iPon Hírek

Lencsevégen a G 210-es és GT 220-as VGA-k

Dátum | 2009. 07. 08.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia első 40 nm-es csíkszélességgel készülő videokártyái, amelyek az alsó és alsó-közép kategóriában foglalnak majd helyet, a jelenlegi információk szerint az idei év negyedik negyedévének elején mutatkoznak majd be a nagyközönség előtt. A termékek várható specifikációiról már rendelkezésre áll néhány információ, ám a legfrissebb hírek már az új kártyák referencia változatainak felépítéséről is adnak némi képet. Szó szerint.

Az újdonságok specifikációi. Forrás: NVIDIA.
A 40 nm-es GPU-t tartalmazó kártyák alacsony profillal rendelkeznek majd, a termékek egyslotos, aktív, azaz ventilátoros hűtéssel lesznek ellátva. A G 210-es modell esetében DVI-D és DisplayPort csatlakozó, míg a GT 220-as változatnál DVI-D és HDMI csatlakozó látható a képeken.

G 210G 210 (ventilátor matrica?)G 210








GT 220GT 220GT 220









Mindkét kártyán jelen lesz azért a jó öreg D-Sub port is. A G 210-es modell emlékeztetőül 16 darab stream processzort tartalmaz és 512 MB-nyi DDR2-es vagy GDDR3-as típusú memóriával lesz ellátva, amely 64-bites memória interfészen keresztül kapcsolódik a GPU-hoz. A GT 220 esetében már 48 darab stream processzor áll rendelkezésre, a memória mennyisége maximum 1 GB lehet, típusa pedig GDDR3-as. Ennél a modellnél 128-bites adatsín segítségével lesz kapcsolatban a GPU a memóriával.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

38. systexas
2009.07.08. 16:42
VISSZA A HIRHEZ

ezeknek most mi értelme van?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. TaRsY
2009.07.08. 16:46
Megdöglik az integrált VGA vezérlőd, felkapsz egyet a marék ilyen VGAk közül, s lőn, az irodában ismét mehet az ofisz kétezerhét tovább
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. systexas
2009.07.08. 16:53
az oké, de ehhez mindek új vgat tervezni? ott van a rakás alsó kategóriás vga
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Norbert09
2009.07.08. 17:06
Hát kől a lóvé az Nvidiának mi másért terveznének új kártyákat? (Ja...hogy ott lihegnek a nyakukban az AMD mérnökei...) :rolleyes:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. benceboc
2009.07.08. 17:11
A GT 220 nem olyan gyenge lesz, mint ahogy gondoljátok. A 9500GT-t röhögve elpüföli. Ráadásul valószínűleg kevesebbet fogyaszt, halkabb és valamivel olcsóbb is lesz. Miért baj az ha egy cég fejleszt? Legalább nem egy újabb "átcimkézett" régi kártyát dobnak piacra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Mrsmith032...
2009.07.08. 17:26
A 4830as kb melyik kategóriába esik bele ezekhez a karikhoz nézve, mert a jó öreg 55nm/gddr3 strukturát használják?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. systexas
2009.07.08. 17:34
a 4830 sokkal, sokkal gyorsabb ezeknél

