iPon Hírek

Lencsevégen két Radeon HD 6000-es VGA kártya

Dátum | 2010. 09. 06.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az AMD következő generációs videokártya sorozata már egy ideje foglalkoztatja a közvéleményt és a médiát, így folyamatosan zajlanak a találgatások azzal kapcsolatban, hogy a Radeon HD 6000-es család tagjaitól pontosan mit várhatunk majd. A termékekkel kapcsolatban konkrét információk azóta sem láttak napvilágot, érkezett viszont néhány fotó, amelyeken Radeon HD 6000-es sorozatú videokártyák pózolnak a kamera előtt. Úgy tűnik, hogy az AMD október végén valóban egészpályás letámadást indít majd az Nvidia ellen, utóbbi legnagyobb bánatára.


A fenti képen látható VGA egy Cayman GPU-val ellátott kártya, amely két DVI, egy HDMI és két mini DisplayPort csatlakozóval érkezik. A termék specifikációi egyelőre nem ismertek, sőt, azzal kapcsolatban is csak találgatások vannak, hogy pontosan milyen videokártya is látható a képen. Az azért érdekes, hogy a ventilátoron még mindig ATI logó díszeleg.



A második termék egy Radeon HD 6300-as sorozatú megoldás, amely a belépőszinten próbál majd labdába rúgni és felsőkategóriás társához hasonlóan ugyancsak az idei év vége felé kerülhet forgalomba.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

32. rabib
2010.09.06. 16:32
Sokkal többet nem tudtunk meg a kártyákról. Na majd később, amikor megjelennek. Kíváncsi leszek az Ati új kártyáira, hogy mennyivel lesznek jobbak a HD5xxx-nél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. pietro84
2010.09.06. 16:34
ejjha! :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. pietro84
2010.09.06. 16:36
Én arra vagyok kíváncsi, vajon mennyivel fognak lejjebb menni a hd5850es kártyák árai,ha beköszöntenek a hd6xxx videokarik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. minikahona
2010.09.06. 16:57
Nekem van egy olyan érzésem hogy nem fog nagyon csökkenni az HD5000-ek ára. Mivel ha visszaemlékszünk mikor ezek megjelentek akkor a HD4000-ek ára sem csökkent nagony. Sőt mai napig majdnem nnyiba kerül egy 4870, mint egy 5770. De ne legyen igazam! Olcsó bivaly kártyát mindenkinek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. jozsefm
2010.09.06. 17:04
Azért az jelent valamit,hogy még a 6000-es sorozat teljes palettás lesz,én azt gondoltam ,hogy a belépő szintre ezekből már nem nagyon akarnak hozni, az integrált megoldások közeledtével.
Azt jól látom,hogy a 6300-as nem rendelkezik külön tápellátással ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Terror
2010.09.06. 17:32
75 watt tdp alatt arra már nincs szükség. Csigabájtnak még HD5750-esből is van ilyenje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Canabis
2010.09.06. 17:56
1920 stream proci lesz a legerősebbe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Fix
2010.09.06. 18:05
minikahona:Ez ebben a formában nem igaz mert a HD4000 ára az lejjebb ment csak épp a forint szerepel mostanában kifejezetten sz@rul. Pláne az elmúlt 100 napban. Amikor én vettem a HD4870-es akkor került 1 dollár 155-158 forint és szívtam is a fogam mert előtte ~153 forint volt. Most 224 forint 1 dollár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Fix
2010.09.06. 18:07
Bocs 229 mai árfolyamon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. spuros
2010.09.06. 18:27
Ez gyors volt.. AMD-ék nem tökölnek.. Hajtják a lovat amíg van benne erő..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Fix
2010.09.06. 18:49
Hát igen....mikor adta ki a nV a 400ast ~3 hónapja? Több mint fél éves késéssel. Legyen még két hónap és kiadja a 6000es sorozatát az AMD. Amikor még az 5000-esek tökéletesen helytálnak és sőt még néha rá is vernek az nV 400asaira.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. norman81
2010.09.06. 19:01
minikahona : igen ám azt is vedd számitásba ,hogy amikor a 4xxx széria debütált ,akkor a dollar árfolyam 150ft körül alakult!!! Ergó nálunk vagy emelkedett lassan az ára az erösödö dolláral szemben, vagy alig ment lejjebb pár ezer forintott s közben azért voltak árcsökkentések.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. yeezs Fix
2010.09.06. 19:15
Fix, azóta szép sunyin lejjebb vitte az nvidia az árait, már olcsóbb egy gtx470 mint a hd5850, miközben nagyobb teljesítménye van jóval az előbbinek. Gtx460-at gondolom nem kell bemutatni, ami nem éri meg még mindig az gtx480, bár ott is vannak már olcsó példányok hd5870-hez viszonyítva.
Mondjuk mire ezt elérték, már jön az új széria amd részről, szal kb <MOD>.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Juliska
2010.09.06. 19:25
yeezs: Inkább a kereskedők vihették lejjebb, mert a gyártók már mondták, hogy leáll a termék gyártása.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. rabib Fix
2010.09.06. 19:26
Igen, késett az NV a Fermivel, és még le sem fedte a teljes piacot, már jönnek a HD6 ezresek. Viszont azt is vegyük figyelembe, hogy az NV-nek nem valószínű, hogy egy újabb évébe fog kerülni továbbfejlesztett Fermiket kiadni. GTX480-ból lesz GTX485, mint anno a GTX280->GTX285, és hopp, máris jó lesz a HD6870 ellen. Feloldják a maradék CUDA magot, na meg ha majd lesz 28 nm, akkor ott még jobb lehet a Fermi. GTX470-et fejlesztheti még az NV, én nem tartom kizártnak, hogy abból is lesz GTX475, több CUDA maggal, hasonló áron. GTX460 meg egy remek kártya, abból tuti lett, és lesz is még jó kis bevétele az NV-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. yeezs
2010.09.06. 19:43
Juliska, ezt a részét nem vágom, de tény, hogy felhasználóként most ezeket a vga-kat jobban megéri venni.

