iPon Hírek

Komoly konkurenciára számíthat a GTX560

Dátum | 2011. 01. 21.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A videokártyák piacán az elkövetkező napok és hetek folyamán egyre komolyabb csata kibontakozására számíthatunk az AMD és az Nvidia között. Az Nvidia jövő héten bemutatja GeForce GTX 560 Ti névre keresztelt újdonságát, de ezzel egy időben az AMD is új harcosokat küld a szorítóba, méghozzá az 1 GB-nyi fedélzeti memóriával ellátott Radeon HD 6950-es modellek személyében. Az elmúlt napok folyamán már érkeztek információk 1 GB-os Radeon HD 6950-es modellről, sőt, nemrégiben egy GeForce GTX 560 Ti videokártyával is megismerkedhettek az érdeklődők. Az 1 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memóriával ellátott Radeon HD 6900-asok ajánlott végfelhasználói árai egyelőre nem ismertek, de az már biztos, hogy a termékek a 300 dollár alatti, illetve a 300 dollár körüli árkategóriában helyezkednek majd el, így szélesebb kör számára is elérhetőbbek lesznek, mint 2 GB-nyi fedélzeti memóriával ellátott társaik.

Érdekesség, hogy az 1 GB-nyi fedélzeti memóriával ellátott Radeon HD 6900-asok mellett egyéb meglepetést is tartogat az AMD legfőbb riválisa számára. A gyártó partnerei hamarosan bemutatják tuningolt Radeon HD 6870-es videokártyáikat, amelyek 940 MHz és 975 MHz közötti GPU órajellel fognak érkezni. Az említett termékek modelltől függően 229 dollár és 259 dollár közötti ajánlott végfelhasználói áron kerülnek a boltok polcaira. Az már biztos, hogy 940 MHz- és 975 MHz közötti GPU órajellel érkező Radeon HD 6870-esekkel találkozhatunk majd mind a Sapphire, mind a PowerColor, mind pedig az XFX kínálatában. Ezeket a termékeket a különböző források Radeon HD 6870 "Turbo" néven is emlegetik.

Az AMD az új videokártyák mellett a szoftveres oldalra is odafigyel. A gyártó a videokártyákhoz készített driverek esetében számos optimalizációt hajt végre annak érdekében, hogy a Radeon HD 6000-es család tagjai és így a Radeon HD 6800-asok, illetve a Radeon HD 6900-asok még vonzóbb ár/teljesítmény arányt kínálhassanak a felhasználók számára. A gyártó terveivel és az új Catalyst eszközillesztő béta változatával kapcsolatban tegnapi hírünkből juthatnak további információhoz az érdeklődők.

Ennek fényében úgy tűnik, hogy a GeForce GTX 560 Ti dolga egyáltalán nem lesz egyszerű a piacon.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

39. Jasix
2011.01.21. 17:19
AMD nagyon biztosra akar menni, hálaég a mi javunkra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. jozsefm
2011.01.21. 17:23
Jó lenne egy méréssor az uj driverekkel,láthatnánk mit változtak az eröviszonyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Fzoltan
2011.01.21. 17:30
Józsi, ha találsz ilyen tesztet, linkeld már be akár személyes üzenet formájában is, engem is érdekelne. Te úgyis mindent elsők között megtalálsz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. jozsefm Fzolt...
2011.01.21. 17:34
A TECHPOWER-en estére biztos lesz már valami, ök össze szokták vetni ilyenkor az uj megjelenéssel egyidejüleg ,egészen egy évre visszamenöleg sokszor, a drivereket mindkét oldalon

