hízva. Azt leszámítva, hogy a tévében azt mondják, hogy az rossz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.07.17. 22:50
Okoska...
Épp arról szól a cikk, hogy a kövéreknek nagyobb az éhségérzetük.

Te is annyit zabálsz amennyi az étvágyad, csak nem hízol el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. AgeOfVampi...
2013.07.17. 22:52
Vannak akik pedig a hízással küszködnek sokat, de az senkit sem érdekel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Cris99
2013.07.17. 23:11
Ekkora hülyeséget mert aki súlyosabb az többet eszik.. semmi köze. Minden vékony telizabálja magát mindígismerőseim közül, gyors anyagcserével lehet más meg eszik egyszer kevesebbet és azis lerakódik!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. nemlehet
2013.07.18. 00:40
Az elhízás egy sokkal összetettebb téma. Pl én is nagyon könnyen hízok, viszont nehezen adom le.
A barátnőm ellenben mindig is sovány volt és nem nagyon tud meghízni. Néhány hónapig napi 3000 kalóriás diétán volt (irodában dolgozik) és összesen hízott fél kilót.
Én sokkal jobban hasznosítom a tápanyagokat és elég lassú az anyagcserém. Komoly küzdelmet jelent megtartóztatni magam, mert a súlytartó étrend mellett állandóan éhes vagyok. Amit persze 1-2 hétig viszonylag jól tűr az ember de FOLYTON éhesnek lenni igen csak nehéz. Aki nem küszködik ezzel az persze nem érti meg, de ez a legrosszabb függőségekhez hasonlít, csak éppenséggel SOHA nem fogsz megszabadulni tőle.
Persze segít a sport de közel sem annyit amit az emberek többsége hisz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. gyuszi02
2013.07.18. 01:07
Sajnos hízni sem olyan könnyű, mint azt sokan gondolják. Világéletemben ilyen alkatú voltam mint jelenleg (180 centi, ~60 kilo), sajnos semmi módon nem tudok felszedni mondjuk 10 kilót, pedig igen-igen örülnék neki - meg lehet oldani persze mindenféle cuccal, de kihagynám, ha lehet, így is elég durva életmódot folytatok.

A sport valóban nem fog drasztikus változást hozni testsúlyban, viszont ha valakinek sikerül összeszednie egy optimális testtömeg-indexet, esetleg diétával rendbe hozni testsúlyát, akkor messze könnyebb azt folyamataos - nem feltétlen sok, de rendszeres - mozgással fenntartani azt. Már visszasírom a volt tesitabárom óráit, akkor legalább kondiban voltam (64 kg-os csúccsal, index szerint viszont alultápláltan lol).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. kiskoller
2013.07.18. 07:26
A fenéket nem fog. Egyél napi 5-6szor, állítsd be a makro tápayag beviteledet, egészséges kajákat egyél kezdj el rendesen rendszeresen futni és néha súlyzós edzést csinálni. Hirtelen a legelhízósabb embernek is meg kell dupláznia a kalóriabevitelét hogy lépést tudjon tartani a testével.

Nem a futópad kalóriaértékéből kell kiindulni. Csinálsz pár perc komoly sprintet és 24 óráig turbó üzemmódban dolgozik az anyagcseréd. Emellett minnél izmosabb vagy annál több energiát égetsz csak azzal hogy a seggeden ülsz. Így tökmindegy mennyire vagy könnyen hízó típus, ha normális kajákat és rendseren eszel, rendszeresen mozogsz, nem leszel hájas. Nyílván a szálkás izomzat már egy másik szint, ahhoz mindnekinek kell kicsit "koplalni"

Aki kihagy étkezéseket meg állandóan "fogyi" kajákat eszik az nem ért a dologhoz.

Egyik nagyon könnyen hízó, hájas csaj ismerősömnek magyaráztam el hogy nem zsírégetőt kéne magadba nyomni meg Norbi update-et tolni, hanem rá kéne állni egy optimális bevitelre mozgás mellett.

Azóta se kellett egyszer sem koplalnia és mára már egész jó alakja van.

Persze lehet mondani hogy "nekem könnyen hízó génem van" meg "ilyen-olyan hormonzavarom van" de az igazság az hogy az embereknek vagy nincs meg a tárgyi tudásuk a saját testük működéséről, vagy nincs meg az akarat és türelem hogy tényleg lefogyjanak.

