iPon Hírek

Kiszivárgott útiterven az AMD processzorok jövője

Dátum | 2015. 04. 30.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD következő komoly rendezvénye, a legújabb Financial Analyst's Day május 6-án lesz, amelynek alkalmával egészen biztosan szó esik majd a cég távolabbi terveiről. A különböző forrásoknak köszönhetően már most kiszivárgott néhány hivatalosnak tűnő dia, így nagyvonalakban képet kaphatunk róla, milyen változások várhatóak az elkövetkező hónapok folyamán CPU és APU fronton. Az új információk megerősítik, hogy az AMD végleg feladta a Socket AM3+-os processzorfoglalatot, ezért a köré épülő háromchipes platform-koncepcióval is szakít, ami tulajdonképpen nem meglepő. A vállalat asztali processzorok frontján 2016 folyamán a Zen architektúra köré épülő Summit Ridge modellekkel rukkol elő, amelyek az FX sorozat helyére léphetnek. A Summit Ridge családban 14 nm-es csíkszélességgel készülő nyolcmagos processzorok lapulnak, amelyek a tegnapi értesüléseknek megfelelően két darab négymagos lapkára támaszkodnak.
Ezek a processzorok magonként 512 KB-nyi másodszintű gyorsítótárral rendelkeznek, harmadszintű megosztott gyorsítótáruk pedig 16 MB-os – ez négymagos lapkánként 8 MB-nyi saját dedikált L3 Cache-t jelent. A fedélzeten kétcsatornás memóriavezérlőt is elhelyeznek, ami a dolgok jelenlegi állása szerint DDR3-as és DDR4-es memóriatámogatást egyaránt kínálhat. A sort egy – feltehetőleg – 22 sávos PCI Express 3.0-s PCIe Hub zárja, integrált videó vezérlő azonban nem lesz jelen a kínálatban, ahogy azt a korábbi pletykák is állították. Ezek a processzorok a Bristol Ridge APU egységekhez hasonlóan Socket FM3-as processzorfoglalatban kaphatnak helyet. A Summit Ridge sorozatú újdonságok sokkal inkább az Intel Skylake sorozatú megoldásai ellen szállhatnak majd harcba, mint sem a csúcskategóriás Broadwell-E HEDT platform képviselői ellen. APU fronton a Bristol Ridge sorozat tagjait köszönthetjük az újdonságok között, amelyek ugyancsak 2016 folyamán érkeznek, szintén 14 nm-es csíkszélességgel készülnek, processzormagjaik pedig a Zen architektúra köré épülnek. A Bristol Ridge család tagjai maximum négy darab Zen alapú processzormaggal rendelkezhetnek, amelyek egyenként 512 KB-nyi másodszintű gyorsítótárhoz férhetnek hozzá, a harmadszintű megosztott gyorsítótár mérete azonban továbbra is 8 MB-os lesz. A Bristol Ridge sorozat tagjai egy AMD Greenland osztályú stream processzorokkal ellátott iGPU-t is kapnak. APU fronton kétmagos példányokra is számíthatunk, amelyek a Basilisk kódnevet viselik. Az újdonságok közül asztali fronton a Bristol Ridge sorozat tagjai a frissített Kaveri, azaz a Godavari APU egységeket váltják, míg a Basilisk család képviselői a Beema APU egységek helyébe lépnek.
Amennyiben a mobil útiterv pontos, úgy a Bristol Ridge és a Basilisk APU egységek a Carrizo sorozat tagjait váltják. A Bristol Ridge mobil kiadásai TDP tekintetében a 15 watt és a 35 watt közötti sávban szóródnak, míg a Basilisk család tagjai az 5 watt és a 15 watt közötti tartományt veszik célba. Érdekes módon a Bristol Ridge és a Carrizo modellek ugyanazt a TDP sávot támadják, a Basilisk APU egységek TDP-je azonban 5 wattal alacsonyabbról indul, mint az elődmodelleké, azaz a Carrizo-L APU egységeké. A jelek szerint a 2 wattos tartományban is feltűnik két új kódnév. A Styx várhatóan elsőként alkalmazza az AMD egyedi, 64-bites ARMv8 utasításkészlet köré épülő K12-es processzormagját. Ez az újdonság maximum két darab K12-es processzormaggal érkezhet, videó vezérlőből pedig következő generációs GCN architektúra köré épülő megoldást kaphat. A 14 nm-es csíkszélességgel készülő Styx előtt még befut majd a 20 nm-es Amur, amely kettő helyett négy processzormagot kap. Ennél a terméknél a CPU magok szerepét Cortex A57-es megoldások tölthetik be, a videó vezérlő pedig a GCN architektúra aktuális generációjára alapozhat. A fenti értesülések meglehetősen érdekesek. A diákon található NDA alapján pár nap múlva megbizonyosodhatunk róla, hitelesek voltak-e a szivárogtatások, vagy sem.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

