iPon Hírek

Koolance vízhűtő blokkok GTX 400-asokra

Dátum | 2010. 04. 08.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A Koolance új folyadékhűtő megoldásokkal jelentkezik a piacon, amelyek kifejezetten a GeForce GTX 470-es és GeForce GTX 480-as modellekhez készültek. A sokat fogyasztó, melegedő videokártyák esetében kulcsfontosságú a megfelelő hűtés, bár az Nvidia nemrégiben úgy fogalmazott, hogy a GTX 400-asok esetében nem probléma a magas üzemi hőmérséklet, hiszen a termékek úgy lettek tervezve, hogy bírják azt.

VID-NX480
Ha átlagfelhasználóknak nem is, de tuning szempontból mindenképpen jó választás lehet egy folyadékhűtő blokk, igaz, ehhez még szivattyút, csöveket, hőleadó radiátort és tágulási tartályt is be kell szerezni, ami így együtt nem olcsó mulatság. Visszatérve a Koolance újdonságaira, az egyik termék a VID-NX480-as, míg a másik a VID-NX470-es típusjelzést viseli és mindketten teljes értékű megoldásnak minősülnek, azaz nem csak a videokártya GPU-ját, hanem a VRM chipeket és a memória chipeket is hűtik. Az új blokkok 15,9 x 14,6 x 1,6 cm-es mérettel rendelkeznek, súlyuk pedig egyenként 680 gramm. A Koolance megoldásai a léghűtőkkel ellentétben egyetlen slotot foglalnak, azaz helytakarékosak.

VID-NX470
Maguk a hűtőblokkok nikkelezett rézből készültek, a felső részük pedig akril. A GPU felett elhelyezkedő rész 0,5 mm-es mikro bordákkal van ellátva, hogy a folyadék a lehető legnagyobb felületen érintkezzen a fémmel, így hatékony legyen a hőátadás és a hűtés. A GTX 480-as modellre való, kék ledes világítással is ellátott VID-NX480 119 dollárba, míg a GTX 470-es kártyákhoz passzoló VID-NX470 109 dollárba kerül. A gyártó weboldalán keresztül már mindkét termék megrendelhető.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. axe
2010.04.08. 22:03
Ez a kék fény csicsázás nagyon nem tetszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Mag
2010.04.08. 22:13
Szerintem ez nem igaz, ugyanis a gyártási csíkszélességek folyamatosan csökkennek...
Elég csak belegondolni, hogy régebben is voltak (akkori viszonylathoz képest) erős vga-k, amik az akkori középkategória teljesítményének többszörösét tudták, jó forróak voltak, ahhoz képest a mostani karim 2-3x gyorsabb, mégsem melegszik jobban, sőt 30, terhelve 40 fok körül elszaladgál... ugyanez prociknál... a mostani Athlo64 X2-m fele vagy harmad olyan hőfokon megy, mint a palomino magos Athlonom ment, 1 maggal, és 30-40%-kal kisebb frekvencián... kevesebb áramot is eszik...
A ventik fejlődéséről nem is beszélve... Szóval szerintem még nagyon sokáig nem lesz szükség vízhűtésre, a léghűtés a tuningmentes gépek 99,9%-át bírni fogják...
ha meg valaki agyontuningol valamit, számítson a hőtermelésbeli különbségre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. axe
2010.04.08. 22:28
"A ventik fejlődéséről nem is beszélve..." Nekem forog és van rajta pár lapát, ezt hogyan lehet még tovább fejleszteni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Fzoltan
2010.04.08. 22:29
Mag: Viszont ha meg belegondolsz, hogy régen az volt a ritkaság, hogy valamelyik procin ventillátor van... akkor még csak a hűtőborda volt a "divat". Vagy amikor megjelentek az nVidia első kétslotos kártyái, mindenki hőzöngött, hogy te jó ég, ilyen eretnekséget csinálni, most meg már szinte mindennapos...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. balintdavi...
2010.04.08. 23:06
@Mikrobi: A zöldülú trendet elnézveinkább a passzív hűtéses low-end vga-k, és integrált videókártyák száma fog nőni az átlag PC-kben, ergo a vízhűtés még drágább lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.04.08. 23:11
ventik fejlődése: réz betét, hőpaszta fejlesztés, hőcsövek, csapágyak, amiktől halkabb és/vagy gyorsabb lett stb...

FZoltan: valóban, de az igencsak régen volt már... a régi hercules kártyámnak nem kellett még borda sem nem is adott le szinte semmi teljesítményt . Amióta viszont 3d kártyák vannak, ergo a grafika számolását a kártya végzi, nem pedig a proci, azóta nagyon általános a ventihasználat (bár volt passzív 8600GT-m, és tisztesen végezte a dolgát 60 fok körül venti nélkül is...). Emellett nem azt akartam mondani, hogy mindenképp és minden esetben kisebb a hőterhelése, hanem azt, hogy ahhoz képest, milyen venti tudta pl kordában tartani a radeon 9700-as sorozatot, 2-3 mm-rel ha nagyobb a mostani vga-m ventije, tempóban meg az igencsak sokszorosa...