De alapból hülyeség kilóban mérni a hájasságot, tudok nektek mutatni 120 kilós embert deka zsír nélkül, meg 70 kilós hájas disznót is (ugyanazzal a magassággal) És valszeg a 120 kilós töbszörös mennyiségű kaját eszik meg egy nap....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Zelbacsi
2013.07.18. 08:00
Hadd említsem meg a saját tapasztalatomat: Mielőtt elkezdtem napi 8 órát dolgozni, ami annyit tesz, hogy ülök a számítógép előtt, majd ülök a BKVn 1+1 órát, és sokkal többet sportoltam, mozogtam, addig KÉTSZER annyit ettem (szó szerint: 2 tányér nagy adag kajákat, néha hármat), mint most és olyan vékony voltam, hogy irigykedtek rám. Most, hogy már évek óta túl keveset sportolok, és túl sokat tespedek, hiába eszek fele annyit (az egy nagy adag kaja is bőven elég, néha sok is), mégis el vagyok hízva. Na most akkor mi az igazság?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Gyurkov
2013.07.18. 08:05
Úgysem divat a sportos külső... én rengeteget edzek ezáltal szálkás vagyok mégis ezért kritizálnak, mert az igazi férfi 100 kg felett kezdődik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. CopySystem
2013.07.18. 09:06
Zelbácsi - Ezzel én is pont így vagyok. Amióta napi 8 órát ülök a gép előtt és 1-1 órát buszozok, azóta sokkal kevesebbet eszek és hízok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. gabesz7630
2013.07.18. 09:15
kiskoller:
Total egyetertek.
Egy alapbol 50 kilos 170 centis piszkafa ha esetleg felkap 10 kilot, lottyedek lesz (vekony csajokon latszik amikor tanacsra felszednek par kilot csak izom meg nincs hozza es ilyen reszketo zseleve valnak).
Vagy az az alapbol 80 kilos 180 centis muki aki gyur es lesz 100 kilo, de tiszta izom.
Ebbol adodoan ez a testtomeg index szamitas is egy baromsag mert ezt nem veszi figyelembe.

Gyurkov :
Gondolom ezt olyanok mondjak aki mar vagy 20 eve nem latjak a cerkat se.
Szard le oket, vagj vissza azzal, hogy te meg nem nyogsz amikor felkelsz, vagy lehajolsz cipot kotni (merthogy te tudsz olyat), nem viszeres a labad, nem faj a derekad es nem fulladsz ki 50 meter gyaloglastol.

Az emberek kubaszott erdekesek. Anyamek allandoan mondtak olyan vekony vagy aztan ugy 33 felett felkaptam par kilot (10et kb), most meg kapom, hogy nagy a hasad fiam(kozel sem akkora mint apame es sokkal vallasabb es magasabb is vagyok nala).
Errol a harlemi ejjszakakbol a vera jut eszembe :"mindenki kinyalhatja az osszes seggemet"
Vagy piszkos harry ".. ha nem tetszik ne nezz ram...".

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. kiskoller Zelba...
2013.07.18. 09:20
Pontosan.

Nem csak az számít, hogy mennyit eszel, hanem az is, hogy emellett milyen az életviteled. Én szerencsésnek érzem magam, mert közel van a munkahelyem a lakásomhoz, így van időd nap 1 órát sportolni.

Most konkrétan tömeget akarok növelni, 2 hete kezdtem el étrend szerint élni, azóta 70%-al növeltem a kaja mennyiséget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. freemanhun...
2013.07.18. 09:25
Sziasztok!

Most jött el az a pillanat, hogy olvasgatom a hozzászólásokat és éreztem ,hogy regisztrálnom kell, mert olvasok olyanokat, hogy a szemeim is keresztbe állnak:

@Terror: Az nem baj, ha valaki meg van, vagy el van hízva, a tévében azt mondják ,hogy az rossz, az nem nagyon érdekel konkrétan, a tévében rengeteg hülyeség van. Viszont ami ebből igaz: egészségtelen, hamarabb kialakulhatnak betegségek, szívedet jobban megdolgoztatja, külsőre talán annyi hátránya van ,hogy nem mindenki vonzódik a teltebb formákhoz, szóval azt úgy is mindenki magának dönti el, hogy milyen szeretne lenni, de vékonyabbnak talán annyiból jobb lenni, hogy egészséges, de persze ez sem igaz mindenkire.

