iPon Hírek

Korai hozzáférést indítana a Sony is a PS4-en

Dátum | 2014. 07. 14.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Valve tavaly indította el az early access programot a Steamen, akkor 12 játékkal. A dolog annyira sikeres volt, hogy jelenleg 226 címet lehet megvásárolni, amik még fejlesztés alatt vannak. Azóta persze előkerült néhány visszásság a rendszerrel kapcsolatban, és újra meg újra felmerül a kérdés, hogy mennyire jó ötlet pénzt kérni vagy adni egy alfa-, vagy bétaverziójú játékért, ám ennek ellenére úgy tűnik, ez a jövő - hiszen sok játék eleve ennek köszönhetően tud elkészülni, ráadásul a készítők így közelebb tudják hozni a végterméket a felhasználók tényleges elvárásaihoz. Ennek hála már a Sony is hasonló megoldáson agyal a PS4-re. "Jelenleg már dolgozunk rajta. Megpróbáljuk kitalálni, mi az szint, ami még elfogadható, és pénzt lehet kérni érte, és mi nem az. Összeállítjuk a listát, hogy technológiai szempontból minek kell megfelelnie egy-egy early access-játéknak. Azt is ki kell találnunk, hogy menet közben mikor jön el az az idő, amikor egy játékot már késznek minősíthetünk" - mondta Adam Boyes, a PlayStation fejlesztői kapcsolatokért felelős vezetője. A Sony persze nem állhat hozzá annyira "lazán" a korai hozzáféréshez, mint a Valve. A konzoltulajdonosok a múltban hozzászoktak, hogy általában hibáktól mentes, simán futó, teljes programokat kapnak. Boyes szerint nagyon fontos, hogy a felhasználók még véletlenül se keverhessék össze a korai hozzáférésben szereplő címeket a kész, teljes játékokkal, hiszen az ilyen esetek komoly negatív élményekkel végződhetnek. Boyes szerint mindig is megmarad az a réteg, akit csak a végleges, befejezett játékok érdekelnek. Ugyanakkor egyre nagyobb lesz az a réteg, aki Kickstarter-projekteket támogat, és hajlandó belevágni egy félkész játékba, és segíteni akar jobbá tenni azt. A Microsoft oldaláról egyelőre nem hallottunk hasonló kezdeményezést: Phil Spencer szerint egyre több bétatesztben lesz majd lehetőség részt venni Xbox One-on, és előbb-utóbb lehet, hogy érdemes lesz ezek működését átgondolni, és esetleg még jobban bevonni a közönséget a fejlesztésbe.
Adam Boyes
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. csigabigaf
2014.07.14. 12:04
Alig várják hogy pénz vehessenek el félkész termékekért a kapzsi anyjukat.
Mindenki aki így vesz játékot a saját hobbijának a halálát támogatja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. wishformor...
2014.07.14. 12:21
@csigabigaf
Van erzeked a dolgokhoz.
a nicked is merhetetlen inteligenciarol ad tanubizonysagot.
Probalj meg indie fejelsztokent kiado nelkul jatekot csinalni, aztan hamar valaszt kapsz a kerdeseidre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.07.14. 12:32
Az EA is mióta használja a korai hozzáféréses rendszert, csak ők nem úgy reklámozzák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. mikej95 wishf...
2014.07.14. 12:32
Abban azért igaza van, hogy a legtöbb fejlesztő a haszonszerzésért él vele, nem pedig, hogy egyáltalán sikerrel járjon. Bár van egy másik üzleti modell is: az AAA, itt teljes áron adsz ki olyan játékokat, amik 10 évvel ezelőtt még véletlenül sem kerülhettek volna aranylemezre sem, nemhogy tömeggyártásba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. wishformor...
2014.07.14. 12:59
@mikej95
"legtöbb fejlesztő a haszonszerzésért él vele"
te elolvasod egyatalan amit irtal?
fejlesztok altalaban nem kozhasznu tarsasag, ott magyar honban, meg mindig ennyire szurja a szemet az embereknek ha valaki penzt akar keresni? nem volt kotelezo megvenni, rengeteg footage van ,youtube vidi ami alapjan lehet tajekozodni, es csak utani kigombolni a penztarcat, de aki meg szeret zsakbamacskat venni, azt nem tudom sajnalni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Szefmester
2014.07.14. 13:03
Ha nem kellene egyre gyakrabban peccselni a konzolos játékokat, akkor még nem is szállnék vitába azzal a kijelentéssel, hogy a konzolosok hozzászoktak a hibamentes játékokhoz.
Igen.. azok hozzászoktak akik még sega megadrive, meg a snes érában kezdték a játékot, mert ott vagy végigjátszható volt, és pár baki volt benne, vagy játszhatatlan és a kiadó úgy bukta be az egészet ahogy kell. De ma amikor netre kell kötni a gépet mert a játékok feléhez kell a net hogy a teljes tartalmat ki tudd használni, és amikor a az első hetes javítások mindennaposak minek is lepődünk meg?

A korai hozzáféréssel még önmagában nem lenne gond, csak sokan még az árazást is elbasszák. A megelőlegezett bizalmat jobban illene jutalmazni és akkor többen fizetnének be a bétába vagy alfába. De úgy hogy majdnem teljes árat kell fizetni, és semmi garancia hogy el is készül amire fizettünk hát eléggé megfontolandóvá teszi a dolgot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. xXdoki88Xx
2014.07.14. 14:13
A gyerekek kedvéért mondom, akármilyen hihetetlenül hangzik mindenki pénzből él. Lehet hogy te nem érted, nem is baj, majd később rájössz. Ja és nem kötelező élni ezzel a lehetőséggel sem. Nem tart senki pisztolyt a fejedhez hogy te most bizony vegyél korai hozzáféréssel játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. magerg
2014.07.14. 15:47
Azok kedvéért, akik nem értik:
normális fejlesztők vállalják a felelősséget a munkájukért.
Semmi baj nincs azzal, ha valaki pénzt akar keresni, ha a pénzért megfelelő szolgáltatást nyújt.

De az early accessnél ha valami nem működik, a csapat csak szétteszi a kezét, hogy "hát ez még nincs kész".
Hasonlóan átverésszagú, mint a preorder. Lófütty garancia nincs rá, hogy azt kapod, amit megígértek, de pénzt már elvették.

A kickstarter + hasonló is lutri, de ott legalább visszajár a pénz ha nem teljesülnek a goal-ok. Plusz a végén garantáltan kapsz egy példányt a termékből.

Az early accesst is csak úgy tartom fairnek, ha teljes körű a tájékoztatás, garantáltan adnak mellé teljes játékot + valami kis in-game extrát.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!