iPon Hírek

Lencsevégen a Pentium E6300

Dátum | 2009. 05. 11.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Intel annak ellenére, hogy javában készíti Core i5-ös processzorait, illetve gőzerővel bővíti a Core i7-es termékpalettát, más szegmensekben is készít újdonságokat. A jól ismert Pentium márkanév nem merül feledésbe, hiszen hamarosan újabb tag érkezik a Celeron és a Core 2 Duo sorozatok között elhelyezkedő kategóriába. Egy japán weboldal, az ASCII.jp információi szerint a legfrissebb Pentium sorozatú processzor az E6300-as típusjelzést viseli, és várhatóan még ebben a hónapban megjelenhet kereskedelmi forgalomban.


Az újdonságról korábban már érkeztek hírek, ám most a processzor dobozát is sikerült lencsevégre kapniuk a szerencsés külföldi kollégáknak. Érdekesség, hogy az E6300-as típusjelzést annak idején a Core 2-es processzorsorozatnál már használta a gyártó: az E6300-as modell egy nagyon ütőképes, rendkívül népszerű darab volt. A Pentium E6300-as modell gyorsabb lesz, mint korábbi névrokona volt: a két processzor 1066 MHz-es FSB-vel és 2 MB-nyi másodszintű gyorsítótárral bír, ám a Core 2 E6300-as CPU 1,86 GHz-en üzemelt, míg az új, Pentium sorozatba illeszkedő jövevény már 2,8 GHz-en fog ketyegni.


A Pentium E6300 45 nm-es Wolfdale-2M magra épül. A kétmagos újdonság pontos megjelenésével kapcsolatba még nincsenek információk, a termék ajánlott végfelhasználói ára azonban 90 dollár körül fog elhelyezkedni.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

24. vzsryl
2009.05.11. 11:55
VISSZA A HIRHEZ

Hát 25k alatt nem hiszem, hogy kapható lesz nálunk, és így nem valami bestbuy szagú. Esetleg annak megéri, aki nem tuningol, hisz az alapórajele elég magas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. fricsi
2009.05.11. 11:58
"Kivettek" 1MB cache-t az E7400-ból és eladják új néven. Grat.

Inkább az árakat kéne csökkenteni, nem pedig mindig behozni egy új modellt. Mert elég nagy a szakadék árban egy E5200 és egy E7400 között. Pedig elhanyagolható a teljesítménykülönbség ezen modellek között, játéknál úgyis a vga számít, mégis elkérnek +13 ezer forintot a magasabb számozású termékért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. harangx2
2009.05.11. 12:36
tuningra kiváncsi lennék.Remélem nem az E5xxx sorozatra fog hasonlítani FSB wall téren.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Movolif
2009.05.11. 12:39
Mi a nem tudnak más nevet adni neki... lol
Amúgy pedig valóban sok értelme nincs 10 százalékkal gyorsabb cuccot 20-30-50 százalékkal többért venni, erre figyelhetne a gyártó. Ugyanez igaz szokott lenni winyóknál is kapacitásügyileg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Multitask
2009.05.11. 13:29
Ennek semmi értelmét nem látom. Max. nekik van előnyük belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. raiden
2009.05.11. 13:49
Az előttem szólóknak, az árakkal kapcsolatban: Az áruházban a 0,5 literes ásványvíz 40 Ft, a 2 literes meg 80 Ft. Ugyanez van... Ha hosszútávra tervezel (megveszed a jobbat), akkor fizetsz "x" összeget. Ha éppen az aktuális helyzetnek megfelelőt veszed (ami nyilván a gyengébb termék választását jelenti), akkor is kifizettetik veled ugyanazt a pénzt. A pillanatnyi probléma az itt van, mert nem arányosan változik az ára. Sokkal kevesebbet tud, a jobb modellhez képest, ami alig drágább.
Ebből az átlag vásárló arra a következtetésre jut, ha nem céltudatos, hogy "vegyük meg a drágábbat, mert az tovább jó, és alig kerül többe". Tegyük fel a jobbik proci 2 évig lesz neki megfelelő, még a gyengébbik csak 1 évre lenne jó. Itt jön be a képbe, hogy te 1 vagy 2 évre "kötelezed el magad". Ha 1 évre köteleznéd el magad, akkor benne van a pakliban, hogy a következő procid mondjuk AMD lesz, ezért nem arányos az ár, így fizettetik meg azt, hogy csak 1 évre "kötelezed el" magad...
Ugyanez az újság előfizetés(nem tudom, hogy külön vagy kötőjellel...), vagy az internet előfizetésed. Ha 2 évre fizetsz elő, kisebb a havi részlet, ha 1 évre akkor nagyobb. Illetve ott van a winyó téma is amit Movolif említett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. danee91
2009.05.11. 14:44
Ezért kell megvenni az olcsót, és szanaszét húzni, ez az én véleményem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. charpy
2009.05.11. 15:36
Najah, nincs értelme drága procit venni. Nekem E2160-om van a megjelenése óta (ha jól sejtem ez lassan 3 éve lesz) és még mindig tisztességgel futtat minden programomat, játékomat.