annak örülök, hogy fejlesztenek, de ne ineneket fejlesszenek
itt már itt a 9500 gt és a társai
felesleges ide még egy vga
nagyon nézik mondjuk az irodákba hogy fú 40 nanomátr, 4 wattal kevesebbet eszik
a közép, felsőközép, felső kategóriába kéne fejleszteni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. benceboc
2009.07.08. 18:04
9500GT messze nem irodába való. Az emberek többsége kb azt az árkategóriát engedheti meg magának játékra, mások pedig HTPC-kbe rakják, ahol sokat számít a fogyasztás és a hűtés hangja. Fejlesztik a komolyabb szériákat is, csak azoknak több idő kell. Ha a gyártók úgy gondolkoznának, hogy az alsóbb kategóriákat felesleges fejleszteni, akkor a szűkösebb kerettel rendelkező vásárlók még mindig a fantasztikus Intel, Via, Sis IGP-ket használhatnák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. pluto
2009.07.08. 18:06
Systexas, az hogy 40 nm-es egyben azt is jelenti hogy olcsóbb előállítani, persze ez most nem igaz, majd akkor ha a TSMC jobb kihozatali arányban tudja gyártani. És ha elég rá egy kisebb hűtés, maga a GPU is kisebb lesz, akkor bizony lehet rajta spórolni. A másik hogy a vevő is jobban jár, nem csak a fogyasztással, hanem egy erősebb, versenyképesebb videókártyát kap.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. boczko1
2009.07.08. 18:29
én a gt300 as szériát várom szerintem fog akkorát ütni a vga piacon mint anno a 8800gtx
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. dragonplat...
2009.07.08. 19:44
Akkor még az amd milyet üt majd. Az 5xxx es szériával. Már régóta készülnek a tesszallációval(dx11 használlja majd). Az ATI 2002 óta ismeri.
Ja kérdés a 4670 az alsó közép kategóriában van vagy a középkategória allján? Mert 1db 1 gigás 4670 lehet hozza a gt220 szintjét vagy kicsit elmarad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. rvn
2009.07.08. 19:53
Sztema 4670 gyorsabb elsza gt220 nál persze számit h ddr2 vagy ddr3.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. nana95
2009.07.08. 20:38
szerintem még az is lehet hogy a 4670 a 2-t egyszerre döngöli földbe.
nekem volt 4670-esem és nem szabad alábecsülni az a kártyát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Joachim21
2009.07.08. 20:59
Nagyon kicsik ezek a kártyák...a design is olcsó belépőszintet sugall... ha valaki talál egy tesztet, majd linkelje be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. leviske
2009.07.08. 21:00
benceboc: Inkább fogalmazzunk úgy, hogy a hozzá nem értők többsége 9500GT-t vesz játékra. Akinek a 10-15k körüli árkategória megengedhető, annak ott a HD3850, vagy 8800GTS 640/320MB használtan...

dragon platform: A GT220 az új 9600GSO-nak felel meg, tehát az új játékokban esélytelen a HD4670 ellen, de még a régebbi játékokban is max eléri a szintjét.

boczko1: Miért? A G80 mekkorát ütött? Egyetlen hatalmas szerencséjük volt, hogy az ATi hatalmasat késett és ez alatt kilóra meg tudták venni a játékfejlesztőket. A GT300 (az NVIDIA számára) legjobb esetben is csak olyan helyzetből indul, mint a GT200 az RV770 ellen. Csak persze tegyük mellé, hogy a TSMC miatt várhatóan rohadt nagy késéssel.

És persze azt se felejtsük el, hogy a DX11 a multiGPU-s rendszereknek kedvez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. systexas
2009.07.08. 21:21
a 4670 olyan gyors, mint a hd3850
ezek sztem lassabbak lesznek jóval
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Mrsmith032...
2009.07.09. 09:16
Akkor a 4830 8800-(9800)-gt-nek vagy gts-nek felel meg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Paloczi95
2009.07.09. 10:07
Ha jól tudom, akkor az kb. 512-es 8800GT szintjén van erőben (egyelőre.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Mrsmith032...
2009.07.09. 11:17
az "egyelőre" h érted?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Paloczi95
2009.07.09. 11:59
Azt úgy értettem, hogy a 8800GT-ben nincs tesszellátor, meg hasonló új technológiák, ezért még elképzelhető, hogy a jövő játékaiban jobban fog teljesíteni, mint a 8800GT.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. leviske
2009.07.09. 12:21
A 8800GT nem csak a tesszellátor hiánya miatt fog komolyan lemaradni a HD4830 mögött. Önmagában a G92 felépítése sem a legjobb DX10-re, így azok a játékok, amik tényleg arra alapoznak, azokban elfog maradni a kortársaitól (HD3800 széria) is.

Attól függetlenül igazad van. Tény, hogy az elkövetkező DX11/10.1 játékok nagy része már használhatja a tesszellátort, mivel elég sokan hozzányúltak az AMD polcain heverő Tessellation SDK-hoz, amivel egyszerre lehet Xenos alapú (ami a HD2/HD3 és HD4-es radeonokban is van) és DX11 alapú tesszellátor-ra is fejleszteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. raiden
2009.07.09. 16:01
Jójó, csak jelentsék már be a 4770 1 gb-os verziót Gigás barátaink... passzív hűtéses, de ráaggatok 2 ventit a bordára, és jobb lesz mint egy chilla, aztán csőcső
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Mrsmith032...
2009.07.09. 19:50
Kösz az infot.
Még lenne 1 kérdésem. Kaptam ajándékba 1 His 4830-t s számonra 1 picit csupasnak tünik hütőborda tekintetében. Mennyi hátrányom lesz ha nem teszek(veszek) rá hütöbordát a memokra + a has dolgokra? Élettartam sokkal rövidül? Ha igen akkor mennyit ajánlot 1 ilyen kártyával kihuzni igy?