53. jozef8
2015.04.30. 13:37
Ez jó lesz, csak jó teljesítményt is hozzon. Itt is lesz multi threading mint az intelnél? A 8 maghoz még majd 8 szál is megy majd, vagy csak az alap 8 mag lesz és kész? Ugyanez a kérdésem az APU egységeknél is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. I.Jozsef83
2015.04.30. 13:38
No ha új CPU kell , akkor ezek szerint már biztos , hogy új vas is lesz alá
Végül is egyértelmű a DDR4 miatt is ... hajrá AMD , jól néz ki a dolog , reméljük Május 6.-án több dologról lehull a lepel . Talán elárulják azt is ki fogja gyártani ?... jobb lenne szerintem a SAMSUNG .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. qwertzzui
2015.04.30. 13:41
Oké, 2016-ban gép csere lesz. Kelleni fog már abban az időben. Főleg, ha nem cserélek semmit a mostaniban( és mivel új foglalat lesz..stb, nem is fogok )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. jedi
2015.04.30. 13:51
Hát ha a Summit Ridge ( új FX ) hoz egy 20-30%-os teljesítménytöbletet 2/3-ad fogyasztás ( kb. 80 Watt körül ) mellett , akkor engem megvettek ( megint ) !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Phantomstr...
2015.04.30. 14:01
Tehát a zenhez új foglalat jön. Nem meglepetés. Összevonják a "teljesítmény" és "mainstream" kategóriát egy foglalat alá, ez előrelépés, amit már rég meg kellett volna tennie. Úgy látszik a csúcs Zen ismét pőre CPU lesz IGP nélkül és az APU-kkal közös foglalatból ítélve, azon sem lesz integrálva. Érdekes döntés, mivel személy szerint továbbra sem hiszem, hogy a csúcs termékeik többre vinnék, minthogy újra versenyképesek legyenek. legalább teljesítményben, ha másban nem is, a középkategória fölső felében, emellett viszont ők nyernék a legnagyobbat a HSA terjedésén, ami így szintén kiesik. Nagyon úgy néz ki, megint két szék közé terveznek ülni és nem akarják eloszlatni a kételyeimet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. I.Jozsef83
2015.04.30. 14:04
A jelek szerint a 2 wattos tartományban is feltűnik két új kódnév. A Styx várhatóan elsőként alkalmazza az AMD egyedi, 64-bites ARMv8 utasításkészlet köré épülő X2 K12-es processzormagját.
Azért csak dolgoznak AMD-nél ... pediglen de sokan szeretnék temetni , legalábbis itt a konkurencia hitvallottjai . Gogo AMD , hajrá 14 nm-en !

Ó és megszólalt a vezérigazgató :
Nagyon úgy néz ki, megint két szék közé terveznek ülni és nem akarják eloszlatni a kételyeimet.

