iPon Hírek

Lencsevégen a HIS Radeon HD 4770-ese

Dátum | 2009. 04. 19.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az AMD Radeon HD 4700-as sorozatának legújabb tagja, amely Radeon HD 4770-es típusjelzéssel bír, heteken belül megjelenik az üzletek polcain.A külföldi kollégáknak sikerült lencsevégre kapniuk agy Radeon HD 4770-es újdonságot, amely történetesen a HIS műhelyében készült.


A kínai székhelyű ITOCP munkatársai által lefényképezett termék PCB felépítés tekintetében megegyezik a referencia modellel, amelyről korábban a Guru3D csapata közölt néhány képet. A referencia PCB-n egy, a gyártó által készített egyedi hűtő látható. A képeken nem csak a termék, hanem annak csomagolása és tartozékai is láthatóak: a kártyához DVI->VGA adaptert, DVI->HDMI adaptert, egy telepítő lemezt és egy felhasználói kézikönyvet ad majd a vállalat.


A kellékek és a dizájn elemzése után nézzük a specifikációkat is: a kártya egy 40 nm-es csíkszélességű RV740-es GPU-val bír, amely összesen 640 darab stream processzort hordoz magában. A GPU és az 512 MB-nyi GDDR5-ös memória között 128 bites memória interfész húzódik. A termék GPU-ja 750 MHz-en, míg a memória chipek 3200 MHz-en üzemelnek majd. Az újdonság DirectX 10.1-es és CrossfireX támogatásokkal egyaránt rendelkezni fog, a termék PCI Express 2.0-s csatolófelület segítségével kapcsolódik a rendszerhez. A HIS újdonságának várható végfelhasználói árával kapcsolatban egyelőre nincsenek információk, de az tudható, hogy a referencia modelleket az AMD 99 dolláros ajánlott végfelhasználói áron kívánja értékesíteni. A Radeon HD 4770-esek egyébként hivatalosan május 4-én debütálnak.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

23. Svindler
2009.04.19. 16:03
VISSZA A HÍRHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. HUNrobar
2009.04.19. 16:44
Most akkor kaptunk egy hd3870 2-őt? Ugyan az az ár, teljesítmény, oké, szerkezetileg más, de effektíve nincs sok különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. StevyXIX
2009.04.19. 16:55
Jah csak legalább 4830-al egyező teljesítménye lesz az előzetesek alapján, a másik, kár a 3870-el összehasonlítani, mivel a 3870 egy régebbi kártya a maga idejében az Ati zászlóhordozója volt, vagyis felső kategóriás kártyának készült, még a 4770 már egy erős közép kategóriába készül, az adatai alapján látszik is (640sp, 128 bites memória interfész), ez egy olcsó, de várhatóan árához képest erős kártya lesz, amivel 4830-at válthatja és 9800GT esetleg 9800GTX-et kiütheti a nyeregből (vagy lehet az "új" GTS250-et is befoghatja, amit nem tudnak ilyen árba levinni, mivel valószínűleg jóval költségesebb az előállítása).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. hunmyke
2009.04.19. 17:03
HUNrobar, azért ha egy darab 40nm gpu tudja ugyanazt a teljesítményt, mint egy két 55nm-es gpu-s videokártya, na az azért nem mindegy. Eleve egy két gpu-s kártyának a teljesítménye játéktól függ, ergo ingadozó. És a fogyasztásra ki se tértem...
De nem vagyok biztos abban, hogy ugyanazt a teljesítményt fogjatudni, mint egy 3870x2.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. hunmyke
2009.04.19. 17:05
HUNrobar, bocs félreolvastam, hd3870 x2-t olvastam. :S
Mindenesetre kisebb fogyasztáson fog menni, és ez se kis előny 3870-el szemben. Ja nameg a SP-k száma is más. Szóval vannak különbségek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. atti2010
2009.04.19. 17:09
Miért a HD 3870-hez hasonlítod?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. peter90
2009.04.19. 17:14
Nem lehet összehasonlítani egy 3870x2-vel, hiszen egy 3 GHz-es duplamagos CPU-ra sem lehet ráhúzni, hogy 6 GHz-es.

Még meg arról vita, hogy az ATI melyik kártyájával tudja lenyomni az NVIDIA-t? Bármelyiket is nézed jobb, mint az NVIDIA csúcskártyája, persze ezt nem gémerbunkó felfogással kell érteni.

