iPon Hírek

Letölthető a Catalyst 13.10 béta

Dátum | 2013. 09. 07.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az elmúlt hónapban kiadott Catalyst 13.8 beta 2 driver után most megérkezett a Catalyst 13.10 béta is, ami multi-GPU konfigurációkon javít igazán. A Catalyst 13.10 béta új CrossFire profilokkal érkezik, amelyek a Total War: Rome 2-höz, a Saints Row 4-hez, illetve a Metro Last: Light-hoz passzolnak. Ezek a friss profilok az AMD szerint 2560 x 1600 pixeles felbontás és maximális részletesség mellett 10-20%-os teljesítménynövekedést biztosítanak a korábbi teljesítményhez képest, ami igen jól hangzik. A Rome 2 esetében a CrossFire profil a teljesítménynövekedés mellett képi megjelenítéssel kapcsolatos hibajavításokat is kínál. Az új driver emellett egy kellemetlen hibát is száműz, amely miatt korábban néhány rendszerben a másodlagos GPU PCI Express x1-es módban üzemelt, így a rendszer teljesítménye összességében nem volt az igazi. Jó hír, hogy a friss driver Frame Pacing tekintetében is hoz némi előrelépést, ugyanis mostantól a Tomb Raider, a Metro: Last Light, a Sniper Elite, a World of Warcraft, a Max Payne 3 és a Hitman: Absolution esetében sem kell mikro-akadozásoktól tartani. A mikro-akadozásokat egyébként az okozta, hogy a két GPU egyenetlen ütemben renderelte a képkockákat, de ez a probléma lassan a múlté. A Frame Pacing szolgáltatás leegyszerűsítve segít a multi-GPU rendszerek esetében abban, hogy a képkocka renderelések között eltelt idő nagyjából egyenlő legyen, így a korábban tapasztalt úgynevezett mikro-akadozások végre eltűnhetnek. A Catalyst 13.10 béta Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 8.1 Preview operációs rendszerekhez érhető el, letöltéséhez pedig ide kell ellátogatni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

29. kleinguru
2013.09.07. 15:43
Ez megoldja az OpenCl problémát adobe premier CC alatt?
Valaki próbálta már?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Devio
2013.09.07. 16:26
Én játszom a WOW-al és nálam is van micro lag. Viszont nekem egy HD7770 van. Ami ugye 1 magos.
A játék nagyon szépen megy 1920x1080-ban 75 fps-el. ( V-sync on ) Viszont akadozik. Pedig a válasz idő is jó. Home 27m körül a World meg 30-35 körül.
Remélem orvosolja majd az Én VGA-m problémáját is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. mataczadri...
2013.09.07. 17:26
Az Nvidiások végre nem jöhetnek a mikrolaggal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. mataczadri...
2013.09.07. 17:38
Viszont azért ki lehetne adni már egy normális drivert, mert mindenkinek elege van a bétákból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. tibaimp
2013.09.07. 18:58
úgy van!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. gab78
2013.09.07. 19:33
A 13.10-ből lesz WHQL.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. I.Jozsef83
2013.09.08. 09:15
Egyik bétával sincs Vision ECC , csak simán CCC tud felépülni , illetve nézzétek meg AIDA-ba , hogy nincsen jelen GPGPU esetén Stream process ! Ezért is tettem vissza 13.4-et , ami hibátlanul teszi dolgát ! De Win8.1 is fenn van , mindjárt átváltok és mutatom az uj driverrel készült képet ...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. I.Jozsef83
2013.09.08. 09:36
Nos itt volna a 13.10 driver Stream nélkül és simán csak CCC van

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. tixem
2013.09.08. 10:27
Mikor lesz már k**va whql? 13.4 az utolsó Ráadásul 13.8 óta csak a multi gpu-val szórakoznak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. sakal6
2013.09.08. 10:42
I.Jozsef83 nálam van Stream 13.10 bétába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. StokeR
2013.09.08. 10:59

stream nekem is van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. MrFox
2013.09.08. 11:21
A jövő a multi gpu-ké. Egyelőre nem lehet olyan GPU-t legyártani, ami rendesen vinné a 2560 x 1600-at, pláne nem egy 4K rendszert. És a single gpu kártyák árait sem lehet örökké magasan tartani. Szóval készüljetek fel, hogy kb. két év, és dobálhatjuk ki a mostani single megoldásokat, mert vagy közelező lesz két karesz, vagy jönnek a 2 GPU-s kártyák a közepes árfekvésekbe is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. sakal6
2013.09.08. 11:30
Amire a jövő elér addig, hogy 4k-s legyen a felhasználók nagy részének a monitora, addigra a single gpu is lesz olyan erős hogy elég legyen hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Morph76
2013.09.08. 11:42
Ti is tudjátok ,már most is lehetne olyan gpu ami 4k-t bír!!Csak nem akarják !!Szép folyamatosan adagolnak ,csepegtetnek,húzogatják egyre feljebb és feljebb az órajeleket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. I.Jozsef83
2013.09.08. 12:01
Vagy egy olyan GPU-t megépíteni mint a CPU ...

2Core in 1 vagy épp 4Core in 1 GPU , azaz kettő vagy 4 maggal rendelkező GPU és osztott SP -vel ..- stb nem kell GHZ edisön, de lehetne más fele is gondolkodniuk... hasonlóan mehetne mint CPU , X4 MAG dolgozik 500MHz-en vagy 1mag TurboBoost -al.. alkalmazás függően , akár CPU ... semmi nem lehetetlen szerintem .

Akkor nálam mi a xarság miatt nincs Stream bétákkal Esetleg más ok is beírhatnák , hogy mizu van náluk !?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Reinkz
2013.09.08. 14:03
dirt 3mat 7970en ma is tudsz 4kban játszani az lehet hogy nem maxon de tudsz, ugyanis radeon hd7000-es már támogatja a 4k-t, szerintem a jövőben is elegek lesznek az 1 gpu-s megoldások.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Reinkz
2013.09.08. 15:49
Mert te már láttad a dirt3 4kban? nem ez nem upscale
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Terror Reink...
2013.09.08. 15:54
Hát mi? A játékban nincsenek olyan nagy felbontású textúrák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. gab78
2013.09.08. 15:56
I.Jozsef83: 7790-en valamiért nincs Stream, talán azért, mert Beta.

MrFox: Multi GPU-é a jövő? A fenét. A jelenlegi formában semmiképpen sem, gyenge a skálázódás, és minden egyes GPU megköveteli a saját memóriát is, ami drágává teszi az egész rendszert.

Talán ha AFR helyett a scissor eljárást használnák, lehetne ráépíteni, de egy 4 vagy 8 GPU-s megoldás esetében már túlzottan tranzisztor pazarló lenne az eljárás, nem szólva a memóriaigényről.

4K-hoz nem kell más, mint sok-sok memória, de már a 2560*1600-hoz is. Skyrim alatt már FullHD-n elfogyasztható a 3GB... így 4K-n 6GB szükséges, de ez is motorfüggő.

Az említett DiRT 3 alatt pl egy forward motor dohog, aminek óriási előnye az alacsony memóriafogyasztás, és a memória sávszélességet sem terheli agyon, ráadásul van MSAA is. Nem valami szemfényvesztő post-process AA, ami pacásításon kívül másra nem jó.

ocsabi: Ma az összes játék szarul néz ki 4K-n, sokkal jobb minőségű textúrákra lenne szükség, de az megint falja a memóriát, erre lesz megoldás a textúra streamelés. De ez a jövő. DiRT 3 esetében egy HD vagy UHD textúra pack viszont simán elmenne egy 7970-en.

Megnézed a WatchDogs-ot, már nem Unreal motoros pacatömeget látsz, de 4K-n az is annak fog tűnni... Az egy óriási lépés, a FullHD felbontásának a 4*ese.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Reinkz
2013.09.08. 16:20
Nyilván nem úgy néz ki mint egy "jövöbeni" 4k játék(valóban a textúrák miatt) de nézz meg a dirt3 egy 4k screenshot-át és egy fullhdsat és látszik a különbség.

