iPon Hírek

Kojima túl drága lehetett a Konaminak

Dátum | 2015. 07. 28.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Rika Muranaka, a Metal Gear Solid-sorozat egyik zeneszerzője egy francia magazin podcastjában beszélt arról, hogy az ő információi szerint miért küldte el Kojimát a Konami. Úgy tűnik, hogy az úriembernek megvolt a maga munkamódszere, emellett pedig sokba is került a kiadónak, több ok miatt. Egyrészt Muranaka szerint Kojima a hagyományos japán módszer szerint dolgozott, vagyis hiába volt ő a Kojima Productions vezetője és a Metal Gear Solid fejese, nem kapott részesedést az eladott játékok után, hanem egy fix havi bér járt neki. Kojima azonban maximalista, és nem nyugszik addig, amíg minden elképzelése megvalósul, így a Metal Gear Solid V-öt több alkalommal is elcsúsztatta - ez pedig amellett, hogy a kiadónak több pénzbe kerül, azt is jelenti, hogy Kojimát is hosszabb ideig kell fizetni, és valójában a dizájnernek semmi hátránya nem származik a csúszásból. Muranaka elmondása szerint csúszásból pedig jó sok akadt, Kojima ugyanis biztos akart lenni abban, hogy a Metal Gear Solid V a legjobb és legnagyobb része lesz a sorozatnak, és nem hajlandó kompromisszumokat kötni. Az egyik példa amit hozott, hogy a fejlesztés egy pontján nem volt elégedett a FOX Engine-nel, így jelentősen átiratta azt a programozókkal, ami persze azt jelentette, hogy egy ideig nem is tudott haladni megfelelően a munka többi része. De a zeneszerzőknek is rengeteg pénzt adott egy rakás olyan számra, amit utána fel sem használt, mert egyszerűen nem tetszett neki: "Mindig azt mondta, hogy addig írjuk neki az újabb és újabb zenéket, amíg nem hall egy olyat, ami abszolút elnyeri a tetszését". Végső soron Kojima semmire nem volt hajlandó kevesebbet költeni, mint ami megfelelt volna a maximális elvárásainak, ez pedig nem tetszett a Konaminak. Muranaka úgy tudja, a Konami azt szerette volna, ha Kojima inkább üzleti szempontból nézné a játékfejlesztést, a dizájner azonban ezt nem akarta - vagy mert nem volt rá képes, vagy mert egyszerűen csak az alkotási vágya teljesen elnyomta ezt benne.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. Shinjiii
2015.07.28. 15:14
Hát igen, ez a nagy baj sok kiadóval, nézzék a fejlesztők inkább "üzleti szempontból". Mocskos patkányok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Fratello Shinj...
2015.07.28. 16:13
Azért jócskán akad példa a "túloldalról" is, amikor egy zseniális játéktervezőnek olyan szinten elgurul a gyógyszere önnön géniuszától, hogy az egy ponton túl már fenntarthatatlan állapotot eredményez a fejlesztés szempontjából... (Peter Molyneux?)

"Hála" a technológiai fejlődésnek most már nem ott vagyunk mint a nyolcvanas években, hogy két lánglelkű programozó és egy zeneszerző egy év alatt a garázsban összehoz egy zseniális és egyedi játékot, ami ráadásul még "kinézetre" is teljesen megfelelt a kor követelményeinek... Illetve ma is van ilyen, ez az indie vonal, csak hát egy átlag, 2000 után született PC-s vérpistike színeset fog hányni ha valaki egy ilyen játékot próbál neki mutatni (legyen az bármilyen egyedi és korszakalkotó), hisz' minek vette (anyuci) a félcsilliós vidijókártyát ha ki se használja semmi...

Egy mai (elsősorban technológiai) igényeknek megfelelő játék drága, sőt rohadt drága, ezen nincs mit szépíteni, tehát vagy összeáll egy olyan fejlesztő + kiadógárda akik reális célokat képesek kitűzni egymásnak mind a várható bevétel/kiadás, mind a külcsíny/belbecs (értsd: parasztvakítás/tartalom) egyensúlya terén és sikeresen meg is valósítják ezt (lásd. pl. Witcher-sorozat), vagy jönnek az Ubi/EA/stb. profitorientált mammutok, akik pénzügyileg remekül tudnak tervezni (alul a fejlesztési költséget és felül a várható bevételt), csak fingjuk sincs annak gyakorlati megvalósíthatóságáról (illetve "há' majd a programozómajom beveri a gépbe, azé' van"...

