iPon Hírek

Közlekedési vállalatot perel a Take-Two

Dátum | 2008. 05. 08.
Szerző | Freeman07
Csoport | IT VILÁG

Chicago közlekedési vállalata úgy döntött, hogy mindenféle előzetes felszólítás nélkül leszedi a buszokon, vonatokon és egyéb közlekedési eszközein található GTA IV-et népszerűsítő plakátokat.

Ennek eredményeképp a Take-Two Interactive beperelte a Chicago Transit Authority-t (CTA-t), azzal a váddal, hogy mindenféle indoklás nélkül a szerződés felrúgásával és a szólásszabadság megsértésével levette a reklámokat. Pénzben 300 000 dollár kárt okozott a cselekmény, ami megfelel a reklámköltségeknek, ezt szeretné visszakövetelni a Take-Two, valamint a plakátok visszahelyezését.

Nem ez az első eset, amikor a közlekedési vállalat népszerűsíti a Grand Theft Auto sorozatot. 2004-ben itt is futott a Grand Theft Auto: San Andreas reklámkampány. Akkor Rod Blagojevich, Illinois-i kormányzó kritizálta a vállalatot a reklámok miatt, aminek eredményeképp leszedték a azokat.

Blagojevich már jó ideje ellenzi, hogy a tömeg számára elérhetők legyenek a felnőtt kategóriás játékok. 2005. augusztusában Illinois államban beiktatták a Szexuálisan Szókimondó Videójáték Törvényt (SEVGL), ami alapján az összes eladónak meg kell tennie a szükséges lépéseket a felnőtt játékokkal kapcsolatban.

Egy év múlva, az Egyesült Államok kerületi bírója a törvényt alkotmányellenesnek nyilvánította, és Blagojevich-et a videójáték-ipar jogi költségeinek a megtérítésére kötelezte, ami számszerint 510 260 dollárt jelent. Egy hónap múlva, miután nem fizetett Blagojevich, a bíróság kötelezte, mostmár kamattal együtt 520 000 dollár megfizetésére a kormányzót.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások