iPon Hírek

Különleges VR headsetet mutatott be a Xiaomi

Dátum | 2016. 08. 05.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

A Xiaomi is bemutatta első VR kiegészítőjét, ami meglehetősen szokatlan külsőt kapott. A Mi VR Play néven érkező eszköz az olcsóbb megoldások közé fog tartozni, szóval nem meglepő módon elektronikai egységeket nem tartalmaz, hasonlóan a Cardboardhoz, a minőségét tekintve viszont más dimenzió lesz, mint a Google filléres fejlesztői eszköze.
A Mi VR Play első látomásra úgy tűnhet, hogy csak egy játékszer, de valójában minden pontján jól átgondolt megoldásokat vonultat fel. A szerkezet egész borítása rendkívül könnyed és légáteresztő Lycrából áll, az okostelefont pedig nem bepattintani vagy beszíjazni kell a helyére, hanem be kell zipzárazni a lencsék elé. A Xiaomi olyan zipzárat használt, amit két irányból lehet nyitni vagy zárni, ez kényelmesebbé teszi a használatát. A Mi VR Play esetében garantáltan nem kell attól tartani, hogy az mobil egy óvatlan pillanatban kiesik a helyéről, és alighanem magának a VR eszköznek sem eshet baja a szövetből álló burkolat alatt. A kiegészítő eleje kétoldalt nyitott, ami azért jó, mert így mindkét irányból be lehet tenni az okostelefont a helyére, ráadásul ez segíti a szellőzést is, nem fog egyszerűen túlmelegedni a „bezárt” készülék. A méretéből és kialakításából adódóan eltérő képátlójú mobilok befogadására képes a Mi VR Play; legalább 4,7 hüvelykes eszköz kell a kényelmes használathoz, de be tud fogadni olyan modellt is, aminek már 5,7 colos megjelenítő feszül az előlapján.
A kiegészítőbe rejtett okostelefont a Mi VR Play tetején található gomb segítségével lehet majd vezérelni. Ez a billentyű kívülről fémből van, és textúrázott a felülete, hogy a felhasználó ujja ne csússzon meg rajta, belülről pedig egy nagyon puha szilikon rész található, ami finoman, de határozottan, anélkül érintkezik a mobillal, hogy kárt tenne abban. A két precízen kidolgozott lencse türköződésmentesen teszi majd a dolgát, ezzel is hozzájárulva a lehető legjobb élmény biztosításához. A vállalat külön kiemelte, hogy ezeknél a lencséknél nagyon apró, legfeljebb egyetlen század-milliméteres eltérést tolerálnak a gyártás során. A Mi VR Play belsejében négy csúszásmentes „papucs” gondoskodik arról, hogy a behelyezett masina véletlenül se tudjon elmozdulni, miközben a felhasználó folyamatosan forgolódik fején a kiegészítővel – ezeket úgy helyezték el a tervezők, hogy ne érhessenek a mobilok előlapján esetlegesen meglévő fizikai gombokhoz.
A rugalmas pántokkal rögzíthető kiegészítő 201 x 107 x 91 milliméteres vonalakkal határolható körül, és mindössze 208 grammot nyom – egy átlagos telefonnal együtt sem haladja majd meg a tömege a 400 grammot. A Xiaomi VR headsetje alapvetően fekete, de szerencsére azoknak sem kell majd csalódnia, akik egy kicsit – vagy nagyon – színesebb megoldást is szívesen fogadnak. A Mi VR Play elérhető lesz különböző mintázatú szövet borításokkal is. Az egyszerű farmermintástól kezdve a terep- vagy leopárddmintáson át a virágokkal beborítottig összesen hatféle változatot mutatott azt eszközből a sajtóanyagban a kínai vállalat.
Megvásárolni egyelőre nem lehet a Xiaomi Mi VR Playt, csak azok juthatnak hozzá, akiknek a regisztrációját előzetesen elfogadta a gyártó a bétaprogramra. Ezek a szerencsés emberek viszont jóformán ingyen megkapják a terméket, ugyanis mindössze 1 jüant kell érte kifizetniük.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. Worlon
2016.08.05. 10:45
Egy újabb Xiaomi termék, amit kapni sem lehet. Az a vicc, hogy ezt már nem csak ez EU-ban nem, de kint se.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. SgScorpion
2016.08.05. 10:54
"Különleges VR headset mutatkozott be a Xiaomi"

