iPon Hírek

Kiszivárgott minden RYZEN processzor listaára

Dátum | 2017. 02. 23.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD a korábbi pletykákkal ellentétben nem február 28-án, hanem már tegnap lerántotta a leplet három leggyorsabb RYZEN sorozatú processzoráról, amelyek mindannyian 8 processzormaggal rendelkeznek és maximum 16 programszálon dolgozhatnak. Árazás terén úgy néz ki a helyzet, hogy a leggyorsabb modell, vagyis az R7 1800X 499 dollárba, az R7 1700X 399 dollárba, az R7 1700 pedig 329 dollárba kerül majd. Hogy ezek az árak pontosan milyen hazai végfelhasználói árakat eredményeznek, azt egyelőre kár találgatni – legkésőbb március másodikán kiderül. Valószínűleg sokan vannak olyanok, akik a nyolcmagos „csúcsprocesszorok” helyett beérnék egy sokkal olcsóbb, hat processzormaggal és SMT támogatással is rendelkező modellel. Számukra az egyik lehetséges választás az R5 1600X, amely a Core i5-7600K vitorlájából próbálja majd kifogni a szelet, de a Core i7-7700K orra alá is törhet némi borsot. Ez a processzor 3,3 GHz-es alap- és 3,7 GHz-es maximális boost órajelet használ, maximum 12 programszálon dolgozhat, harmadszintű megosztott gyorsítótárból pedig 16 MB-nyit kapott. A szorzózár-mentesség természetesen adott, sőt, az XFR (Extended Frequency Range) technológia is jelen van a fedélzeten, így az ajánlat elég jónak tűnik, hisz a processzor 259 dollárba kerül. Egy szinttel lejjebb az R5 1500-as példány található, ami már nem rendelkezik XFR támogatással, de továbbra is 6 magot és 12 szálat foghat munkára, méghozzá 3,2 GHz-es alap és 3,5 GHz-es maximális boost órajel mellett, 16 MB-nyi L3 Cache társaságában. A 65 wattos TDP kerettel dolgozó processzor 229 dollárba kerül, célkeresztjében pedig a Kaby Lake család Core i5-ös sorozata szerepel.
A négymagos modelleknél a Summit Ridge lapka egyik CCX egységét letiltják, így négy processzormag és 8 MB-nyi harmadszintű megosztott gyorsítótár marad szolgálatban. Ebben a térségben az R5 1400X vezeti a kínálatot, hiszen mind XFR, mind pedig SMT támogatással rendelkezik, órajelek terén pedig 3,5 GHz-es alap- és 3,9 GHz-es maximális boost órajelre számíthatunk. Egy picivel lejjebb a Core i3-7350K szintjét célzó R5 1300 található, ami 175 dolláros összegért cserébe 3,2 GHz-es alap- és 3,5 GHz-es maximális boost órajelet nyújt, természetesen SMT támogatással karöltve, XFR nélkül. A sort az R3-as modellek zárják, amelyek már SMT támogatás nélkül állják a sarat, vagyis négy processzormagjuk maximum négy programszálon dolgozhat. Ebben a családban az R3 1200X helyezkedik el a csúcson a maga 149 dolláros árával, amihez 3,4 GHz-es alap- és 3,8 GHz-es maximális boost órajel társul, méghozzá XFR támogatással és 8 MB-nyi harmadszintű megosztott gyorsítótárral. A legolcsóbb Ryzen lapka egyelőre a 129 dolláros R3 1200-as modell lesz, ami sem SMT, sem XFR támogatást nem kap, órajelek terén pedig 3,2 GHz-es alap- és 3,5 GHz-es boost értéket kínál. Az új processzorok várhatóan március másodikán válnak elérhetővé kereskedelmi forgalomban, természetesen a tegnap bejelentett három csúcsmodellel együtt, a róluk készített tesztek pedig ugyancsak ezen a napon jelenhetnek meg – amennyiben az AMD nem készül újabb meglepetéssel.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

76. Asagrim
2017.02.23. 10:12
"Számukra az egyik lehetséges választás az R5 1600X, amely a Core i5-7600K vitorlájából próbálja majd kifogni a szelet [...]"

