iPon Hírek

Lehullott a lepel néhány asztali Richland APU-ról

Dátum | 2013. 01. 26.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD Trinity APU egységeit leváltó Richland APU egységekről az utóbbi időben egyre több pletyka érkezett, így már csak idő kérdése volt, hogy mikor derül fény az újdonságok várható tulajdonságaira. A hat asztali Richland APU egységgel kapcsolatban már elég sok minden tudható, ám arra eddig még nem derült fény, hogy az újdonságok pontosan milyen CPU- és GPU órajeleket alkalmaznak. A legfrissebb információmorzsáknak köszönhetően mostantól ez sem titok, igaz, a lenti adatokat illik egészséges gyanakvással fogadni, ugyanis nem hivatalos forrásból származó értesülésekről van szó.
Ezek lennének a Richland APU egységek végleges tulajdonságai?
Ezek lennének a Richland APU egységek végleges tulajdonságai?
A fenti adatok önmagukért beszélnek - ezek alapján jól látható, hogy a Richland APU egységeknél elvégzett optimalizációk hatására azonos fogyasztás mellett immár magasabb CPU magórajelek állnak rendelkezésre, ez pedig jótékonyan hat majd a friss APU-k teljesítményére. A Trinity APU-kat leváltó Richland APU-k persze egyéb optimalizációkat is felvonultatnak majd, így összességében 20-40%-kal lesznek gyorsabbak, mint elődeik. Emellett az új APU-k integrált videó vezérlőiről is érkezett néhány infó: a friss IGP-k közül a Radeon HD 8670D 384, a Radeon HD 8570D 256, a Radeon HD 8470D 192, a Radeon HD 8370D pedig 128 stream processzorral rendelkezhet. A Richland APU-k Socket FM2-es tokozással érkeznek, így BIOS frissítés után elviekben kompatibilisek lesznek a jelenleg forgalomban lévő A85X-es, A75-ös és A55-ös lapkakészlettel szerelt alaplapokkal. A friss APU egységek mellé új lapkakészletek is érkeznek: ezek között az A88X, az A78 és az A68 lesz jelen, ha igazak a pletykák. A Trinity APU-k utódai várhatóan az idei év második negyedévében debütálhatnak.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

57. Whysper
2013.01.26. 15:04
Nem tudom,de ez az aga az Amdnek nagyon tetszik. Nem mintha az En FX-em nem szolgalna ki kello kep.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. reen.core
2013.01.26. 15:38
A10-6700 szerintem BestBuy lesz akkora TDP-vel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. ceripapa
2013.01.26. 15:49
Hát Az lesz az érdekes hogy milyen vga-t terveztek mellé supportnak, mivel a 6790 már elég nagy órajelekkel dolgzik viszont a 7750 már dx 11.1-t támogat, így hybrid crossba kötés esetére maradna a 6670 , esetleg ha az ember talál valahol 6770 vagy 6790-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. kray
2013.01.26. 15:51
Csak jöhetnének már ide is a 4 modulos darabok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. atti2010 kray
2013.01.26. 15:58
Minek 4 modul egy IGP -hez, aki meg VGA-t tervez az vesz FX-et, értelme úgy lenne ha az FX-ek csak FM2 jönnének de IGP nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Terror
2013.01.26. 16:03
Erős a sejtésem, hogy marad az eddigi felállás a crossfire-rel, vagyis a HD6670 a maximum. Tekintve, hogy a specifikációkból világosan látszik, ez az igp még mindig nem éri el a 6670-es szintjét, úgyhogy erősebbel összekötni amúgy sem lenne értelme.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. nightmare1...
2013.01.26. 16:06
Ha VLIW architektúrás marad az IGP, akkor nincs értelme nagyon mérlegelni a kérdést, hogy mi mehet mellé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Vardar
2013.01.26. 16:10
+20-40% GPU teljesítményt ígértek, nem tudom, hogy, hogy teljesítik, ha csak 40 Mhz-val nő a magórajel, a sharderek száma se változik, és nem jön a CGN. Max memória sávszélesség, de az se elég ilyen nagy ugráshoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. ceripapa
2013.01.26. 16:12
Hát akkor nem lesz nagyon érdemes befeketetni erre az apu + vga kombóra még mindig , nembaj letolja az árakat :]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Phantomstr...
2013.01.26. 16:30
@Terror; nightmare13; Vardar
Ez a hír semmit nem ír az architektúráról, az előző viszont világosan leírja, hogy "már nem VLIW4, hanem GCN architektúrára alapoznak". Márpedig 384 GCN mag már simán megütheti egy HD6670 szintjét, vagy gyorsabb is lehet, pusztán a GCN magok számából kiindulva (HD7750: 800MHz 512 GCN mag).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Stark Phant...
2013.01.26. 16:37
Szerintem az a hír téves.
Ebben semmi radikális újítás nem lesz, csak egy kipofozott Trinity.
Több mint valószínű hogy VLIW4 lesz, a GCN év vége felé jön a Kaveri-ben.
A GPU itt szerintem sem fog sokat gyorsulni, kis órajel emelés meg magasabb támogatott memória órajel és ennyi.
A CPU-ban viszont szép hogy találtak még többszáz MHz-et azonos fogyasztás mellett, úgy hogy ez is még Piledriver.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Terror
2013.01.26. 16:42
Phantom - ennek azért várd ki a végét, mert egyelőre egy A10+HD6670 sincs azon a szinten, mint a HD7750, és tudva, hogy a GCN mennyivel erősebb a VLIW-nél, az új A10-esek sem lesznek. Amúgy a GCN-ben sem biztos még senki, ez csak egy update, nem új architektúra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. nightmare1...
2013.01.26. 16:42
Stark

