iPon Hírek

Komoly szakember tért vissza az Apple-től az AMD-hez

Dátum | 2012. 08. 02.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | IT VILÁG

Jim Keller visszatér az Apple-től az AMD-hez

Az AMD visszaszerezte egyik neves mérnökét, aki fontos szerepet töltött be a K7-es és K8-as mikroarchitektúrák fejlesztésében és így hozzájárult az architektúrák köré épülő processzorok sikeréhez is. A szóban forgó szakember nem más, mint Jim Keller.

Jim Keller vezető mérnöki pozíciót töltött be a K8-as architektúra fejlesztésén dolgozó csapatban és részt vett az x86-64 specifikáció megalkotásában is. A szakembert most visszaszerezte az AMD, így hamarosan a cég alelnökeként és a processzormagok fejlesztését végző csoport igazgatójaként kezdhet újra dolgozni az AMD-nél. Jim Keller közvetlen felettese az AMD vezető technológiai igazgatója, Mark Papermaster lesz.

Jim Keller az 1980-as és 1990-es években a DEC-nél dolgozott, ahol az Alpha 21164-es és Alpha 321264-es processzorok fejlesztésében társmérnökként vett részt. Az AMD-nél 1998 és 1999 között tevékenykedett, ami rövid időnek tűnik, de ez idő alatt is sikerült komoly teljesítményt felmutatnia. Amellett, hogy a K8-as architektúra fejlesztését vezette és az x86-64-es specifikáció megalkotásához szükséges teendőkből is kivette a részét, Jim Keller a Hyper-Transport specifikációján is dolgozott, sőt, a K7-es mikroarchitektúra fejlesztését végző rendszermérnöki csoportnak is tagja volt.

A K7-es mikroarchitektúra az Athlon processzorok alappillére volt, a K8 pedig az Athlon 64 X2-es processzorokból lehet ismerős.

2000-ben a szakember a Broadcom kötelékébe lépett, ahol vezető mérnökként dolgozott a MIPS alapú hálózati processzorok fejlesztésén. 2004 táján a PA Semiconductor-nál nézett új kihívások után, ahol a PowerPC alapú processzormaggal rendelkező hálózati SoC egységek fejlesztését végző csapatot irányította. Amikor az Apple 2008 áprilisában felvásárolta a PA Semiconductort, Keller maradt a cégnél. A felvásárlás után egy kisebb csapat részeként az Apple A4-es és A5-ös SoC egységeinek fejlesztésén munkálkodott, de emellett a Mac csoportban is tevékenykedett – utóbbiban több MacBook Air generáció specifikációjának kifejlesztésében is részt vett.

Nem Jim Keller az első, aki az Apple-től visszatért az AMD-hez

Jim Keller egyébként a második olyan magas beosztású ex-AMD alkalmazott, aki az Apple-től az AMD-hez igazolt. Korábban Mark Papermaster, aki az Apple-nél 2008 és 2010 között rangidős alelnöki pozíciót töltött be a különböző eszközök hardverét fejlesztő mérnöki csoportban, az iPhone 4 antenna fiaskó után pártolt át az AMD-hez. Keller és Papermaster feltehetőleg együtt dolgoztak az Apple kötelékében.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

25. atti2010
2012.08.02. 09:47
A jóemberek kezdik elhagyni a süllyedő hajót?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. oliba
2012.08.02. 10:13
Gyorsan elmegy, mielőtt még őt is levédetné az alma
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. arin
2012.08.02. 10:18
Azért nem süllyed az még...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. atti2010 arin
2012.08.02. 10:20
Nem is gondoltam komolyan, pár évig még a perekből behajtott pénzel is kihúznák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Juliska
2012.08.02. 10:21
Azt mondják, hogy Mark Papermaster hívta vissza. Amennyit dolgoztak együtt biztos jóban vannak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. arn
2012.08.02. 10:41
amig a programok procin futnak joreszt, jo lenne, ha ezen a teren is ujra versenykepesek lennenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. ThompsoN arn
2012.08.02. 10:49
A termékek elég versenyképesek, csak a reklám hiányzik nekik. Sok városban minden 3. buszon Core i7-es reklám van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. franc0 Thomp...
2012.08.02. 10:53
Utoljára az a procijuk volt versenyképes, ami a gépedben van.
Három éve volt ez...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. ThompsoN franc...
2012.08.02. 10:56
Hát, én szívesen elfogadnék egy Bulldozert a gépembe FX6100-tól fölfelé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. DogTheDog
2012.08.02. 11:00
Rengeteg oka es modja lehetseges annak,hogy atkerult az illeto az AMD-hez.Az is lehet,hogy bedolgozo mernok volt eves szerzodesekkel,lehet hogy projektre szerzodott,stb.Egy turi,az Apple nem engedi el anelkul,hogy nem iratna vele ala megszoritasokat a jovojet tekintve.
Azt az egy indokot kizarnam,hogy tobbet fog keresni az uj munkajaval.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. atti2010 franc...
2012.08.02. 11:13
Ja mert a Llano, Trinity csak kicsit döngöli a földbe az Inteleket ráadásul a Llano már olcsó is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. AxoPy
2012.08.02. 12:20
az AMD a mindenkori általános felhasználóknak és nem hardcore játékosoknak TÖKÉLETES! az intel csak a legfelső kategóriában veri az amd-t...az alatt ár/érték aránya az AMD-nek messzemenően jobb, mint az intelnek, és ezt még az intelfanok is tudják, de nyilván presztizs értékű az intel, mint említették a sok reklám miatt, azért vesznek sokan azt, holott ugyanabból a pénzből jobb AMD-t vehetnének... és ezzel kár vitatkozni, mert így van!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. realman
2012.08.02. 13:30
Teljesen mindegy,hogy i7 vagy akár egy a6, a8 van a gépbe úgy is a vga számít játékoknál, böngészni még egy celeron is sok.
Mondom ezt úgy,hogy világ életemben csak is intel, intel csippes lappal valt van és lesz.De csak , mert tele vagyok lovéval és azt veszem ami a drágább.Ha az amd lenne drágább azt vettem volna.
De aki nincs tele és Intelt vesz az elmebeteg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. realman
2012.08.02. 17:06
4 magos intel vagy amd van a gépbe nem veszel észre semmi különbséget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. holi
2012.08.02. 19:02
"DEC-nél dolgozott, ahol az Alpha 21164-es és Alpha 21264-es processzorok fejlesztésében társmérnökként vett részt"