217 dolláros Intel processzor ellen megy a 259 dolláros AMD? Hol van az a fene nagy árrés, amit múlt héten szivárogtattak? Ha a 7600K 80 ezer forint, az 1600X bevezető áron legalább 100 ezer forint lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Kabra Asagr...
2017.02.23. 10:14
intel oldalán 7600K
Recommended Customer Price
$242.00 - $243.00

de még így is kevesebb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. Asagrim Kabra
2017.02.23. 10:15
Csak megnéztem egy random webshopban, nem intel MSRP-t néztem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. gery84 Asagr...
2017.02.23. 10:29
Ha igazak a hírek teljesítményben nem ott van mint a i5 7600-as!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. vakpal Asagr...
2017.02.23. 10:32
A 259USD jelenleg kb 75k. Az hogy pontosan milyen áron is lesz a piacon még mire ideér tud változni. Ha pedig jobb mért kéne olcsóbbnak lennie?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Ewokrule
2017.02.23. 10:35
A 7600K négy mag, négy szálon,ezzel szembe 1600X hat mag tizenkét szálon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. Pendra37 Ewokr...
2017.02.23. 10:52
A sok szal nem mindig jelent teljesitmeny javulast. Ezen kivul az architektura is mas, mint az Intel, ugyhogy egy GHz - GHz / mag+szal - mag+szal osszehasonlitas elegge felrevezeto.

En mindenkepp megvarnam a fuggetlen teszteket mindenfele programmal meg GPU/RAM kombinacioval, mielott messzemeno kovetkezteteseket vonnek le.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. GodIikE Ewokr...
2017.02.23. 10:54
NEM SZÁMÍT
megveri akkor megveri, teljesítményben, árban, kit érdekel mi van benne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. sutyko_hop... Ewokr...
2017.02.23. 10:54
Ha jol tudom a bulldozer meg a tobbi okossag is olyan volt mint egy dinnye.
Aztan sehol sem volt a teljesitmenye, ellenben "szepen" fogyasztott.
Egyre inkabb erzem azt, hogy ez egy akkora kamu mint ide ulanbator....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. gabest
2017.02.23. 11:10
i7-4700-asom 4/8 szál, még 70e ft körül vettem. Na most ezt kéne a 199 dollárosnak nagyon durván lenyomnia, hogy váltsak rá. Azt hiszem, nem fogja megérni. 100e fölött meg nem költök minimális gyorsulás miatt. Ez az AMD problémája, váltás költséges.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.02.23. 11:15
Nem votl annyira katasztrofális, ár/értékben felvette a versenyt, csak ugye hiányzott a high end CPU.
Ráadásukl sok szerencse sem kellett hozzá, hogy jól tuningolható példányt fogjon ki az ember, az én 8350-m 4.4GHzn fut 1.325Von (-0,025V) (a rekordot is 5 éve egy FX tartja )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. vakpal sutyk...
2017.02.23. 11:18
Ennyire hülyének nézed őket? Ha vacak lenne elköltenének ennyit a piacra dobásra meg a marketingre? Illetve valami lehet a dologban hogy jól sikerült. A dell ugyanis jelezte hogy lesz AMD -s gépe amit eddig soha csináltak. Mégy az Kalapácsnál sem pedig akkor is az AMD volt a jobb. Jöhetnek a tesztek, és ha versenyképes, akkor biza beszállok én is egy Ryzen -be Úgy is ideje gépet ápdételni... Az Intel marketing búlsitjei meg mind igazak mi? Persze nekem mindegy... Marc 2 ig nem adhatnak ki teszteket de már mindenhol ott vannak a procik egy ideje. Csak remélem, hogy mindegyik ott van nem csak a csúcs procik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. vakpal gabes...
2017.02.23. 11:22
Intelnél 5 éve nincs értékelhető teljesítménynövekedés. Mindenki tudja miért. Nincs ellenfél azt a pár százalékot is el lehet adni súlyos pénzekért. Az i7-4700 -ad ki van csukva hogy újonnan 70k lett volna. Használt vagy fű alatti árakat összehasonlítani az első hivatalos árakkal az súlyos balfogás. A váltást majd eldöntöd te magad... Nyilván nem te vagy a célcsoport, és még csak nem is a Magyar piac a haldokló gazdaságával. Intel is magasról tesz a Magyar piacra. Ha új lapot és procit veszel az ugyan úgy költséges. Ha meg igen akkor nem váltasz úgy sem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.02.23. 11:24
Nem tudom miből veszed a minimális gyorsulást, hiszen még nincsenek is hivatalos tesztek, ráadásul ne azt nézd, hogy mennyiért vetted, mert azóta "kicsit" változott az USD/EUR/HUF árfolyam.
70k-ért most egy i5-7600-at kapnál, a 4770k most 110k
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. kean
2017.02.23. 11:33
Alza SK:
1800X 499$ => 550€
1700X 399$ => 440€
1700 329$ => 360€