Jó kérdés az architektúra, mert én nem emlékszek ilyen magas órajelekre. Ha VLIW marad, akkor 6670, ha GCN lesz valami csoda folytán, akkor pedig lehet reménykedni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Fzoltan
2013.01.26. 16:43
"The APU Richland would become similar to a new APU Kaveri, but more economical to produce, ie unlike current APUs AMD microprocessor and where the chips with some damaged units (x86 cores, cache sections, or shader processors IGP) are sold as cut and cheaper versions, AMD will have a production schedule similar to Intel, producing chip variants adapted to different market segments .

While Kaveri will consist of two modules Steamroller (four integer processing cores) and comprises two IGP GCN Compute Units (each with 256 shader processors); Richaland will consist of only one module Steamroller (two integer processing units ) and IGP GCN Compute Unit with a reorganized, which has 192 shader processors, and is very similar to Compute Units that make up the Cape Verde and Pitcairn GPUs."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Fzoltan
2013.01.26. 16:45
Máshol meg azt írják, hogy maradnak a Piledriver modulok, de GCN lesz benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Balucsek
2013.01.26. 17:15
Azért az elég sokat sejtet, hogy már az OEM-eknek kapható az AMD Radeon HD 8670 GCN felépítéssel 384 SP-vel. Míg az összes többi OEM kártya csak átnevezett kártya, addig ez az egy kategória ahova új GPUt dobtak ki nekik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. LechooEdy
2013.01.26. 17:15
Tisztelem az AMD-t, hogy így fejleszti az APU-kat, de még az MF2-re sem állt rá aki akart, nem túl gyors ez egy kicsit? Meg ez a 8ezres vga széria is elég gyanúsan felvarrottnak tűnik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Crytek01
2013.01.26. 17:20
Ezek az igp-k megütik a 8800GT szintjét?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Terror
2013.01.26. 17:27
GPU-erőben meg, viszont nagyobb felbontáson a memória-sávszél még mindig a diszkrét kártya felé billenti a mérleget, még ha régi darab is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. kubione
2013.01.26. 17:27
Van egy HD 6670-es videokártyám (http://ipon.hu/webshop/product/sapphire_11192_18_20g_hd6670_1gb_gddr5_low_profile_pcie/201432) és ez mellé szeretnék majd egy APU-t. A kérdés, hogy ez egy AMD A8-3870K 3.00GHz FM1 vagy pedig egy AMD A10-5800K 3.80GHz FM2 legyen? A monitorom hozzá egy Samsung S19B220NW 19 (16:10) képernyő méret, 1440 x 900 felbontás. A másik kérdésem, hogy érdemes-e most beruházni ebbe, vagy pedig érdemes megvárni a Richland APU-kat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Stark
2013.01.26. 17:35
kubione
Ha nem sürgős, szerintem várd meg a Richlandet.

