iPon Hírek

Látványos, PhysX alapú folyadék-szimuláció Nvidia módra

Dátum | 2013. 04. 26.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A játékok alapvető objektum fizikát már évek óta használnak, viszont a valós idejű folyadék-szimuláció már nem ennyire elterjedt, sőt. Persze utóbbiakkal kapcsolatban is láthattunk már néhány kísérleti próbálkozást, de ezek valahogy nem voltak lebilincselőek: víz helyett sokkal inkább hasonlítottak zselére vagy pudingra. Az Nvidia szakemberei most komoly lépést tettek annak érdekében, hogy a helyzet pozitív irányban változhasson. A szoftvermérnökök PhysX alapú folyadék-szimulációs technológiát készítettek, ami elmondásuk szerint tényleg élethűre sikeredett. Hogy tényleg így van-e? Ezt mindenki döntse el saját maga. Íme, a videók:
A demók Miles Macklin és Matthias Müller kutatásainak eredményeként jöhettek létre. A munka lényegét egy PDF fájl foglalja össze, ami itt található. A világítótorony-szimuláció egy GeForce GTX 680-as videokártyán 15 képkocka/másodperces sebességgel fut, ami nem valami gyors, és akkor még nincs is egy komplex 3D-s színpadunk. Úgy néz ki tehát, hogy a technológia alkalmazására még várni kell egy kicsit.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

42. Terror
2013.04.26. 08:04
Csak az a kár, hogy a folyadékok totál nem így viselkednek. Maximum egy, a víznél jóval magasabb fluiditású folyadék, és látszólag a tehetetlenségi erő sem hat a löttyre.

Szép-szép ez a sok prezentáció, de a valóság szimulálására a PhisX totál alkalmatlan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Imi3est
2013.04.26. 08:33
Nem néz ki rosszul, de egy ilyen kis tálka víz szimuláció lefogja teljesen a videókártyát. Úgyhogy még minimum 10-20 év mire egy folyót ilyennel szimulálnak a játékokban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. LechooEdy
2013.04.26. 08:33
Az mindegy, sokkal jobban néz ki, mint ami ma van a játékokban. Amikor a csobbanásnak egy 2D elemekből álló valamit raknak be. Ha tényleg egy 680-al csinálták meg, jobban fejlődik a grafika mint azt gondoltam. Az egész élethű vízszimuláció így nem 15éve, hanem 5 év és elérjük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. coolpet
2013.04.26. 08:39
Azert azt nem ertem, hogy ha jatekrol beszelunk, akkor miert kell 3d mozielmenyt teremteni a valosaghoz leghuebb grafikat megkozelitve.

A jatek celja a szorakoztatas, kikapcsolodas.
Ha szep tajakat, vagy hullamzo tengert akarnek nezni, akkor megnezek egy termeszetfilmet HD-ban.

Most mar sajnos arrol szolnak a jatekok, hogy minel erosebb szamitasi teljesitmenyt megkovetelo jatekokat allitsanak elo, hogy lehessen rola aradozni, meg a hardverpiacot is eletben tartsa.

Mi lenne ha nem megatexturak es egyebek miatt tudnak eladni a jatekokat a kiadok?
Kb igy alakul a jatekpiac a mai vilagban szamomra:
latvany: 10
zene/hangok: 10
szavatossag: 2-3 (1x-i vegigjatszas utan kidobando)

Regen nem torodtem semmivel ugy volt jo a jatek ahogy volt, es honapokig toltam egy egy peldannyal es ujra es ujra elovettem.
Mint nagy nevek szamomra:
(C64)Elite, Huncback, Commando, Impossible mission, Boulder Dash ....
(PC) Dune2, F22, Heroes Might and Magic 2, Scorch, Dyna, Imperium Galactica 1-2, Insane, Quake, es meg sorolhatnam a vegtelensegig.