Még szerencse, hogy nem csak neked kell hogy megfeleljenek majd: a még ismertlen teljesítményű CPU-k ... de már neked minden világos .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Phantomstr... I.Joz...
2015.04.30. 14:14
Valóban szerencse. Ettől még mindig egy év múlva lépik meg azt, ami egy évvel ezelőtt is több mint időszerű lett volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. TheRealTsL
2015.04.30. 14:15
#6 Az utóbbi jónéhány év trendjét figyelembe véve elég megalapozott véleményt írt le.
Előtte 3 hozzászólás pont arról szól, hogy azok a "még ismeretlen teljesítményű CPU-k" miatt máris megy a vásárlási láz. Az mégis mitől különb egy megalapozott szkeptikus véleménytől?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Phantomstr...
2015.04.30. 14:39
A HT Intel védjegy, de ebben elvileg egy ahhoz hasonló SMT-t eljárást valósítanak meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. jedi
2015.04.30. 14:55
TheRealTsL ; libastuff

Akkor légyszíves vegyétek le a kéklencsés szemüveget, és olvassátok el még egyszer mit írtam ! A szöveg(nem)értés úgy látszik nem nekem nem megy !

Amúgy meg idegrágást kapok már attól, hogy AMD-s híreknél, az első 10 hozzászólás fele, "már" trollkodás ! I7-esetek van ???? Örüljetek neki ! Én sem megyek be a Spormotoron, a Simson-os topikba trollkodni, csak azért, mert nekem egy Suziki GSF1250N-es Banditom van !!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. ByrDer
2015.04.30. 15:02
Különösnek találom, hogy IGP nélküli procit is terveznek kiadni, mikor az intel már régen igp-t pakol minden procijába... nem mintha nagy jelentősége lenne, de pusztán kényelmi szempontból is jól jöhet, meg épp az AMD nyomja a HSA-t.
Ráadásul már annyira elterjedtek az igp-k, hogy desktopon is működhetne hasonló a notebookoknál használt nvidia optimushoz. Szerintem asztali gépnél is tök hasznos lenne, ha netezésnél, meg ilyen alap szöszmötölésnél pihenne a dedikált videókártya. Nem is zajong, nem is fogyaszt, nem is melegszik.

Viszont legalább csak egyfajta asztali foglalatot terveznek. Ez egy ésszerű fejlődés.
Az új architektúra meg majd meglátjuk mit tud. Papíron már sok mindent felmutatott az AMD, ami a valóságban nem hagyott nyomot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. markangabo... jedi
2015.04.30. 15:15
Attol, hogy valakinek I7 van, még érdekelheti az, hogy mit alkot az AMD. Nekem sem mind1, hogy legkozelebb lesz-e mibol választanom, vagy csak az intel johet szoba...
Attol, ohgy valaki kételkedik a ZEN sikerében (a bulldozer után nem is alaptalanul), már kék szemuveget hord?
Amit liba mondott és TheRealTsL nem feltétlenul kell magadra venned. Szerintem sokkal inkább qwertzzui-nek szol, és az elozo cikkek alatt olvashato "megvan a kovetkezo procim" és társainak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Komplikato
2015.04.30. 15:33
"Ezzel párhuzamosan nyilván nem szeretnék teljesen mellőzni a multi-threading (többszálúsítás) előnyeit, így van esély az SMT (simultaneous multi-threading), vagy egy ahhoz hasonló megoldás bevetésére, amit például az Intel részéről jó ideje leginkább csak Hyper-Threading néven ismerünk."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Komplikato marka...
2015.04.30. 15:35
Én pont azért vagyok bizakodó, mert a Bulldozer vonalat kukázta az AMD, helyette jött a Zen ami NEM annak továbbfejlesztése. Gyúrtak a szálankénti teljesítményre ami miatt Intel annyira erős. Az más kérdés mire lesz elég? Többek szerint nem lesz még egy dobásuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Komplikato ByrDe...
2015.04.30. 15:37
Szerintem PCI-E 2.1 szabványtól csont nélkül megoldható lenne a diszkrét VGA lekapcsolása és IGP/APU-ra való váltás, anno AMD ígért is ilyet még Radeon HD korszakban aztán nem lett semmi, szerintem ez csak driver kérdése lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. alfoldi
2015.04.30. 15:40
Biztos hogy jó lesz, de nálam még marad egy pár évig az FX 8350, 8 Giga DDR3 rammal mindenre elég amire kell, sőt még sok is, i7 nálam az ára miatt szóba sem jöhetett, de nem is kéne mert nem hajtanám ki.
Ha majd megint váltok akkor szintén AMD konfigot dobok össze, s valószínű hogy megvárom a DDR 5-töt, S hozzá egy erős AMD APU-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. markangabo... Kompl...
2015.04.30. 15:53
Nos igen erre a kérdésre ugy egy év mulva kapunk választ. A 14nm oriási lehetoség a 28 után. A gyártástechnologia ezuttal nem lehet kifogás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. IhasLazerz
2015.04.30. 17:21
Nem hiszem, hogy a high-end processzorokat fognak excelhuszárkodásra venni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Edari IhasL...
2015.04.30. 17:39
Azért megnyugtatlak: kifektetek én neked egy i7-et is excellel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Deathati
2015.04.30. 19:21
Mi az az ájhét? valami betegség?

