iPon Hírek

Kiosztották a GDC és az IGF díjait

Dátum | 2015. 03. 05.
Szerző | Freelancer
Csoport | JÁTÉK

Az először 1988-ban, még Computer Games Developer Conference-ként megtartott Game Developers Conference az egyik legfontosabb esemény a játékiparban. Ahogy az a nevéből is kikövetkeztethető, a GDC-n az alkotók gyűlnek össze, és szakmai szempontok alapján elemzik a játékokat, és megosztják tapasztalataikat a nagyközönséggel. A több napon keresztül zajló konferencia egyik fénypontja az ünnepélyes díjátadó, aminek értékét az adja, hogy a szakma legjobbjai nyilvánítanak véleményt pályatársaik teljesítményéről. Idén az alábbi alkotások részesültek a megtisztelő elismerésben Az év játéka: Middle-earth: Shadow of Mordor Innovációs díj: Monument Valley Legjobb bemutatkozó játék: Stoic Studio (The Banner Saga) Legjobb design: Hearthstone: Heroes of Warcraft Legjobb kézikonzolra, vagy mobiltelefonra kiadott játék: Monument Valley Legművészibb látványvilág: Monument Valley
Legjobb narratíva: Kentucky Route Zero: Episode 3 Legjobb hangzásvilág: Alien: Isolation Technológiai díj: Destiny A független játékokkal foglalkozó Independent Game Festival zsűrije is publikussá tette verdiktjét, ami az alábbi lett: Vizuális művészet terén nyújtott kiemelkedő teljesítmény: Metamorphabet (Patrick Smith) Legkiválóbb narratíva: 80 Days (inkle Studios) Legjobban kinéző design: Outer Wilds (Team Outer Wilds)
Hangminőség terén nyújtott kiváló teljesítmény: Ephemerid: A Musical Adventure (SuperChop Games) Nuovo-díj: Tetrageddon Games (Nathalie Lawhead) Seumas McNally Nagydíj: Outer Wilds (Team Outer Wilds)
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. tomchee
2015.03.05. 19:50
Ezek a díjak már valahogy hihetőbbek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Stormrage
2015.03.05. 21:16
nem korai meg az "ev jateka" dijat kiosztani marcius elejen?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. tibaimp
2015.03.05. 21:30
Ez inkább 2014-re vonatkozik. A witcher3 és a gta5 is simán indulhat érte majd jövőre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Phantomstr... tibai...
2015.03.05. 21:41
A GTA 5 már két évben is év játéka díjas volt

Nem hiszem, hogy reálisan bárki belevenné egy szavazásba, csak azért mert egy [s]harmadik[/s] ötödik platformra véletlenül még idén is megjelenik.

szerk. mé' nincs áthúzás...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Atesz1987
2015.03.06. 08:10
Nagyon jó játék a Shadow of Mordor. 7 ezer forintot adtam a dobozos verzióért, 50 órát raktam az alap játékba, majd még 20-t játszottam az ingyenes tartalmak miatt (fizetőset DLC-ért elvből nem adunk pénzt), nagyon megérte az árát. Szóval tényleg jó, de hogy az év játéka lenne? Hát nem tudom... A harc rendszer, a genezis rendszer, az alapkoncepció nagyon el van találva, és kiforrott, de ha a tartalmat nézem, akkor maximum egy techdemo.

Szerk.: Persze azért 70 óra sem rossz, főleg napjainkban, de ezzel a játékkal el lehetne játszani több száz órát is, ha feltöltik tartalommal, és akkor joggal lehetne az év játéka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. magerg
2015.03.06. 08:31
Ez a "legjobb design" mit takar?
Legjobb játékmechanika? Akkor meg nem értem miért a Heartstone kapta. Nagyon sok helyen kritizálták hogy túl sok múlik a szerencsén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. predike07
2015.03.06. 09:13
A Shadow of Mordor helyezésésvel én se értek igazán egyet.Csak kipróbáltam de nem láttam benne fantáziát,hogy végigvigyem.Innetől kezdve már elfogultnak számitok ha azt mondom,hogy nem érdemelte meg a díjat de ha belegondolok nem igazán van játék amit díjazni lehetne manapság.A baj,hogy nincs egy ütős cím .Elkoptak a nagy nevek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. m76
2015.03.06. 10:48
Shadow of Mordor muhaha

Repetitív kaszabolás, meg egy pár bossfight, ahol ha elbuksz a játék az orrod alá dörgöli. Amit jól elneveztek nemesis system-nek.