és ahogy gab78 írta az sem véletlen hogy miért a dirt 3 futott a 7970en, azonban a jövőben a megatexturázás sokat segíthet a memoria igenyeken.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kleinguru
2013.09.08. 16:40
gab78: ha 1080-hoz 3GB kell, akkor ugyan azt az eljárást feltételezve a 4K-hoz 12GB.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. MrFox
2013.09.08. 17:35
Nem (csak) a bemeneti adat kevés a 4K játékhoz, hanem meghajtani a 4K kimenetet upscale nélkül, mivel a felbontás növelésével a pixelszám hatványozódik, ami lefoglalja az összes shadert, ROP blokkokat és egyebeket. Meg nem egy Dirt2 a gond, ami elmegy még egy lamer 7770-en is, hanem egy Crysis volumenű játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. mesmar
2013.09.08. 19:09
3 oraja van fent a 13.10 beta a gepen, de azota a filmnezes kozben a hang kb 15-20 masodpercenkent szaggat eggyet..... most rakhatom vissza az elozot szomoru vagyok nagyon h ilyen gagyi meg mindig h a betaval szorakoznak ((
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Reinkz
2013.09.08. 19:44
Crysis más tészta és mivel nem ma lesz a 4k gameing így nem is probléma ha "még nem fut"

Szerintem a 4k-val eleinte a 2560x1660 monitorok terjednek el aztán majd a 4k, ugyanis nagynak tűnik ez a lépés nekem így kapásból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. MrFox
2013.09.08. 22:49
Reinkz : igen, igazad lehet, a 4K még túl nagy, és így több pénzt húznak ki a 2560x technológiából - monitorok, videokarik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. gab78
2013.09.09. 09:11
kleinguru: A felbontás négyszeresére növelésével, általában nem nő négyszeresére a memória igény. (A növekedés mértéke erősen motorfüggő)

MrFox: A Radeonok ROP-jait nem 640*480-hoz tervezték, hanem eyefinitihez, ami 3/4-e a 4K-nak, így nem fog különösebben izzadni 4K alatt sem.

A felbontás növelésével a pixelszám lineárisan növekedik, ha kétszeres lesz a felbontás, kétszeres lesz a pixelszám, nem pedig négyszeres.

A Crysis is már játszható 4K-n, persze kompromisszumokkal, mert ha SSAA-t adsz neki, akkor nézheted a diavetítést, mert nincs az a hardver ami elvinné.

Reinkz: Nekem is nagy ugrásnak tűnik ez, a korábbi tötymörgéshez képest, de van igény erre az óriási felbontásra. Illetve tanultak a 3D-s hibákból, ami sokáig baromi drága volt, most sokkal hamarabb kezdtek el mérséklődni az árak, persze még így is van bőven hova. Nem is fog mindenki azonnal 4K-ra váltani. Én is egyenlőre egy 2560*1080-as monitorral szemezgetek. Ami elszomorít, hogy notebookoknál viszont nincs ez a felbontásnövelő kedv, még mindig ilyen 1366*768-as felbontásokkal szúrják ki az ember szemét. FullHD-t a középházban alig találni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Szefmester
2013.09.09. 09:35
"A felbontás növelésével a pixelszám lineárisan növekedik, ha kétszeres lesz a felbontás, kétszeres lesz a pixelszám, nem pedig négyszeres."

Ezt a mondatod kifejtenéd nekem bővebben? Eddig meg voltam győződve arról hogy ha 2*2-t megduplázom 4*4-re akkor nem 8 lesz az eredmény hanem 16... a 2*2 négyszerese.
Lehet kezdő vagyok ebben, de kérlek mester.. TANÍTS!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. nferi1 Szefm...
2013.09.10. 15:03
"Eddig meg voltam győződve arról hogy ha 2*2-t megduplázom 4*4-re akkor nem 8 lesz az eredmény hanem 16... a 2*2 négyszerese."
Ha 2*2 őt megduplázod akkor abból 2*2+2*2 lesz vagy 2*2*2 tehát 8.
A felbontás egy szám, ami azt mutatja meg hogy pl. egy kép, monitor hány pixelből áll. Gyakorlatban ezt a számot 2 szám szorzatára szokták "bontani" mert így hordozza azt a plusz információt is hogy hány sorba és hány oszlopba vannak rendezve a pixelek.(És könnyebben érthető, megjegyezhetőbb).
Pl. egy monitor 640*480, tehát 307200 pixel felbontású. De lehetne így is írni: 307200 felbontású 4:3-as monitor. De pl. ilyen felbontásban más pixel elhelyezéssel lehetne gyártani 1:3-as monitort is ami 320*960-nal is ki lehetne "fejezni".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. szabdnes
2013.09.20. 13:55
SRácok letölthető már a 13.9 whql verzió AMD honlapjáról. Nem béta.

http://link.global.amd.com/e/es.aspx?s=2330&e=879698&elq=c0fe6825d0564328b75f692ba0ee9d6a
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!