iPon Hírek

Közel jár a GIGABYTE az ASUS megelőzéséhez az alaplapok piacán

Dátum | 2013. 04. 17.
Szerző | gabi123
Csoport | IT VILÁG

A DigiTimes írása szerint a GIGABYTE-nak majdnem sikerült megelőznie az ASUS-t az alaplapok eladásában az idei esztendő első negyedévében. A GIGABYTE 4,9 millió terméket szállított le, amely éppen csak elmaradt az ASUS első három hónapban felmutatott 5 milliós eladott darabszámától. Az oldal megjegyzi, az ASUS továbbra is vezető szerepet tölt be Kínában és az Egyesült Államokban, a GIGABYTE viszont nagyon jó teljesítményt mutat Latin Amerikában és dél-Ázsiában egyaránt. A teljes 2013-as esztendőre vonatkozólag az ASUS világszerte 22-24 millió terméket tervez értékesíteni, míg a GIGABYTE azt valószínűsíti, a gyárból kiguruló és eladásra kerülő alapjainak száma eléri majd a 20 millió darabot. A GIGABYTE Technology 4,9 milliós eredménye az Asustek Computer 5 milliós értékhez képest arra enged következtetni, hogy a gyártónak most komoly esélye van beelőzni és megverni a hosszú idő óta piacvezető ellenfelét a 2013-as eladások vonatkozásában. Azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy az Asustek komponensek eladási mutatóinak előnye, valamint a piacot szinte megosztó mértékű magabiztossága a felsőkategóriás szegmensben az ASUS-t továbbra is alaplap-nagyhatalomként fogja tartani, így a teljes mutatók (kiadás, bevétel, profit, stb.) vélhetően jobbak maradnak majd, mint a GIGABYTE-nál. Természetesen ezek a számok a vásárlókat kevésbé érintik, de azzal mindenki nyerhet, hogy a verseny egyre kiélezettebb, hiszen a konkurenciaharc győztesei valamilyen formában mindig az, aki a végén a terméket megvásárolja.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

45. Supra
2013.04.17. 15:20
Mondjuk 4.9 millió stabil, működő alaplapot sokkal nehezebb csinálni, mint 5 millió hulladékot - pláne hogy az asus indokolatlanul drága.
Sebaj, volt már indokolatlanul túlértékelt cég, remélhetőleg kezet fognak majd a nokiával a gödör alján :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. LechooEdy
2013.04.17. 15:20
Nem lennék meglepve, ha igaz lenne. Nagyon jó árúak és felszereltek a Giga lapok. Nekem is pont egy GA 970A-UD3-om van. Az északi híd hűtőjét leszámítva minden zsírul megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. LechooEdy
2013.04.17. 15:21
Supra A végét meg se halottam, szerintem az Apple-re gondolsz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Terror
2013.04.17. 15:33
Hááát ez azért érdekes mert a Csigabájttal kapcsolatos panaszokkal tele a padlás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Enno
2013.04.17. 15:36
Az ASUS is nagyon "zsírúl" megy illetve a garancia idő , és a termék támogatás is megfelelő és a teljesítmény is. és ha már azon megy a téma hogy melyikből mennyit hoznak vissza szervizbe egyenlőre még a giga dolgok vezetik a statisztikát a szervizbe nálunk és nem , nem azért mert abból több száz van eladva míg az asus -ból meg csak 1-2. mind kettőből vesznek az emberek szépen.
minimális az árkülönbség a kettő közt szóval egy kutya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.04.17. 15:38
így van , legtöbbet gigabájt dolgokból hoznak vissza az emberek illetve a "csiga" kifejezés is valahol helyt álló mert nem épp egálban van a kettő teljesítménye még akár azonos dolgok esetén is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. myckie2
2013.04.17. 15:42
Terror és? Ott a garancia ha gond van. Ha nem 3 évet vállalna a gyártó a termékeire akkor megérteném a panaszokat. Ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Supra
2013.04.17. 15:44
LechooEdy: Stimmel, elsőnek arra gondoltam, de nem akartam felesleges vitát gerjeszteni :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. croix
2013.04.17. 15:46
GA-A75M-UD2H van nekem, de korábban is volt már dolgom nem1 GigaByte alaplappal, és egyiknek sem volt semmilyen baja. Minden márkának van rosszabb és jobb szériája is, bármelyikből bele lehet nyúlni jobb minőségűbe, de rosszabba is.
Nekem azért lett GigaByte, mert dual bios-a van. Ha az lett volna az Asus-nak is, akkor már nehéz lett volna a döntés.
Mindenkinek van favolt márkája, szal nagyon szubjektív hogy a 2-3 top gyártó közül melyik a jobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Terror mycki...
2013.04.17. 15:47
Na jó, de például BIOS-update hiányáért nem viheted vissza a lapot. Ha nem bírja a tuningot, pedig kéne neki, azért nem viheted vissza a lapot. Ha a COM port kompatibilitása pocsék, nem viheted vissza a lapot. Ha szarul lövi be a memória órajelét, nem viheted vissza a lapot. Szóval van három év garancia, na és? Ez a problémák töredékét sem oldja meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. croix
2013.04.17. 15:49
Terror, az általad felsoroltakért körberöhög a support és a kereskedő is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. jaszy.peti
2013.04.17. 15:50
Nem tudom ki az aki gigás alaplapot vesz de jó nagy marha. Haverom megkért rá még tavaly h rakjak neki össze gépet. És persze a gigabyte lapot választotta, mert az neki tetszik, hiába mondtam h asus, nem baj neki az tetszik. Hát legyen. Mondanom sem kell h az északi-híd tüzel, télen fűteni is lehetne vele, olyan forró. A 4 memória slotból csak 2 volt jó

Igen nekem is van giga termékem, VGA, de csak azért mert ebben a típusban az asus hűtése és teljesítménye kicsit rosszabb, és jobb kártyára nem volt pénzem.
Eddig 3 Asus lapom volt, és több száz gépet raktam össze amibe asus lap került, de azok közül csak 1-2 darab ami rossz volt.

És még mielőtt támadnátok, a legnagyobb gyártókkal is megesik, hogy hibáznak néha.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Terror
2013.04.17. 15:50
Nalátod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. jaszy.peti
2013.04.17. 15:53
Ezt mire írtad Terror?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Terror
2013.04.17. 15:55
croix-nak ment volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Enno
2013.04.17. 15:56
így van szervizbe vissza megy vérpistike hogy ez a lap szar mert nem tudom húzni a gépem vele elküldik a csába
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. jaszy.peti
2013.04.17. 15:56
Ezt tudom akkor neki oda vittem volna
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. ThompsoN croix
2013.04.17. 15:58
Pont ez a probléma. Hiába a garancia, ha olyan dolgokért nem cserélik/javítják, ami rendellenes működés. A tuningot ne számítsuk ide.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Enno
2013.04.17. 15:59
amugy giga lapok ilyen irodai gépekhez esetleg , ami nem erőgép oda jó aztán annyi.
ott csak annyi lesz a lényeg úgyis hogy office és társai fusson mind és kész
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. jaszy.peti
2013.04.17. 16:32
Enno nálunk a cégnél az egyik gépbe még az akkori rendszergazda gigalapot tett. El kezdett szarakodni, elkezdtünk felmérni a hibát, bios reset és társai. Nem jó, már kép sincs
Elküldtünk garanciáztatni és a kedves profi csapat, azt írta vissza hogy a lapnak csak az volt a baja, hogy az elem kimozdult a helyéről.

Kérdem én h mozdulhat ki mikor kiszedni is alig lehet.

Erre fogták meleg ragasztóval oda ragasztották. És érdekes módon azóta se jó, de nem hiszik, mindig vissza dobják h ssemmi baja.