Most nezzzuk meg a piacot: meghatarozo nevek: Fifa, F1, COD, MOH, BF, NFS

Igen, az embereknek szuksege van a realisaan hullamzo vizre, a csillogo napfenyre, a meghajlo fuszalra, mert anelkul nincs elet. Viszont tartalom es atgondolt jatekmenek nincs mogotte, 2 fal kozott fuss vegig a scriptelt jeleneteknek nyomj par billentyukombot es credits hurra vegigtoltam. Es? polc.

Ennyi.

Kar hogy sok jo jatekbol nem csinalnak remake-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Shinjiii
2013.04.26. 09:03
coolpet nagyon egyet is tudok érteni veled. Lehet, hogy maga a versengés miatt megy tönkre sok franchise.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Humbuk
2013.04.26. 09:19
Imi3est:
10-20év a számítástechnikában az olyan, mint 50-100év rendes időben. Csak nézd vissza a vga-kat 10évvel ezelőtt és most. Le fog esni az állad.


Szépnek szép. De ahogy a cikk is írja, egy effektekkel és többféle fizikával teletűzdelt játékban kb annyi haszna van ma egy ilyen technikának, mint halottnak a TV.


Off:
Csak engem zavar az a dolog, hogy egy platformra írnak pár algoritmust és azt egyből "TECHNOLÓGIÁNAK" bélyegzik?? Mert véleményem szerint marhaság A physx a technológia és nem a víz szimulálása physxel. Az én fordításomban a cikk alapján: Írtak egy technológiára víz szimuláló technológiát
Mennyivel normálisabb lenne ha: Egy fizika imitálására szolgáló technológiára írtak egy valós időben folyadékokat szimuláló technikát?
Nah jó lelövöm magam ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Supra
2013.04.26. 09:30
Coolpet:
Részben igazad van, de kicsit ellent is mondasz magadnak... Ha azok a játékok tökéletesek voltak, akkor minek remake? Jah, hogy szebb legyen? Akkor ugye mégiscsak számít? :-)

Én is elővettem a dungeon keepert - amíg még elindult. Legutóbb már a GOG változat sem ment.

De ettől függetlenül kiváncsi lennék rá, hogy milyen lenne egy cryengine 3-al, egy sztereo 3D monitoron.

És a tech demo szerintem jó: nem teljesen élethű, de messze jobb mint bármi. Lefogja a videó kártyát? Sebaj. 5 év múlva nem fogja. akinek meg nem kell ilyen, kapcsolja ki, és kész.
Amúgy meg mehetne CPU-in is, a játékok 90%-ban unatkozik a 6 magból 4...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. coolpet
2013.04.26. 09:57
Supra:
A remake-t nem a grafika miatt irtam, hanem azert hogy menjen a mai gepken is
A DKII GOG-ot 2 nap alat siekrult ravennem win7 X64 alatt a mukodesere, es vegig is jatszottam, napi 2-3 kifagyassal parositva

Ez 2 honapja volt.
Most a Thief3-at tolom, azzal is szenvedtem vagy 1 napot mire elindult, meg meg 2-t hogy ne fagyjon ki minden masodik mentesnel.

A polcomon sorakozo jatekokbol az Imperium galactica 1-2-t sajnalom hogy a telepito sem indul mar el, pedig ugy vegigjatszanam ujra.

Szerencsere a diablo2 (parszor elovettem mostansag) megy, mert van hozza update, pedig ott a gepemen a D3 is, de valahogy hiaba szebb meg jobb, valahogy nem jon annyira at, hiaba vettem meg reszben csalodas.

Termeszetesen nem 320x200 meg 16 szin mar nekem sem a kovetelmenyem, de az igenyeim inkabb a tortenetre, jatszhatosagra, es elmenyre helyezodnek, hogy minden pillanatban parazzak/meglepodjek/izguljak, ne legyen egyertelmu egy szituacio ha beleugrok(en a hos mindenkit ledaralok, aztan eltunik a veragas piros homaly a monitorrol maris full HP-n vagyok lol). Neverwinter Nights Hammervale szerveren ajulasig toltuk haverokkal szombat deltol masnap reggel 6ig.

Na ez az amikor az ember azt mondja, hogy megeri a penzet, mert szinte mar huzza a game hogy menjen oda es tolja.

