iPon Hírek

Kojima maga köré gyűjti volt társait a Konamitól

Dátum | 2017. 01. 30.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Több iparágban is bevett szokás szerződésben rögzíteni, hogy egy-egy magasabb beosztású, fontosabb alkalmazott a munkahelyének elhagyása után bizonyos ideig nem dolgozhat hasonló területen konkurens vállalatnál. Továbbá az ilyen szerződések arra is ki szoktak térni, hogy a távozott munkatárs nem csábíthatja el maga után egykori kollégáit. Úgy tűnik, a Konami nem nagyon foglalkozott ilyen jellegű dolgokkal Kojima munkaszerződésének elkészítésekor, hiszen a legendás dizájner azonnal megalapította saját stúdióját, ráadásul azóta már több fontosabb régi kollégáját magához hívta az előző munkahelyéről. Az már az első hetekben kiderült, hogy a Metal Gear Solid-sorozat művészeti igazgatója, Yoji Shinkawa azonnal átállt Kojima csapatába, majd őt követte a producer Ken-Ishiro Imaizumi, de még a Kojima titkárnője, Ayako Terashima is rögtön csatlakozott. Az egykori kollégák átcsábítása azonban itt még nem ért véget, a stúdió alapítása óta eltelt közel egy évben további szakemberek csatlakoztak Kojima stúdiójához. Jött Shinji Hirano, a Konami Europe elnöke, Masaki Saito és Jackie Tan, akik dizájnerek. Majd érkezett Yasuhiro Kawakami, aki egy konamis grafikus, valamint a vezető karakter-tervező Chihoko Uchiyama, és végül egy hatalmas fogás, a FOX Engine alapjait készítői Akio Sakamoto. A Sony mindent megad Kojimának Egy ideje már tudjuk, hogy Kojima gyakorlatilag egy üres csekket kapott a Sonytól az új stúdiója felépítésére és a Death Stranding elkészítésére. Ennek megfelelően az eredetileg PC-re és PS4-re bejelentett játék újabb anyagairól hamar eltűnt mindenféle utalás a PC-s verzióra. Habár ezzel kapcsolatban hivatalosan még nem nyilatkozott Kojima, feltételezhető, hogy a Death Stranding egy PS4-exkluzív játék lesz, és azt sem zárhatjuk ki, hogy Kojima további projektjei is erősen kötődni fognak a Sonyhoz.
Andrew House és Hideo Kojima, már a Kojima Productions új főhadiszállásán
Hogy mennyire fontos a Sony számára Kojima bebiztosítása, arról a fenti kép árulkodik, amin az úriember már az új stúdiójában Andrew House-szal, a Sony Interactive Entertainment vezérigazgatójával pózol együtt. Miért érdekes ez? Mert a Sony exkluzív játékportfóliójáért és a first vagy second party stúdiókkal való kapcsolatokért Shuhei Yoshida felelős, és a hasonló esetek 99%-ában egyébként ő lenne a képen. Az a tény, hogy Kojima személyesen House-szal folytat tárgyalásokat, arra enged következtetni, hogy a két cég között létrejött megállapodás még Yoshida hatáskörén is túlterjed. Kojima egyébként mostanában minden fontosabb médiumot is meghív, hogy végigtúráztassa őket az új stúdión, aminek a kialakítását elmondása szerint a Sony nyugati stúdiói, főleg a Media Molecule bázisa ihlette. Ennek megfelelően a fejlesztők közösen egy nagy, az állandó kommunikációt favorizáló nyílt teremben ülnek, és mindössze három zárt iroda található, amiből az egyik persze Kojimáé - de ezeknek is üvegfalaik vannak, ami azt sugallja, hogy a főnök mindig elérhető.
Eközben a Konaminál:
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. RaimiHS
2017.01.30. 11:10
Napi Kojima
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. sirdani566
2017.01.30. 11:37
Jeeee, napi Kojima is back! Köszönjük InGen, és az elfogulatlan cikk is remek lett!

Egyébként érdekes ez a ps4 exkuzivitás. Úgy értem, PC játék piac bevételei egetverő mértékben nővekednek, egyre nagyobb a gamer PC-s szegmens, és valahogy mégsincs érdekképviselete az egésznek. PS4 mivel egyetlen céghez kapcsolódik, a Sony-hoz, így ott ők mindent megtesznek értük. Bár nem tudom, hogy ez még mindig kifizetődő dolog-e, hiszen lassan tetőzik a ps4 eladás, 70-80 millió eladott példányt nem valószínű, hogy túl lehet vele lépni, akkor meg minek érdemes ezt az exkuzivitást csinálni, és elesni a PC-s bevételtől.

Egyébként meg PC-s érdekképviseletre visszatérve: az olyan cégek, mint az NVIDIA, aki kb minden pénzét a gamereknek köszönheti (jó, most már szétterjedtebbek, de akkor is ez a döntő bevételük, és innen születtek meg...), és egy csomót dolgozik a játékok fejlesztésén (nvidia technológiák, melyek nagy része azért tényleg jól működik) picit felemelhetné a seggét, és tehetne valamit ezek a konzolexkluzív törekvések ellen. A Steamről meg Gabenről nem is beszélve, akik szarnak bele az egészbe, és játékot fejlesztenek a 100 fős HTC-s VR-s tábornak, meg kesztyűket és zoknikat a Counter Strike-hoz. Szóval ja, jó lenne valami PC-s szakszervezet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. InGen sirda...
2017.01.30. 11:58
Kifizetődő. Kojima alig egy éve hagyta ott a Konamit, és a nulláról felépített egy atomdurván kinéző, 100 fős stúdiót, és hollywoodi sztárokkal készít egy AAA-kategóriás játékot a világ egyik legmodernebb engine-jére.