De remélem a 4 és 6 magosok sem fognak késni és játék benchmarkok is lesznek, jó lenne, ha az 1400X jönni ki győztesnek játékok terén
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. gery84 vakpa...
2017.02.23. 11:34
Nekem is lassan egy 7éves i7 2600k van a gépeben és simán kihajt akár egy GTX1080-as is húzva!

Ha tényleg ez az RYZEN ennyire jó megérdemel egy váltást, mert előtte csak AMD prociaim voltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. B_Real kean
2017.02.23. 11:34
+1 a második felére
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. RealDreamQ
2017.02.23. 12:17
R5 1400X nekem tök jó választás ... 8 szálon tud dolgozni ... Berakok BOT programmal 4 karakterből kettőt GOLDbotnak , kettőt hogy a droppokat is szedje ... eddig elment 4 cpu szál , másik kettőt pedig Stallozni .
Marad még hogy mindezek mellett mentjen az Upseed és nem lehet akadály a böngészés , filmnézést stb ...

Már csak a vásárlási időpont lesz a mérvadó , azaz amikor nekem az ára megfelel . Addig szenvedek i54590 -el korlátokkal , 4 szálon

Jah tudom , nem kell játszani és akkor nem kell gépet sem cserélnem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. developer vakpa...
2017.02.23. 12:18
Van egy technológiai határ, nevezetesen az X86 mikrokód, amit a mai általános CPU-kban nem lehet 1 órajel / utasítás alatt végrehajtani. Az intel ezt már minimalizálta az évek alatt (i3-5-7 vonal) ezért olyan jók egyszálas teljesítményben, az AMD egyszerűen nem tudhat lényegesen többet, maximum pár processzor specifikus speciális utasításban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. vakpal gery8...
2017.02.23. 12:25
Ez a lényeg hogy ezek az első második gen Core processzorokhoz képest alig gyorsultak az eltelt évek alatt. Itt van a 7gen és hát 4 gen ről váltani tökéletesen felesleges. 1-2 gen ről sem szédítő a gyorsulás. Szándékosan nem húzott bele az intel... 3 éves céges gépemben Gen4 van i7 és kapacitáltak hogy váltsunk mert az új már sokkal gyorsabb. Nos megnézve egészen szédítő 4-5% különbség van. Teljesen felesleges lenne váltani. Ha a Ryzen felkavarja az állóvizet és minden területen jönnek új procik, akkor majd megfontolandó lesz. Bár nem értem mért maradt ki az integrált videó a prociból. Egy alap cucc bőven elég lenne. Aki nem játszik így nem kell hogy VGA -t vegyen meg szórakozzon ezzel az egésszel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. s_otto RealD...
2017.02.23. 12:27
Mivel nem tűnsz egy évente gépcserélős típusnak, lehet érdemes lenne elgondolkodni egy 6/12-es procin, a jövőbe nézve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. bp123
2017.02.23. 12:31
"Az új processzorok várhatóan március másodikán válnak elérhetővé kereskedelmi forgalomban"

Hát, az amd szerint nem.

r7: márc 2, ez stimmel
r5: q2, én májust tippelném
r3: 2h, itt még tippelni se merek

Magyar kisker bruttó: számold 360-ba a $-t, úgy kb. stimmelni fog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. RealDreamQ
2017.02.23. 12:35
s_otto