Érdekesség:http://www.techpowerup.com/138823/AMD-Slips-in-Radeon-HD-6770-and-HD-6750-for-OEMs.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Joachim21
2011.01.21. 17:53
Megjelent a HD6700-as sorozat is, annyi a különbség az 5700-asokhoz képest, hogy HDMI 1.4a-t támogatnak .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. oliba
2011.01.21. 17:56
4 és 8%-os tuning, ami teljesítményben kb 3-5%. Nemtudom, hogy a hatalmas teljesítményugrás miatt szükség van-e a "Turbo" utónévhez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. petimanus
2011.01.21. 19:09
A GTX 560 Ti-n mit takar a Ti betűpárocska?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. rabib
2011.01.21. 19:15
Én erre annyit tudok mondani, hogy a GTX560 a HD6950 körül lesz, a HD6870 Turbót meg lenyomja. Turbo HD6870... Az alarajeles GTX560 gyorsabb lesz a HD6870-nél, a GTX560SOC pedig az alapórajeles HD6950-nél.
Kár ezen évelődni, akárhány széria kijött, amióta ezeket tudom, azóta mindig az NV kártyák voltak a gyorsabbak. Nem rendelkeztek a legjobb ár/teljesítmény/fogyasztás mutatókkal, de a konkurenciánál mindig gyorsabbak voltak. Akár a 8000-es, 9000-es GTX200-as, akár GTX400-as, akár GTX500-as sorozatot nézzük. Amit ami "ellen" kiadtak, az mindig gyorsabb is volt. Ez a helyzet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. jozsefm rabib
2011.01.21. 19:45
Más szemüvegen át a 4000-es tarolt az 5000-es tarolt a 460 ellen a 6800 tarolt az 570ellen a 6970 tarolt, az 580 ellen a 6990 tarolni fog, az 5970-hez a mai napig semmi közük soroljam? Ez igy azért reálisabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. -Melkor- rabib
2011.01.21. 19:55
Pontosan, ez csak attól függ melyik oldalról nézzük. Például abban az időszakban, amikor kijöttek a HD5000esek, az nvidiának meg a piacon lévő, beszerezhető csúcsa a gtx 285 volt, akkore nem az amd-t nevezted volna erősebbnek jóval?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. rabib -Melk...
2011.01.21. 20:23
Azonos kategóriákat hasonlítsunk már össze. GTX200-as kártyákat a a HD4000-el és így tovább. Az NV mérnökeinek a GTX200-as kártyák teljesítményét már a HD5000-es kártyák ellen kellett volna mérniük?

József.m
Nincs közük a HD5970-hez? GTX580 az egy GPU-jával sokkal stabilabb teljesíményt ad, mint a két GPU-s kártyák. Igen, nézőpont kérdése. 6990 megint két GPU-s lesz, és megint az egy GPU-s kártyához hasonlítjátok. Majd a GTX595-höz hasonlítsuk. 570 ellen 6970? Az igen. GTX580 ellen a HD6970, akartad mondani... GTX595 és HD6990 meg egy másik kategória a két GPU-val, azt ne csináljuk már, mint múltkor, hogy a GTX480-at a HD5970-hez hasonlítgatták sokan. Majd jön a HD6990, és húúú mennyivel gyorsabb a GTX580-nál! Gyorsabb is lesz, mert két GPU-s csúcskártya. A HD6870 meg megkapja a nyakába a GTX560-at, AMD tudja, hogy gyorsabb lesz a GTX560 a HD6870-nél, ezért van szükség az 1 GB-os HD6950-re.

Ahj... azonos kategórián belül az NV kártyái gyorsabbak, hogy mondjam másképp. Most jött a GTX580, utána a HD6970, amit ellene szántak, és a GTX580 a gyorsabb, pedig azt adták ki hamarabb.

Na mindegy, néha beszállok a vitába én is, de ezzel a lépéssel ki is szállok belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. -Melkor- rabib
2011.01.21. 20:44
rabib, sajnos úgy látom bedőltél a marketing-maszlagnak, amit a gyártók ontanak magukból. Azt kell nézni, hogy mi van a piacon és mennyiért. 1 GPU, 2 GPU, előző generáció, tökmind1. Ár és érték, ezt a két dolgot próbálják a vásárlók agyából kitörölni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. kinghaxor rabib
2011.01.21. 20:48
Ezzel csak az az egyetlen baj, hogy az emberek többsége nem teljesítmény alapján meg azonos kategória alapján veti össze a kártyákat hanem ár szerint. Méghozzá azonos áron elérhető legnagyobb teljesítmény szerint. Még ha ez így nem is fair. Melkor megelőztél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. jozsefm rabib
2011.01.21. 20:59
A vitának ha vita és érvek hangzanak el bene, nem vagyok ellene.

Tárgyi tévedés: a 6970-et nem az 580 ellen tervezték ,és nem is az ellen árazták, lehet vitázni az ár érték arányon a bemutatott teljesitmény függvényében,melyet nem ártana ujra értékelni a napi hirek fényében.Talán nem véletlen ,hogy nem árulják itt se.

