iPon Hírek

Leszámol a kötelező DLC-kkel a Ubisoft

Dátum | 2016. 11. 23.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Ubisoft végleg leszámol az olyan DLC-k gyártásával, amiket mindenképpen meg kell vennie a felhasználóknak ahhoz, hogy teljesen élvezni tudják a játékot. Erről Anne Blondel-Jouin, a kiadó egyik alelnöke beszélt, aki elmondta: a Ubisoft multiplayer játékait körülbelül 5-10 évig támogatják majd különböző tartalmakkal, hogy hosszú távon is ott tartsák a játékosokat, azonban ahhoz, hogy ez jól működjön, nagyon oda kell figyelniük a monetizációra. Blondel-Jouin szerint a legfontosabb dolog, hogy a DLC-knek a ma már meglévő teljes élményhez kell hozzáadniuk valamit, ha pedig ez nem így történik, akkor "rossz indokokkal kérnek pénzt a játékosoktól". Ugyanez a helyzet azzal, ha egy DLC megvétele kvázi kötelező. Utóbbira példaként hozható fel, ha mondjuk egy multiplayer játékban az új pályák DLC-k útján érkeznek meg, és ezzel a játékosbázis egy részét kizárják belőlük. Ezért nagyon szimpatikus például a Rainbow Six Siege (vagy az utóbbi időben a Halo 5 és a Titanfall 2) által használt modell, ahol a pályákat mindenki megkapja ingyen, és legfeljebb új karakterekért, vagy jobb, változatosabb testreszabhatóságért lehet fizetni. A Ubisoft értelmezésében ez azt jelenti, hogy az élményt mindenki ugyanúgy megkapja, és ha nincs szüksége további "extrákra", akkor nem kell fizetnie - ha viszont van, akkor megteheti. Blondel-Jouin ezt egy vidámparkhoz hasonlította: miután kifizettük a belépőt, mindenki egyformán kipróbálhatja az összes hullámvasutat. Azonban ha valaki akar, akkor utána bemehet a vidámpark boltjába, és vehet ételt, italt, ajándéktárgyakat, és hasonlókat. Attól függetlenül is a teljes élményt kapja, hogy bemegy-e a boltba. Az alelnök elmondta, hogy a jelenlegi tapasztalatok szerint ez a modell nagyon is működik: a bevétel szempontjából ugyanott vannak, mintha hagyományos DLC-ket árusítanának, azonban könnyebben elnyerik a játékosok szimpátiáját, ez pedig megmutatkozik a napi aktív felhasználók számán is. Ez utóbbi ugyebár a Rainbow Six: Siege esetében növekszik a megjelenés óta, nem pedig csökken, ahogy az a hagyományos DLC-s modellt használó játékoknál jellemzően lenni szokott (az újabb és újabb kiegészítőkkel mindig lemorzsolódik a játékosbázis egy része). "Úgy gondoljuk, hogy ez a rendszer teljesen fair a játékosok számára és a mi számunkra is, mindez ugyanis azt jelenti, hogy ajánlunk valamit a játékosok számára, de azt egyáltalán nem kötelező elfogadniuk. Ez egyben azt is jelenti, hogy minél magasabb minőségű dolgokat kell ajánlanunk, hiszen ha egy borzalmas ajándéktárgyat tennénk be a boltba, azt senki akarná megvenni, bármi is a márkája. Szóval alaposan rá kell állítanunk erre a kreatív csapatainkat, és a legjobbat kell kihoznunk magunkból, ha pedig ez sikerül, akkor a játékosok és a Ubisoft is nyer vele" - fejezte be Blondel-Jouin.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Praston
2016.11.23. 16:20
Egy kis hiba az utolsó bekezdésben.

Ez egyben azt is jelenti, hogy minél magasabb minőségű dolgokat kell ajánlanunk, hiszen ha egy borzalmas ajándéktárgyat tennénk be a boltba, azt senki akarná megvenni , bármi is a márkája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. eclips21
2016.11.23. 18:00
ez nem akarom elhinni létezik még a csoda ezekszerint!!

amúgy én is megvetem a Rainbow Six-et és pont ezzel az indokkal megjelenéskor azt mondták nem lesz fizetős dlc hittem is nekik tartották is megérte a játék!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. szabi_b
2016.11.23. 19:43
Végre valahára.
Remélem EA games is felébred.
Mivel BF3-al bezárólag összes BF játék megvan, de amit ott csináltak elment a kedvem, hogy utána bármit is vegyek.
Ugyanez NFS széria.
Rinyálnak az eladások miatt de az én kedvem ezzel a DLC-s cirkusszal jó időre elvették a vásárlástól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!