@Gyurkov: Nem divat a sportos külső? Talán a divatpicsáknál, meg az idiótáknál nem, de ilyen hülyeséget, hogy nem divat... a másik, az igazi férfi 100kg felett kezdődik? ez is teljesen hülyeség, szerintem legalább is, én fogjuk rá, hogy sportos vagyko, egyedül a pocakommal nem vagyok megelégedve, 85 kg körül mozgok mostanában, és teljes értékű ffinak érzem magam... Nem egy súly felett lesz valaki igazi férfi, v igazán jó csaj, ez teljesen hülyeség szerintem. Abban talán van valami, hogy az edzőm azt mondja, hogy az igazi férfiember 30 másodperc alatt kezdődik(úszásról beszélünk, 50m táv), de még ez sem teljesen igaz, lehet hogy már sosem fogom elérni ezt az időt, de azért rajta vagyok, de nem ez a téma... Szerintem ez egy nagy népvakítás, hogy az igazi férfi 100 fölött kezdődik, azalatt talán még szebb az élet, mint 100 fölött... Aki meg kritizál, az idióta, és szard le a fejét, ne foglalkozz velük, élj úgy, meg legyéel olyan, amilyennek jónak érzed, és kész.

Freeman
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. kiskoller Terro...
2013.07.18. 09:36
Mondjuk ne az olyan betegségekre menjen el az egészségügyre szánt zseton, amiket az ember normális életvitellel megelőzhetne.

Ebbe beletartoznak a cigi, pia, drogok, elhízás miatt kialakuló betegségek. Amúgy ha valaki hájasan akarja leélni az életét, ám tegye. Csak mondjuk ne lepődjön meg hogy cukorbeteg, infarktust kap, pacemaker kell neki, stb stb stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. zodiac83
2013.07.18. 09:38
A baromi egyszerű igazság továbbra is az (amit már említettek is néhányan),hogy itt is a kapitalizmus alapelve érvényesül: Bevétel (energiabevitel) - Kiadás (energiafelhasználás) = Profit (hízás/fogyás). Lehet ezt csűrni-csavarni, de ez a lényeg. Az energiamegmaradás törvényét nem lehet meghágni.
(Az energiabevitel itt természetesen a bevitt tápláléknak csak a "hasznosuló", felszívódó része).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Asagrim zodia...
2013.07.18. 09:57
Meghágni általában a kandisznó szokta a kocát, a szó amit keresel az az áthágni.

kiskoller, gabesz7630

Lehet féligazságokat mondogatni a diéta mibenlétéről, az igazság az, hogy egyénfüggő ki hogyan tud fogyni/hízni, vagy a túlsúlyosság hogyan hat a szervezetére. Mondjuk azt ajánlani egy lassú emésztésű embernek hogy napi 5-6x egyen, az felér egy hízókúrával, még akkor is ha az udvarra küldöd ki legelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. kiskoller Asagr...
2013.07.18. 11:00
Nem. Ugyanazt az kajamennyiséget kell több részre osztani. Így gyorsabb lesz az anyagcseréd és a kaja kisebb része fog zsírként lerakódni.

Szépen el kell indulni mondjuk 1g fehérje 3g szénhidrát * testsúly (kilógrammban) és innen nézni hogy mennyit kell még enned hogy ne legyél éhes, vagy ha már ettől is hízol csökkenteni a CH-t (meg a zsírt arányosan)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Asagrim kisko...
2013.07.18. 11:08
annyit láttam hogy blablablabla

Fogd már fel, hogy akinek LASSÚ az emésztése az még ha feleannyit eszik mint addig, akkor is csak ártani fog neki a napi hat étkezés, mert a szervezet amit nem használ fel azt raktároz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Humbuk
2013.07.18. 11:11
Asagrim:
A napi 5x-i evés teljesen normális! Na nem hambira meg pizzára gondolok...
Reggeli -Legkalóriadúsabb
Tízórai -Gyümölcs/Zöldség
Ebéd -Mérsékelt kalória
Uzsonna -Gyümölcs/Zöldség
Vacsi -Kalóriaszegény