Termeszetesen nem vagyok ellene a technologiai fejlodesnek senki ne ertsen felre, de tegyunk kolonbseget a marketing es az igenyek kozott.
Ezt a vizszimulaciot meg egyebeket meg hasznaljak fel kutatasokra, hogy megismerjek az anyagok termeszetet, ott a helye
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Simba Terro...
2013.04.26. 10:34
Így van +1.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. langward
2013.04.26. 10:41
Szerintem meg nem azzal van a baj, hogy élethű grafika, hanem azzal hogy direkt nem törődnek az optimalizációval, egyszerűen így veszik rá az embereket a folytonos hardver vásárlásra..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Oggy
2013.04.26. 10:44
Abszolút nem vagytok befogadóak, a szűklátókörűség pedig népbetegségünk.

Nem kell rögtön támadni és szembesíteni a technológiát a játékélménnyel, továbbá ne feledjük, hogy a játékok amiket itt felsoroltatok a játékélmény javára, anno javarészt grafikailag is kiemelkedőek voltak.

Ez a videó egy nagyon szép eredmény, nem kell rögtön kategorizálni és megdönteni kéretlen összehasonlításokkal.

Ez egy eszköz ami szerepelhet jó és rossz játékokban is, a jó tartalom pedig nem zárja ki a valósághű játékelemeket. A fordítottjára is van példa, hogy egy hangulatos játéknak szar a hangja vagy a grafikája, a Mass Effect sorozatot például az első rész fos hangja és számomra gyenge grafikája miatt nem kezdtem el soha.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Phantomstr...
2013.04.26. 10:49
@coolpet
Nem tudok veled egyet érteni. Ha a grafika csak harmad rangú is, azért sokat hozzáad a játékhoz és az ilyen fizika elvileg nem a látvány miatt ló, hanem a játékmenetet teheti még jobbá. Biztos emlékszel, hogy anno a Half Life 2 fizikáját mennyire reklámozták, mert nem csak annyi volt, hogy szépen estek, repültek a tárgyak, hanem a fizikai szimuláció a játékmenet szerves része volt.

Ezek a vizek pedig például egy versenyszimulátorban tehetnek jó szolgálatot, hogy még jobban visszaadják az esőben vezetést, vízátfolyásokat a pályán, stb.

Az más kérdés, hogy a PhysX miatt ebből maximum mérnöki szimulációkban profitálnak, mert játékokban meg kell maradnia Geforce only látványelemként, hogy AMD-n is menjen.

Érdekes, amiatt sosem hallok panaszt, hogy miért nem elég a Wolenstein 3D-s AI, mert a fejlettebb csak a hardvert eszi... ja igen, mert a fejlettebb AI hozzátesz a játékélményhez, mit a fejlettebb fizikai szimuláció. Az már nem technikai probléma, hogy a játékipar a látványt helyezi az előtérbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. langward
2013.04.26. 10:50
@Oggy : Én nem tudom milyen ez a technológia, mert a melóhelyemen a tűzfal szűri a youtube-ot , csak egy szubjektív véleményt alkottam a mai játékiparról.

Előzőleg láttam az Nvidia océán physx szinulációt, és az egész jónak tűnt, szívesen látnám viszont játékokban is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. DrTre
2013.04.26. 10:53
coolpet:

Egy kis részben adok igazat neked, mert a grafika nem minden és igen, vannak olyan játékok, amik ebben kimerülnek, de erre szükség van ahhoz, hogy tovább fejlődhessen a játékélmény. Ugyanis egy jó grafika hatalmasat dob egy játék élményén és hangulatán, ehhez ez a fajta vízszimuláció is hozzátartozik.