http://www.hoc.hu/upload/news/17303_his4830.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. leviske
2009.07.09. 19:53
Ha nem birizgálod a kártya beállításait (órajel, feszültség), akkor kutya kötelessége kiszolgálni hosszú távon. Ha új hűtést veszel rá, már annyiban lesz a kártya, hogy akár válthatsz is egy 2slotos hűtésű XFX HD4850-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. systexas
2009.07.09. 20:14
énb mér nem kapok ilyeneket ajándékba?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. dragonplat...
2009.07.09. 21:42
Nem csak benned merült már fel ilyen kérdés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. danee91
2009.07.09. 22:15
(raiden @ 2009 Jul 9, 16:01)
Mért vagy úgy oda az 1GB-os verzióért?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. leviske
2009.07.09. 22:39
Gondolom néha felnéz PH!-ra és olvasgat felhasználói tapasztalatokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. danee91
2009.07.09. 23:37
Nagyon nagy felbontásra talán megérheti, ezért vártam a válaszára, h talán erre mit ír majd...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. leviske
2009.07.10. 01:31
Nem bannoltam... Még válaszolhat Ő is. :mellow:

Amúgy 1650x1080 esetén már jó eséllyel számíthat. A minimum fps számon nagyon megtud látszódni a különbség 512MB és 1GB közt. És ugyebár játszhatóság szempontjából a minimum fps szám is komoly tényező.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. raiden
2009.07.10. 13:02
Sokan mondják, hogy nem sok értelme van az 1 gigának az 512 helyett, és olyanok mondják, akik biztos jobban értenek hozzá. Ennek ellenére megnéznék egy tesztet, hogy lesz a különbség az ELMÉLET, és a GYAKOLRAT között. Szimplán ezért ragaszkodom az 1 gigához.

Másrészt van itthon egy másik gép is, ahhoz egy 19"-es wide monitor van, szóval nem kizárt, hogy cserélek tesómmal... Így jön képbe a magas felbontás.

...és igen, szoktam olvasni ph-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. StevyXIX
2009.07.10. 13:31
Ezt én is megnézném, 4870-nél van értelme, de 4850 esetén kérdés, csak régebbi cikket találtam hol volt 4850 1GB tesztelve, de az nem mérvadó, mert ha megnézel egy tavaly Szeptemberi 4870 tesztet akkor látni, hogy ott se volt még nagy különbség 1GB-os és 512MB-os 4870 között, de idővel ez változott (driverek és/vagy újabb játékok miatt).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. leviske
2009.07.10. 14:22
StevyXIX: Már anno linkeltem beszélgetést a PH!-ról, ahol arról beszélgettek, hogy GYAKORLATBAN igen is van különbség az 512MB és az 1GB-os változatok közt. De úgy tűnik, hogy a fejedbe nehéz bele verni. Radeon-t is csak az után ajánlgattál, miután igazam lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. StevyXIX
2009.07.10. 14:31
Igen leviske, neked mindig mindenben igazad van, bocsáss meg kérlek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. leviske
2009.07.10. 14:34
Nem mondtam, hogy mindenben igazam van, de tény, hogy gyakran csak utólag jössz rá, hogy valami tényleg jó...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. StevyXIX
2009.07.10. 14:35
Igyekszem mester, taníts még kérlek, TANÍTS!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. leviske
2009.07.10. 14:37
Ó jaj, valaki megsértődött... :rolleyes:

MOD: Jó lenne, ha tényleg inkább utána olvasgatnál a tulajok reakciói közt és nem csak mást próbálnál kioktatni. Nem bele akarom verni a fejedbe, de elég sok gépet ajánlasz naponta, így nem ártana képben lenned a témában, vagy legalább aki jó tanácsot akar adni azt ne próbáld meg oltogatni, főként, ha a másik sem annak szánja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. StevyXIX
2009.07.10. 16:25
Rajtad kívül senki nem olt senkit ...

Ez a nem bannoltam meg egy kicsit durván arcos beszólás volt, még poénból se eresztek el ilyet, max annak akit ismerek egy kicsit már ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!