Ezt így együtt nem lehetett volna összehozni, ha a Sony nem ad egy üres csekket.

Cserébe a Sony meg nyilván meg akarja kapni Kojimát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Lazahunter sirda...
2017.01.30. 12:56
Kojima eddig is nagyon jóban volt a Sony-val ... nem a Konami, hanem Kojima. Szinte természetes, hogy elsődleges platformnak tekinti a Sony gépeket, hiszen ez mindig is így volt. Mivel valszeg most számára nem a profit - a pénzét megkapja a Sony-tól -, hanem a bizonyítás az elsődleges, mindegy neki, hogy ezért exkl címet készít vagy sem ... bár a mai napon keresve sem találhatna jobb platformot exkl cím megjelentetéséhez.

A PC játékipar növekedésénél pedig ne felejtsük el, hogy azt a növekedést 99%-ban az eSport köré épített játékok viszik, mint a CS:GO, Dota, LoL és társaik. Nem összetévesztendő a normál játékok eladásával, amire még most is brutál rávernek a konzolok.

Battlefield1 - PS4 : 5,8 m - PC : 0,6 m
Witcher 3 - PS4 : 4,2 m - PC : 0,8 m

Persze javulnak az eladási adatok, de azért nem annyira, mint elvárható lenne egy akkora tábortól, mint a PC-s.
Ha valami nem jelenik meg konzolra, csak PC-re, akkor már egy 1 milliós eladást is úgy ünnepelnek, mintha embert küldtek volna a holdra - lásd anno Witcher 2, aminek csak jóval később volt konzol portja.

Szóval még nagyon sokáig - sőt mindig - a konzol fogja húzni a játékipart, és nem fordítva ... de mondhatnám azt is, hogy ma nem lenne ennyi játékmegjelenés, ha nem lennének a konzolok ilyen sikeresek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jsipos.reg
2017.01.30. 14:18
Open office fejlesztőknek?
Amikor fejlesztő voltam, legfeljebb kétfős szobákban dolgoztunk annak érdekében, hogy a tervezést/kódírást ne zavarja a társak beszélgetése. Külön figyeltünk az ajtók zajszigetelésére is, illetve a légkondi azért volt fontos, mert ablakot sem akartunk nyitni, az utcai zaj miatt.
A mostani fejlesztőket valóban nem zavarja az egy légterű iroda? A fej/fülhallgaó nem tud annyit csillapítani (még ha aktív zajszűrős is), hogy megadja azt a privacy-t, amit egy zárt iroda kínál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. noPublicFG jsipo...
2017.01.30. 14:57
Ők nagyon szeretik egymást... XD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.01.30. 15:24
Jó kérdés, valószínűleg embere válogatja, illetve megszokás kérdése.

Én ugyan csak újságíró vagyok, de én is megkattannék, ha zajban kéne dolgoznom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. pocokarc
2017.01.30. 17:20
Az egy legteret mindenki utalja mint a *****. Nagyon rossz es mivel sokan vagyunk(60+) igy mindig van valaki aki pofazik. Igy tobben elfernek, ezen sporolnak gondolom. En nem birom a fulest sajnos szoval hat mondjuk ugy nem itt varom meg a nyugdijat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. sutyko_hop...
2017.01.30. 19:26
Ez az ember egy erosen tulertekelt, onhajpolo majom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. sutyko_hop... Lazah...
2017.01.30. 19:29
Erosen ketlem, hogy ezek a szamok valosak.


#8
koltoz ki az erdobe vagy a holdra.
En pl gyulolom a siri csendet. Zenet! (tangerine dream, pink floyd stb) meg nem szeretek hallgatni mert arra kezdek figyelni.
Szar zenetol meg megutom a mellettem ulot.
Stand upot hallgatok meg a tobbiek pofazasat, de leginkabb en pofazok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Lazahunter sutyk...
2017.01.30. 23:00
Biztosan a kisujjamból szívtam ki: http://www.vgchartz.com/

Csak kicsit kell körbenézni.

Emlékszem, a Witcher 2 egy millás eladásának ünneplésekor azért arról is szó esett, hogy a különböző ellenőrizhető források alapján min 4,5 millió kalózletöltés is volt.

GTA5 - hová is érdemes fejleszteni:

PS3 - 21.14 m
X360 - 16.32 m
PS4 - 13.75 m
XOne - 5.89 m
PC - 1.25 m + Steam kb 6,5 milla
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Lazahunter jsipo...
2017.01.30. 23:03
A mi cégünknél is 8-12 fős csoportokban vannak az emberek 1-1 irodában (fejlesztők, supp, stb), és dolgoznak, illetve a multiknál is bevett forma, elég elmenni bármelyik bank, szolgáltató irodaházába. Kettesével szobáztatni embereket luxus ... bár ha összesen 4-en vagytok, akkor ok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Gyurkov
2017.01.31. 08:45
Valaki elárulná nekem, hogy itt miért fújtok Kojimára?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. sutyko_hop... Lazah...
2017.01.31. 09:59
Tolem szophattad mashonnan is.
De a witcher 3-bol konretan tobb mint egy millio ment el.

A gta-t mindenhova tekintve hogy az xone es a pc mar szinte egy es ugyanaz egyutt nagyjabol uyganannyit tesznek ki mint a ps4.
Csak pc re nem csak 6 jatek van mint ps4-re.

Vergodhetsz itt de egyre tobben nyilatkoznak arrol, hogy a pc a legkisebb szivas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!