iPon Hírek

Kingdoms of Amalur: Reckoning E3 bemutató

Dátum | 2011. 06. 07.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Mi egy igazán jó szerepjáték alapja? "Hát egy igazi, eposzi vagy inkább monumentális sztori..." - mondhatnánk. Az igazság viszont az, hogy manapság ez már nem elég. A legnagyobb RPG stúdiók is küszködnek, hogy eleget tegyenek mindenki elvárásainak, így a sokan a siker kulcsát már abban látják, hogy valami újat, frisset tegyenek le az asztalra. Lássuk miben más a Reckoning, mint a többiek.

A Kingdoms of Amalur eredetileg MMO játéknak indult, de végül single player akció-RPG lesz belőle. Méghozzá nem is akármilyen.

A sztori úgy indul, hogy egy kupac hulla hideg ölelésében ébredünk. Egy pillanattal korábban még mi is közéjük tartoztunk, szokatlan feltámadásunk után pedig már csak azt akarjuk tudni, hogy ki a gyilkosunk és miért haltunk meg. R.A. Salvatore és csapata hozni fogja az eszméletlen sztorit, emellé bátran pipát rakhatunk. A dizájn és a karakterek a Spawn alkotójának, Todd McFarlane-nek agyából pattognak ki, ez is remek, de már hallottuk és láthattuk a trailerekben.
 


A kérdés, hogy milyen a játék!

A száraz tények felől közelítve 5 jól elkülönülő régió, 4 játszható faj, 3 tehetségfa 22 különböző képességgel mindegyiken. A játék elején tiszta lappal nyitunk, mindegyikbe belekóstolhatunk, de ez még mindig nem olyan különleges. Olyasmit próbáljatok elképzelni, mint az Oblivion és a God of War keveréke, utóbbiból főleg a quick time eseményekre (jókor jó gombot nyomj) kell gondolni. Egy egészen egyedi akció-RPG formulát próbálnak alkotni a Big Huge Games és a 38 Studios csapatai.

Az első küldetés felkapását követően nem kell sokat várni, hogy belevessük magunkat a csatába. Az egyik gombra kitérünk, egy másik a fő támadásunkat indítja, a harmadik a másodlagosat - ami gyakran egy távolsági fegyver -, és lesz egy a mágiára is. A támadásokat össze lehet kapcsolni látványos láncokba, minden egyes fegyvernek meglesznek a maga több ütésből álló sorozatai. Például ha nyomva tartod a támadás gombot úgy, hogy közben nem kapsz be ütést, akkor jobb kombót kaphatsz a végére, mintha ha ész nélkül nyomkodnád a gombot. Lesznek speciális támadások is, meg olyanok amik lassan töltődnek (ezt egy csík jelzi, mint sok verekedős játékban is). A legjobb viszont egyértelműen az, ahogy az egész egybefolyik, a mágia és a közelharci manőverek gyönyörű koreográfiában tárulnak elénk. A játék gördülékeny, villámgyorsan képes beszippantani. Ugyanakkor ne higgyétek, hogy random gombnyomogatással bármire is juthattok. (Az IGN gameplay bemutatójához katt.)

A túléléshez sokszor meg kell majd szakítanotok kombóitokat és késleltetni támadásaitokat, arról nem is beszélve, hogy kitérni és parírozni mindenképp meg kell tanulnotok, hogy túléljetek. Emellett ott lesz a lopakodás és lesből támadás lehetősége is, ami egy teljesen más élményt tartogat.

A karakterfejlődésnél legfontosabb jellemzője, hogy nem kell a játék elején hosszútávra ható döntéseket hoznotok. 3 irányba osztogathatjátok a pontjaitokat, ezek a Might, Sorcery és Fitness, melyek kombinálásával több száz féle harcost hozhattok ki magatoknak. A kasztotok egész egyedi, retroaktív módon alakul ki, úgy ahogy Ti játsszátok a játékot. (A Skyrim is valami hasonlóval kecsegtet.)

A fegyverek szétkaphatóak, cserélgethetjük a markolatukat, a bennük lévő köveket stb. Ugyanakkor viszont pillanatok alatt eldönthető egy tárgyról, hogy jobb-e mint amit épp használtok vagy sem. Utóbbi esetben a játék bedobja a tárgyat az eladni való vackok közé, amiktől a legközelebbi árussal való találkozásotokkal gyorsan meg is szabadít titeket a játék.

A Reckoning egy figyelemre méltó nyílt világú RPG lesz, valami, amire nagyon érdemes odafigyelni, igaz a megjelenése csak 2012-ben lesz esedékes.
 


A hivatalos honlaphoz katt ide.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. Qouzey
2011.06.07. 21:39
Az E3 videó tetszetős, de a gameplay számomra hangulat romboló, nem ezt vártam. De ez változhat még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. raiden
2011.06.07. 22:40
túl konzolszagú a harcrendszer. de talán egy próbát majd megér
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. patrik2991
2011.06.07. 23:11
Ha lenne benne co-op még érdekelne is, mert jól néz ki, de így sajnos felejtős
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gunclub
2011.06.08. 00:51
De örültem volna egy uj POP-nak De a BIA érdekel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. csigabigaf
2011.06.09. 15:01
Ritkaszarnak néz ki...
MMO-bol lett single RPG és a trailerbe más sincs csak a nyamvadt grafika és támadások bemutatása? Ejha...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!