Ez a lényeg, nem lennék meglepve, ha az AMD keményen belenyúlt volna a zsebébe, csak hogy visszaszerezzen egy ilyen tudású szakit. Ha bejön nekik, akkor 2-4 éven belül valami komolyat fognak letenni az asztalra. Kérdés csak az, hogy CPU vagy GPU vonalon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. tibaimp
2012.08.02. 19:20
realman - 2012-08-02 17:06:07: "4 magos intel vagy amd van a gépbe nem veszel észre semmi különbséget."

- gondolod Te
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. atti2010 tibai...
2012.08.02. 19:27
Pedig igaza van ha játékokról beszelünk, teljesen felesleges kidobni 80-100k egy procira mikor aztán csak 50%-on pihenget a gépben (de erre már az Intel is rájött hiszen az Ivyben alig fejlődött a CPU,de nem mondhat mást azok után hogy évekig fújta az erős CPU a minden elvet) inkább költöd VGA-ra amit ki is használsz, APU vonalon meg nincs miről tárgyalni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Stonerice
2012.08.02. 20:03
Itt gondok vannak egyes embereknél a felfogással úgy látom. Nem hogy örülnétek hogy van 2 cég akik próbálnak az emberek kedvében járni. Ti, meg legalább az egyiket temetnétek elfele. Kíváncsi lennék 10 emberből hánynak lenne 5 évnél fiatalabb gépe ha csak az egyik lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. I.Jozsef83
2012.08.02. 20:12
atti2010 - 2012-08-02 19:27:20

na jah +1




Kicsit komolyabb procinak mertem gondolni de a srácnak meggyőződése volt , mert megmondták , hogy egy i3-as tökéletes játékra ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. atti2010 I.Joz...
2012.08.02. 20:24
mert megmondták , hogy egy i3-as tökéletes játékra ...
Valahol még igaza is lehetett volna ha asztali prociról lett volna szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. I.Jozsef83
2012.08.02. 20:34
Gondolom tetszett neki az AMD/ATI kártya HD7470-es 1GB .

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. carraroxt
2012.08.02. 21:31
tibaimp -gondolod Te

Igen, és én is azt gondolom. Az itthoni gépemben egy visszamagosított Phenom II-es van 3,4GHz-en (965BE) 4Gb rammal, és egy 5770-essel, míg az irodai gépemben egy i5-2500, 8Gb ram, és egy 6770-es van. Gyakorlatilag ugyanarra használom őket (nem benchmark, és videó-kódolás, hanem tervezés, irodai alkalmazások, internet és multimédia), és nem érzek semmi különbséget a két gép közt.
Ha direkt a különbségeket keresném köztük akkor bizonyára találnék olyan tesztprogramot ami megmondja, hogy az egyik mennyire faszább mint a másik, de valós alkalmazásokban aligha vennék észre lényeges különbséget, még ha direkt csak azt figyelném is (legalábbis amíg nincs bennük 4 SSD SCSI-ba kötve, hogy szarrátömörítsem a világmindenséget! ).
Addig is két konkrétum biztos: Az i5 kb. a felét eszi, de még most is 52 rugóba kerül, míg az X4 B55-ös 20e volt 3 éve! Tekintve, hogy az átlagos fogyasztás-különbség ~40W elég sokat kellene mennie az i5-nek, hogy legyen esélye behoznia a felárát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jozsefm
2012.08.02. 21:33
részt vett az x86-64 specifikáció megalkotásában is.

Egy biztos, nem ezért tért vissza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. carraroxt
2012.08.02. 21:38
Mindenesetre valamilyen feladatot nagyon komolyan vesznek a srácok, ha ennyire gyűjtik a nagy koponyákat. Csak végre a Glo-Fo is érné már utól a gyártástechnológiával az AMD-t!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. zseko
2012.08.08. 21:48
egy kisebb csapat részeként az Apple A4-es és A5-ös SoC egységeinek fejlesztésén munkálkodott

Lehet rosszul gondolkodom, de ebből kiindulva, és abból, hogy az AMD a mobil szegmens felé kacsingat, arra tippelek, hogy egy, a mobilokban, vagy pl. táblagépekhez hasonló eszközökben használható processzor (vagy inkább SoC) fejlesztésén munkálkodik. Mivel a PC-s éra kicsit halódik mostanság, ezért, és a fejlődésért is lépni kell a mobil szegmens felé.
de lehet tévedek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!