Ezen is gondolkodom , de majd az árak mondják meg . Valóban jobban tetszene
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. B_Real bp123
2017.02.23. 12:35
A cikk arról szól, hogy az r7-ek jelennek meg március 2-án. Szóval most megint mi a probléma?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. vakpal devel...
2017.02.23. 12:36
Igen a nagyok akkor szoktak nagyot bukni mikor lenézik a kicsi versenytársakat... Elég ha elérte az Intel szintjét vagy megközelítette. Egy két furfangos ötlettel meg főlé is mehetnek. x86 mikrokód leváltása sem mostanában fog eljönni. Úgyhogy nyugi, ha tudja azt amit ígértek az csak jó lesz neked is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. thedevelop...
2017.02.23. 12:47
Én csak azon csodálkozom, hogy miért nem lehet már AM4-es alaplapokat kapni. Általában hónapokkal a processzorok megjelenése előtt elkezdik forgalmazni az új alaplapokat, ehhez képest a gyártók csak stock fotókat mutogatnak az oldalaikaon, de konkrét termékeket csak kiállításokon mutattak meg.
Január óta elérhetőnek kellene lenniük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. bp123 B_Rea...
2017.02.23. 12:52
Csak annyi a probléma hogy nem tudsz olvasni
"Az új processzorok várhatóan március másodikán válnak elérhetővé kereskedelmi forgalomban, természetesen a tegnap bejelentett három csúcsmodellel együtt"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. B_Real bp123
2017.02.23. 13:00
Igen, ezt benéztem.

Mellesleg emlékeim szerint 1800x, 1700 és 1600x eredmények jöttek, szóval r5 is jelenik meg feltételezem 1 hét múlva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. s_otto B_Rea...
2017.02.23. 13:04
Amit eddig láttam / olvastam kiküldött példányokat tesztereknek az 1800x volt mind, ugyan azzal a giga lappal és corsair rammal.
Várhatóan első napon startra csak 1800x tesztek lesznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. B_Real s_ott...
2017.02.23. 13:09
Én most a leakekről beszélek. Én erről a 3 modellről láttam ilyeneket (lehet 1700 helyett 1700x volt).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. HozeManuel
2017.02.23. 15:19
1. Pénz már rég félretéve, örülök hogy úgy néz ki érdemes volt várni.
2. Nemcsak asszony i3-asát cserélem, de a saját i5-ösömet is, hiába elég bőven a sebessége nekem. A forradalmat támogatni kell!
3. Talpra magyar hí a Ryzen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Mongoose71
2017.02.23. 16:18
Személy szerint megvárom a május-június (augusztus?) tájékát...
Addigra kikristályosodik minden és nem az első "független" tesztek alapján döntök, hanem az addigra népes vásárlók visszajelzései és az iPonos srácok valódi tesztjei alapján...
Addig meg még elkapálgatok az "ősrégi" 4 éves 990fx sabertooth, 8350-es proci 970 SLI és 16 giga 1866 CL9 ramommal...
Úgy tervezem a következő konfig sem rövidebb ideig fog nálam működni...:9
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Asagrim HozeM...
2017.02.23. 16:55
"Talpra magyar hí a Ryzen!"

Ha lesz bencsmárk akkor viszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. RealDreamQ
2017.02.23. 17:17
[Hamilton: Ez a Mercedes egy fenevad]