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. subler
2015.04.30. 23:30
nekem nem hiányozna az igp, grafikai melóhoz, 3d-hez alapból minek, csak a "helyet" foglalja, viszont, ha helyette kapok még 4 magot és értelmes teljesítményt normális áron, akkor nekiállok egy ilyen zöldes gépbe gondolkodni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Zabalint Phant...
2015.05.01. 11:54
Szerintem az a saját maguk szembeköpése, hogy a következő generáció performance kategóriájában sem lesz IGP.

Mondjuk tőled vicces, hogy ezt szidod, mert nemrég még éppen az ellenkezője miatt hőbörögtél...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Phantomstr... Zabal...
2015.05.01. 12:19
Frissítsd fel az emlékeimet, mert szerintem az egyensúly hiánya miatt hőbörögtem. Esetleg összekeversz valakivel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. qwertzzui
2015.05.01. 13:15
Már megbocsáss, de ha megnézed a mostani configom, akkor láthatnád, hogy igen is van értelme annak, amit pár kommentel lejjebb írtam. Úgy hogy igen, én benne vagyok abban a 00.001%-ban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Zabalint Phant...
2015.05.01. 16:51
Igen, az egyensúly hiánya miatt hőbörögtél, mivel az AMD túl erősen ment az APU-k irányába, a jelenben meg szerinted erős CPU-ra van igény, ehhez képest az AMD látszólag dobta az utóbbi vonalat (CPU).

Most, hogy gyakorlatilag pont a korábban általad hiányolt APU-CPU egyensúly felé megy vissza, most meg ez a bajod.

De jó, lehet, hogy neked valahol ott lenne az egyensúly, hogy legyen viszonylag erős CPU-s, viszonylag gyenge IGP-s APU is? Mert a kettő között már csak ez van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Phantomstr... Zabal...
2015.05.01. 17:41
Nem, korábban az volt a bajom, hogy mindent alárendeltek az IGP-nek, a processzoraikat pedig sokszor a lassan már évtizedes Phenomok is megfogták. Mindezt úgy, hogy az IGP akkor és jelenleg még egyáltalán nem hangsúlyos desktopon, mivel a HSA még nem túl elterjedt. Az APU-val úgy általában sosem volt gondom, akár gyenge, akár erős IGP-vel.

Jelenleg pedig az a bajom ezekkel, hogy átmentek a másik végletbe az egy év múlva érkező csúcstermékeiknél, miközben azért a HSA támogatottság a profibb szoftverek terén azért mégis csak fejlődik.