LechooEdy
Nem gyors ez, sőt, még mindig elég messze vagyunk az olyan szintű integrációtól amit az AMD akar.
Attól hogy kijön valami újabb, még nem kötelező mindenkinek lecserélni rá a régit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. enisherpa
2013.01.26. 18:10
Ezek szerint sietnek mindent piacra dobni, amijük van, mert technológiai lemaradásban vannak.
Elkészültek a HD8000 szériával, és belerakják a Richlandbe. Aztán, ha elkészült a Steamroller, beleteszik a Kaveribe (2013 4. negyedév), és 2014 első felében kiadják IGP nélkül, mint új FX szériát.
A Kaveri a Steamroller-es FX előtt, ahogy a Trinity is a Piledriver-es FX előtt jött ki. Az APU piacon grafikus teljesítményben vezet az AMD, ez a legjobban fogyó termékük, ezért elsőbbséget élvez minden mással szemben. Aztán 2014-ben (Q4) jöhet a 20 nm-es Excavator alapú APU, 6.. 6.5 GHz körüli alapórajellel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Fzoltan
2013.01.26. 18:11
Nagyon-nagyon nagyjából a teljesítménye 60%-a a 9800 GT-nek. Újabb játékoknál kicsit jobb a helyzet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. nancsi
2013.01.26. 18:53
@reen.core: 6800K se igen fogyaszt sokkal többet, csak azon ugyebár nincs szorzózár, szerintem azért a 100W TDP. Amúgy mivel az IGP ugyanaz benne, és csak 100Mhz a különbség, így azoknak akik nem akarják húzni, tényleg best buy lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. nancsi
2013.01.26. 19:06
@kubione: 5800K egyértelműen jobb IGP-vel rendelkezik, mint a 3870K, szóval azt vegyed meg. Ami fontos, hogy ezek mellé az APU-k mellé úgy kell a dual channel memory (lehetőleg 1833-as vagy jobb), mint egy falat kenyér.
Ettől függetlenül én nem vennék APU-t a helyedben. Procid nem tudom mi van, de a jelenlegi teljesítményedhez kb 30%-ot adhat hozzá a dual mód, ha ugyanolyan erős CPU-ként, mint a 5800K. Lehet jobban jársz, ha eladod a kártyád 10-15, és veszel helyette másik diszkrétet, 40-45-ért (ugye az APU az +30 volna, és nem tudom milyen procid van, de lehet hogy CPU-ként nem is erősebb azoknál. Plusz ugye alaplap se tudom, hogy FM2 van-e neked.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. GergOff
2013.01.26. 19:23
És ezeket milyen videókártyával lehet majd közös munkára fogni ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. kubione
2013.01.26. 19:44
Ez egy komplett beruházás lenne, alaplap, proci, RAM csere. Jelenlegi felállás: Pentium G 630 2,7 GHz + 4 Gb 1333 Mhz DDR3 + HD 6670 1 GB GDDR5. A VGA teljesítményével semmi bajon sincs, de a processzor teljesítménye az nem kielégítő, egyedül a 65W TDP az ami mellette szól. De, a Richland APU-k is már tudni fogják ezt. Jelenleg úgy érzem, hogy az architektúra váltással többet kitudok majd hozni a VGA-ból. A +30% is jól hangzik, de lehet az akár +50% is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. rendesadam
2013.01.26. 19:55
kubione: Az fm1 foglalat halott, nem jön bele már semmi új, fm2-be pedig biztosan jön a Richland, meg a pletykák szerint a Kaveri is fm2-es lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. 8th
2013.01.26. 20:59
#27 Kubione: Az a legegyszerűbb és egyben legolcsóbb módja a géped fejlesztésének ha csak procit cserélsz. i3-2100/2120 használtan 17-20ezer forint ez már érezhetően erősebb cpu főleg ha adott játék két szálnál is többet használ. Ha eladod a Pentiumot durván egy tízest kéne rádobnod. Picit olcsóbb mint a gép komplett belét cserélni. Meg aztán mit kezdesz 2év múlva az FM2-vel? A HD6670 2013-ban már elég sovány videokártya nagy felbontásban még a Pentium procid mellé is kevés a teljesítménye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. NKing
2013.01.26. 21:00
Szvsz az APU egy teljesen új vonal a központi egységek között. Kár tőle azt várni, hogy egy csapásra lesz tőle olcsó gamer konfigja az embernek. Ez téves és irreális elvárás! Eleve nem ez volt a célja. Ismerve az Intel integrált grafikus megoldásait, azért az AMD kegyetlenül odavert ezzel a piacnak. Nem a gamer piacnak, hanem a kompakt és olcsó asztali gépek piacának. Nem beszélve a notebookokról, ahol a diszkrét kártyás megoldások azért igencsak drágák, míg az APU-val akár játszani is lehet - nem úgy egy Intel HD-val...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. gery84
2013.01.26. 21:25
Kíváncsi leszek CPU erőbe mennyit hoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.01.26. 21:36
mennyit? maximum annyit, amennyi %-kal az órajel növekedett. (de átlagban még egy kicsit kevesebbet)