Csucskategoria: ki milyen megoldást választ, az NV. elött is nyitott a lehetöség, hogy két GPU-val vegye be a csucsot.A GTX-295 jó példa volt erre.Okultak belöle.

595 .lesz? Miböl? Láttuk az uj chippet /560/.Minek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. rabib
2011.01.21. 21:04
Hát rendben van fiúk, többen többet tudtok, és nyilván jobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. -Melkor- rabib
2011.01.21. 21:07
Lehet, hogy nem. Ha mondasz érveket, akkor mi is okulhatunk. Ilyen egyszerű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. jozsefm
2011.01.21. 21:14
Biró ur !köszönjük ... gong ...BOX..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. gery84
2011.01.21. 21:42
elég hosszú a reklámszünet! PH-n lehet nyugotan vitatkozni ott kegyetlen sok a ny fan!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. rabib
2011.01.21. 21:46
Folytatódhat, de nem velem együtt. Én elmegyek aludni. Elnézést kérek, ha megbántottam Valakit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. gery84 rabib
2011.01.21. 21:53
Nem bántottál meg senkit te az ipon egyik legjobb nvidia fan embere vagy csak sajna az oldalon nincs sok NY fan akivel vitatkozni lehet de te megvéded magad rendesen máskép az nvidiat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. jozsefm gery8...
2011.01.21. 21:56
Csak felkészülés gery! Olvasni ,tájékozodni, tanulni, is kell a vitához!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. tibi27
2011.01.21. 23:02
Meg tapasztalni is tudni kell,nem csak teszteket olvasgatni,mikor elmegy az egyik nV fan aludni a másik akkor kel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. pal07
2011.01.22. 03:37
Mikor lesz már itt 560 ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jozsefm pal07
2011.01.22. 07:03
Napokon belül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. rabib
2011.01.22. 09:01
Értem gery84. Már kezdtem azt hinni... Igazad van József.m, tudás kell a vitához. Én meg nem szoktam a neten oly sokat olvasni, a teszteket szoktam nézni, és abból vonom le a következtetéseket. Ha 4 éve nem egy GeForce 7600 GT-t kaptam volna az új gépembe, hanem egy Ati HD9600-at, akkor most valószínűleg AMD fan lennék. Ősszel nem egy GTX470-et vettem volna, hanem egy HD5870-et. Intel-AMD esetén ugyanez érvényes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. jozsefm rabib
2011.01.22. 10:08
Hali!

Már irtam itt ugyan,de én is megvártam a vátással az uj GTX 470-480 kártyákat,mindent ,mindenütt elolvastan róluk ,mert nekem jobb lett volna a vektorgrafikus alkalmazások miatt.Még nem is elsösorban a kedvezötlen sajtóviszhang, mely az uj technikát fogadta , tartott vissza a vételtöl , hanem a multimonitoros mód támogatásának hiánya.Az épitész tervek mérete miatt erre szükségem van ,illetve volt ,mert közben komoly professzionális monitorokkal készültem arra, hogy szép nagy, akár, egybefüggö megjelenitö felülethez jussak,mivel munkára is használom a gépet.

Azt is irtam már, hogy a következö lapom olyan lesz, melyben másodlagos kártyaként, lehetöségem lesz, egy GeForce kártya nyujtotta elönyök kihasználására.Csak ezért nincs a gépemben,- még-, ilyen kártya is.
Intel-AMD van mindkettö.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. rabib jozse...
2011.01.22. 10:42
Igen, a GeForceok hátránya az AMD kártyákkal szemben a 2-nél több monitor kezelésének a hiánya, amit csak úgy lehet megoldani, ha SLI-be teszel két GeForceot.
Én is az építőiparban dolgozom.

Lenne egy kérdésem. Frissíteni szeretném a GTX470-es kártyám driverét 260.99-ről 266.58-ra. Ehhez a művelethez le kell-e törölnöm először a régi illesztőprogamot, vagy csak simán "rátelepíthetem" az újat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jozsefm rabib
2011.01.22. 11:23
Én egy ideje már csak a CCC saját uninstall-ját használom, mondjuk meg is szünt minden probléma ,miota mindig a teljes verziot töltöm le és expreszben rábizom az egészet, nem válogatok egyéniben ,hogy mit akarok.Utána restart és go!