Rabib: nem szeretek lottózni, majd kiderül.

Ha most cserélnem kéne kártyát, egyértelműen gtx460 lenne a kiszemeltem, de számomra a széttuningolt gtx 260-nál nem kell jobb egyelőre. Talán jövőre lecserélem, de annak se nagyon látom még értelmét... még
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Tirexi
2010.09.06. 20:01
First target==>> HD6970
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Joachim21
2010.09.06. 20:03
Amennyiben megveszed, majd a kicsomagolásról, installálásról, és néhány tesztről tehetnél fel videót youtube-ra, én kedveltem azt is amin a gépedet bemutatod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. rabib yeezs
2010.09.06. 20:10
Én a gyárilag tuningolt 9600 GT-mel vagyok így. Nincs sok értelme cserélnem. 1280x1024-ben szinte mindenre elég. 2 éve bezzeg... a 7600 GT már nem akart vinni semmit nagyon 1280x1024-ben. Az elmúlt pár évben a játékok gépigénye nem nőtt olyan rohamosan. Persze én is GTX460-at néztem ki, de hogy mikor veszem meg, még nem tudom. Ha a 9600 GT-vel bírom 2 év óta, akkor a GTX460-nal már lesz az simán 4 év is. Egy ideig úgysem jön Windows 8, meg DX12, ha lesz olyan egyáltalán. Az i5 750-em meg még tovább is bírja majd. Muszáj lesz neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Phantomstr...
2010.09.06. 20:19
Így átgondolva a dolgokat, a közeljövőben mégsem cserélek kártyát. Megvárom a HD8500-akat. Már csak a feeling miatt is. A másik gépemben radeon 8500 dolgozik

rabib A GF104-ben is van még feloldható CUDA mag. Már az elején megmondtam, hogy azért hagynak ilyen tartalékokat a kártyákban, hogy ne kelljen sokat pepecselni a GTX5xx fejlesztésével
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Joachim21 Phant...
2010.09.06. 20:26
32/480 ez csak 6%. -GF100
48/384 ez már 12,5% -GF104