Brilliáns mondat (Y)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. DemonDani SgSco...
2016.08.05. 11:20
Én vétkem ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Ch00ler
2016.08.05. 11:27
En azt nem ertem, hogyan lehet 1 gombbal vezerelni egy telefont
Megnyomom... es?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. JKJ420
2016.08.05. 11:37
Jól látom, hogy nem lehet állítani a lencsék távolságát egymástól?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Worlon JKJ42...
2016.08.05. 12:11
Valószínű, ettől különleges A mai technológia csodákra képes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. takysoft Ch00l...
2016.08.05. 12:29
A VR szoftverek jellemzően így működnek. Mikor a fejeden van, nem szeretnél hatezer gombbal vesződni.

Egyetlen gomb van csak, és azzal mindig azt aktiválod, amire nézel. A térben 3D-ben jelennek meg a menüpontok, és azzal választhatodki őket, hogy odanézel, és gomb.

Googe Earth-ben pl ha nyomod a gombot, akkor megy előre 3D-ben a nézőpont.
Ha felnézel az égre, ég gombot nyomsz, akkor kimegy az űrbe, ahonnét a fölre lenézve kiválaszthatod az ajánlott helyszínek valamelyikét.

Mikor én teszteltem, assze a Marseille-i kastály meg a grand canyon volt talán benne. Szép 3D-ben, szóval egész meggyőző.

A gomb egyébként azt hiszem, hogy egy kis mágnes, és a telefon az irányítűjével érzékeli, amikor a mágnes elmozdul. Legalább is a Cardboard-ban így volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. takysoft JKJ42...
2016.08.05. 12:37
Jól.
És érdekes módon egyetlen VR szeüvegben sme lehet.

Indoklás: annyira kicsi a különbség emberek között, hogy nincs rá szükség.
Mert, hogy a lencsék átlója relative nagy,
Legalább is jóvla nagyobb, mint pl ami egy távcsőben van.
Én mondjuk kicsit szkeptikus vagyok ezügyben...
Pl egy gyereknek is ugyanakkora a szemtávolsága? fene tudja, ők a szekemberek.
(ők alatt nem csak a xiaomi-t értem, de az oculust, a facebookot, a sony-t, és a HTC-t is...)

A legtöbb szemüvegeb ellenben szokott lenni fókusztávolság-állító tekerő. itt azt sme látom, bár lehet, h csak máshol van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. takysoft Worlo...
2016.08.05. 12:45
Egyrészt ez egy hírújság. Itt jellemzően sok olyan eszközről jelenik meg hír, ami még nem kapható

Másrészt a Xiaomi a világ negyedik legnagyobb telefongyártó cége (samsung, apple, huawei után), szóbal világpiaci és technológiai szinten azét nagyobb hír egy új Xiaomi mobil megjelenése, mint egy LG, Sony, vagy más kisebb cégé. (függetlenül attól, hogy ők hivatalosan is jelen vannak nálunk)

Emellett a Xiaomi minden terméke kapható idehaza is. Rengeteg webshop importálja.