tehát a csúcs A10-nél plussz 5-8% körül...
(ezeken az órajeleken kellett volna induljon tavaly a trinity...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. nancsi
2013.01.26. 21:44
kubione: Ha a procid gyenge, procit cserélj. Vagy B lehetőség hogy teljes gépet, de akkor meg ne hagyd meg a videokártyát se, és mivel a tiéd aranyárú intel, így alig kell ráfizetned az 5800K-ra:-D
A te felbontásodat egy 5800K normális memória kittel úgy ahogy van viszi. Legfeljebb 1-2 dolgot visszaveszel maxról, de jópár játéknál erre se lesz szükség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. jozsefm
2013.01.27. 19:09
Akkor lesz jó igazán ha a 66W-DP-jű példányok mennek 4GHz felett alapon. A turbonak itt aztán végképp semmi értelme, csak a arra jó ,hogy a "teszterek " huzogálhassák a vonalakat a pillanatnyi fogyasztási diagramokon, melyeket valós felhasználás során soha elő nem forduló terhelést prezentáló "tesztprogramban" lehet elérni, rémisztgetve vele a hozzá nem értőket, táplálva a mendemondákat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. atti2010 jozse...
2013.01.27. 19:28
Én a harmadik nap lekapcsoltam a turbót, felhúztam 4,3Ghz -re alulfeszeltem 1,30V -ra oszt ott egye meg a fene a turbóját.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Crytek01
2013.01.28. 00:14
Akkor meg is vennék egy ilyet ha minimum egy gtx 460-as szintet hozna az igp!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Terror
2013.01.28. 00:22
A turbónak pont az lett volna az értelme, hogy a frekvencia emelkedjen addig, amíg a tdp-keretbe belefér. De hát aztán persze sikerült ezt is elcseszni, és a turbo mellé fesz-emelés is jár. Kár érte. Amúgy a PH-n meg vannak róla győződve, hogy a Richlandben még mindig VLIW van, szóval abszolúte semmi újat nem látunk majd a magasabb órajelen kívül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. madcaptain
2013.01.28. 09:53
Ezekkel a legnagyobb gond aki ne makar jéátszani, inkább vesz 10ezerért egy sandy pentiumot, 10ezres alaplappal.
Aki játszani is akar, de hajlandó kompromisszumokra, olcsón kell gép annak elég a llano is.
Aki játszani akar és komolyabb igényei vannak meg vesz egy erős procit +VGA-t.
Nem látom azt a jelentős szegmenst aki ezekre vevő lenne. Pláne nem ilyen alaplapárakkal.
Minél jobb benne a GPU annál inkább vetik össze a különálló VGA-kal, persze egyre komolyabb teljesítményű VGA-kal.
Nem a teljesítményt kéne hajhászni hanem a gyártókat meggyőzni, hogy építsenek rá gépeket (különösen a mobil platformra)
Amúgy meg nemrég még úgy volt Trinity után jön a GCN-es Kaveri, na ezt most akkor inkább megoldották egy köztes ráncfelvarott modellel.
A Richland a semmiből jött elő, eredeti roadmap: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. rendesadam
2013.01.28. 10:22
Crytek01: szerintem arra még várhatsz :] Lehet, hogy maga az APU hamarosan képes lesz olyan teljesítményre, de a szűk keresztmetszet a memóriasávszél.

Terror: szerintem nem meglepő, hogy ha emelkedik az aktuális teljesítmény, akkor nagyobb a feszültség; ha a turbónál nem emelné a feszt, akkor alapvetően kisebb lehetne a TDP.

madcaptain: A llano-t nem érzem lényegesen olcsóbbnak, cserébe annak a platformnak nincs jövője; de abban igazad van, hogy ez az irány még keresi a helyét.
A Richland sok cikk alapján csak egy kicsit megpiszkált Trinitynek tűnik, ha nem GCN-nel jön, akkor nem is értem, hogy miért hozzák ki egyáltalán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. gab78
2013.01.28. 11:27
Az AMD-nek piszkosul bele kell húznia a a fejlesztésekbe. Ugyanis úgy tűnik, hogy az Intel, a korábbiakkal ellentétben, mégiscsak kihozza asztali környezetben a GT3-as Haswelleket. 5xxxHD néven (a GT2 az 4600HD lesz) Processzor mellé integrált memóriával. Az előzetes adatok szerint a Haswell GT2-je a Trinitytől gyorsabb lesz.

rendesadam: Tökéletesen egyetértek, GCN nélkül nincs értelme a Richlandnek, de a legtöbb megbízható forrás szerint GCN lesz. Persze az a tuti, ami hivatalos!

madcaptain: A Richland azért született, mert a Kaveriben a modulokat piszkosul átdolgozzák, a gyenge teljesítmény miatt, dupla decodert kap és még ki tudja mi mindent változtatnak, de ez idő, és közben fejleszteni kell, mert a konkurencia is fejleszt, jön a Haswell, amitől kell is tartani. Ráadásul a Haswell DX11.1-es, az AMD meg nem engedheti meg magának, hogy az Intel a semmiből még ezt is elorozza előle, hogy előbb van DX11.1-es integrált vezérlőjük a piacon, úgy, hogy az AMD-nek az asztalon már több mint egy éve kint figyel. A Richland egy kényszertermék, a Kaveri lehet nagy dobás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kunti
2013.01.28. 11:57
Én azt gondolom, hogy a Kaveri két ok miatt csúszik: 1. technológiai váltás 28 nm-re lassabban megy a vártnál; 2. A Steamroller modulok komolyabb architekturális változáson mennek át, mint ahogy korábban tervezték.