A letiltott részek feloldásától nagyjából ennyi plusz várható, ez meg nem lesz elég, főleg a GF100-nál, ahol a fogyasztás és a gyárthatóság is elég nagy probléma.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm
2010.09.06. 20:50
A GF-100 gyártásával szerintem le is állnak hamarosan,ha még egyáltalán készülnek uj példányok,vagy csak a raktákészleteket árulják,de tök mindegy,mert a 6000-es széria piacra kerülésével még a presztizsértéük is elvész,ami ha rövid időre is, de mégiscsak az 1 GPU-s kategória koronáját jelentette.
A 104-esre már kiváncsi leszek ,valamikorra csak összejön a gyártás során azokból is annyi tökéletesre sikeredett darab, hogy elinditható legyen a teljesértékü GPU-val szerelt kártyák forgalmazása.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. rabib Phant...
2010.09.06. 21:05
Akkor nem veszek én GTX460-at, hanem majd GTX560-at jövő nyáron! Addig kiszolgál a 9600 GT is. Bőven.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Tirexi
2010.09.06. 21:07
Joachim21:
Örülök hogy tetszett a videó, lehet számítani arra hogy az új VGA-ról is lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm rabib
2010.09.06. 21:33
Nem szeretnék annak a projektvezetőnek a bőrébe, lenni aki bejelntené az NV soros igazgató tanácsülésén, hogy a 6000-es szériára a jövő nyáron válaszolnak.
Az Ő végkielégitéséről nem cikkeznének az ujságok..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. badland3
2010.09.06. 21:35
Rabib: osztom a velemenyed, en is kivarok es szinten a Gtx460-at neztem ki, jelenlegi 9600 GT-em helyett. Talaltam is az amazonon, csak a gond, hogy onnan meg nem vasaroltam, viszont olcsobb lenne kb 60$-val mint az Erdelyi webshopok ( mivel en itt elek, sajna ). Vasarolt mar valaki onnan? Van tapasztalata? Ha igen irjon emailt a nikolicsc@yahoo.com-ra, hogy ne minosuljon reklamnak:-). Elore is kosz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. rabib
2010.09.06. 22:25
Egyetértek. Mivel a GTX400-asok jobbak lettek valamelyest a HD5 ezreseknél, így az NV-nek is van bevétele, ha majd megjelennek az új Atik, akkor újra az Atinak lesz több bevétele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm
2010.09.06. 22:51
Hát ez igy szép lenne csakhogy van itt egy kiss bökkenő! Az ATi-val jelenleg nemigazán lehet egy tálból cseresznyézni!Nemrég komlettirozta az 5-ös szériat az 5600-as modelekkel és máris itt a nyakunkba 6000-es.Az uj rekordokat döngető benchmark eredményeivel,minden potenciális vevőnek sugallva,hogy vegyél meg,ha van rá szükség ha nincs,de ők gondoskodnak róla,hogy legyen egy jobb mint ami a gépben van!A marketing gépezet meg majd gondoskodik róla,hogy legyen is rá igény.Igy már lehet produkálni az elvárt bevételnövekedést pénzügyi időszakról -pénzügyi időszakra.
Ezt pedig csak valamelyik más piaci szereplő rovására teheti ,egy olyan területen, ami ráadásul csökkenő tendenciát mutat.
Hát ezért nem maradhat tul hosszu ideig válasz nélkül az NV részéről mert akkor végképp kicsuszik a kezdeményezés a kezükből ,márpedig itt az nyer aki többet lő elsőnek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. bigmac
2010.09.06. 23:03
"A termék specifikációi egyelőre nem ismertek"
Ez nem igaz, már szinte 100% ra lehet tudni az órajeleket.
http://pcworld.hu/kepeken-a-radeon-hd-6800-eredmenyei-20100828.html
És az is majdnem biztos, hogy 1920 stream proci lesz benn.
Persze vannak hamis források is amik össze vissza irogatnak
(http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_AMD_graphics_processing_units#Southern_Islands_.28HD_6xxx.29_series), de azért az ember tudja
melyik oldalnak hisz és melyiknek nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Humbuk
2010.09.07. 07:45
Csak nekem tűnik ilyen 2012-es találgatásnak az egész, vagy csak túl ajnározák ezt páran?

