iPon Hírek

Kukázták a Thief QT eseményeit

Dátum | 2013. 11. 15.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A fejlesztő Eidos Montreal megerősítette, hogy nem lesznek Quick Time események a lopakodós széria legújabb epizódjában. A változtatást és Kérdések&Válaszok blogbejegyzésben fedték fel. "Nem rakunk be ilyet" - írta Valérie Bourdeau, a stúdió szóvivője. "Először is nagyon kevés QTE lett volna a játékban, az 1 órás E3 demónkba is 1 volt összesen. Mivel már ez is nagyon erős reakciót váltott ki a sajtó és a közösség tagjaiból, ezért könnyű volt meghozni a döntést, hogy ne használjuk őket. Semmi Quick Time." Szóba jött néhány más érdekesség is, megtudtuk, hogy nem lesz úszás a játékban, továbbá "harcore" fokozaton be lehet majd kapcsolni mindenféle módosítókat, hogy még nehezebbé tegyük a játékot magunknak: "A hardcore mód sokféle beállítást enged a játékosoknak. Az egyik kedvencem az Ironman: ha meghalsz, vége a játéknak. Elvégre mi az élet egy kis kockázat nélkül? Még egy olyan beállítást is raktunk be, hogy ha már észrevesz az ellenség, akkor véged. Ezt összekombinálva az Ironman-nel, na az már durva." "Ahogy azt megígértük, lehetőség lesz kikapcsolni a Focus-t és az ehhez kapcsolódó képességeket. Ez egy plusz dolog amellé, hogy engedjük kikapcsolni az UI bizonyos elemeit is, mint például az NPC-k reakció ikonjait. Az UI lista nagyon részletes, szóval olyanra állítjátok be a játékot, amilyenre tetszik." Annyi biztos, hogy nincs könnyű dolguk a fejlesztőknek, mert a régi Thief rajongók minden nemű újítást nagyon kritikusan fogadnak. Nem ez az első mechanika amit kukáztak, hisz az XP rendszert is törölték a reakciók miatt. Szerintük lehet jobban jártak volna, ha egy új lopakodós franchise-t hoznak be, ahogy tette a Dishonored is nagy sikerrel. A játék februárban jön PC-re, PS3-ra, PS4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. kray
2013.11.15. 12:47
Most már ne adják fel
Egyébként általánosságban is igaz, hogy a régi frenchise-oknál a régi rajongók nagyon kritikusak és soha nem jó semmi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. magerg
2013.11.15. 13:27
Nehogy már a rajongók legyenek a hibásak!
Elővesznek egy régi címet. A folytatás azt sem tudja, amit a 10+ évvel ezelőtti tudott.
Aztán meg néznek ki a buta fejükből, hogy mi ez a nagy hőbörgés.

A Thief játékmenete a helyismeretre, tervezésre, felkészülésre alapozott - türelemmel többre mentél, mint nyers erővel.
Erre csinálnának volna belőle egy gombnyomkodós farmoldát?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. LechooEdy
2013.11.15. 13:42
Tényleg igaz, hogy a rajongók nagyon érzékenyek. Minden esetre volt aki szerette bármikor is a qteket? Már annak is örültem, hogy a BF4-ből is kivették ezeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. nemlehet
2013.11.15. 13:53
Ezeket a QTE gombpüfölős dolgokat én sem értem. Senki nem mondta, hogy szereti a legfeljebb nem utálja. Lehet baromi látványos amikor bemutatót csinálnak belőle, de játék közben mivel a gombokra figyelsz gyakran semmit sem látsz a jelenetből. A hirtelen, semmiből előugró QTEről meg nem is beszélve.. Az baromi irritáló főleg ha nem a QTE-től kel újra kezdeni, hanem mondjuk check ponittól.

A Thief nekem kimaradt a maga idejében, de szeretem a többet ésszel mint erővel játékokat. Valami Dark Souls szerű jöhet, csak lopakodással Tervezés, kitapasztalás, precizitás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Shinjiii
2013.11.15. 15:11
Én pl. bírom őket, az RE5-ben is jók voltak, csak ne legyen belőle túlzott számban. Heavy Rain meg csak egy mozi lenne QTE nélkül.

Persze mondhatnánk, hogy ebbe a játékba nem illene, de így-is úgy is "elbasszák", mert a népnek semmi sem jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. magerg
2013.11.15. 16:19
QTE már a Dragon's Lair (1983) óta van. Csak akkor még nem jelent meg a képernyőn hogy melyik gombot kell megnyomni. Ezért valamennyire logikusra tervezték az irányítást.
Most ott tartunk, hogy a QTE-k és tényleges irányítás között alig van valami kapcsolat. És ezt erőltetik, mint "innovációt".

Na megyek aludni mert hülyeségeket írok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. mikej95
2013.11.15. 17:26
A QTE legnagyobb hátránya, hogyha könnyű akkor csak időhúzás és idegölés, ha nehéz, akkor meg elvonja a figyelmed a jelenetről, aminek az alakítását végzed. Szép, hogy nem bírnak összehozni egy normális játékot, amire már van bevált recept. A DE: HR méltó utódja az eredeti Deus Ex-nek(amúgy nem volt magasan a léc az agyonbutított Invisible War után).

Shinjiii: Hát ja, Heavy Rain és az Indigo Prophecy tényleg csak interaktív film lenne nélkülük. A Beyond elég nagy szégyen, az "intuitív" irányításával együtt. Játéknak kevés és "döntési lehetőségek" ide vagy oda, de a Last of Us megeszi reggelire akár játékmenet, akár történet szempontjából nézzük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Shinjiii
2013.11.15. 19:52
Oh, negatív véleményt olvasok a Beyondról? Még nem próbáltam ki, de megnyugodtam, hogy nem csak én látom így messziről kevésbé jónak a Heavy Rain mellett.

Last of Us meg sose érdekelt, mert a zombi témát utoljára még a Walking Dead-nél néztem el, meg az a rohadt idegesítő kis picsa kiscsaj... De mindenki isteníti, a retekbe is... Meg kell szereznem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. DogTheDog
2013.11.17. 11:54
A Walking Dead-et (hacsak nem a kepregenyrol beszelsz) nem erdemes a Last of Us-szal egy lapon emlegetni,mert az utobbi sokkal jobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. DogTheDog
2013.11.17. 11:58
A Beyond meg egy eleg gyenge valami,gyotrelem elovenni,hogy folytassam a sztorit.
Majd uborkaszezonban esetleg,ha addig el nem adom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Shinjiii
2013.11.17. 13:15
Zombi-zombi, tök mindegy, egy kalap alá veszem-e. Ugyanaz a téma, szeretnék végre egy nem poszt-apokalipszis játékot (vagy olyat legalább, ami nem zombejos, mint az I Am Alive volt). Last of Us egyébként listán van így is, úgy is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gabesz7630
2013.11.18. 12:51
Mar eleve azt akiben felmerult ez a qte gyokerseg, huztam volna vegig egy autoval 2000 meter durva csiszolovasznon...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szefmester
2013.11.18. 16:46
"Annyi biztos, hogy nincs könnyű dolguk a fejlesztőknek, mert a régi Thief rajongók minden nemű újítást nagyon kritikusan fogadnak."

Hát amikor a minden nemű újítás nem más mint butítás és egyszerűsítés, jó hogy kritizálják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!