Azok, akik már a 90-es években is játszottak videojátékkal,más igényeik vannak és hozzászoktak, hogy akár csak képekkel van illusztrálva egy rpg, nem pedig egy 3d világgal, mint egy skyrim. Jók voltak azok a játékok inkább a fantáziánkra volt bízva a világuk, mint a szemünkre. Megváltozott a világ, mindenki többet akar, nem lehet már Monkey Island-féle játékokat készíteni, mert csak azokat érdekli, akik ilyenekkel kezdték és nincs ezzel semmi baj. Én már szívesebben játszok egy olyan Skírym-mal, amiben ilyen a víz szimulációja, mint hogy 2d-s legyen 8-bites grafikával. Ha már itt tartunk, akkor legyen minél élethűbb. Én se játszok agyatlan, történet nélküli techdemokkal, de nem csak ilyenek léteznek jó grafikával.

Értem a problémádat, én is sokszor előveszek ilyen régi játékokat, de változtak az igényeim és bár élvezem őket, jobban élvezném, ha remakelnék jobb grafikával. És hát tudod, egyre kevesebben vannak az olyanok, mint te, akik jobban élvezik a régi címeket, a piac pedig nem ezeket az igényeket fogja kielégíteni, amit néha én is bánok, de ez van.

ON: Sztem ez a víz szimuláció ha nem is valódi még, de messze a legjobb, amit valaha láttam játékhoz, csak kár, hogy PhysX.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. kiskoller
2013.04.26. 10:58
Nah most képzeljétek mennyi lehetőség nyílik meg egy ilyen szoftver segítségével. Például lehet több vizet használni a játékokban. Lehet hajókázás során vihart csinálni, nagy esőket lemodellezni, stb stb.

Ezt ugynaúgy fel elhet majd használni csak a gépek lassítására és játékmenetre is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. partxxx
2013.04.26. 11:06
DK2 akkor sem volt egy csúcsgrafika

a Morrowind és a Painkiller viszont ették a vasat, és egyik sem egyhétvégés játék de akkor sem a grafikának kell az 1. helyen állni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. coolpet
2013.04.26. 11:08
Dr Tre:

Igen valojaban ezt szerettem volna mondani. Nekem sem fexik mar a 8 bites grafika, de azert az igenyeim messze elmaradnak a mai fiatal jatekoskozonsegtol, akiknek mindenek felett szinte csak a vizualis elmeny szamit.

A vizszimulacio nemrossz egyebkent
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. dzsuz87
2013.04.26. 11:35
Azért egy folyadékdinamikai szimulációtól ez még messze van! Bár kétségtelenül szép.

Az elmúlt 18 évnyi élményeim alapján nincs semmilyen összefüggés a grafikai minőség és a játékélmény között. Ez szerintem inkább igény kérdése, sosem arról van szó, hogy még két fejlesztőt állítanak a grafikára, de épp mondjuk az AI fejlesztése sínyli meg. Persze műfajonként mások az igények, a húzónevek mindig az FPS-ek és a szimulátorok voltak, itt talán beszélhetünk arról, hogy a jobb grafikához jobb játékélmény társult. De nem következik egyik a másikból. Egyszerűen belénk ültettek egy pavlovi reflexet, hogy ha szebb grafikát látunk, jobban élvezzük a játékot. Pedig csak a videókártyákat akarták ránk sózni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. MrFox
2013.04.26. 12:09
Ez nem folyadék szimuláció, hanem kis vasgolyók szimulációja. Az áramlásokat, amik voltaképpen a folyadék folyadékszerűségét adják, ezzel a technikával soha az életben nem csinálják meg 0.005 FPS felett akármilyen nvidia kártyával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. jozsefm
2013.04.26. 13:27
Miert nem a titanon demoztak?
Valahol ertheto.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. kiskoller MrFox
2013.04.26. 13:38
Miért, a folyadék talán nem pici golyók összessége?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Smooth44 dzsuz...
2013.04.26. 13:45
Nagyon nagy egyetértés

Láttam régebben egy videót, ahol elképesztően élethű emberábrázolást próbáltak demózni.
De nem azzal, hogy már a pórusokat is egyenként rajzolták meg... sőt! A grafikai részletesség, a textúrák részletessége kb 75-80%-os lehetett. Viszont szinte az összes izmot felhasználták, ami az arcon található, mindegyiket mozgatták, volt mimika, ezáltal sokkal élethűbb volt, mintha a brutál grafikán tolták volna.