Az x1950-es radeonhoz képest meg kisebb a hűtése a jelenlegi karimnak, mégis gyorsabb még annál is... Szóval nem olyan tempóban nő a hőtermelésük, amilyen tempóban gyorsulnak a kártyák, sőt nem ritkán az újabbak kevesebbet fogyasztanak (kivéve persze a non plus ultra kártyákat). Mint ilyen, nem látom úgy, hogy éveken belül vízhűtésre lenne szükség egy általános gépben...

balintdavid: igaz, el is felejtettem, hogy már pár integrált videomegoldás is kellemes, és egyre általánosabban használható megoldást kínál, és jönnek a prociba épített variációk is (amit ugye nem lehetne úgy megtenni, hogyha őrült nagy lenne a hőtermelése). pont mostanában dívik az alacsonyabb fogyasztású és hőtermelésű termékek szerepeltetése...

meg eleve megtehetik a viszonylagos lassítást vagy átgondolást, a programoknak sem ártana behozniuk a hátrányt gondolok itt a masszív párhuzamosításra pl...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Szerzetes
2010.04.08. 23:16
axe, Ford óta a motorok szívnak, sűrítenek, gyújtanak és kipufognak. A mai autók is (a hibridektől és elektromosoktól eltekintve). Valahogy még sincs megkérdőjelezve, hogy hova lehet még fejleszteni
"tedd sebességbe az agyad mielőtt kinyitod a szádat"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jozsefm
2010.04.08. 23:52
Én még mindig nem értem ,hogy jön ki az egy slot?
Hütő + csöcsonk + a tömlő ive, ezek eggyüt mind elférnek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. hunmyke
2010.04.09. 00:38
józsef m., elég egyszerű ha oldalról nézed akkor a csövek felfele mennek nem lefele. A csőcsonk meg a kártya szélén kilóg. Ki van ez találva.
Egy példa: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. agyturbini...
2010.04.09. 13:23
Szerzetes

Ez azert nem igy mukodik hisszen Otto es Diesel motorok vannak illetve a Wankel de ezt mos ne reszletezzuk. Es igen a Belso Egesu robbanomotorok elertek csucsukat a hatasfok teren mar regen ha hiszed ha nem. A benzines 25-30 % korul a Diesel 35-40% korul de ha erdekel olvasd el pontosan. A mai "fejlesztesek" kozel sem erre iranyulnak hanem mar regota a kornyezetvedelmi Ipar hajtja csak a szelkereket. Mivel az Alapelv semmit nem valtozott ugyhogy sok minden a mukodesben sem valtozhat. Ugyhogy a mai szemfenyveztes mar csak a penztarcadra megy... mert a 20 evvel ezelotti Injektoros Benzines Loero-Kobcenti viszonyban ugyan ott mozgott ha nem haladta meg a mostaniakat csak ugye tobbet is evett es ez kornyezetszennyezo..erre jott az iparag A diesel is ugyan ez Ennyit a megkerdojelezheto fejlesztesrol es lehet nyertunk vele 1-2 litert de milyen araon ezt senki nem firtatja. Az olajlobbi ugysem enged tobbet Es sajnos Elo peldat tudok mondani mert ez a megbizhatosag es elattartam rovasara ment, es megy hiszen a piacnak mozogni kell

Udv Laci
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. psylocke
2010.04.09. 15:31
arról ne is beszéljünk h hibryd meg elektromos autó hamarabb volt mint benzines (ld. pl. ferdinand úr munkásságát) a jó fogyasztásba nem csak csíkszélesség szól bele, pl. anyag technológia, jó szoftverezés, komplexitás (pl. adott részegység több feladattípust is megold, ergo kevesebb alkatrész a chipben, ...) ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Fzoltan
2010.04.10. 21:05
agyturbinkusz: Mostani 1.6-os motor 120 lóerő feletti (kia, bmw, ...). Ha megnézel egy 80-90es évek belit, akkor örülhetsz, ha látsz 90 lóerőt, de inkább a 70 a jellemző. Sőt, az audinak még mindig ott van a kínálatában az ezeréves 1.6-os 102 lovas motor. Milyen fejlődések voltak? 2 helyett 4 szelep (vagy 3, esetleg 5), változó szelepvezérlés, könnyebb, mégis szilárdabb alapanyagok, vasblokk helyett alublokk... nagyon sokat fejlődött idő közben az ipar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. agyturbini...
2010.04.10. 22:34
Fzoltan
Amit irsz nem hulyeseg de azt elfelejted hogy az olaszok a 70-es evekben csinaltak 115 lovas 1.6 motort Alfa Romeo volt a bunos ja es ha noveled a Loero-Kobcenti viszonyt amit lehetet mar regen is de nem csinaltak akkor a Motor elettartama aranyosan csokken.
Akkor amit irsz aszerint mar 200 Loero felett kellene jarnunk de nem mert az Alapelv valtozatlan meg mindig le es fol jar a dugattyu amit csak a Wankel fele bolygodugattyus motor cafol meg es lon csoda 1.3 motor 2 tarcsas 200 loero Akkor mi az a nagy fejlodes ? es ezek a konstrukciok mar megvannak a kezdetek ota ha hiszed ha nem az angolok mar a 20-as evekben kiserleteztek a kozos nyomocsoves Diesel rendszerrel csak anyag nem volt meg. Sot ha tudod mi van az Orosz T72 tankban el is szegyeled magad ugyhogy a nagy fejlodes szigoruan a penztarcadra megy mar csak...sorry ez van es akkor a programozott avulasrol nem is beszeltunk mert ez is a Fejlodeshez tartozik ami szinten a TE penztarcadra megy 1980 ban meg autot akartak epiteni ma mar eleve 10 ev utan eldobando szemetet: Nezd meg gyartottak huvelyes motort ami nagyon jo konstrukcio es nezd meg most az Alu blokkon mit akarsz felujjitani? Lehet nehezebb de ne felejtsd el az OROKOS ugyhogy valamit valamiert es itt a penztarca dominal ismet vegyel ujjat mert X ev es ugyis beszarik valami ami programozva van. Ha erdekel olvass utana van sok velemeny de a tenyek sajnos ezek... Szemetet gyartanak eleve, ja es szerinted 5 szelepes motort mikor gyatrtottak eloszor? vagy 4 szelepeset? nem tegnap...es nem is 2000 ben de nem is 1990 ben... Udv LAci
Udv Laci
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!