 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. RealDreamQ
2017.02.23. 17:59
Alaplapok: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. thestock HozeM...
2017.02.23. 18:41
Kérlek mondd hogy ezt nem komolyan írtad
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. csab959
2017.02.23. 19:02
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Samanoske
2017.02.23. 19:29
Sajna nem olcsóbb az intelnél és az órajel is kevesebb.
Az furi,hogy az 1400-es gyorsabb mint a 1600-os.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. s_otto csab9...
2017.02.23. 20:37
Ez nem túl kedvező, a ryzenre nézve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. B_Real s_ott...
2017.02.23. 20:50
Ezt a tesztet persze te rögtön elhiszed, amit még elvileg ugye ki sem lehetett volna adni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. csab959 s_ott...
2017.02.23. 20:50
Ha valóban csak alapórajelen ment, (3 GHz turbó nélkül) akkor elfogadható. GTA5-ben a 4 és 8 magos i7 is nagyjából ugyanazon a szinten van. [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. s_otto B_Rea...
2017.02.23. 21:11
Nem hiszem el, de kb ez várható.
Amennyit trükközött az amd a diákkal.... ha valóban tudja amit kell, akkor az látszott volna az amd marketingen minden kétséget kizáró tesztekkel, így ez a ködösítés csak kétkedésre ad okot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. B_Real s_ott...
2017.02.23. 21:43
Meséld már el legyél szíves, milyen trükközésről beszélsz? Egy büdös játékteszt nem volt. Többszálas teljesítményben (Cinebench) pedig ebben a tesztben is veri a 1700.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. pepe26
2017.02.23. 22:09
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. s_otto B_Rea...
2017.02.23. 22:16
De volt, az amd csinálta, a sniper elite 4, 4K-ban, és verték a mellüket hogy ugyan annyi fps mint egy 6900k-val. Akkora gpu limites volt mint a ház.

Cinebench tesztekben olyan diát hoztak, ami más tesztoldalak szerint is több pont kapott az intel cpu. Ezen kívül 2 modullal tesztelték az intelt is, mert ugye az amd csak dual channel. Persze rögtön hoztak 5 tesztet amin nincs előnye a quad channelnek, a másik oldal meg hozott 5 tesztet ahol volt.
Az én procim alapon jóval többet hozott mint az amd dián, ez nekem mindent elárul.

Végig minden tesztben kilógott a lóláb. De legalább már odáig eljutnak, hogy a vega hype-hoz lesz cpu, és ha minden jól megy nem kell intel procit használniuk, mint a rendkívül sikeres pro duo teszthez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. B_Real s_ott...
2017.02.23. 22:26
Jól van Pista, rád hagyom, te vagy itt a Jani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. bp123 s_ott...
2017.02.23. 22:31
Eltérő alaplap, ram miatt lehet más pontszám azonos procival.

De ezt ki tudjuk korrigálni a mérésből: el kell osztani a többszálas pontszámot az egyszálassal!

Anandtech: 1547/153 = 10,111
Amd: 1474/162 = 9,099

Ez kétféleképpen lehetséges:
a, cinebench alkalmatlan a mérésre, túl nagy a szórása
b, addig nyomkodták a tesztet az amd-s srácok amíg egy kellően alacsony multis pontszámot dobott a 6900k

Tökmindegy hogy (a) vagy (b) volt, az összes amd-s cinebench eredményt ki kell dobni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. B_Real
2017.02.23. 23:33
Ez mi ez, máris következő generációs számozást kap a Vega?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. vakpal s_ott...
2017.02.24. 11:30
Hivatalos tesztekig ez csak bla bla bla. Nyilván nem azzal fogják demózni, hogy milyen tesztekben gyengébb. Intel is azt hozza a következő generációnál hogy miben jobb, 10% -al valójában meg max 2-5% néhány esetben megy lassul... Még se nyivákolsz Imádkozz hogy ne legyen igazad! Neked is csak jobb lenne hidd el
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. B_Real vakpa...
2017.02.24. 12:59
+1. Mondjuk neki ettől nem lesz jobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. vakpal B_Rea...
2017.02.24. 13:10
Olcsóbbak lesznek az intel procik, vagy is inkább úgy mondanám, hogy nem lesz brutálisan túlárazva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Terror vakpa...
2017.02.24. 13:23
Egyrészt nincsenek túlárazva, másrészt ezt az "olcsóbbak lesznek" dumát minden egyes új AMD generációnál láttam, de soha nem lett belőle semmi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. vakpal Terro...
2017.02.24. 20:57
Látom ha valami drága elkezded megmagyarázni hogy olcsó. Tök lényegtelen hogy érzed, ha neked olcsó mi örülünk, vegyed lesz akin az intel megszedi magát. Egyébként érdemes lenne még közgazdaságtant is tanulmányozni. Ez nem duma, hanem az élet írta szabályok, tetszik vagy sem AMD féle kalapács óta nem volt versenyhelyzet az meg nem 5 éve volt hanem marha régen sajnos, szóval nem tudom milyen minden generációra gondolsz ahol ez a tétel nem bizonyított. Minden piaci szegmensben bizonyít az élet minden területén...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Terror vakpa...
2017.02.24. 22:47
Nem magyaráztam semmi olyasmit, hogy olcsó, és azt sem, hogy drága, mert mindkét fogalom relatív, és még csak hasonlítani sincs mihez.