Amúgy meg az igazi játékélménytől erősen elmentek már a grafikai élmény felé. Játékélmény nem sok, annyi, hogy pár dolgot irányíthatok (jellemzően a karaktert egy kijelölt - már labirintusnak sem nevezném, inkább csak folyosón) pályán.

Akkor már inkább megnézek egy filmet, az egy fokkal életszerűbb

Nekem sosem volt szükségem jó grafikára. A Q3-at már annak idején is szanaszét butítottuk (az elmosott textúráknak köszönhetően nem csak jobban futott a game, de jobban is látszottak a karakterek - nem olvadt bele a csilivili háttérbe).

Az első játék, amit full grafikán játszom, az a FarCry3, de azt főként kb tényleg a grafika miatt, a környezet miatt játszom
Crisys 2-től megőrültem... ennyre buta játékot... gyönyörűen kidolgozott elemek, de rém unalmas

A cikkhez visszatérve meg tényleg szép és látványos ez a videó, de a szimulációtól rém messze van. (pl: én még vizet nem láttam úgy pattogni, mint az első videón 1:16-nál a bal oldalon )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Supra
2013.04.26. 13:52
Valahol meg kellene találni az arany középutat.

A veszettül jó történet magában ugyanúgy féloldalas, mint az a játék amiben csak a grafikát erőlteti.

Tehát fenntartom, hogy a fenti animáció kell. Nem tökéletes, de egy nagyságrendel jobb, mint bármi, ami eddig játékba került.

Még az a hasonlat jutott eszembe, hogy a grafika nélküli játék olyan, mintha moziban néznék egy szinházi előadást :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. TheRealTsL
2013.04.26. 13:56
Nem baj milyen, valamit ki kell adni, mert túl sok szó esik a TressFX-ről. Az a hajszimuláció is kb ugyanolyan messze van a valós viselkedéstől, mint ez a folyadékszim... De legalább mindkét oldalon van olyan script, ami padlóra teszi az ellenfél VGA-it. (Meg persze csúcskategória alatt a sajátokat is.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. _DiEGO_
2013.04.26. 14:05
coolpet - 2013-04-26 09:57:03

+1

Smooth44 - 2013-04-26 13:45:37

+1

A hír fontosabb NV -nek , szerintem is mint annak az érdemi értéke . Lám a láma ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Smooth44 Supra
2013.04.26. 14:10
Azért egy könyvnek pl semmilyen grafikája nincs (vagy éppen olyan, amilyet elképzelsz), mégis rendkívül szórakoztató tud lenni - de legalábbis remek kikapcsolódást biztosít.

Persze, ha a kiváló játékélmény mellé, a jó sztori köré egy kiváló grafika is tud párosulni, az ellen talán nem lenne senkinek kifogása. Csak a probléma az, hogy manapság egyre inkább csak a grafikára koncentrálnak. Mert hát az ugye könnyebb... mármint kézzelfoghatóbb. Míg kreatívnak lenni és egyedit vagy szórakoztatót alkotni sokkal nehezebb...

iPaden mutatott kollégám valami játékot egyszer.
Isszonyatosan jó grafika (lehetőségekhez mérten), teljesen leizzadt tőle, térdre rogyva zokogott, hogy mennyire király játék.
Kézbe fogtam, elindultam valami belsőnézetes lovaggal, felértem a hegytetőre (hozzáteszem, itt is csak annyit kellett ehhez tennem, hogy a várra kattintottam és a lovag felsétált magától). Ott jött egy hatalmas, tényleg nagyon szépen megrajzolt páncélos ellenfél, akit le kellett verni. Ehhez kb két slide mozdulatra volt szükség és lényegében egy helyben állva kellett a kardot suhogtatni.
"nagy nehezen", percek alatt sikerült lenyomni -.- izgi volt, majd kérdezem, hogy miért nem megy tovább... ez csak demo, vagy mi?
Erre meghökkenten néz rám: nem, ez ennyi volt... de király, nem?