Az tény, hogy van velük 2 apró handycap...
- A hivatalos szoftver nem tud magyarul. A magyar webshopok persze az modolt EU-s szoftverrel szállítják őket, csak abban nincs OTA update.
- Amíg európa nem célzott piac, nincs bennük B20 sáv (800mhz-es 4G) támogatás.
Ami viszont SOKKAL kisbeb probléma, mint amennyire ezt a magyar telefonszolgáltatók felfújják. Jellemzően csak azokon a területeken okoz gondot, ahol az EDGE-et nem a 3G, hanem egyből a 4G váltotta.
Mert a 3G sebessége is bőven jó FullHD youtube-ra, több meg minek?
Lakott településeken ez nem jellemző (ott mindenhol van 3G)
Nem lakott területeken pedig amúgy sincs térerő sem sok helyen....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. takysoft
2016.08.05. 13:23
Nem rossz a VR, aranyos játékszer. Főleg ha még valami bluetooth controller is érkezik hozzá, netán esetleg Oculus-támogatás, vagy legalább kompatibilis a cardboard-dal.
Mert ha valami saját Xiaomi VR-boltja lesz tele kínai cuccal, akkor azért nekünk felejtős.

Mi a baj a mobilos VR-ral?
Első és legkomolyabb a képfrissítési ráta.
Persze, ha az ember 2-4 méterről néz egy tévét, ami nagyjából a látószögének 20%-át teszi ki, akkor 24fps szép folyamatos. De a gyors jelenetekhez ott is kell a "motion blur", hogy ne legyen csúnya.
Ez fontos részlet, szóval ha nem tudod mi az a motion blur, akkor keress rá youtube-on, és videóban fogod látni.

24 fps ugyanis az képfrissítési sebesség, amit a legkevesebb, amit az emberi szem folyamatosnak lát.
De ez nem jelenti, hogy nem lát többet!!!
https://www.youtube.com/watch?v=ChsT-y7Yvkk
Ez a videó pl tökéletesen jól szemlélteti a 30 és 60 fps közti különbséget. (beállításokban vált legalább 720p-re, vagy nem 60fps-ben megy, akkor pedig nem lesz különbség ugye)

60fps az, ami pl monitoron játékhoz kényelmes. Azért is 60fps-es a legtöbb kijelző, amit ma kapni lehet.

Igen, a 60hz azt jelenti, hogy 60 fps-nél többet nem tud megmutatni... dióhéjban legalább is.
Ha ugyanis 60fps-nél többet hoz a gép, akkor azt levágja a vsync.
Ha kevesebbet, akkor pedig hozzászinkronizálja az frame-eket a videojelhez. (amitől lesz 2-3% teljesítménycsökkenésed, de nem lesz vertikálisan széttörve a kép)
Ha van FreeSync-es monitorod és videokártyád, akkor ez megy hardveresen is. (vagy gSync, ha valaki nVidiát használ, de olyan monitorból sokkal kevesebb van és jóval drágábbak)
(ja és ehhez persze 1.2-es displayport kábel is kell)

Na de vissza a lényegre. Mert itt jön a handycap!

VR-hoz nem elég a 60 fps!!!!!

Miért és mi ezzel a baj, m ezzel a még nagyobb baj és hogy lehetne megoldani?

Miért?
Mert a teljes látószögedben van a kép. Ennyi. Ki van számolva. Brit tudósok bebizonyították....
60fps mellett olyan fejfájásod lesz a VR-tól, hogy ihaj.
Hosszútávú használat mellett kb 120 fps, ergo 120hz lenne ideális.
Az oculus Rift-ben és a HTV Vive-ban jelenleh 90hz-es kijelzők foglalnak helyet.

Mi ezzel a baj?
Azon felül, hogy gyorsabb képfrissítésű kijelzőt kell gyártani? Hogy sok sikert egy telefonnak ahhoz, hogy 90-120 FPS-ben számoljon ki valamit VR 3D-ben 2 szemre eltérő látószöggel úgy, hogy a mai mobilok java egy sztenderd 30 fps-sel is küzd egy komolyabb 3D-s játéknál.

Arról nem is beszélve, hogy késés sem lehet a képnél. Ha ugyanis fordítod a fejed, a képnek milisecre pontosan követnie kell azt, ha ugynais csak egy tizedmásodperc lemaradás is van, akkor az még durvább fejfájás és szédülés lesz!