Egyetértek azzal, hogy GCN nélkül nincs különösebb értelme új név alatt piacra dobni a Trinity mégoly jelentősen megemelt órajelű utódját, miközben a Kaverit is erre az évre ígéri az AMD. A nagy külföldi hírforrások mind a GCN-ről pusmognak. Ésszerűen, tapasztalatokat kell gyűjteni arról, hogyan viselkedik a GCN egy APUban. Ezzel elkerülik a dupla architektúra váltást - a grafikus részt GCNre cseréli a Richlandben, a CPU részt Steamrollerre a Kaveriben. Így logikus.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Stark rende...
2013.01.28. 12:18
rendesadam
"A Richland sok cikk alapján csak egy kicsit megpiszkált Trinitynek tűnik, ha nem GCN-nel jön, akkor nem is értem, hogy miért hozzák ki egyáltalán."
Gondolom azért, mert legyártani is kb ugyanannyiba kerül mint a Trinity-t, és mégis jobb lesz annál, ergó versenyképesebb termékük lesz ugyanannyi befektetésből.

gab78
"Az előzetes adatok szerint a Haswell GT2-je a Trinitytől gyorsabb lesz."
Ezt én kizártnak tartom. A Haswell IGP-je sem változik architektúrálisan az Ivy-étól, csak több feldolgozót kap. Szerintem még a GT3 sem fogja beérni a Trinity-t.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kiskoller Cryte...
2013.01.28. 12:28
Úgy érted hogy egy legalább 50-100W-ot fogyasztó (mai, 28nm gyártással nézve) kajáló chipet pakoljanak bele egy prociba majd etessük meg egy még nem létező DDR5-ös, 4-5 Ghz-es fedélzeti memóriával?

Seems legit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kunti
2013.01.28. 13:03
Ahogy nézegettem a Richlandok állítólagos specifikációit, eszembe jutott egy érdekes spekuláció. Ezt most megosztom veletek, de figyelmeztetek, hogy az állításaim légből kapottak és minden alapot nélkülöznek! ;-)

Dream ON
Szóval, adott a Richland lapka, aminek egyelőre az órajeleit is csak bizonytalan forrásból tudjuk, de számos feltételezést tehetünk, mivel valószínű, hogy gyártása és piaci orientációja csak kicsit különbözik majd a Trinityétől.
Ezért úgy veszem, hogy a Richland egy ~246 mm2 méretű lapka lesz 2 Piledriver modullal, 384 shader processzoros, GCN architektúrájú IGP-vel, csúcsváltozatában 3,7-4,3 GHz, 65 W, vagy 4,1-4,4 GHz, 100 W órajelekkel, illetve TDP-vel, kb 32ezer forintos kiskereskedelmi áron. Integrált 2 csatornás, 2133 MHz-es DDR3 memória-, és 16+4 sávos PCIe 2.0 vezérlő.