Hát ecsém... az... de én maradok a sudokunál meg a nokia kígyónál -.-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Cooley
2013.04.26. 14:51
Terror: Ha megnézed a 2. videót, rájössz, hogy látszólag (jól fogalmaztál ) miért nem törődik a tehetetlenséggel a lötty.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. CyberPunk6...
2013.04.26. 15:08
coolpet - Szerintem annak amit írtál semmi köze sincs az egészhez.

Egyrészt az élő 3d fizikának és grafikának csak egy része a játék, és nyilván az átlag user egy IT fórum cikkeinél ezzel fog találkozni. Szerintem nem kell ecsetelnem, hogy milyen lehetőségek lesznek a jövőben a valós idejű realisztikus fizikai szimulációnak, élethű modellezéssel. A felhasználási lehetőségek is nagyon szélesek. Semmiképpen sem értelmetlenek ezek, és nem csak a szórakoztatás a dolga.


A másik dolog, amivel egyet lehet érteni, hogy egy játékot nem a grafikájával kell eladni, de ugyanakkor ennek semmi köze nincsen ahhoz amit írtál róla. Semmi összefüggés nincsen a játék grafikája és aközött, hogy jó lesz-e vagy unalmas.
Mivel te azt próbálod sugallni, hogy régen a rossz grafikájú játékok jobbak voltak, ezért felesleges a jó grafika. Pedig a két dolog külön-külön még igaz is, de összefüggésbe állítva viszont nem az. Igen, régen amikor még nem volt kitalálva semmi a játékiparban, akkor sok újdonságot el tudtak adni rosszabb grafikával is. Ma pedig sok a silány játék jó grafikával.
A dolog oka annyi, hogy nem találnak ki újat. Akkoriban még sok új dolgot bevetettek egy új megacím esetében, ma pedig amikor már a stílusösszemosás is olyan szinten tart, hogy MMOFPSRPG szintű játékok vannak, inkább csak azt mondanám, hogy mást nem tudnak kitalálni, mint a jobb grafika.
De nem azért, nem tudnak, mert jobb a grafika. Ebben a kontextusban hülyeség, nincs köze a kettőnek egymáshoz. Meg azért ne fejlesszék a grafikát, mert nem tudnak újat kitalálni a játékmenetben... Nem tudok egyetérteni. Fejlesszenek mindent, csak kéne valami nagy úttörő, aki új stílusokat alkot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Szefmester
2013.04.26. 17:46
A játékokban a grafikának ha csakstílusa van az már nyerő, nem kell élethűnek lennie, csak legyene gy jól összerakott stílusa. Ellenben a fizika számomra fontos a játékokban, csak sajnos mintha nem is használnák. Előre letárolt mocapelt animációpakkokból választják ki pl a sportjátékokban hogy épp melyiket töltse be. van 20 féle egy szitura, és életed végéig csak azt a 20 vetődést fogod látni. Ellenpéldának ott a Backbreaker nevű full fizikai alapú NFL játék, és a suta MI, meg a szegényes taktikai elemek miatt bukott szegény, ellenben az Endorphin/Euphoria karakteranimáció dolgozott alatta, és mutatta meg hogy kell kinéznie a dolgoknak.

lehetett volna ezt fotorealisztikus grafikával is eladni, meg azzal a stílusos de semmi extra grafikával amit adtak... a lényeg hogy a mozgásokon már nem az látszott hogy rögzített hanem hogy folyékony, és sima. De az ilyen játék nagyon kevés, maximum halálesetekkor kapcsol be egy ragdoll effekt és örülj neki paraszt. Pedig a sportjátékok, a verekedős játékok, és a platform játékok is remekül profitálhatnának belőle.

Csak éppen nem az nv tulajdona, és a naturalmotion nem pénzeli a fejlesztőket hogy rakják bele a cuccukat hogy a konkurencia a haját tépje.