Na akkor üdv kolléga ur! , sajnos egyenlöre csak kettöre van lehetöség, pedig náluk se kerülne szerintem semmibe ez a szoftveres trükk, mégse kelljen két VGA, nem is értem mért nem csinálják mikor ök is fejlesztik a 3D rendszerüket.Az erösebb kártyák vidáman vinnék.Nem tul user barát dolog ,hogy kettöt kelljen venni ,bár üzletileg kétség kivül elönyös.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. _DiEGO_
2011.01.22. 11:23
Talán nem figyeltem rá... de sikerült már legalább megoldani a 3DMARK11 -et miért nem tudod/tad futtatni ?

[LINK]

Azonos kategóriákat hasonlítsunk már össze. GTX200-as kártyákat a ...
nem teljesítmény alapján meg azonos kategória alapján veti össze a kártyákat hanem ár szerint. Méghozzá azonos áron elérhető legnagyobb teljesítmény szerint
És ne 2010-es karikhoz mérjük a friss 2011-es kártyákat sem !

józsef m. -nek magasan igazat tudok adni

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. _DiEGO_
2011.01.22. 11:34
Ez lol

[LINK]

Mikrobi - 2011-01-19 10:35:1511

Joachim kezdi érezni a Geforce kártyák előnyeit. Sok ATI-s is átállna, ha tapasztalná, milyen jó, mikor egy driverrel nem kell küszködni, hogy jól menjen.


14 éves gyerek is megérti , ha egyszer elmagyarázzák neki , hogy nem rátelepíteni... régi driverre ezek nem update dolgok !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. jozsefm _DiEG...
2011.01.22. 11:51
Tudom futtatni ,csak a rendszer komponenseit nem azonositja, akkor se ha mindent alpra teszek, igy meg nem hiteles és korrekt az eredmény, mert bárkiét be lehet linkelni, aki a teszt futtatása elött letiltotta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. rabib
2011.01.22. 12:39
Köszönöm a segítséget fiúk!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. _DiEGO_
2011.01.22. 13:22
józsef m. - bocsi , de nem neked szólt , TE csak beelőztél hsz-eddel 17s-el

rabib - neked szólt az , ha kicsit is figyelmes vagy - mi a helyzet azóta ? sikerült NVidiát rábírni , hogy futtassa le bencsmarkot hmmm

Ezzel egyet értek veled , csak egy rossz helyen van a pont.

Igen, a GeForceok hátránya az AMD kártyákkal szemben a 2-nél több .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.01.22. 14:36
Nem futtattam a 3D Mark11-et már egy ideje. A drivert se telepítettem újra, majd estére, vagy holnap megcsinálom. Bátyám hozta a gépét az előbb, hogy csináljam meg, mert olyanokat csinál, hogy éjszaka magától bekapcsol, meg össze-vissza ki-bekapcsol. Szerintem az alaplap kezdi felmondani a szolgálatot, de nem vagyok benne biztos. 6-7 éves a gépe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gery84 rabib
2011.01.22. 14:37
haveromnak is ilyan baja volt és rájött hogy a megapcsólógobja szarakodik!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.01.22. 14:40
Igen, meg még azt nem írtam le, hogy a VGA érintkezési hibás szerintem. Vagy az AGP 8x, nem tudom, de néha befagy az egész kép, újraindítás segít csak. Van egy másik gépházam itthon, abba átpakolok mindent, hátha csak tényleg a bekapcsológomb a hibás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. _DiEGO_
2011.01.23. 00:25
Kicsit off, de :

Azé nemá hogy átpakold az egész belsőt ... lehuzod jumperről a Power ON/OFF 2 eres csatit és azt a pontot indításra rövidre zárod , ennyi...
Azt teszteled , figyeled... ha továbbra is csinálja , nem a Power gomb a ludas ... de szedd le még a Reset kábelt is tesztidő alatt , veztéket végignézni nincs-e sérülés rajta , netán nincs-e valahova odacsípődve ? és igy tovább...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.01.23. 15:59
Pedig az lesz, meg lett is, nem sok minden marad a régi gépházban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. _DiEGO_
2011.01.24. 00:28
Power és Reset gomb valamint 2 Led ... gondolom majdnem ezeréves volt a ház , az meg csak kifogás volt ürügynek egy csere miatt

Angyalom a kocsinkon kiégett egyik lámpa .... kéne már egy új autó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!