Namost, végezzünk egy egyszerű duplikációt, a 65W-os változat alapján :-)
Az eredmény: egy ~500 mm2-es lapka 4 modullal, azaz kvázi 8 maggal.
A TDP 130W, ami jó közelítéssel megfelel a 8magos FX-ek 125W-jának.
Az alap- és a turbó órajelek meghaladják a csúcs Bulldozer FX-8150-ét (3,6-4,2 GHz), sőt, a turbó órajel a csúcs Piledriver FX-8350-ét is (4-4,2 GHz). A tesztpontok alapján ez azt jelentené, hogy az egy-két szálú teljesítmény pariban lenne az i7-2600K-val, meg az i5-3570K-val, illetve 10-15%-os lemaradásban az i7-3770K, meg a négymagos Extreme Sandy i7-3820-hoz (32nm-en 435 mm2-es lapkaméret) képest. A 6-8 szálat kihasználó programok alatt már a Bulldozer/Piledriver processzorok is versenyképes teljesítményt nyújtottak.
Az eredménybe tartozna még egy 768 shader processzort tartalmazó IGP, 844 MHz-en, ami a HD7770 Radeon szintje!
Továbbá: 4 csatornás (!) memóriavezérlő, ami 2133 MHz-es DDR3 memóriamodulokkal biztosíthatná is a kellő memória sávszélességet (68,3 GB/s) az IGP etetéséhez, vö. HD7770 (72 GB/s).
Ráadásként 40 PCIe sáv, ha jól tudom, ennyit tudnak az LG2011 foglalatos Extreme Edition Sandy Bridge Intel processzorok is. Az FX-ekben pedig nincs is integrált PCIe vezérlő.
Az árról természetesen csak az eddigieknél is nagyobb fantáziával beszélhetünk. Nem valószínű, hogy egy, a Trinityhez képest kétszer nagyobb csipet kétszer annyiért tudnának adni (~65000 Ft), hiszen a gyártási volumen valószínűleg kisebb, és a mérettel nem egyenesen nőnek bizonyos gyártási költségek, illetve hibák.
Per has másfélszeres szorzót alkalmazva, cirka 100ezerért viszont érdekes termék lenne egy olyan APU, ami a CPU, illetve IGP-teljesítmény tekintetében az i7-2600K-val, HD7770-el van pariban, továbbá 4 memória- és 40 PCIe-csatornát kínál, mindezt 125-130 W-on belül.
Erődemonstrációnak mindenesetre nem lenne utolsó, valószínűleg nem csak az AMD-fan keménymag fontolná meg a beszerzését.
A 28nm-es gyártástechnológiára való áttéréssel, és a kigyúrt Steamroller magokkal pedig jöhetne az erősítés :-)
Dream OFF
... és elnézést :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kunti kisko...
2013.01.28. 13:35
Hmm... hogy a kiszivárgott infóknál maradjunk: a csúcs-Richland a várakozások szerint hozhatja majd a Radeon HD7770 grafikus teljesítményének és memória sávszélességének közel felét. A GTX460 és a HD7770 kb egy szinten van a teljesítményt tekintve, de ez utóbbi fejlettebb technológiákat is támogat.

A fantáziát jobban szabadjára engedve, lásd előző hsz-om ábrándjait, egy duplázott Richlandnak nem lenne lehetetlen ma már a GTX460 szintje... :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. atti2010 gab78
2013.01.28. 14:27
Az előzetes adatok szerint a Haswell GT2-je a Trinitytől gyorsabb lesz.

Ha a Llano teljesítményét el fogja érni már összetehetik a kezüket az Intelesek, honnan lehet ilyen baromságokat olvasni hogy megelőzi a Trinityt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Terror
2013.01.28. 15:31
Azt írta, hogy a Trinitytől lesz gyorsabb, és nem a Trinitynél, az meg mást jelent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. atti2010 Terro...
2013.01.28. 15:46
Ha integráltak volna a Haswellek mellé vagy 1-2 GB memóriát amit ki is tud használni akkor azt mondanám hogy lehet de 125 M lesz mellette ami lepkefing, és azt is csak gyorsítótárnak használja ami játékok alatt nem működik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gab78
2013.01.28. 16:56
Stark: Nézd meg mennyit fejlődtek az Inteles cuccok a lapkakészletbe integrált megoldások óta, aztán a Nehalemhez képest a Sandy, ahhoz képest az Ivy... Nincs gyökeres újítás, ahogy a processzorok tekintetében sincs, de mégis lépkednek előre. Határozott és folyamatos a fejlődés.

atti2010: Minek oda 1-2GB? XBOX360-ba sem látsz ilyet a GPU mellett, van egy kis méretű eDRAM amiben geometriát stb adatokat lehet eltárolni, olyanokat amire gyorsan van szükség, míg a textúrákat ami sok helyet foglal el, de nem igényel nagyon kis késleltetésű gyors memóriát, azt egy közös memóriában tárolja el. Ez egy erre hajazó megoldás. Az AMD is alkalmazott ilyet lapkakészleteknél, ez volt a sideport memória. Ez egy az egyben azt másolja, csak integráltabb megoldásban. A kérdés csak az, hogy valójában mennyit nyernek vele, mert lehet, hogy amit zárt ajtók mögött mutogattak, az egy olyan alkalmazás volt, ami kiemelkedően futott, míg a többi csak szenvedni fog. Erre akkor kapunk majd választ, ha a termék megjelent és a tesztelők mindenféle alkalmazással megnyúzzák, addig az Intel azt mutogat róla, amit csak akar, ami számára a legmegfelelőbb... Az azért mindenképpen sokat mondó, hogy a GT3-at DiRT3-al mutogatták (nyilvánosan), igaz értékek nélkül, de a DiRT3-al a korábbi Inteles megoldások igencsak megszenvedtek...

