iPon Hírek

Kukázott Fallout 3 projekt vezetett az Icewind Dale-hez

Dátum | 2017. 01. 31.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

Annak idején, mikor az Interplay és a Black Isle Studios még Fallout-játékokat készített (mielőtt a Bethesda megvette volna a sorozat jogait), Van Buren kódnéven futott a Fallout 3 egy jobb sorsra érdemes, sosem kiadott, körökre osztott verziója, mely évekkel megelőzte a később 2008-ban kiadott 3D-s, nyílt világú játékot. Amit kevesen tudnak, az az, hogy a 2000-ben megjelent Icewind Dale D&D alapú szerepjáték is egy 3D-s posztapokaliptikus pusztában született. Mindezt az Obsidian vezérigazgatója, Feargus Urquhart mondta el egy IGN-es interjúban, aki a Black Isle Studiosnál dolgozott akkoriban. A Van Buren előtt a Black Isle egy más típusú Fallout 3-on is dolgozott, rögtön a Fallout 2 után, miközben a Planescape: Torment fejlesztése is folyamatban volt.
Az elmondottakból kiderül, hogy a Van Buren igazából a második Fallout 3 volt. Csak évekkel később merült fel a 3D-s Fallout 3 gondolata, a Van Buren előtt ebbe az irányba indultak el vele a Black Isle-nél. A tervek szerint a 2D-s motort hátrahagyva 3D-re váltottak volna, konkrétan az NDL nevű 3D motorra. Az Interplay jól ismert pénzügyi gondjai aztán ahhoz vezettek, hogy a kiadó minden lehetséges pénzt ki kellett facsarjon a Baldur’s Gate népszerűségéből, így a tervezett Fallout 2 folytatás helyett – bár jól haladtak a munkával - egy Baldur’s Gate-szerű RPG-t kezdtek el készíteni, a Fallout 3 csapatából Icewind Dale team lett. Érdekesség, hogy az említett NDL motort a Gamebryo vette meg, akiknek a motorja aztán a Bethesda-féle Fallout 3-at hajtotta.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. magerg
2017.01.31. 14:28
...és az igazzy, körökre osztott Fallout rajongók a Wasteland 2 kiadásáig várhattak egy folytatásra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!