Szóval még office gépbe sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Stark
2013.04.17. 16:40
Én annak örülnék ha nem eladásban, hanem minőségben versengenének ennyire.
Ott már közel sem ilyen rózsás a Giga.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. mocsok92
2013.04.17. 16:52
az én személyes tapasztalatom a gigabyte márkával az, hogy ha egy billentyűzetet (gondolok itt a k8100 v2-re) nem tudnak megcsinálni úgy, hogy az ellássa a funkcióját (érintőpanel) akkor miről beszélünk? barátnőmnek vettem egeret, egy hétig bírta... lehet hogy csak a külső perifériák szarok a márkából? sajnos a hozzászólásokat elnézve nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. ami512
2013.04.17. 16:56
Nekem mindig GIGABYTE alaplapom volt és lesz is.
Nagyon jók megbízhatóak és tuningbarát ,sosem volt velük problémám.
Lehet őket szarozni, hogy jobb az ASUS ,de így nagy álltalánosságban kijelenteni nem helytálló. Nem mindegy melyik alaplap kategóriákat hasonlítgatjuk össze, mert egy felső ASUS-nál egy gyenge GIGYBYTE persze, hogy nem teljesít jobban.
Ezt illik figyelembe venni. :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. carraroxt
2013.04.17. 17:08
Most megy itt a zajos verseny a két nagy gyártó közt, közben az AsRock meg csendben a nyakukra nő. A magam részéről Asus-tól max. hangkártyát a Gigabyite-tól meg egeret vagyok hajlandó venni. A többi termékükben egyszerűen nem bízok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. jocek
2013.04.17. 17:16
Úgy írjátok ezeket a dolgokat mintha más gyártónál nem lenne ilyen, az sem mindegy milyen árkategóriájú lapot vesz az ember. Az "olcsóbb" Asus, MSi stb lapoknál ugyan úgy előfordul az ilyen. Általában amivel kevesebb gond van az a felső közép kategória, 30-50e Ft között. A túl olcsó lapok általában silány minőségű alkatrészekből vannak összerakva, a méregdrágák meg kényesek mindenre általában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jozsefm
2013.04.17. 17:33
No ez számomra elég meglepő!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. hympyke
2013.04.17. 17:50
Én már asrockot is szívesebben vennék mint asust...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. szutika
2013.04.17. 17:52
Én nem tudom mi ez a hurrogás,tisztára mint az oviban,vagy a politikában,nekem volt abit,msi,asus,gigabyte lapom,akkor videókártyám a jelenlegi konfigomnál is filózgattam hogy mit válasszak,ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0,vagy GIGABYTE GA-990FXA-UD5,az éveket és a megbízhatóságot tekintve,én a gigabyte-ot választottam mert még egy giga termékkel sem volt rossz tapasztalatom,ellenkező esetben más gyártó termékeivel,ismerősök között sem tapasztaltam semmi rossz benyomást,nekem ezért is esett a választásom a gigabyte-ra,és teljes mértékben megvagyok elégedve a gyártó termékeivel,termékek áraival,nem utolsó sorban a garancia idővel,és az élettartammal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. LechooEdy
2013.04.17. 17:59
Szerintem nem a Gigával van a baj, csak sok a hozzá nem értő ember. Fura módon nekem semmi Giga cuccom nem ment tönkre, pedig már évek óta használom. (lap, ház...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Balleno
2013.04.17. 18:00
Kínai-kínai egyre megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. SLX
2013.04.17. 18:18
Nem tudom, milyert ilyen vegyesek a tapasztalatok... En mondjuk EpOX parti voltam, amig a disztri be nem adta az unalmast... Aztan vettem egy ASUS lapot. Pont eppen veletlenul garidon tul doglott meg szegenyem. Azota csak Giga cucc van a gepben, lap es vidkari... Sok eve szolgal zokkenomentesen. Es nem irodai alkalmazasokat nyuzok csak....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Stark
2013.04.17. 18:32
"Szerintem nem a Gigával van a baj, csak sok a hozzá nem értő ember"

Valószínű. Nekem végülis az elmúlt kb 10 évben egyedül egyetlen 1 VGA kártyám döglött meg csak úgy magától, úgy hogy még tuningolva sem volt, tippelj milyen márkájú volt. Súgok, G betűvel kezdődik.
Jó, ez csak 1 vélemény, mindenből ki lehet fogni szart, de másoktól is több panaszt hallok a Gigára mint a többi nagyobb márkára.

De hogy lásd nem vagyok full Giga gyűlölő, nekem is Giga lapom van, még egy régi LGA775-ös, akkoriban még szerintem is jók voltak. Manapság viszont ha cserére kerülne a sor, több mint valószínű hogy nem Giga lenne az utódja, hacsak nem villantanak valami tényleg jót jó áron, ami megbízható is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. I.Jozsef83
2013.04.17. 18:38
Mennyiségben vagy minőségben ... mert minőségben ott van a 4. helyen ... vagy alább
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. xXdoki88Xx
2013.04.17. 18:39
Miért? Az ASUS vezetett az alaplap piacon a gigával szemben? Ne röhögtessenek már, ki a ....... vesz asus alaplapot? Asus alaplapba csak a prémium ami ajánlott kategória, de azt meg nem kimondottan az átlag veszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. I.Jozsef83
2013.04.17. 19:00
az ASUS továbbra is vezető szerepet tölt be Kínában és az Egyesült Államokban, a GIGABYTE viszont nagyon jó teljesítményt mutat Latin Amerikában és dél-Ázsiában egyaránt.
Azt majd 1-2 év múlva is megkell nézni ott a helyzetet , amikor már ŐK is tapasztalják , hogy mit is kaptak ... érdekes európában ménem tudnak húde eredményt produkálni ? kicsit ilyan mint a TESCO - egyik boltról átviszik a másikba - hátha ott majd lesz aki megveszi - nemde ? keletfele + afrikába kell menni - ott még ellehet sok mindent passzolni ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. tixem
2013.04.17. 19:33
ja, a fejlődő piacokon nem nehéz feltörni a sok olcsó cumóval.

De köszönöm, én nem kérek belőlük soha az életben többet, csak Asus vagy AsRock. Már az msi se túl szimpi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. jozsefm
2013.04.17. 19:36
Nekem is van, és volt is Gigabyte lapom. Ami van (LGA-775) nem mai darab, de a mai napig a hálókártyán kivül semmi baja nincs, és soha nem is volt. Volt viszont AM3-as is tőlük, az sosem ment tönkre de sosem működött kifogástalanul. Vagy a RAM modulokkal volt baja, vagy a RAID vezérlővel, tuning esetén a C'Q sose ment,stb.
ASUS-al még nem volt bajom, igaz nem az olcsóbbakkal találkoztam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. carraroxt
2013.04.18. 01:23
Volt a kommentekben valahol egy gondolat ami megragadta a figyelmem. Mégpedig, hogy biztos azért volt rossz a lapod, mert olcsó terméküket vetted meg, de a drága az bizony nagyon frankó. Na a fogyasztói társadalmakban ennél károsabb hozzáállás kevés létezik, akár a vásárló, akár az eladó oldaláról nézzük.
Az ember azért vesz olcsó terméket (normális esetben) mert tisztában van vele, hogy nincs igénye többre. Azaz elfogadjuk, hogy szolgáltatásaiban, és teljesítményében kompromisszumot kötünk az alacsonyabb ár fejében. De minőségben nem! Számomra felháborító a gondolat, hogy a gyártók a normális minőséget is luxus prémium felárral akarják eladni. Ha én venni akarok egy gyártótól valamit (pl. Asus vagy Gigabyte), és azzal szembesülök, hogy ha azt akarom, hogy megbízhatóan is működjön a termék, akkor a valódi igényeimhez képest sokkal többet vagyok muszáj kiadni rá, akkor azt hiszem jogosan érzem úgy, hogy ezek a genyók engem meg akarnak zsarolni. Innentől kezdve részemről a viszony a "mentek a csába!" kategóriában lesz. Sajnos a befutott márkák némelyike hajlamos megengedni magának ezt a luxust. Ha azzal szembesülök, hogy mindenféle kompatibilitási hibáktól, és BIOS anomáliáktól terhelt pusztuló szarokat lehet csak kapni az olcsóbb kategóriákban valamilyen gyártótól, akkor arra a szememben semmilyen mentség nem létezik. Pláne az nem, hogy ez az ára annak, hogy egy-két prémium termékük nagyobb tuning-rekordot csinálhasson.
Na ezért nem érdem a szememben, hogy valamelyik gyártónak az 50-70000-es lapja jó, ha a 15-20000-es lapjuk kéne, de azt nem merem megvenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. xXdoki88Xx
2013.04.18. 02:47
#carraroxt erre csak most jöttél rá, üdv ...

Ha megfizethető és minőségi alaplapot szeretne azt ember, akkor ASROCK-ot vesz

Nekem volt minden féle asrock alaplapom, amd foglalatos, most is asrock van igaz ez intel foglalatos, 2 évig használtam egy asrock nettop-ot 0-24 soha semmi baja nem volt, eladtam a mai napig vígan teszi a dolgát. Ellenben volt asus alaplapom 3is, amiből 2 megadta magát, giga lapom még nem volt, de a következő az lesz, próba szerencse.

Viszont az ASUS videó kártyám meg isten király.

Summa summarum, minden gyártó jó valamelyik termékében, és ugyanúgy rossz is bizonyos termékeiben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. alfoldi
2013.04.18. 08:34
Nekem is van két gépben Giga alaplap, egy 775-ös inteles, s egy AM3+os AMD, semmi baj nem volt velük soha, pedig mindkettő húzva van, s amt kell tudják hibátlanul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Warpath
2013.04.18. 09:25
Jó ideje használok Gigabyte alaplapokat én is. Processzor húzás gond nélkül,meghibásodás,"hardverfelnemismerés" probléma nem volt.Viszont sérelmezem pld hogy csak a felső kategóriás alaplapokban van firewire port.Ősrégi, felesleges párhuzamos csatlakozót persze raknak az olcsóbbakba. Az SLI támogatás is csak a drágábbakban van, bár ez szerencsére nem érint engem. Adott proc. foglalthoz gyártanak vagy 30 félét, de még így is nehéz kiválasztani a megfelelőt és csak a 2 videokártyát támogatók vannak jól felszerelve.Azokról meg a PCI-vel spórolnak. Az is szempont nálam hogy legalább egy PCI-E 1x, a 16x-os PCI-E másik oldalán legyen.
Más problémám nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. goofej
2013.04.18. 10:40
Hosszú távon nincs értelme vizsgálni, hogy melyik a jó gyártó. Asusnak is voltak szar szériái, lásd FX 5-ös sorozat a videókártyáknál. A kérdés mindig az, hogy a vásárlás pillanatában melyik kínál jó minőségben alkatrészt megfizethető áron. Én most ezért vennék Asrockot, de nem biztos, hogy fél év múlva is ez lenne a favorit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. hans648
2013.04.18. 12:24
Nekem is giga lapom van. Semmi baj nincs vele. Annyi a lényeg minimum UD3 utótaggal rendelkező lapot kell venni, mert azok 140Watt processzorokat is támogatják, az alattiak csak 125Watt vagy esetleg a nagyon alja 95Watt. Ha valaki kisebbett vett és nem tud tuningolni, az így járt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. jaszy.peti
2013.04.18. 12:47
ocsabi képzelt elolvastam, miután nem ment, de nem ez volt az első gép amit összeraktam, hanem kb a több tizedik vagy századik. És AM3+-os lapról van szó. Még mielőtt hülyeségeket mondanál kérdezz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Cannapeace
2013.05.03. 23:22
Az első lapom 586os "P1" Giga volt annyi baja volt hogy a floppykat sorra gyilkolta ha nem zártam le 3év után cseréltem le.
Utánna volt ASUS P3 "686" 1 évig húzta majd úgy meghalt hogy a bios se jött be csak bekapcsolt és fekete halál, ramok nélkül-hangjelzés nélkül!
Majd ABIT TH7II-RAID 1.5év múlva északi chipset úgy döntött neki ennyi elégvolt és füstként távozott.
Ezt követően elegem lett vettem egy szervert 4x500MHz P3 SLOT2 2GB SDRAM-al nagyon zsírvolt és hangos.
Majd csere DELL Precission 670re 1 év után keveselltem és a bővítése eléggé nehézkes és drágának bizonyult, így cseréltem DELL GX_755re.
Most megint GIGA lapom van és nem bántam meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!