Ami a gyorsaságot illeti, technikailag az Ivy nem egy rossz darab, (Pl.: a Microsoft féle DX11-es tesszelációs sample alatt pl a 5770-as szintjét hozza, (64x tesszelálás alatt és összességében is nagyon egyenletesen teljesít), viszont a heaven benchmark alatt már csak az 5770-hez képest egy harmad fps-re futja... de egy sample, nem egyenlő egy valós alkalmazással) 2 fő probléma van, az egyik, az egyik a driver, hát őőő, nem mondok sok újat szerintem azzal, hogy az Intel grafikus driverei igencsak vackok (fejlődgetnek csak lassan), a másik, hogy ezekre a iGPU-kra nem igazán történtek fejlesztések, optimalizálások. Az Intelnek nincs játék fejlesztőket támogató partner programja, (bár épp egy korábbi AMD-s emberkét szerződtettek, akinek van tapasztalata ezen a téren) és a fejlesztők közül nem is tekintenek sokan úgy ezekre a vezérlőkre, hogy majd a vásárlók azon akarnak játszogatni... Intel CPU mellé úgyis vesznek dGPU-t... Szoftveres hiányosságokkal kapcsolatban az is sokat mondó, hogy az AMD által készített OpenCL meghajtó működik mindenféle x86-os processzorral, namost az Intel saját szoftveréhez képest 2x-es teljesítményt hoz ki ugyanabból a processzorból OpenCL alatt... szoftveres támogatásban az AMD nagy és határozott előnyben van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Stark gab78
2013.01.28. 17:16
Nem írtam hogy az Intel nem fejlődik szépen, önmagához képest nagyokat lép előre IGP-ben, de az AMD is, és ők eleve sokkal magasabb szintről indultak, plusz sokkal jobb a support.
A Haswell még biztos nem fogja utólérni sem a Trinity-t, nemhogy megelőzni, Richland-et meg főleg, Kaveriről nem is beszélve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. gab78
2013.01.28. 18:17
Stark: Én is szkeptikus vagyok, mert jellemzően a cégek azt mutogatják, ami alatt jól teljesít a hardver, illetve azért ez az Intelnek az eddigiektől nagyobb ugrást jelentene, a hardver változásából pedig nem tűnne ki ennyi. De egyrészt nem lehet tudni, hogy a integrált memória milyen hatással, milyen mértékben lesz hatással a sebességre, másrészt nem tudni a driverekkel mennyire fogják tudni valójában kihasználni azt, hogy van egy plusz memória a iGPU számára. Ez elvileg sokat jelenthet. Ami az egészen csavar egyet, az a DiRT3, ugyanis a 4000HD is még kimondottan szenvedett vele. Most meg büszkén mutogatták, igaz értékek nélkül, hogy milyen egyenletesen fut, és összehasonlítva a 4000HD futásával tényleg sokkal egyenletesebb, ráadásul elvileg a részletessége is magasabb volt... elvileg...

Én egyébként egyáltalán nem örülök az Intel ilyen tempójú fejlődésének, mert ezzel lassan végképp el fogják lehetetleníteni az AMD-t, most még a grafika tartja magát, illetve a grafika tarjta az életet az AMD-ben, és végre támogatják a fejlesztőket is komolyabban, de akkora különbség van a két vállalat között pénzügyileg, technológiailag, hogy a helyzet egyre kilátástalanabb... a vég az lenne, ha az Intel megvenné az nVidiát... bár talán azt a hatóságok talán nem hagynák, bár a Samsung merevlemez üzletágának felvásárlását is jóváhagyták... ebben a helyzetben, ha az Intel 1 év alatt 1-et lát előre, az AMD-nek legalább 2-őt kellene, ugyanennyi idő alatt... talán a konzolok segítenek majd pénzügyileg helyreállni, illetve a Jaguar és majd a Kaveri fejleszései is bejönnek, különben tényleg nagyon nagy sz.ar lesz. És azzal a vásárlók szívnak majd...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jozsefm gab78
2013.01.28. 19:20
Pénzügyileg addig, és annyi különbség van, melyet a Mubadala jónak lát.
Szerinted?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. nancsi
2013.01.29. 09:24
@gab78: "Nincs gyökeres újítás, ahogy a processzorok tekintetében sincs, de mégis lépkednek előre. Határozott és folyamatos a fejlődés."
Én meg azt látom, hogy a főnökeim veszik feszt a 4-500ezres i7-es laptopokat, és utána másnap jönnek be megnyúlt arccal, hogy ezen a trágyán nem mennek a 3 éves játékok se. Az hogy az szoftveres, vagy hardveres probléma hogy az NFS-ben, leggyengébb minőségben 10 másodperc alatt gyorsul 100-ra a Nissan GTR, az tökmind1 miért van - aki kifizet rá egy fél milát, az azt szeretné hogy a cucca egyszerűen csak működjön.