Az egyensúly valahol ott lenne, hogy csinálnak egy erős CPU-t, ami képes kiszolgálni a ma igényeit a belépőszint fölött is ÉS emellett van benne egy kellően erős IGP, ami készen áll, amint szükség lesz rá. A Trinity-Richland-Kaveri vonallal a gyenge CPU + fölöslegesen erős IGP oldalon voltak, most meg átesnek a ló túlsó oldalára és egy ígéretesnek tűnő CPU mellől teljesen kihagyják az IGP-t.

Ezt, amit most (jövőre) tesznek, egy évvel ezelőtt kellett volna meglépniük, legkésőbb a Kaverivel. Vagyis FM2+ foglalatba kiadni egy négymodulos procit IGP nélkül és leradírozni a piacról az FX-et. Szerintem minimális többletet jelentett volna a fejlesztési költségben, elvégre a technológia már így is lényegében kész volt, viszont gyártani biztosan olcsóbb lett volna és egységesebb termékkínálata lett volna, valószínűleg a fogyasztás/teljesítmény aránya is jobb lett volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Terror Phant...
2015.05.01. 17:50
Ha csak simán legyártották volna a Phenom II-t 28 nanón, 4 GHz fölötti órajellel, még talán belefértek volna 65 wattba is, már azzal előrébb állnának, mint most.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. janika77
2015.05.01. 18:21
Szerintem ha hozzák az intel procik teljesítményét 85-90%-ban megfelelő árazás mellet akár még sikeres is lehet.Nekem i5 4690k van.Teljesen elégedett vagyok vele de ha lett volna értelmes alternatíva amd oldalon kedvezőbb áron tuti azt veszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. atti2010 Terro...
2015.05.01. 18:50
A Llanon már látszott hogy nem tud feljebb skálázódni úgyhogy igyis úgyis kellett volna egy új architektúra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. calebone
2015.05.02. 07:27
Olvasom itt a dolgokat, és ez ugyanaz a kategória mint az NVidia/AMD pártolóké. Az legolcsóbb i7 3770 itt az iPon-on 90000, az FX-8370 58000. Az 32000 különbség. Van akinek nem mindegy az ár sem. Tény hogy az AMD a 90-es évek óta kullog a CPU piacon az intel után, de az ár érték arányban mindig jobbak voltak már a Pentium/K5-ös időkben is. Nyilván sok hangzatos igéretet hallottunk már tőlük és sajnos nem valósultak meg. Mondjuk IGP-ben köröket vernek az intel megoldásaira. Aki pl. videót vág, vagy modellezik annak nyilván egy i7 ajánlott, de aki játszik annak bőven elég egy FX is (úgyis a GPU az elsődleges) és nem igaz hogy az FX ne tudna kihajtani egy combosabb GPU-t (mondjuk egy 3 kártyás CF-et már nem). De én se mondom hogy rögtön hype-olni kell hogy már elő is rendeltem. Hiszem ha látom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. dwhcgamer
2015.05.02. 07:53
Ez a "kihajtás" akkora egy idiótaság. Optimalizációtól függ elég sok minden, na meg a GPU-tól, ha játékról van szó. Sok esetben egy gyengébb AMD procival jobban teljesít egy adott játék mint pl. egy i5 vagy i7-el. Talán néhány fps-el többet nyom az i7-es proci, de akinek megér annyit, annak grat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. atti2010 dwhcg...
2015.05.02. 08:28
Ez a "kihajtás" akkora egy idiótaság. Opt

Utolsó mentsvára akiknek jön hogy +50k adjanak egy CPU -ért, demokrácia van megtehetik, persze ilyenkor mindenki renderel és dolgozik a gépen de ha megnézzük hol az a sok munkanélküli?????
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. gibdj
2015.05.02. 10:17
1. Azért veszi az i7-et, mert veszi a jobbat, és nem zavarja hogy mennyivel drágább.
2. Azért veszi az i7-et, mert az a plusz FPS megér neki annyi többletet.
3. Azért veszi az i7-et, mert szeret játszani, és mellette hobbiból dolgozgat, emiatt inkább a jobb teljesítményűt választja.
4. Azért veszi az i7-et, mert játék mellett maszekolgat is a gépen, és megkeresi a felárat.
5. Azért veszi az i7-et, mert dolgozik a gépen.