Ha megtalálod a saját egyensúlyod ebben a szellemben, akkor csak a terveid szabnak határt.
Lehet mondani, hogy hormon zavar stb, de ez csak akarat és önuralom kérdése.
Pajzsmirigy alulműködésem van, lassú az anyagcserém ezért könnyen hízom. 183cm - 102Kg
Elég izmos vagyok, de azért van egy kis hasam és az arcomon is látszik. Azonban az aki kg-ban méri a hájasságot, az buta.
Napi étrendemben rendszeresen nassolok, gyorskaját is eszem hetente pár alkalommal és tartom a súlyom 2éve. Persze ehhez nyáron komoly fizikai munka is társul, ami azért segít a kilók szinten tartásán.

zodiac83: +1

Egyetértek. Ez is csak matematika, és mindenkinek egyénileg kell kitapasztalnia mi a jó neki. Természetesen a mérleget csak arra szabad használni, hogy megtudjuk, hízunk-e vagy fogyunk. A kg-ok meg testalkat kérdései, mindenkinek más áll jól. Nekem pl: 92-95kg az ideális és nem a 78-80 amit valamelyik elvetemült egyén megálmodott.
Azt is érdemes észben tartani, hogy az evés többet számít, mint a sport. Egyesek 70%-30% arányban osztják meg(én is ennek vagyok a híve), de természetesen van sok más alternatíva is.
A lényeg, hogy a sport a katalizátor, amely meggyorsítja a folyamatot, ha fogyni szeretnénk.

A sportot és az alapvető mozgást ne keverjük, mert a mozgás az egészséges izomműködéshez is kell. A sport meg ezenfelül jön. PL: Én általában ha a városban kószálok és van időm is, akkor kihagyom a bkv-t és sétálok még akkor is ha 20-30percbe telik. Mondjuk nekem kb 3 perc séta egy buszmegálló. Emellett azért edzek is amikor éppen kedvem van és futok is ha úgy érzem arra van szükségem, de utóbbi kettő közül egyik sem rendszeres.

On: Jó tudni azért ezekről, mert ha az ember tudja az okot, könnyebben orvosolja az okozatot!
Peace!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. kiskoller Asagr...
2013.07.18. 11:35
Jó, ha nem olvasod el azt amit írok, akkor miért válaszolsz rá?

Megnézed mennyi kalória az ami neked optimális a testalkatod és életviteled tekintetében, és azt felosztod 5-6 étkezésre! Ugyanannyit fogsz enni, mintha egyszer kétszer ennél egy nap...

3 + 3 = 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1


És igen, ha alapvetően sok zöldséget eszel, aminek nagy része rost meg víz, akkor bizony nehezebben fogsz elhízni, mert több kajával fogsz kevesebb kalóriát magadhoz venni! Nem rakétatudomány ez sem...

Ha meg nekiállsz fehér lisztből meg cukorból készült kajákat zabálni egy jóóóóó zsíros húsfélévek akkor nyílván hamarabb fogod túllépni a kalóriaszintet. Több kalória egy tábla csoki mint egy normális étkezés pedig érzésre sokkal kevesebbet eszek.

Az elhízás nem alkatfüggő elsősorban. Rajtad múlik hogy milyen az életviteled, és végső sorban ez az ami meghatározza a testsúlyodat.

Szerk:

Csak úgy megjegyzem, hogy az összes valamire való szálásító diétában az ember napi 5-6szor eszik. Pedig az pont zsírleadásról szól. A lényeg az étkezés minősége és mennyisége
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. mtrx220
2013.07.18. 11:36
attól függ milyen a testalkatod, ha hízékony vagy és napi 5x eszel, nulla mozgással, akkora leszel mint egy állat.
ha nem vagy hízékony de zabálsz, akkor csak a beled nő de az baromira.
nekem az jött be, én hízékony vagyok, hogy napi 3x étkezés - 5 órát megtartva a kajálások között. közte csak sima vizet inni semmi mást, mert felcsapja a vércukrot és így nem fog a szervezeted zsírt égetni a büdös életben.
7-12-17h a kajálások időpontja. kenyeret felejtsd el, igyál inkább reggelire meg vacsorára protein turmixot.
napi kb 1200kcal a fogyasztás, vitaminokat is egyél nyugodtan.
szépen fogysz tőle, bár megszokni nem mindenki tudja ebben biztos vagyok.
ha erre még rá is edzel pl futsz vagy szobabiciklizel, én megteszem, akkor nagyon szépen fogsz alakulni elég hamar. (kb 3 hónapja csinálom, eddig kb 20 kilót fogytam, és teljesen jól vagyok. egy héten egyszer lehet bűnözni, simán bírható és hatásos, nem ez a retek fogyasztótabletta)
a sport/mozgás fontos, de a döntő tényező a kajálás mennyisége és minősége mindig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Humbuk
2013.07.18. 11:41
kiskoller:

A gond ezzel kezdődik: "Megnézed mennyi kalória az ami neked optimális a testalkatod és életviteled tekintetében"
Ez az amiben soha nem lehetsz biztos, maximum egy orvos(talán), de komoly vizsgálatok nélkül csak a tudományos felfedezés marad ^^

Ha van jó módszered erre, akkor leírhatnád, mert nekem csak a kísérletezéses, súly összehasonlításos módszer jut eszembe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. kiskoller mtrx2...
2013.07.18. 12:11
Még egyszer mondom:

Minnél többször eszel (össz értékben ugyanannyit mintha kevesebbet ennél) annál egyenletesebben szívod fel a szénhidrátot és annál kisebb mértékben fog az inzulin szinted ugrálni, emellett a tested se fog raktárzós üzemmódba kapcsolni, mert érzi hogy bőség van.

Reggelire nem elég a protein turmix, kell lassú szívódású CH, például zabpehely.

Ha az ember fogyni akar beleesik abba a csapdába, hogy túl keveset eszik, és ilyenkor szépen mennek le a kilók, csak éppen izomból. Ugyanis nem hülye a tested, érzi hogy nincs elég kalória, így gyorsan ledobja azokat a dolgokat amik fölöslegesen zabálják az energiát, ezek pedig az izmaid.

Épp ezért kell sokszor enni, magas fehérjetartalommal, hogy a tested egy pillanatra se gondolja, hogy meg kell válnia az izmaidtól, és izom helyett zsírt fogsz veszíteni.

Heti egyszer tényleg jó dolog ha sokat zabálsz, mert kicsit összezavarod a tested és még kevésbé fogja izgatni hogy sok energiát használ fel az izomzatod. Viszont ha rosszul fogyózol és ritkán eszel (kevés fehérjével ráadásul) akkor bizony a tested a bűnözésed során betömött kaját egy az egyben zsírként raktározza el. Így eléred azt, hogy a fogyásod alatt leadsz 2 kiló izmod, felszedsz 1 kiló zsírt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. zodiac83
2013.07.18. 12:19
@Asagrim: tévedés, ez direkt hágódott ilyen formára
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. mtrx220
2013.07.18. 12:20
bocs, nekem bejött amit leírtam. nem vesztettem izmot eddig egy dekát sem, sőt a futás(kocogás) még hozott is lábra izmot.
dokival 2 hetente van kontroll, elmondom h csak a zsír tömege csökken. az viszont szépen egyenletesen. ha van is izomvesztés az annyira csekély, hogy én biztosan nem veszem észre.

szerintem külön kellene választani, hogy ki hízékony és ki nem. egy nem hízékony embernek, aki pl tömegelni akar mert gyúr, a napi 5x étkezés ok. pörgeti az anyagcserét. király, úgyis felhasználja a szervezete.
de egy olyan embernek, akinek az anyagcseréje lassabb, a napi 5x étkezés egyenes út a még nagyobb hízáshoz. próbáltam, tudom mit beszélek.
nyilván kinek mi jön be.
én működő, általam már hónapok óta használt és bevált módszert írtam le. most ha vki megfogadja tegye, ha nem nem. én nem sértődök meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Zelbacsi freem...
2013.07.18. 12:47
Freeman: Üdvözlet a mindent tudók klubjában! Itt mindenki mindent jobban tud, mint a másik és kész foggal körömmel megvédeni a véleményé... bocsánat, biztos tudását. (Tisztelet a kivételnek!)