"nem tudom milyen minden generációra gondolsz ahol ez a tétel nem bizonyított"

Milyen tétel nem bizonyított? Minden generáció azt bizonyítja, hogy az Intel árazási stratégiájára az AMD nulla ráhatással van, ez elég bizonyítottnak tűnik nekem, így érthetetlen, miről beszélnek azok, akik szerint árcsökkenés várható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. xcomman Terro...
2017.02.24. 22:52
Egyszeru lesz a dolog. Itt van iponon az arkovetes x evre visszamenoen. Meglatjuk, hogy 1-2 honap utan merre megy az inteleknek az ara a zen megjelenst kovetoen. Persze bekavarhat, ha az intel kozbe kidob uj processzorokat, de majd meglatjuk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. thestock vakpa...
2017.02.25. 07:03
Van valami abban amit mond. Mihez képest drága? Élet írta szabályok?
Nem szeretem a "bezzeg az én időmben szöveget",de szerintem megéltük azt a korszakot amikor egy laptop annyiba került mint 1 suzuki swift...vagy annyira volt megfizethető az asztali hogy az osztályban talán 2-3 gyerek szüleinek futotta rá. Most egy i3 (aminek a teljesítménye elfogadható) 120 dollár, ami a kinti minimálbérekhez képest is elfogadható. Így nézve sok?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. s_otto Terro...
2017.02.25. 07:37
Szerintem évek mire árverseny lesz, egy fecske nem csinál nyarat. Folyamatosan konkurencia kell az intel mellé, hogy látszódjon valami árcsökkentő hatás.

Mivel nem tudjuk mennyi lehetne az ára az intel prociknak, ha az elmúlt években lett volna mellette ütőképes konkurencia, így nem lehet eldönteni hogy drága-e jelenleg az intel.