Amúgy akit érdekel a téma annak ajánlom a most futó Silicon Valley c. sorozatot, alapból a startup-ok világáról szól, de remekül bemutatja micsoda bődületes buktatók várnak azokra akik megpróbálnak egy zseniális (szoftver) ötletet a gyakorlatban (piaci körülmények között) megvalósítani...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. mikej95
2015.07.28. 16:52
Amúgy a motorba megölte pénzt és időt ölniük az előző fizetős demó is jobban nézett ki és jobban futott, mint hasonló költségvetésű fizetős DLC platformok. Zene (hang) többet ér néha, mint a vizuális dolgok(elég fülelni egy jó horror játék esetén), el lehet adni egy játékot vele. MGR:R-hez alig volt köze Kojima-nak, de azt a játékot már az OST-ért megérte megvenni.

Amúgy nem értem mi a baja a Konami-nak, ennyi pénz lemegy a lefolyón más AAA játék esetén is, csak ott a marekting/hype és a grafikusok a nagy pénznyelők. Aztán ezek közül egy se garantálja, hogy jó lesz egy játék. Elég megnézni egy AC:U-t: régi foltozott motor(mai napig bugos), belterek az utolsó karcolásig kidolgozva (10-20 fps esésen kívül nem sokat adott a játékélményhez), de a hype meghozta a hatását, fogyott rendesen, most viszont Steam Refund betesz nekik. Ha szemétre való az emberek visszakérik a pénzüket, ha pedig "egyéb okokból" nem kerül fel egy játék Steam-re akkor már eleve gyanús, hogy vacak lesz.

Persze egy motor vagy soundtrack nem hoz milliós bevételt, de úgy érzem így is megcsinálták a szerencséjüket. Mostanra mindenki tudja, hogy ez az utolsó MGS ami Kojima keze alatt készült, garantált a rekord eladás.

Fratello: Tényleg így van, a jó és a rossz ötletek egyaránt kivéreznek a piacon, csak néhány jut el a célközönségéhez és a között is sok a rohadt alma. Vannak persze csodák, de nem gyakoriak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Shinjiii mikej...
2015.07.28. 17:26
Hát azért mit ne mondjak, a csilli-villi csoda Fokszendzsintől se vagyok elájulva, nézted már a GZ-ben a leeső vízcseppeket a földön? Ránéztél már a sárra magad mögött? Egy deka lábnyomot nem hagy Snake sehol, de még nem beszéltem arról se, amikor a főmenüben ül a helikopteren a bőrüléses padon, ami kőkemény. De vegyük szemügyre a jeep-ek visszapillantó tükrét, ami még mindig 8 szögletű, vagy az aljnövényzetet, amitől okádnom kell... Semmi dinamizmus nincs abban a motorban, még visszafogottan sem rombolható a környezet, előnye viszont, hogy gépbarát. Hát beszarok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. mikej95 Shinj...
2015.07.28. 22:25
Grafika terén mostanában nekem nagyon alacsonyan van a léc. A FoxEngine megüti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Shinjiii mikej...
2015.07.29. 08:09
Értelek. Nem ócsárolni akarom, mert nekem is megfelelő, hozza a kötelező szintet, de nem akkora szám, mint ahogyan azt regélik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Arbor
2015.07.30. 10:13
Kéne egy játék ahol az a feladat hogy meg kell figyelni milyen a grafika.Mert hát ez manapság a legelső dolog. Fontos-fontos de a leeső esőcseppeket az utcán sem nézed, hogy milyen élethű

Amúgy nem lenne ezzel gond ha nem lennének ilyen majd-lehetetlen elvárások amikor valamelyik kiadó olyan játékot dob piacra amit még 6 év múlva sem képes az ember FHD-ban 60FPS-sel játszani... DE SZÉP Legyen meg hozzá olyan technológia amivel értelmes ár/fejelsztés/érték aránnyokkal lehet dolgozni. Addig csak felesleges ilyenekre ennyi pénzt ölni.
Inkább menne az a plusz pénz az íróknak vagy akár a zeneszerzőknek. Vagy a programozóknak,hogy ne legyen annyi játékmegakasztó bug.

Ha jó a játék, nem a grafikát nézed HA játszani ültél le.
Ha átlagos és unatkozol akkor lehet már az esőcseppeket bámulod mint igazából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!