Egyet értek veled a Gyurkovnak írt válaszodban: Az a fontos, hogy Te hogy érzed magad, nem hogy a nagyi/papa/hugi/Esztike mit szól hozzá. Gyurkov, ne hagyd magad befolyásolni, az igazi férfi nem 100 kiló fölött kezdődik, hanem ott, hogy mer olyan lenni, amilyen akar, nem pedig amilyenné mások akarják alakítani!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. reconka
2013.07.18. 13:11
"Ha az ember fogyni akar beleesik abba a csapdába, hogy túl keveset eszik, és ilyenkor szépen mennek le a kilók, csak éppen izomból. Ugyanis nem hülye a tested, érzi hogy nincs elég kalória, így gyorsan ledobja azokat a dolgokat amik fölöslegesen zabálják az energiát, ezek pedig az izmaid."

hulyeseg, az ember elobb fogy zsirbol mint izombol.. amikor embernek energiara van szuksege a zsirt kezdi bontani eloszor es nem az izmokat..

http://lmgtfy.com/?q=fat+or+muscle+burns+first
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. nemlehet
2013.07.18. 13:44
Ez nem teljesen igaz. A szervezeted először a májban és az izmokban elraktározott glikogént használja fel. Ha ez elfogyott, akkor egy darabig (1-2 nap) zsírt használ fel majd attól függően, hogy van-e külső terhelés (értsd fizikai munka vagy edzés) folytatja a zsírégetést vagy elkezdi bontani az izmot. Ha nincs terhelés, akkor megpróbálja csökkenteni az energiafelhasználást amit az izmok bontásával ér el legkönnyebben. A szervezeted úgy van beállítva, hogy minél jobban raktározzon. Ez egy ősi dolog, de van akinél jobban van akinél kevésbé működik. Aki úgy van beállítva, hogy őrült módon raktároz az bizony meggebedhet, de sima étrendváltozással vagy csak sporttal a büdös életben nem fog lefogyni. Persze csak ha a fogyást a testzsír csökkentéssel azonosítjuk. Súlyt veszíteni könnyű, zsírt már sokkal nehezebb.

Megint egy bizonyos fajta arroganciát figyelhetünk meg itt a kommentekben. Attól, hogy valakinek könnyen megy, vagy szerencsés genetikailag bizony nagyon sok ember küszködik a súlyával. És a genetika mellett még ott van a kitartás és akaraterő kérdése is ami bizony nem minden embernél egyforma. Kicsit olyanok itt sokan, hogy b*szogatják a féllábú embert, hogy miért sprintel olyan szarul, hiszen az olyan könnyű...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. kiskoller nemle...
2013.07.18. 13:52
Nyilván lehet így is értelmezni minden mondatot. Én arra akartam rávilágítani, hogy mindenki alkattól függetlenül képes lehet normálisan kinézni, és senkinek sem sokkal könnyebb, mint a másiknak. Egyszerűen okosan kell hozzáállni és akkor szenvedés nélkül lehet formába jönni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Terror kisko...
2013.07.18. 14:21
Csakhogy ez nem igaz. Egy piknikus testalkatú embert előbb ér utol a szívhalál, minthogy a teste a legvégső zsírtartalékhoz nyúljon. Egyszerűen nem fogy tovább egy bizonyos pontnál, mert hamarabb hal éhen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Asagrim Zelba...
2013.07.18. 14:41
"Itt mindenki mindent jobban tud, mint a másik és kész foggal körömmel megvédeni a véleményé... bocsánat, biztos tudását. (Tisztelet a kivételnek!)"

Ezért nem állok le vitatkozni ilyen témában módszerekről, de azt nem bírom nem szóvá tenni ha valaki a saját módiját úgy kezeli mint egy mindenhol általánosan követendő szentírást. 12 kilót fogytam 8 hét alatt izomtömeg megtartásával, napi 1 étkezéssel, kerekesszékben ülve, ennek ellenére nem hirdetem, hogy milyen fasza kis módszer az enyém, hogy még futkározni se kell és mégis biztos a fogyás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kazsakke
2013.07.18. 15:42
Érdekes, nekem még világ életemben nem sikerült 78 kilónál többre meghíznom (a 187 centimhez), pedig simán eszek napi 5-6-szor, járok edzeni is. A másik meg, volt hogy 2 hétig konkrétan pizzán, gyorskaján és sörön meg cukros üdítőkön éltem, ehhez képest fogytam 3 kilót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. kiskoller Terro...
2013.07.18. 15:50
Ezzel teljes mértékben egyetértek. Nyilván nem a testépítő extraszálkás versenyformára gondoltam, de szerintem egy egészséges testformát, itt-ott pár kiló hájjal, de alapvetően izmos kinézettel mindenki el tud érni, testalkattól függetlenül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kiskoller Asagr...
2013.07.18. 15:54
Nem is azt mondtam, hogy a te módszereddel senki se fog lefogyni, hanem azt, hogy lehet te még jobban fogytál volna le az "én" módszerem segítségével.