Azért mert valakik azt mondják hogy túlárazott az nem jelent semmit. Nincs mihez viszonyítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Resike thest...
2017.02.25. 22:06
Kétszereplős piacon soha a büdös életbe nem lesz mérvadó árverseny.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. norman81 s_ott...
2017.02.27. 08:41
LGA 775- ig volt konkurenciája az Intelnek, abban az időben 4x.xxx. összegből már felsőkategóriás q9xxx procikat lehetett venni, 32.xxx körül a q8xxx széria belépö tagjait. Jelenleg ezért az összegért még a legkisebb i5 is többe kerül. Ákkori árfolyamot hagyjuk kb, nincs óriási jelentősége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Terror norma...
2017.02.27. 09:45
Ezek az árak akkor voltak igazak, amikor a Nehalem már a piacon volt, a Q9550 például 500 dolláron indított. Mi lett volna a konkurenciája ezeknek, a Phenom X4? Ugyan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. norman81 Terro...
2017.02.27. 09:56
Igen, indított, de itt a "beállt" árak is brutál meredekek. Vajon miért? költői...
azért A P.X4 igen is konkurenciája, de minimum jó alternatívája volt a q szériának, hozták a kötelezőt némileg alacsonyabb áron.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. ChoSimba norma...
2017.02.27. 09:57
A Q8xxx széria is 200$ körül nyitott, az ma mennyi is ? 60-70e ?
Mert az árfolyamnak igenis óriási jelentőssége van.
Ha $-ban nézed, akkor elég konstans az intel árazása hosszú évek óta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. norman81 ChoSi...
2017.02.27. 10:00
Nyitott, indított, majd beállt egy elfogadható szintre, jelenleg nem ez a tendencia, mivel nincs konkurens termék.
Ráadásul azt is vegyük figyelembe, hogy ezek felső,felsö közép szinten mozogtak, az mennyi is ma? 70+-100k között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Terror norma...
2017.02.27. 10:09
Nézz már rá erre, hogy mennyire volt a Phenom konkurenciája meg jó alternatívája egy Core 2 Quadnak... Az AMD talán még soha nem volt annyira mélyen egy új processzorral, mint a Phenommal. Még a Bulldozerrel sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. norman81 Terro...
2017.02.27. 10:13
Ne már, pont a leggyengébb 2,2-est hoztad példának, jaj szegény kis Phenom... azt a tipust "mindenki megverte" Ugyan már...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Terror norma...
2017.02.27. 10:15
A tesztben benne van a legerősebb Phenom órajelén hajtott eredmény is. Még mindig sehol nincs a Quadokhoz képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Cathaya
2017.02.27. 10:20
Ilyen alacsonyra süllyedne az Intel:[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. ChoSimba norma...
2017.02.27. 10:22
Az árakat inkább az tartja szinten, hogy se IPC növelés se komoly frekvencia növelés nincs már generációk óta.
A korábbi generációs procik még mindig ugyanúgy használhatóak hétköznapi körülmények között, mint anno, miért is csökkenne az áruk ?
Az IPC elérte a kb. maximumot, most már csak a magszámot lehet növelni, lásd ryzen.
A magszám növelés meg csak bizonyos problémákra gyógyír, attól még a "word" nem lesz gyorsabb.
Ugye egy egész összeadás már évek/évtizedek óta 1 órajel. Ha az órajel nem változik, akkor a processzor sem lesz gyorsabb. Most arrafelé mennek, hogy egyszerre több számot adnak össze. Vagy egy utasításon belül (spec utasításokkal) vagy több maggal.
De attól még konkrétan két szám nem lesz gyorsabban összeadva.
A világ, amit eddig ismertünk, véget ért. Már pár éve
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. norman81
2017.02.27. 10:23
Én csak az elég alacson 2,95ghz eredményt látom, az messze nem a legmagasabb órajel volt, a 970Be 3,5Ghz alapórajelen böven fogta a q9550/650-et, sőt az i5 661- től alig maradt le, hasonlóképpen jól teljesített a 965/960 is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Terror norma...
2017.02.27. 10:36
Te miről beszélsz? A legerősebb Phenom a 9950-es volt, 2,6 GHz-es órajellel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. norman81 Terro...
2017.02.27. 10:38
Phenom II- ig volt konkurenciája az Intelnek, onantól mélyrepülés napjainkig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. xcomman
2017.03.02. 10:46
Na hölgyek, urak. Itt van amit látni kell. Van ahol elmarad, van ahol nagyságrendileg gyorsabb... Ennyi Most már csak a magyar árat kell látni...

TESZT
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ChoSimba xcomm...
2017.03.02. 12:22
Azért van benne pár epicfail.
Perf/W aránynál rendszeresen lower is better van írva, kivéve, ahol jobb a Zen, ott higher is better.
Dolgozhattak volna még rajta...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. xcomman ChoSi...
2017.03.02. 13:13
Te is tudod, hogy a végtelenségig nem lehet várni a fejlesztésekkel... szerintem nem rosszak az eredmények, de tény, hogy vannak elmaradások. Engem pl a memória sebessége jobban zavart mint a fogyasztás. Az utolsó előtti táblázatokban a 7700k-hoz képest nincs elmaradása. A teljes rendszer fogyasztásra érvényes táblázatra gondolok ahol az amd 422-öt evett, az intel pedig 437-et. Nincs nagy difi. 3dmarkban jól szerepelt nagyon, játékokban is hozza azt ami elvárható. Az ár a kérdés továbbra is és mégtöbb teszt, mert a wccftech-ben nem bízom továbbra sem....

Úgy gondolom, hogy ha a jövőben erre az architektúrára fognak építkezni akkor nagyon nem lőhetnek mellé a gyengeségek ellenére sem. Egy jobb memória vezérlő nem ártana, de ez lehet a b350 miatt van... Mind1, váltani nem fogok szerintem, de szemmel tartom őket
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ChoSimba xcomm...
2017.03.02. 14:08
Én csak annyit mondtam, hogy elbökték a grafikont, nem azt hogy sz@r a Zen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. xcomman ChoSi...
2017.03.02. 14:10
Igaz, bocs Biztos siettek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!