iPon Hírek

Lehet innovatív játékokkal pénzt csinálni!

Dátum | 2013. 04. 21.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Quantic Dream feje, Guillaume de Fondaumiére elárulta a lengyel Digital Dragon közönségének, hogy a Heavy Rain mindössze 16,7 millió euróból született meg. Ehhez persze még hozzájött a Sony marketing és disztribúciós költsége, de még azokkal is "csak" 40 millió euróra rúgott a végösszeg. Ehhez képest a Sony csaknem 100 millió eurós bevételre tett szert a játék eladásaiból. A játék egyértelműen jól profitált a cégnek. Ezt és a Journey piaci sikereit alapul véve (bár arról nem tudja, hogy mennyiből készült, csak azt, hogy pénzt hozott) jelentette ki, hogy "nem szabad azt gondolnunk, hogy az innováció egyet jelent a nem kifizetődővel". A Quantic Dream játéka tehát több volt a Sonynak, mint erődemonstrációs presztízs projekt. Fondaumiére megfigyelése szerint feleségek és barátnők játszották a partnerükkel és talán pont ők azok, akik most már függetlenül a párjuktól elmennek a boltba és megveszik a Quantic Dream új játékát, a Beyond: Two Soulst. "Új élményeket teremtve halad előre a piac." A játékból nagyjából 2,3 millió példány fogyott, ami exkluzív címhez képest nagyon szép. Az olyan élmények, mint a Heavy Rain változtatnak a játékok általános megítélésén is. A videojátékok kezdetben gyerekeknek szóltak, később tiniknek szánt lövöldözős agyrémnek ítélték őket. 2004-ben Fondaumiére találkozott Leonardo DiCaprioval, mert valamilyen játékot akart csinálni. A színész viszont nem vágott bele velük a dologba: "Megértette velünk, hogy imázs szemszögből egyszerűen nem működik ez a dolog." Úgy tűnik tehát, hogy szépet ugrottunk 2004 óta, mert a Beyond: Two Sould már olyan Hollywoodi tehetségeket és sztárokat vonultat fel, mint Ellen Page és Willem Dafoe. Az ajtók már nincsenek úgy zárva, mint régen. Amiért Fondaumiére küzd, valóságos keresztes hadjáratot folytat, az az, hogy a videojátékokat elismerjék, mint az emberi kultúra egyik kifejezésmódját. Ezzel együtt annak minden előnyére is vágyik: adókedvezmények, állami támogatás és főárambeli (mainstream) kreatív elfogadás. Ez nem teljesen ugyanaz, mint szimplán elismertetni, hogy művészeti formáról beszélünk. "Az iparnak arra lenne szüksége a kreativitása kibontakoztatása érdekében, hogy megálljon azzal, hogy minden évben ugyanazokat a játékokat hozza ki. Új címeket kell alkotni. Ehhez persze kellenek a kiadók, hogy vállalják a kockázatot, ami egy új IP-vel jár. Ugyanakkor a közönségnek is szavaznia kell a pénztárcájával." "A legfontosabb, hogy a teljes ökoszisztémának kreatívabbá kell válnia, hogy ez a médium tovább tudjon lépni." Ha ez a változás bekövetkezik is, annyi biztos, hogy kis lépésekben fog, mert most nevetségesen hangzik az, hogy az Activision majd nem gyárt több Call of Duty-t, az EA nem hoz új FIFA-t, a Ubisoft meg örökre félreteszi az Assassin's Creedet. Ezek most a konzolok nagy bajnokai, amikkel a legtöbbet lehet keresni. "Nem is akarok mindenkit meggyőzni. Az ipar egy része folytatni fogja az évről évre jövő folytatások gyártását. Vannak ciklusok. Már a múltban is megfigyelhettük, hogy eljön a pillanat, amikor túlzásba viszed ezt egy franchise-zal és az egész szétesik és felül kell vizsgálni. Erre jó példa a Tomb Raider, ami a sokadik iteráció után már jelentéktelenné vált. Jó néhány évbe telt, míg a fejlesztők valami olyannal álltak elő, ami ismét vonzó lett a piac számára." "Azt szeretném látni, hogy a kiadók több kockázatot vállalnak és kiegyensúlyozottabb megközelítést alkalmaznak a folytatások és az új projektek kapcsán. Az ilyen kiegyensúlyozott megközelítés vonzóbbá tenné az ipar általános megítélését." "Manapság csak a válságot látni. Egy olyan piacot, ami lefelé megy a lejtőn." Ezért persze lehet okolni a gazdasági válságot, de "ott van egyfajta kreatív válság is, amiért a játékosok is egyre kevesebbet játszanak. Ezt csak úgy tudjuk megoldani, ha újdonságokat hozunk, új címeket és megnyerünk egy új közönséget is a videojátékoknak." (Forrás: Eurogamer)
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. noPublicFG
2013.04.21. 16:36
Mirrors Edge, az nekem elég kreatív
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. AgeOfVampi...
2013.04.21. 22:08
Vicces, amikor az ilyen fejesek ilyen nyilatkozatokat tesznek, mintha épp feltalálták volna a spanyolviaszt. Ennél már csak az a jobb, mikor kijelentik, hogy a fogyasztók mit akarnak. Teljesen elveszettnek érezném magam az élet útvesztőiben ezen úriemberek nélkül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. MrFox
2013.04.22. 01:39
A HR is egy olyan cím, amiért könyörögnének a pécések. Vagy ha kapnának egy gran turismo-t megközelítő autó szimulátort.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kray
2013.04.22. 08:58
Konzol Vs PC vitát most szerintem le is zárhatjátok!
Aki nem teszi az...

Egyébként nem feltétlen új címek kellenek hanem a címek mögé kellene tartalom. Ott van pl. a Stalker sorozat. Szerintem rengetegen várták volna a 2. részt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. 5hR3kY
2013.04.22. 09:00
proggie: A Heavy Rain-nél mindenhol azzal kezdik amikor megpróbálják behatárolni stílusra, hogy interaktív dráma és utána szokták mögé tenni hogy akció-kaland. Ne kezd már mondjuk egy Elder Scrolls-hoz hasonlítgatni csak mert a HR után odaírták hogy kaland, mert attól még teljesen más a kettő! Ha neked nem kellenek az innovatív játékok, akkor maradj meg az évente kiadott Fifa, NBA, NHL, CoD, Need for Speed játékoknál. Ja és a "dedós játékok" nem azért "dedós játékok" mert konzolra adták ki őket, hanem azért hogy te is tudj játszani velük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kray
2013.04.22. 09:22
Ha rákattintasz fent a Tovább a fórumhoz gombra, akkor tudod szerkeszteni a hozzászólásod és nem kell 2 percenként új hozzászólást írnod ha kimaradt valami
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. 5hR3kY
2013.04.22. 11:23
Látom csak nem érted meg amit írok, de nem is csodálkozom rajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. MrFox
2013.04.22. 12:15
Megnézmén, hogy egy pécés a nyálát csorogtatja az első nagyobb szörnynél a Dragon's Dogma- ban.

"Egy játék ami nem lineáris de valahol azért mégis az, és butább."

Ó de kár, hogy olyan lineáris, hogy van vagy 5 lehetséges befejezése...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. kray
2013.04.22. 13:50
Te is nyugodtan használd a fentebb leírtakat

Egyébként ne sértegessük egymást. Ha minden jól megy ő is megértette, remélem számotokra is világos

------
Egyébként a Witcher 2-nek is van pár befejezése mégis lineáris a játék Sőt a Half Life 1-nek is volt 2 biztosan mégis lineáris volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kray
2013.04.22. 14:49
Elhisszük, hogy nagyon a konzolok ellen vagy, nem kell többször leírnod. A legtöbben tisztában vannak azokkal a dolgokkal, amiket leírtál, ne kelts feleslegesen feszültséget a többiekben

Attól, hogy valami populáris még lehet jó szerepjáték. A Witcher a mostani szerepjátékokhoz képest egész korrekt, bár én legnehezebb fokozaton is egész könnyen végigvittem. Remélem a 3 jól fog sikerülni és elég nehéz is lesz.
Ha nyomokban emlékeztetne a Gothic adta szabadságra és veszélyekre, akkor már rossz játék nem lehet

Aki meg igazán nehéz szerepjátékkal akar játszani, az toljon egy kis IceWindDale-t

--------------
Ocsabi
Nem is biztos, hogy tovább fogják húzni, van egy olyan furcsa érzésem, hogy a konzolok cserélgetése is felfog gyorsulni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. XtreemX
2013.04.22. 17:13
proggie
Igazan abbahagyhatnad a pc-s trollkodasodat. Senkit sem erdekel hogy milyen szuper pc-t lehet venni 10 havi fizetesbol... Ennyi erovel hasonlits mar egy trabantot egy bmw-hez legyszi... sok ertelme lesz. Mert itt most kb azt csinalod. A ps4 egy remek gep lesz (ahogy gondolom a kovetkezo box is),es igenis nagyon komoly szintu graf lesz rajta fullhd-ban. 400$ koruli araval ez teljesen korrekt,ennyit var el egy konzolos vasarlo. Az hogy pc-n az 1000$-os vga meg meg 3000$-os tobbi alkatresz mire kepes szerintem nem tartotzik ide,es jo lenne ha ezt eszrevenned.
Heavy Rain pedig egy remek jatek volt,ketszer vegigtoltam,nekem nagyon bejott anno.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Humbuk
2013.04.22. 22:34
XtreemX:
Szerintem nem kell 4000$-os gép ahhoz, hogy szép eredményt kapj. Középkategóriában már 300k Hufnál is tudsz egy nagyon jó gépet összerakni.
Továbbá vannak sli/xfire lehetőségek is, ha átgondoltan és jól választod meg az alkatrészeket vásárláskor(később kisebb ráfordítással is tudsz fejleszteni).
Igen a konzol az olcsóbb, azonban a játékok ára magasabb, mint hagyományos gépre.
Ha valaki sok játékkal játszik, azoknak érdemesebb PC-ben gondolkodni mert olcsóbban veszi meg a játékokat.(10-20 címnél már ott figyel az a (10-20)x6k HUF különbség)
Aki kevesebbet játszik vagy csak konzol exkluzív címek érdeklik, az a konzollal jobban jár.
Másrészt aki megelégszik a konzol graffal, annak jó a középkategóriás graf is PC-n.

Igény szerint érdemes ezeket a termékeket osztályozni és nem egymással versenyeztetni, mert két külön kategória.


on:
Kellenek az innovatív címek! Már nagyon várok valami jó játékot, mert évek óta nem kötött le még játék annyira, mint annó a WoW 2005ben(egészen a BC megjelenéséig) igen, akkoriban még léteztek igazi Roleplay szerverek, ahol igen is baromi jó szerepjáték volt.
Kellene a kockázat vállalás, nem csak az ilyen main stream casual szarokat favorizálni, mint az NFS 400, COD 66 és a többiek. Mert ezekben semmi új nincsen.

Jöhetne pár sci-fi játék, Űr rpg-k, rts-ek, űr simek, valami igazi kemény vonalas rpg ami nem a középkorban játszódik stb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gyuszi02
2013.04.23. 01:21
És ez szerinted kit érdekel, most őszintén?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. 5hR3kY
2013.04.23. 02:02
proggie: Te most magad ellen mondod a hülyeséget! Először eldicsekedsz hogy egy halom pénzért mekkora tuning gépet vettél, és hogy ez milyen időtálló, mert sokáig tudod fejleszteni, utána meg azt mondod hogy megőrülnél ha egy géphez lennél kötve sokáig. Én vettem egy PS3-at 4 éve amivel még simán ki fogok húzni minimum 1 évet. Ha utána veszek egy PS4-et akkor sem leszek nagyon sokkal a 200 ezer fölött, és én ennyiből összesen 10 évig játszok. Nem mindenki maszturbál a grafikára, például nekem a játékélmény fontosabb, és a mai napig el tudok játszani egy 1993-as játékkal is ha jó. Nem véletlenül, mert akkor még volt innováció nem is kicsi, és voltak is jó játékok nem úgy mint manapság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Asagrim
2013.04.23. 06:11
A 90 ezer forintos mATX konfigomra nagyobb figyelmet szenteltem összerakáskor ... kábelmanagement mint olyan ismerős fogalom?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. kray
2013.04.23. 08:22
Proggie
Tényleg állj le mostmár!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Mifune
2013.04.23. 12:55
Mi gamerek csak örülhetünk, hogy vannak még ilyen fejlesztők, akik nem ragadnak le a múltban, és hajlandóak újszerű, de kockázatos projektekbe fektetni a pénzük és tudásuk, pusztán csak azért, hogy fejlődjenek valamerre a játékok.

Ez a cikk a játékélményről meg az innovációról szól, ami baromi független a játékok felbontásától.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kray
2013.04.23. 13:59
Aki még egyszer nem a cikkhez kapcsolódóan ír kap 2 nap pihenőt, aki felbújt az 1-et!

A konzol vs PC vitátokkal fáradjatok át a társalgóba!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. 5hR3kY
2013.04.23. 15:10
Egy játékinnovációval foglalkozó cikknél melyik dolog a nem odaillőbb? Egy rakat innovatív játék felsorolása, vagy a usereket pihenővel fenyegetni? Az meg külön megérdemel egy kitüntetést hogy offtopiccal fenyegeted az offtopicozókat.
(Jöttömre két nap múlva számítsatok, pirkadatkor, 91.120.160.xxx felől! )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.04.24. 07:51
Csak ez már rég nem a játékokról szólt egyikőtöknél sem!
Mindketten csak a konzol vs pc közötti nagy különbségekre mentetek rá. A felbontás, grafikai részletesség messzemenően nem tartozik a fentebb írt cikkhez!

Valamint az sem, hogy egymást pörgetitek rá, hogy de nekem van igazam, mert ... és ugyanazokat a köröket futjátok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!