Na most, bármelyik pont is legyen az oka a vásárlásnak, nem értem miért lenne probléma, ha valaki többet szán a processzorra. Én 4. csoportba tartozom, így ha az AMD új processzorai jók lesznek, valószínűleg arra fogok váltani.

Persze az évenkénti cserének én se látom értelmét, az már tényleg megszállottság.

A kérdés, hogy ha esetleg az elkövetkezendőkben az AMD valahogyan felül kerekedne, és drágábban adnák a termékeket, akkor az lenne lesajnálva, aki mellettük dönt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Galdech gibdj
2015.05.02. 10:53
Szépen összefoglaltad, ami ritka manapság. Gratula érte!
Jómagam 4. és 5. csoportban vagyok és egy kicsit 3-ban is.

Igazából még régebben csak-csak belemásztam ezekbe a nem hajtja ki CF/SLI rendszereket, CPU limites efölött, sokat fogyaszt, nincs egyszálas teljesítménye vitákba. Ma már nem hogy kedvem, türelmem nincs ilyen értelmetlen dolgokba belekezdeni.
Én azt tudom tanácsolni mindenkinek, hogy várjuk ki Skylake/Zen családot és el lehet dönteni hogy ki mit akar. Véleményem szerint az új platformokkal ismét beindul a csata a két cég között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. gibdj Galde...
2015.05.02. 11:16
Köszönöm az elismerést, remélem ezután nem fogja senki felemlegetni, hogy miért felesleges egy nagyobb teljesítményű processzor, mert természetesen nem az.

Ezek a viták mindig ki fognak alakulni, a kocka lélekben ott van valahol az anyai ösztön, hogy meg kell védenie a kicsinyét. Persze ne vegye senki sértésnek a fentieket, én is azok közé tartozom, akik szeretnek egy PC-vel bíbelődni.

Úgyhogy most én is boldogabb vagyok, hogy kicsit felcsapja az AMD az állóvizet processzor fronton.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. MZperX75 gibdj
2015.05.02. 17:47
Veregessétek csak egymás vállát !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. gibdj MZper...
2015.05.02. 18:33
Nem érzem szükségét a vállveregetésnek, de köszönöm szépen a tippet, egyaránt jól jön az ember számára a hasznos és haszontalan tanács. Sajnos az általad említett épp az utóbbihoz tartozik, de hidd el, hogy megfontoltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. NKing dwhcg...
2015.05.02. 19:14
Nem, a kihajtás nem idiótaság. Én egy 3.6-ra hajtott E8400-ról váltottam i5 4570-re... ég és föld a különbség ugyanolyan R7 260X mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. mzso
2015.05.02. 19:33
Integrált (vagy akár modulos) HBM memória nem várható? Úgy lenne az igazi, főleg az APU. A kis memória sávszélesség igencsak korlátozza az integráltság kihasználhatóságát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. csabi02 NKing
2015.05.02. 19:44
ez nem is kérdéses...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. atti2010 NKing
2015.05.02. 22:11
Érdekes mert egy R7 bármilyen 2 magos CPU képes kihajtani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Phantomstr... atti2...
2015.05.02. 22:34
Bármilyen azért nem. Igaz, az R7 260X nem egy erős kártya, de az E8400 meg egy őskövület. A maga korában a két GPU-s csúcskártyák sem voltak olyan erősek. Abból a generációból talán egy Q9xxx már megbirkózna vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. atti2010 Phant...
2015.05.02. 22:55
Itt:[LINK] egy C2 hajtanak egy HD 7970 VGA-t ami ugye megeszi az R7-et és mégsem olyan katasztrofális a helyzet, nagyon nehezen hiszem el azt az R7 CPU limitet, nekem r9-270 van és még ezt is nehéz CPU limitessé tenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. csabi02 atti2...
2015.05.02. 23:22
nekem E8600 nem hajtotta ki a HD5870-et ami ma egy 260-265X szinten van... ez volt kb 5éve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.05.02. 23:46
Emlékszem, hogy E8400 mellett a Crysis 3 vagy a COD:Ghosts meg se nyikkant az R7 260X-el. Pláne Ghosts (ami köztudottan rosszul optimalizált mondjuk) konkrétan diavetítés volt kb. a 3. mission-től (Low-on is!).

