iPon Hírek

Könnyebben használható multi-GPU támogatás DX12 alá

Dátum | 2016. 07. 06.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

A Microsoft minden lehetőséget megragad arra, hogy népszerűsítse a DirectX 12-t, illetve felhívja rá a figyelmet, mennyire remekül passzol a DirectX API sorozat legfrissebb kiadása a Multi-GPU rendszerekhez. A DirectX 12, illetve egyes üzemmódjai segítségével azt szeretné elérni a vállalat, hogy a több GPU-val rendelkező konfigurációkban rejlő lehetőségek minél hatékonyabban, minél egyszerűbben kiaknázhatóak legyenek, így idővel szükségtelenné válhatnak az olyan szabadalmaztatott gyártói technológiák, mint amilyen az SLI vagy a CrossFire. A fejlesztőcsapat most egy újabb szeget vert az említett technológiák koporsójába, ugyanis legfrissebb törekvéseiknek köszönhetően még egyszerűbb lesz munkára fogni az adott rendszerben található grafikus processzorokat, mint jelenleg: a munkához kevesebb kódra lesz szükség, az egész folyamat pedig egyszerűbb és gyorsabb lesz. Ezt nagyban segíti egy új hardver-absztrakciós réteg, ami leegyszerűsíti az adott rendszerben található grafikus processzorok összefogását és kezelését, így a fejlesztőknek nem lesz muszáj a már jól ismert EMA (Explicit Multi-Adapter) módra támaszkodniuk.
A friss erőfeszítés nagyjából akkora jelentőséggel bír, mint az, amikor a Microsoft bejelentette, DirectX 12 alatt akár különböző gyártóktól származó videokártyák együttműködésére is lesz mód – ami elméleti szinten egyszerűnek és nagyszerűnek hangzik. A legújabb dobás, azaz a friss hardver-absztrakciós réteg – amit Simple Abstraction Layer néven emlegetnek – egy nagy és átfogó fejlesztői keretrendszer részeként érkezik, beszerzésére pedig a Microsoft hivatalos GitHub könyvtárát kell majd felkeresni. A csomag része lesz két darab mintaprojekt is, amelyek közül az egyik kiaknázza az új Multi-GPU technológiában rejlő lehetőségeket, míg a másik nem. Ez a fejlesztők dolgát jelentősen megkönnyíti majd, ugyanis alaposan lerövidül a tanulási folyamat, a munka során pedig előttük lesz egy könnyen kezelhető sablon, ami segít a DirectX 12 alatti Multi-GPU támogatás gyors és hatékony megvalósításában – mindez minimális erőfeszítéssel kivitelezhető lesz. A Microsoft új lépése összességében hatalmas segítség lehet a játékfejlesztők számára, amennyiben valóban olyan egyszerűen és hatékonyan lehet kezelni, ahogy azt a cég állítja. Idővel mindenre fény derül.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. Szefmester
2016.07.07. 10:15
Kifejezetten értékelnék egy tesztet már ezekről a rendszerekről... kár hogy még semmi sem működik, csak az ígéret van hogy "talán egyszer majd hátha...".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!