Említettem egy "még nagyobb bajt" is.... Mi is az?
Az Oculus rift felbontása 2160 x 1200 (vagyis 2 db 1200x1080-as kijelző)
Azért kell ekkora, mert bár a FullHD tök szépen néz ki a telefonon, azok a csodalencsék olyan szépen rázoomolnak a képre, hogy szabad szemmel megszámolod a pixeleket.

És az Oculus-on IS!!!! Mert szép, szép, meg minden.. csak azért pixeles.
És pixeles a legújabb Galaxy S7 is.

Brit tudósok szerint ehhez bizony a mai 5 - 5,5 colos telefonok esetén nem ártana az a bizonyos 4K felbontás.
És még ha el is tekintünk attól, hogy 4K mobilok gyakorlatilag nincsenek (persze akad, csak senki se veszi, pl Sony Z5 Premium)
eltekintünk attól, hogy ez még mindig nem 120hz, de nem is 90....
eltekintünk attól, hogy amúgy egy telefonba nem hogy a 4K UHD, de még a QHD is tök felesleges, ha nincs VR...

Még akkor ott lesz az a gond, hogy az adott játékot/egyéb 3D tartalmat 4K felbontásban kéne kiszámolni az adott telefonnak, ami technikailag lehetetlen bármilyen mai mobilos SoC-nek.
De a következő 3-5 évben sem nagyon tudok róla, hogy olyna mobilprocesszoron dolgoznának, ami 4K-ban fog VR tartalmat kitolni 90-120 FPS-ben.
Úgy, hogy közben aktív hűtés nélkül sem melegszik szét, és nem meríti le a telót 20 perc alatt...


Hogy lehet ezt megoldani?
Idővel Az idő jellemzően csodákra képes.
Csak ugye a 4,7" 720p, és az 5,5" FullHD elérésével eljutotunk oda (és ezt már az olcsó kínai is tudja), hogy az átlagembernek nincs nagyon ennél több igénye egy telefontól. Lelassul majd a mobilpiac erősen....
És ezt sokan, (elsősorban a premium gyártók, pl Apple) erősen megérzik majd.)

Szóval összegezve. 5 perces hülyéskedésre teljesen jó a mobilos VR, annak, aki mgé nem látott ilyet.

De komolyabb dolgokra.. pl 1 óra játékra nem megfelelő, mert megfájdul tőle a fejed az alacsony képfrissítés miatt.

Ha VR játékra keresel eszközt, akkor a választásod inkább a HTC Vive, vagy az Oculus Rift felé közeledjen. Esetleg várd ki a Playstation VR-t! Ahhoz PC se kell.

De ha nincs nagyon sok felesleges pénzed, adj a dolognak még egy ki időt.
Ezek az eszközök méregdrágák (150-200 ezer ft), kell hozzájuk egy méregdrága PC is, mert még az se hoz játékban olyan könnyen 90fps-t.
(itt legalább 80 ezres processzorról és 100 ezres videokártyáról beszélek, ennek megfelelő RAM-mal és SSd-vel és stb.)

1-2 év múlva jönnek majd újabb eszközök, sokkal jobbak, és azok ezeknek meg már értéke se lesz kb.

Plusz még a Vive conrtollere is... hát nem rossz, de ki tudja mit találnak ki 1-2 év múlva. Mi lesz a közös platform, stb...

Ez a cucc, ez az Mi VR Play pedig annak megfelelően poén, hogy milyen áron dobják ki.
egyik weblapon 99$-t láttam, ami azért botrányosn drága lenne egy darab műanyagért kb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Busterftw takys...
2016.08.05. 20:30
Ezt cafolom, nekem BoboVR Z4 van, abban lehet allithato elore/hatra, esa tavolsag is.

Meg hangszorok is vannak benn
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gebana Buste...
2016.08.06. 10:06
sőt a 10 dolcsis vr boxban is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ReveszPete...
2016.08.07. 13:50
Az egy esernyő?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!