"4000HD futásával tényleg sokkal egyenletesebb, ráadásul elvileg a részletessége is magasabb volt... elvileg... "
Nem láttál bele a gépbe, nem láttál beállításokat, nem láttál mért értékeket. Ez nulla. A gyártó saját promójának sose hiszünk.

"a vég az lenne, ha az Intel megvenné az nVidiát"
Az AMD is megvette az ATI-t, és 5 évbe telt, míg relatíve egybe tudták integrálni a CPU-t és a GPU-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. gab78
2013.01.29. 11:35
nancsi: Jaj nekem. Nem az integrálás miatt jönne el a vég, hanem abba gondolja bele, hogy akkor az nV termékei is a GeForce-ok, egy gyártástechológiával előbbre járnának... méretben kisebbek, fogyásztásuk kisebb, olcsóbb az előállításuk, azaz versenyképesebbek! Ezzel olyan árversenybe kényszeríthetnék az AMD-t, amit nem bírna. Láss már kérlek túl az orrodnál... Gondolod véletlen próbálkozott az nV vezére az Intelnél a GPU-k gyártását illetően?!

Ami a HD4000-et illeti, persze szkepikusnak kell lenni, a gyártó állítását illetően, de láttál te már Ivy-n DiRT3-at futni? Medium beállításon is még nézni is rossz. Ha a részletességet nem is emelték, akkor is sikerült lényegesen egyenletesebb futást kicsikatniuk az új iGPU-ból. Hogy mi volt a gépbe? Egy Haswell CPU ES verziós GT3 konfigurációval. Akkor még úgy állt, sőt hivatalosan ma is úgy áll, hogy a GT3-as konfiguráció csak mobil eszközökbe érkezik, ma már van egy nem hivatalos is, hogy jön asztaliba is (2013 Q3-ban előreláthatólag)

Ha az a laptop Intel grafikával van szerelve, mit csodálkoznak? Már az Intel saját partnerei is háborognak a sz.r szoftveres támogatás miatt... Vettek volna olyat amibe van valamilyen Radeon vagy GeForce MobilGPU ( inkább Radeon ), máris más lenne a helyzet, de ez nem a CPU vagy iGPU hibája, hanem a sz.r szoftveres támogatásé... (régebbi iGPU esetében, az iGPU hibája is)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gab78
2013.01.29. 13:26
Egy kimondottan jó hír: http://prohardver.hu/hir/sony_swarm64_belepett_hsa_alapitvany.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. nancsi
2013.01.29. 21:20
@gab78: "Nem az integrálás miatt jönne el a vég, hanem abba gondolja bele, hogy akkor az nV termékei is a GeForce-ok, egy gyártástechológiával előbbre járnának"
Azt már bizonyítottad, hogy nem értesz a témához - nem kell újra és újra megerősítened, elhittem elsőre is. Egy "vektorprocesszor" meg egy CPU az erősen más világ, másban erősek, és hát igen, mocskosul macerás az integrálásuk. Szóval persze, lehet ez a cél, meg ha az intel és az nvidia odateszi magát, akár meg is lehet, 3-4 éven belül. Merthogy a roadmapok azok nem viccből vannak évekre előre eltervezve: amit azon látsz, azon már dolgoznak. Egy ilyen integráció meg még a nedves álom szintjén van, ahonnan pont 3-4 év mire termék lehet belőle (jó esetben).

Intel IGP: igen, láttam futni, és igen, tudom, hogy egy speciális driverrel komolyan lehet csalni. 3Dmark-ra "optimalizált" driverekkel már 10 éve is csaltak - nincs ebben semmi újdonság.

Ultrabooknál meg nem szoktak bele radeon vagy geforce mobilgpu-t rakni. És hát ma már csak azt lehet kirakni az asztalra, ha tárgyalni mennek (vagy az iPad-et).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. atti2010 nancs...
2013.01.30. 10:54
Konkrét ügy behoztak egy Intel Core i7 3770 3.4 gépet dVGA nélkül hogy akadoznak rajta a játékok pedig ennyi pénzért stb stb, mondtam megnézem, mivel hibát nem igen találtam benne feltettem a WOT játékot meg a Crysis2 őt ezeket tudom hogy mennek a Trinityn, WOT 15FPS a Trinityn 35FPS, Crysis2 12FPS Trinityn 30FPS és ha emelem a minőséget ez a szakadék csak növekszik, ennyit a mindjárt utoléri az AMD-t dologról ha meg bedobják a Kaverit akkor jön a szórakozás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!