Ráadásul 14ezerért vettem áfát rászolva és nem visszaigényelve. Nos most drágábban tudnám megvenni, ha még kapható lenne a boltban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. raiden
2009.05.11. 15:39
danee, igazad van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. danee91
2009.05.11. 15:43
Én is elvok az E2140-el, 2,72GHz mellett nekem eddig elég, több nem kell úgy érzem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. raiden
2009.05.11. 15:46
charpy, én 30.576 Ft-ért vettem az e8400-at tavaly júli végén, aug. elején. Ennél olcsóbb nem hiszem, hogy volt... max 29,5
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Tomato
2009.05.11. 18:13
idézet:
"Kivettek" 1MB cache-t az E7400-ból és eladják új néven. Grat."

És akkor csak AMD-t kell fikázni ilyen miatt. ugye-ugye , mindenhol a lenyúlás miatt teszik. Lesz még ilyen nem egy , energiatakarékos , stb ... jelszóval. Kell a többféle kínálat itt is ott is. Legalább mindenki eltudja dönteni mit vegyen..., vagy nem ;=)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. nattila77
2009.05.11. 18:44
e6300 ?? megint?? gratulálok intel ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Terror
2009.05.11. 20:24
Mindkét gyártó palettáját butított processzorok teszik ki, nem tudom mi ez a rácsodálkozás. Ez megy az első Celeron óta. Sőt, az első Celeronban nem is volt cache egyáltalán. Az AMD magot tilt le, az Intel meg cache-t. A gyártósoraikon nyilván ez a kritikus pont.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. StevyXIX
2009.05.11. 20:48
Szerintem sincs semmi kivetni való benne, valószínű olcsóbb lesz az E7300/E7400-nél (különben nem sok értelme lenne), jó alternatíva lehet ha mondjuk 25k körüli áron jön ki, magas az órajele, valószínű szorzói is magasak lehetnek (12x-re tippelnék) szóval lehet még jó tuningpotenciál is lesz, bár 2,8Ghz is mindenre elég már.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. vzsryl
2009.05.11. 21:28
Aki tuningol annak sokkal jobban megéri egy E5200 17-18k-ért. Mivel az is simán megy 3,5-3,8Ghz-et, és van amelyik 4-4,5Ghz-et.
Amúgy ennek a szorzója 10,5 lesz, tehát G31/P31 lapok nem túlzottan jó választások mellé, és így még költségesebb egy ilyen procival ellátott rendszer. De még egyszer mondom, hogy ez csak a tuningerekre vonatkozik. Akik nem húzzák sose a procijukat, azoknak tökéletes lehet a magas alapórajel miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. charpy
2009.05.11. 21:35
10,5x szorzónak kell lennie, hogy kijöjjön az 1066MHz-es FSB 2800MHz-nél. Szerintem ettől a processzortól csodát ne várjon senki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. StevyXIX
2009.05.11. 22:15
Hát elvileg 266 FSB-nek kell lennie, úgy 10,5x a helytálló.
Tuning meg majd kiderül, meg teljesítmény is, E5200 meg stepping miatt nem olyan jó tuningra állítólag, még 4Ghz-et se lehet vele elérni.
25K alatt még jó lehet, ennél drágábban már biztos nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. vzsryl
2009.05.11. 22:33
PH-n az vagyon írva, hogy 10,5-ös lesz a szorzója.
Amúgy ki állított neked olyat, hogy az E5200-k nem mennek 4Ghz-et?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. StevyXIX
2009.05.12. 00:15
Állítólag PH!-n írták és tesztben is láttam, hogy 4Ghz-et nem huztak ki belőle, persze M0-ok voltak még, de akkor se. Te is már feszültséget emeltél ehhez az eredményhez nem is keveset.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. vzsryl
2009.05.12. 01:41
Persze, nem mindegyik megy 4Ghz-en, ezt írtam is, de 3,5-3,8Ghz mindig megvan, 1-2 nagyon durván alul teljesítő kivételével.
És ez a fesz kicsit sem sok, mivel 1,45V-ig adható Intel szerint, de volt ph-n olyan ember is, aki 1,7V-ot adott neki és semmi baja nem lett. (Élettartama biztos rövidült, de nem halt meg azóta se.)
Ez az E6300 valószínűleg 100-200Mhz-el jobban húzható lesz átlagosan, mint az E5200, és mindezért min. 6-7k-s felárat el fognak kérni. :/

szerk.: A procim VID-je amúgy 1,2V, tehát tényleg nem kellett sokat emelnem rajta kerek +1Ghz-hez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. StevyXIX
2009.05.12. 04:13
Hát ha más nem azoknak jó alternatíva lehet, akik nem tuningolnak egyáltalán, alap órajele magas lesz 2MB cache is elég, vagyis jó összességében.
Mellesleg szerintem jó lesz bárhogy is nézzük, egy lyukat fog betömni a 30k körüli E7xxx és a 20k körüli E5xxx széria között, ezt intel már az olcsóbb két magos Phenom II "ellen" tervezte szerintem, meg egyébként is nincs semmilyen 45nm-es processzor a fenti két széria közt az árrés pedig relatív magas főleg ilyen alacsonyabb szegmensbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. charpy
2009.05.12. 10:17
Mindenesetre az azonos jelölés a fogyasztó megtévesztése, ami büntetőjogi törvénybe ütközik :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. StevyXIX
2009.05.12. 11:23
Evvel egyetértek, hiba volt azonos jelöléssel kihozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!