A 4770 igazi best-buy lesz, feltéve, hogy az itthoni ára nem fog (nagyon) elrugaszkodni a tervezettől.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. creedszl
2009.04.19. 17:33
hát nem tudom miért nem tudtak 256bites memsávszélet rakni rá...az még tutibb lett volna....bár nem tudom mennyire fogja vissza hogy csak fele akkora...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. systexas
2009.04.19. 17:41
viszont ez nem ddr3-as, hanem ddr5, ami olyan gyors, mint a 256 bites ddr3
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Tomato
2009.04.19. 18:06
DDR DDR2 DDR3 DDR4 DDR5 ezek a sebességekben különböznek MHz vagy épp GHZ -ekben ... Az hogy 64-128-256-512Bit az a memóriavezérlőn múlik , vagy nem ? Ha ugyanez a cucc 256Bites vezérlőt kapna - jóval nagyobb lenne az adatátviteli sebessége ...
Ha nem jól fogalmazom/értelmezem javitsatok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. amakoiyep
2009.04.19. 19:27
DDR5 ide vagy oda a 128bit sávszél akkor is ijesztő, bár az árához mérten valóban jó kari lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. cizoe
2009.04.19. 19:38
amakoiyep: Azért hülyeségeket ne beszéljünk. A GDDR5 legnagyobb előnye épp az, hogy kétszeres sávszélességet képes biztosítani ugyanazon bit szélességen keresztül. Szóval GDRR5 128bit = GDDR3 256bit - és emellett kevesebbet is fogyaszt. Mellesleg a DDR(double data rate) csak rajtaragadt, elvileg ez már QDR (quad rate).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. StevyXIX
2009.04.19. 21:15
Hát 3870x2-vel 4850 de inkább 4870 szállhat ringbe, gyengébb lesz a 4770 a 3870x2-nél. Összehasonlításnak meg szerintem nincs sok értelme, de mindegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. peter90
2009.04.19. 21:52
Inkább örülnétek a 128 bites sínnek! Így olcsóbb a kártya, ráadásul a GDDR3-nál olcsóbb előállítani GDDR5-ös chipeket (kevesebbet is fogyasztanak). Ehhez jön még a magas órajel, szóval semmi pánik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. fagy
2009.04.19. 22:12
Pontosan így van, ahogy peter90 írja, jó kis kártya lesz ez!
A kinézete viszont...! Konyhaasztalon tervezett és hokedlin gyártott, ez egy kicsit elriaszt tőle, de kíváncsian várom a teszteket.
Mivel az eddigiek alapján a 4830 és a 4850 közé esik be, az utóbbihoz közelebb, akkor még a az OC 4850-et is meg lehet szorongatni egy kis tuninggal!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Fix3r
2009.04.19. 22:24
Szerintem újabb ár/teljesítmény bajnokkal van dolgunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. StevyXIX
2009.04.19. 22:37
gab78:
duplázódott a a stream processzorok száma is ami nem kis tény, ill memória interfész se egyezik, szóval nem igazán lehet összevetni a kettőt.
Sőt textúrázók (textúra címző és szűrő) száma is növekedett (talán duplázódott ha nem tévedek) szóval újabb óriási különbség ami miatt nem összevethetőek.
4830-hoz kell hasonlítani, annak több értelme van már.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. StevyXIX
2009.04.19. 23:11
Evvel azért nem értek egyet, mert az egyik két gpu-s kártya, ami néhol hátrány inkább mint előny és soha nem olyan stabil mint az egy gpu-s kártyák.
4830 pedig 256 bites viszont DDR3-as (bár van DDR4-es verzió is), de alacsonyabbak az órajelei (gpu és memória), hát igen és ezt fogja elvileg váltani
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Mikeee
2009.04.19. 23:50
korábban 4670-et akartam, de most már egy ilyenre fáj a fogam. csak kérdés itt mennyi lesz. mert az ok, hogy 99 dollár, de itt lehet 30 ezer körül vagy felett lesz. remélem nem lesz igazam. mert ha max 25 lenne akkor tuti megveszem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. StevyXIX
2009.04.19. 23:55
4830-at váltja szóval gondolom 28k körül kezdődhet majd az ára, persze a gyakorlat nem mindig követi az elméletet ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. HUNrobar
2009.04.20. 08:14
Bocs, nem 3870x2-őt akartam, hanem sima 3870-et. Ez lenne a 3870 2., tudjátok, mint a filmekben. Azt felejtitek el, hogy a 3870 alapesetben gddr4-es, 2200mhz-es memóriákkal van felszerelve 256bit sávszéllel. Bármilyen táblát megnéztek, a 3870-nek van a második legnagyobb sávszéle ~72GB/s -el. (Ha a 4870-re alapuló kártyákat egynek veszem) A 4770-nek kb 54GB/s-nél kéne lennie. A shadereknél nem sokat profitál az eddigi tapasztalatok alapján (lásd 4830 alig 10-20%-kal gyorsabb), ráadásul ha kicsivel is, de magasabb az órajelük a hd3870-ben. Gondolom ez olyan váltás lesz, mint mondjuk anno nvidiánál a 6600gt -> 7300gt vagy 6800gt-7600gt volt. Új generáció, technika, de ugyan az a teljesítmény, csak egy kategóriával lejjebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. StevyXIX
2009.04.21. 13:30
Hát 4830 jóval gyorsabb a 3870-nél nem 10-20%-al, van ahol majdnem 50%-al, de min 20-30% van köztük a 4830 javára. 4830 pedig 256 bites és GDDR4-es maximum. A sávszélesség az igaz, de azt se kell elfelejteni, hogy dupla annyi sp van benne (640 még 3870-be csak 320), gondolom ez adja a fő különbséget, mert egyébként gpu órajele is a 3870-nek magasabb (nem is kicsivel).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. HUNrobar
2009.04.22. 21:29
Ok, lehet, hogy igazad van, de az iPon teszt alapján csak 12%-kal gyorsabb a 4830.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!