Hogy mekkora titok ez a HD6xxx, majdnem akkora, hogy megdöglünk-e 2012-ben vagy sem... De komolyan? Ha odaérünk úgy is meglátjuk nem?

Ez a nagy titkolózás is a marketing része, hogy az emberek szájába adnak valamit, amin csámcsoghatnak. Voltaképpen te magad győzöd meg magad, hogy meg kell venned ezt a szuper kártyát, mert neked ez kell!

Mi volt annó a djuice-al? (Amikor nem tudta senki, hogy mi az? Ott is mindenki azt találgatta mi a fene lehet...)

Peace!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. TJZ83
2010.09.07. 09:20
(Nem olvastam végig a hozzászólásokat.)
Szerintem a mostani videókártya piacot elnézve még fölöslegesnek mondható az új generáció eljövetele, szerintem a 1,5-2 év fejlesztési idő mostanában reálisabb lenne, mivel még most kezdik kiaknázni a jelenlegi csúcskártyákban rejlő lehetőségeket is. Másrészt ha az eddigi ütemet nézzük teljesen rendben van ez a megjelenési időpont, úgysem lesz megvehető kártya januártól hamarabb. Szerintem (bár sajnos mostanában nem volt lehetőségem követni az ATI/AMD bejelentéseit) a HD6xxx széria egy optimalizált "turbózott" HD5xxx-es széria lesz, és a jelenlegi valamint a HD4xxx-es generáció teljes lecserélése céljából jelenik meg.
És ha már árcsökkentésnél tartunk: remélem csökkennek az árak, mivel nyugodt szívvel újítanék például egy HD5870-et
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gab78
2010.09.07. 10:28
Nem azért mondom, de teljesen jól van az, hogy évente jönnek ki frissített megoldásokkal! Az ATI a teljes újítással R600-as meglehetősen befürdött, ehelyett a lépésről lépésre fejlesztést választották újabban, és teljesen jó ez! Jó mert a régi játékokban ja megmarad a teljesítmény, de az újakhoz is megvan már a kellő támogatás! Ez is egy ilyen, bár ez a TSMC 32nm-es megoldásának törlése miatt kényszerből készül! Bár az eddigiekhez képest több új dolgot tartalmaz és többmindenen változtattak! Pl az 5D-s streamek helyett 4D-s jön! Állítólag! És ha maradnak a tömbelrendezések, akkor a 1920 tökéletesen helytálló lehet!

Az hogy egymással kell-é versenyben lenni vagy sem, nos ez nem kérdés! Kell! Elég megnézni hogy az nv féléves késése mit eredményezett, nincs 10%-a a DX11-es piacon! Ennyi! Jön az új Radeon széria, és nem is fog ez növekedni! Ami meg már vér ciki lesz számukra, hogy a legtöbb helyen 10%-os méretnövekedésről beszélnek, 50-60%-os teljesítmény növekedés mellett! Nos ha utánaszámolgatunk akkor az legrosszabb esetben is csak 2.4 milliárd tranzisztor, messze van még a 3-tól (Fermi mérete) és Alacsonyabb felbontáson biztosan a 5970 feletti teljesítményt hoz, nagyonbb felbontáson, egál vagy kicsit alatta lehet! Ha pedig normális árat határoznak meg! A forint gyengesége, illetve a nagykerek kapzsisága miatt nálunk ez annyira nem sanszos, akkor az nv-nek nem lesz alternatívája, mert erős árversenyt a magasabb költségek miatt nem tud kezdeni, ha azonos áron adják akkor meg az AMD teljesítmény előnye miatt nem fogják választani! Csak max az nv fanatikusok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!