Én fenemód örülnék egy feljavított Elite-nek vagy egy DK3nak, egy X-Comról ne is beszéljünk. Viszont nem csak a grafikában kell ezeket feljavítani hanem hozzájuk adni mindazt a "könnyítést" amitől felhasználóbarátabbak a mai játékok, anélkül hogy a valóságban csak egygombosítanák ezeket! A szörnyű az hogy aki Elitezni akar az csak EVE-ezni tud, a DK fanok Dungeonsolnik, az X-Com fanok meg vagy mindenféle rajongói izékkel játszanak, vagy ezzel a (szerintem botrányos) friss epizóddal játszanak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Shinjiii
2013.04.26. 19:33
Ez a víz faszán szebb, mint amit látni a játékokban. Ott csak mozgatják a textúrát, semmi fizika nincs bennük. Legutóbb a Worms Revolutionban láttam valami próbálkozást, de olyan, mint a zselé. Ocsmány. Darabos.

Igaz, elég valószínűtlen tényleg, hogy ez a közeljövőben játék része lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. tibaimp
2013.04.26. 20:16
Simán 5-8 év mire ebből játék motor lesz. Mondjuk fasza, azt meg kell hagyni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ZeeroCool1...
2013.04.26. 21:04
Coolpet ne is haragudj en is C64-en kezdtem jatszani nem most volt. Amikor ejszakakon at zuztam a magnos jatekokat. Jajj nem most volt...
De koszi szepen eleg volt akkor az most meg johet egy ilyen jatek mert elfer.
Az hogy a mai jatekok meddig viszik az adott jatekosokon is mulik. Felmesz akarmilyen forumra minden fenn van minden video hogy csinald meg hogy old meg mit vegyel fel... 25 eve mi is volt?? 1-2 szamitogepes ujsag es a haverok a suliba es ennyi.... A jatekok jobbak lettek es igen ki lehet mondani tetszetosebbek is csak a jatekos allomany egy resze lett lusta es igenytelen.... Ha nem kepes megcsinalni valamit akkor az Pfujj szar es mennek forum trollkodni mert most eppen az a meno...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. coolpet
2013.04.26. 21:49
ZeeroCool1979:
Ne is haragudj, de a folyadekszimulaciobol kiindulva a jatekok grafikajan keresztul hogy jutottal el a lusta troll gamerekhez?

Mindossze arrol volt szo, hogy az uj fejlesztesek inkabb fizikai, grafikai oldalrol kozelitik meg a jatekostomegeket ahelyett, hogy valami kreativabbat alkotnanak jatekmenetben, amit megtehetnek, mert a gamerek tobbsege a grafikaert veszi a jatekot, mig a regi jatekosok(ertsd itt a C64-en kezdok) teljesen mas szempontok szerinti kivanalmakat igenyelnek.

Es igen: 1000x 1 DK3, vagy IG3, mint egy uj BF3, COD6, NFS5 vagy mittomen hol tartanak mar...