Ezeken felül szinte minden játékban sokkal szebben teljesít. A Core2 jó volt, de nagyon eljárt felette az idő. Az új generációs játékoknak pedig már kellhet a 4 mag, vagy a magonkénti erősebb számítási teljesítmény. Az alsó kategóriás AMD APU-k pl. mind elvéreznek emiatt. Az i3 is csak azért tartja magát, mert architekturálisan jobb (+HT).

Neked az R9-270 mellett egy Core2Duo van?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. sks7891 csabi...
2015.05.02. 23:48
Nekem phenom 955 + 7790-el is voltak gondjaim. Ez a 'kihajtás' téma nagyon játékfüggő. Van olyan motor, ami erősen CPU igényes. Azt se felejtsük el, hogy a mai 2 magosak 1 szálas teljesítményben simán hozzák a a régi 4 magosak 1 szálas teljesítményének a 150-200%át. Egy mai játékot meg tud fogni egy gyenge 1 szálas teljesítmény...

példa:
AMD phenom II 955 egy szálas teljesítményben 100%
Intel g1820 egy szálas teljesítményben a Phenm II 955-nek a 145-150%

Relatív minden, nem pedig fekete-fehér, 1-0.

Mondom ezt úgy, hogy volt phenom-om, athlon-om, i5-em, i7-em, celeronom, tehát egyáltalán nem vok fanboy. VGAból megy csak AMD-m volt huzamosabb ideig.

Nem azt mondom, hogy egy Phenom II kevés, csak minden szituációfüggő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Phantomstr... atti2...
2015.05.02. 23:50
Nem alapoznék erre a három játékos tesztre sokat. Pláne, mikor korábban épp ők mutatták ki valamikor régebben, hogy egy HD4870X2-n vagy GTX295-ön egy alapórajeles Phenom 2 X4 vagy Core2 Quad is lazán meg tud fogni 20%-ot. És itt most a Core2 Quad feléről beszélünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. csabi02 sks78...
2015.05.02. 23:58
nekem nem kell mondanod,hiszen az e8600 után phII 965-re váltottam...
Bár hozott gyorsulást meg jobb volt,de az új játékokban folyamatos fps drop volt, meg amikor ssd bekerült már bottleneck is és ezek után FX helyett i5 lett a vége,azóta sincs gond vele...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. sks7891 csabi...
2015.05.03. 00:41
Tudom, csak csak megerositeskent irtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. dwhcgamer NKing
2015.05.03. 17:19
A két cpu közt jelentősen nagy az eltérés. Generációs különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jedi NKing
2015.05.03. 20:32
Jó hogy nem már egy 486 dx100-ról !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. partxxx IhasL...
2015.05.04. 14:04
23.IhasLazerz

Előző munkahelyemen i7 volt a gépben 12giga ram meg valami workstation nvidia (tervező gép)

és simán megittam egy hosszú tejeskávét míg újraszámolta az excel-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. atti2010
2015.05.07. 08:42
Ennyi első körben elég is lenne CPU teljesítménynek.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!