Az egész játék arra épül, hogy be van építve a lore -ba hogy nem halhatsz meg, de hiszen semmilyen játékban nem halhatsz meg, csak nem e köré szokták felhúzni a történetet. Ettől nem lesz több vagy jobb a játék.

Szerintem egy gyenge közepes játék, ami egy óránál tovább nem tudott lekötni. Méghogy év játéka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Supra
2015.03.06. 11:04
Jah, SOM, mint legjobb játék?
Nagyon-nagyon-nagyon szar év volt 2014, ha ez igaz!
Vagy csak ennyire pártatlanok (és ennyit is érnek) ezek a díjak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. predike07
2015.03.06. 13:44
Lehet a nemesis rendszer miatt is kapta meg ez a címet.Elvégre az egy újitásnak számit.Mindeggy milyen,akkor is új.Nem igazán tudok olyan játékot mostanság ami valami újat felmutatott volna.Mind egy sablonra épül,ezredik részt megért bőrlehúzás.Legalább itt valamit kitaláltak ami nem volt korábban és áttörést jelenthet a nyílt világu játékok terén.Talán ennek is köszönhette az év játéka címet.
Más kérdés,hogy a játék középszerü,de a múlt évet nézve nem nagyon volt konkurens.Talán a far cry 4 de az meg nem hozott semmi egetverő változást.
Ha így nézem akkor egyet kell értenem a döntéssel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller
2015.03.06. 19:44
predike07 nem játszol akkor kisebb, kevésbé ismert játékokkal. Mert azoknál vannak újítások, bőven.

A Shadow of Mordorral nekem az a bajom, hogy rettentő könnyű játék. De most komolyan mondom, a Nemesis rendszernek akkor van értelme, ha meghalsz.

Ellenben akárhány ork vesz téged körül, szinte mindig csak 1 támad meg egyszer, amit 1 gomb kivédeni, eszméletlen könnyű rövid idő alatt 5-ször támadni (még a védekezés is támadás, ha blokk helyett ugrasz, ráadásul még stun is egyben, illetve kombóindító)

Szóval könnyű 5ször támadni, utána meg 2 támadást hajthatsz végre, amitől nem csak hogy halhatatlan vagy amíg tart, de még gyógyulsz is, kapsz nyílvesszőket, és a megtámadott ork bajtárs lesz.

Emellett van végtelen kivégzés, láthatatlanság, végtelen időlassítás, stb stb.

Sok szó, mint száz, a lényeg, hogy NAGYON könnyű a játék. Egyszer végigtoltam, mert érdekes a sztori, másodszor a felénél ráuntam.

Szép a játék, csak nem jó. Ahhoz, hogy egy játék játék legyen, kell bele egy minimum nehézséget is rakni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. predike07
2015.03.06. 20:15
Igen,csak egy kicsi játéknak nem sok esélye van egy ilyen megmérettetésen.Mint írtam én ezt a játékot csak kipróbáltam,nekem nem jött be túlzottan.Rég el is felejtettem a létezését is,csak most néztem nagyot mikor láttam mit is ért el.De nincs választék így valamit díjazni kellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mikej95
2015.03.06. 22:06
A tavalyi év nagyon, de nagyon gyenge volt. Újabb CoD ami nem ért fel az ígéretekhez, Evil Within, ASSassins Creed Unity, Watch Doges, szintén történelmi mélypontok jöttek a szokásos számozott folytatások megszokott minőséggel, tartalommal. A DA megállt valahol fél úton a ME felé és jutott bele néhány életszerű döntés is, nem a szokásos jó/rossz/béna. Én szememben az is esélyes volt. MGR pedig aztán végképp nem kaphatta meg ezt a díjat, legyen bármilyen jó is. Ilyen mezőnyben teljesen elfogadható, hogy egy középszerű, minimális újdonságot és egyediséget felmutató játék lesz a befutó.

kiskoller: Azért amiről beszélsz, ahhoz kellett jó pár fejlesztés, de tényleg kb. a 5. főküldetés után ki lehet oldani pár olyan képességeket, amivel a legellenállóbb endgame warchief is stunlockolható pillanatok alatt. A játék végére meg már kb Chuck Norris képességeinek 1%-val bírunk.

Inkább örülni kéne, hogy van még olyan díjátadó, aminek az eredménye nem kenőpénz függvénye vagy éppen nem maguk a díjazottak rendezik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!