Kb ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Terror Zeero...
2013.04.26. 22:03
A játékok jobbak lettek? Ööö tényleg? Mert hogy most már minden értelmileg rokkant megengedheti magának, hogy a felvevőpiachoz tartozzon, az inkább az ellenkezőjét predesztinálja. Régen Abe's Oddyssee-ben nyomtál dupla bukfencet, és nekifutásból ugrottál kettőt, hogy aztán kicentizd a csatornanyílást, ma meg már olyan fantasztikus játékelemekkel lettünk gazdagabbak, mint például nyomogatni a Space-t, és akkor Lara nem esik a szakadékba. Ami legalább nagyon szép és gyönyörű, de azon kívül, hogy nyomogattál egy gombot, nem is nagyon tértél el attól a játékstílustól, amit egy hiperaktív óvodás mutatna fel, akinek a fején előzőleg átment egy villamos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Phantomstr...
2013.04.26. 22:53
@coolpet
Az a baj, hogy csak a BF3-at, CoD-ot és NFS-t látod, nem pedig a Dishonoredet, ARMA-t és Forzát. Hogy szerinted csak a casual játékokból áll a piac, amit egyébként valóban legnagyobb részen a grafika ad el és ignorálod az érdekes játékokat, amik szintén vagy még inkább profitálnának a szebb grafikából és jobb fizikából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Csaber Terro...
2013.04.27. 05:04
Hát igen , belőtték az értelmi szintet 70 alatti IQ -ra , jó példa erre a BF3 single része , igazából a szádba rágják , hogy most melyik gombot kell megnyomni és könnyedén továbbmész , csak így kihívást nincs és sikerélmény se nagyon , gondolkodni aztán meg végképp nem kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Oggy
2013.04.27. 08:26
Csaber http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. j.panzer
2013.04.27. 12:54
Sztem egyáltalán nem élethű.
Technikailag lehet, hogy nagy előrelépés, de élethű attól még nem lesz. Persze ha ez a technológia fejlődni fog (és miért ne tenné) akkor jó lesz ez. Első lépésnek megfelel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Humbuk
2013.04.27. 14:09
CyberPunk666 és a többiek:
Egyet tudnék érteni veletek ha a világunkban nem a kapitalizmus lenne a fő irányelv. Ugyanis minél jobb egy játék grafikája -> annál többet költenek rá. Minél többet költenek egy részére a játéknak, annál kevesebb forrás marad a többi részre.
Tehát ezen gondolatmenet után belátható, hogy igen is köze van a grafikának a játék többi részéhez, mivel nem csak pénzben kell a fejlesztést kifejezni, hanem időben is.

Ha elviszi a grafikai rész az időt és a pénz egy részét, mikor lesz ideje a fejlesztőknek kreatívkodni, illetve valós élményelemekkel feltölteni a játékot?
(((Régen amikor 2-4 év volt a fejlesztési idő, akkor jutott mindenre lehetőség. Most amikor a játékok futószalagon jönnek már nincs.)))

Sőt tovább megyek a mozi filmek között is megfigyelhető, hogy igen is van összefüggés a gyártási idő hosszúsága és a film sikere között!


coolpet
Az Imperium Galactica 2 fut win7 64-biten nekem. Eredeti lemezeim nem toom hol vannak, de daemon tools-al meg lehet csinálni, csak figyelni kell hogy rendszergazdai indítással és kompatibilitással kell telepíteni.
Utána ha sikerült a telepítés (ne foglalkozz vele ha a win7 azt mondja hogy szerinte nem jó a telepítés)
Akkor be kell szerezned a patcheket! Az egyik patch majd kifogja egészíteni a fájlokat egy ig2nt.exe-vel <- ez kell majd neked futtatáshoz! (Annó még xphez készült a patch)
Ezek után beállítod 1024x768-ra (nekem nagyobb felbontáson szétesett a kép és crashelt)
És mehet a game az exe-hez még lehet hogy kell majd kompatibilitás de azt is meg lehet oldani.
Elvileg futni fog dx9-en de én nem toom h felraktam-e a 8at hozzá.
Játék közbe előfordul h néha néha kifagy, és az alt+tab-ot is kerülni kell (ezért előre állítsd be a kampány cd-t a DT-ben, vagy a skirmish-t)
Megyek is tolok vele egy kanyart
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gebana
2013.04.27. 18:03
dejók. a fizikai procit azért találták ki ha jól emlékszem, hogy jóféle fizikát kapjunk ami nem lassítja a gépet, mert a fpu végez minden plusszt.

érdekes, valami gixer lehet tuti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. coolpet
2013.04.28. 17:02
Oggy: +++1
Humbuk: hat igen errol beszeltem, a remake-k alatt, hogy dolgozol vele vagy 2 napot mire rabirod az indulasra, kompromisszumokkal jatszasz es imadkozol hogy ne fagyjon ki

Egyebkent honnan tudnad letolteni a patchet, ha a jatekfejleszo csapat is megszunt mar, es honlapjuk sincs?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. witchlord
2013.04.29. 15:58
Ez tényleg előrelépés, szépen néz ki..
De a nyúlnak azért szólnék, hogy: "NE FÜRGYÉÉÉ LE! Mert az nem víííz!"..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!