iPon Hírek

Letöltés nélkül is kipróbálható Windows Store alkalmazások

Dátum | 2017. 03. 14.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Microsoft annak érdekében, hogy egy picit felpörgesse a Windows Store, azaz a Windows Áruház forgalmát, egy új, ötletes módszert talált ki, ami lehetővé teszi, hogy a felhasználó vásárlás és letöltés előtt kipróbálja az adott alkalmazást.
Most amennyiben egy felhasználó egy alkalmazás reklámjára kattint, akkor az adott Windows Store oldalra kerül, ahol képeket, illetve információkat kap a szoftverről, így eldöntheti, szüksége van-e rá, vagy sem. Ezzel a módszerrel az a baj, hogy a képekből nem derült ki, hogyan kezelhető az alkalmazás, a leírás pedig sokszor nem tér ki fontos részletekre, így nehéz jó döntést hozni. Amennyiben a leírás és a fotók alapján szerzett benyomás és az alkalmazás valós használhatósága között óriási a szakadék, úgy a felhasználó jó eséllyel azonnal törli a szoftvert, ahogy kipróbálta.
Ezzel szemben a Playable Ads koncepció teljesen más utat követ, hiszen lehetőséget biztosít arra, hogy a felhasználó online stream keretén belül, telepítés és vásárlás nélkül kipróbálhassa az adott alkalmazást, így megismerheti a tényleges felhasználói élményt és betekintést nyerhet az app funkcionalitásába is. A próbára 3 perces időkeret áll rendelkezésre, ha ez letelt, a rendszer lehetőséget biztosít az alkalmazás azonnali megvásárlására és letöltésére, de a felhasználó úgy is dönthet, hogy a látottak alapján inkább mégsem kéri az appot – ekkor következmények nélkül befejezheti a próbát. Egyébként a 3 perces próba-keretet nem kötelező kitölteni – a demó bármikor megszakítható. A Playable Ads nevű újításban rejlő lehetőségeket könnyedén kiaknázhatják a fejlesztők, hisz a funkcióról a Microsoft gondoskodik, így az adott alkalmazást sem megváltoztatni, sem pedig kiegészíteni nem kell – az egész folyamat a fejlesztőtől függetlenül zajlik, így nem igényel extra erőfeszítést.
A Microsoft szerint több szempontból is előnyösebb a Playable Ads funkció, mint a hagyományos reklámkampány. A legfontosabb, hogy első kézből tapasztalhatja meg az adott felhasználó, hogy a kiválasztott alkalmazás hogyan viselkedik, mennyire jól kezelhető, illetve valóban megfelel-e a célnak. Pozitívum, hogy a demó stream bármikor megszakítható, ha 3 percnél kevesebb idő is elég a döntéshez, az esetleges vásárláshoz pedig ki sem kell lépni a demó folyamatból, hiszen azon keresztül is beszerezhető az alkalmazás. Játékok esetében a fejlesztők akár pár perces bemutatót is illeszthetnek az adott alkotás elejére, ami alaposan bemutatja, mit kínál a szoftver, így a döntés még egyszerűbb lehet – ez persze opcionális feladat, nem kötelező, de lehet vele élni. A folyamat egyébként az UWP részeként fog működni. A Microsoft szerint azok a felhasználók, illetve vásárlók, akik az új rendszer szerint hoznak döntést, várhatóan sokkal többet használják majd a kiválasztott alkalmazást, mint azok, akik a hagyományos csatornákon keresztül szerezték be – ez pedig fejlesztői szemmel nézve abszolút nem mindegy. Az újítást egyelőre még csak szűk körben tesztelik, de később szélesebb körben is elérhetővé válik.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. zhathy
2017.03.16. 08:28
Mint a falat kenyér... Érdekelne egy statisztika a Store valódi kihasznátságáról, mert még soha, egyetlen emberrel sem találkoztam, aki bármit onnan töltött volna le.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. hunluki zhath...
2017.03.16. 19:01
Nagyon is vigyáznak rá hogy ilyen statisztika véletlenül se kerüljön ki. Az az elvetemült maréknyi fejlesztő aki eddig gondolkodott azon hogy UWP-re fejleszt is sikítva menekülne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!