És én nem azért védem a véleményem, mert saját tapasztalatból rájöttem hogy hú, ez milyen hatásos, hanem mert jópár naturál testépítő, fittneszedző, orvos egyetért a mondanivalómmal.

Tehát igen, általánosan követendő. Csak ahogy leírtam, az adott makrotápanyagok mennyisége és aránya már emberfüggő, de ezt a részt már senki sem olvassa el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim kisko...
2013.07.18. 16:30
Meglátjuk, még nyolcnak le kell mennie.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. solt87
2013.07.18. 17:44
Ahogy anno az egyik kórélettan-tanártól halottam:

"Olyan van, hogy valaki sokat eszik, és sovány,
olyan is van, hogy valaki sokat eszik, és kövér,
olyan is van, hogy valaki keveset eszik, és sovány,
de olyan nincs, hogy valaki keveset eszik, és kövér."

Avagy megint egy újabb lehetőség, hogy egy jó pénzért eladható terméket/szolgáltatást kreáljanak, amit aztán sokan bodogan megvesznek, csak a felelősségüket ne kelljen viselni magukért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kiskoller solt8...
2013.07.19. 07:01
Ez igaz, csak azt ne feledd, hogy ha keveset eszel az bizony szenvedés lehet, és a koplalás hosszú időtartamra nem fenntartható állapot, és miután nem bírod tovább bezabálz és még hájasabb elszel mint kiinduláskor.

Ezért fontos az, hogy úgy "fogyókúrázz", hogy közben ne legyél folyamatosan éhes. Ezt úgy tudod elérni, hogy főként fehérjedús és magas rosttartalmú ételeket eszel (sovány húsok, zöldségek) Ezekből jóval többet ehetsz, mint a többi ételből, emellett egészségesek is, mert nem vonod meg a testedtől a normális működéséhez szükséges elemeket (aminosavak, nyomelemek, ásványi anyagok, stb stb)

Nyílván ezektől is lehet hízni ha túl sokat eszel, de ez azért nem valószínű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kroni1
2013.07.19. 07:48
solt87:

Na ez egy nagy butaság! Rengeteg olyan betegség, szervezeti működési rendellenesség van, aminek hatására az ember folyamatos koplalás ellenére sem képes számottevően veszíteni a raktározott zsírpárnáiból. Pl. édesanyám pajzsmirigy rendellenességtől szenved, világéletében alig evett, és ugyan már több éve kezelik de mégsem tud mit kezdeni a súylfeleslegével. Ezen betegségek azonban kevés embert érintenek, így a nagy többség minden elhízott emberre ráfogja hogy akaratgyenge, és fel sem fogja, hogy az ilyentől szenvedő emberek mennyit kűzdenek, nagyjából mindhiába...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. dj
2013.07.19. 10:01
Ez a diéta meg mennyit és hogyan egyen az ember, olyan mint a foci meg a politika. Mindenki ért hozzá, de senki sem tudja megmondani az egyetemes igazságot. Ha valakinek a napi 5-6 étkezés bejön, az nem jelenti azt, hogy ez mindenkire igaz. Ha valakinek, mint nekem is, a napi egyszeri esti étkezés (harcosok diétája) jön be, az nem jelenti, hogy igaz mindenkire. Ki kell próbálni melyik az a diéta, étkezési forma, amelyet tartani tud az ember és hatásos rá nézve. Egy biztos, a tartós fogyáshoz a mai emberek nagy részénél, az egészségtelen táplálkozás miatt (rengeteg cukor, szinte mindenben) zsírt kell lebontani. Ehhez nem elég a diéta, kell hozzá sport, életmódváltás, másmilyen ételek, lehetőleg több gyümölcs és zöldség. Magyarul, nincs univerzális mindenkire igaz diéta. Talán csak az, ha tényleg minimális kalória bevitel van (low-carb), mint a lágerban. De hát ugye eközben teljes értékű életet is kell élni. Dolgozni, sportolni, szórakozni stb. amely életet nem lehet low-carb diéta mellet. Persze valakiknek ez is megfelel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. dj
2013.07.19. 10:08
kroni1: anyukád beteg, azért nem tud fogyni. Azért az esetek nagy részében, ha eltekintünk a kövérség miatt kialakult betegségektől, egészséges emberekről beszélünk. Sajnos a mai életvitel hozzájárul a kövérséghez az elhízáshoz és az ezzel járó betegségek kialakulásához. Kevés mozgás, ülőmunka, rengeteg túlcukrozott étel stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. mtrx220
2013.07.19. 12:23
dj +1
szerintem sem lehet egy egységes sémát mindenkire ráhúzni.
van egy módszer ami bejön egy alapvetően vékony testalkatú embernek, aki csak felhízott.
aztán van egy másik módszer ami bejön egy alapvetően erősebb testfelépítésű embernek, aki szintúgy meghízott.
aztán megint van módszer a pajzsmirigyre, az esetleges allergiákra
ezeket nem lehet egy kalap alá venni.
a testfelépítése mindenkinek más, az egy dolog hogy az emberek nagy részének pl bejöhet a napi 5x kajálás. van aki ettől szekrény méretűre nő, van akinek meg használ, van akinek meg semmit sem ér.
szerintem mindenkinek ki kell kísérleteznie/tapasztalnia, hogy mi használ neki. végülis lehet bőven válogatni, van miből!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. solt87
2013.07.19. 20:33
@kroni1:

Óvatosan a "butasággal". Meg nem mondom, hány betegség van, ami jelentősen segíti az elhízást (ha a hosszú ágyhoz kötöttséget vesszük, az is hozzárjárulhat, de akkor nyilván másodlagos következmnyről van szó), de hogy a kövér emberek csak elenyésző részénél okolható valamilyen betegség kövérségért, az biztos. Lásd pl. "The rapid increase in the prevalence of obesity over the past 20 years is a result of environmental and cultural influences rather than genetic factors."
Anno egyetemen mintha egy százalék körüli értéket emlegettek volna; ha nem is pontos, de nagyságrendileg erről lehet szó.
Szintén ne keverjük ide azt, ha valaki meghízott, aztán később olyan állpotba került, ami megnehezíti mondjuk a testmozgást (pl. kismillió ízületi panasz): ha valaki pl. nemigen kocoghat, mert van rajta 40 kiló fölösleg, és ez szétbaltázná a térdét, az a kövérség következménye, nem pedig oka; még fenntartó oknak sem nevezném, elvégre egyéb térdkímélő módon is lehetne mozogni.
A pajzsmirigy-alulműködés hormonális kezelése sem oldja meg a problémát, ami nem túl meglepő, hiszen a normál (jelen esetben pótolt) hormonszint még nem "fogyaszt". Ezzel együtt a pajzsmirigy-alulműködés néhány ezrelékes előfordulása köszönő viszonybaan sincs az elhízott emberek számával, és egyéb tankönyvi "elhízást (is) okozó" betegségből (Cushing...) sem találsz sokat, szóval népességi szinten ezeknem játszanak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ml
2013.07.26. 19:34
nem értek hozzá tudományosan, de én még gyenge étvágyú túlsúlyos embert nem láttam életemben, olyant sem láttam, hogy aktívan sportoljon és túlsúlyos legyen, kivétel a szumósok és kalapácsvetők, súlylökők. De ezekben a sportokban fontos a nagy súly is.
Sokat fogyózó emberekről pedig az a véleményem, hogy főleg a fogyózásra gondolnak, de nem igazán fogyóznak, salátával kezdi a céges vacsorát stb. stb. aztán elengedi és megeszik azon az estén kétszemélyes tálat egyedül plusz 5 sör. hazamegy azzal a tudattal, hogy fogyózik és salátát eszik :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Asagrim ml
2013.07.26. 19:47
Ismerős, többen úgy "fogyóznak" hogy többet esznek mint általában, mert a szokásos kaja mellé elkezdik enni a zöldséget meg a gyümölcsöt.

Az pedig nem vezet fogyáshoz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!