iPon Hírek

Letölthető a GeForce 355.60 WHQL Game Ready Driver

Dátum | 2015. 08. 13.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

Megérkezett az Nvidia legfrissebb GeForce eszközillesztő szoftvere, a WHQL minősítéssel és Game Ready jelzéssel egyaránt ellátott GeForce 355.60-as kiadás, ami több újítást is tartogat. Az új driver legfontosabb előnye, hogy ezzel a kiadással érhető el a legjobb játékélmény a Stardock legfrissebb RTS játékában, az Ashes of the Singularity című alkotásban. Utóbbi cím azért is bír hatalmas jelentőséggel, mert egyike azoknak a játékoknak, amely már DirectX 12-es támogatással is fel van vértezve. A GeForce 355.60 WHQL Game Ready driver emellett tartalmazza az Nvidia GameWorks VR SDK béta kiadását is, plusz felvonultat néhány friss SLI profilt, amelyek a Devil May Cry 4: Special Edition-höz, illetve a Next Car Game: Wreckfest-hez készültek. Végül, de nem utolsó sorban két friss, illetve frissített 3D Vision alkalmazásprofil is érkezett, amelyek a Total War: Arena és a Trine 3 című játékot veszik célba.
A friss driver a megjelenítő-eszközillesztőn kívül tartalmazza az NView 146.67-es kiadását, a HD Audio driver 1.3.34.3-as változatát, a PhysX rendszerszoftver 9.15.0428-as változatát, illetve a GeForce Experience alkalmazás 2.5.12.11-es kiadását is, sőt, része még a CUDA 7.5 is. A driver asztali videokártyákhoz a GeForce 400-as sorozattól felfelé minden GeForce videokártyát támogat, mobil videokártyák frontján pedig GeForce 400M sorozattól felfelé használható. Az újdonság Windows Vista, Windows 7, Windows 8.1 és Windows 10-es operációs rendszerhez egyaránt elérhető, természetesen 32-bites és 64-bites változatban egyaránt. Letöltéséhez ide kell ellátogatni, majd a megfelelő rendszerparaméterek megadása után azonnal meg is kapjuk a passzoló csomagot.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. tibaimp
2015.08.13. 22:03
Ashes of the Singularity - egy ilyen típusú játékban kellhet a dx12?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. siriq tibai...
2015.08.13. 22:52
Kellhet vagy sem, mar benne van. A bench elerheto a press szamara a mai naptol. Publikus meg 'aszem 20.-an.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.08.13. 23:13
Dx12-vel lejjebb tolható a gépigény és kevésbé lesz energiaigényes az aplikáció/játék. Lehet hogy ez nem számít egy átlagos gépen (de azért egy átlag gépet is megtud akasztani sok egység egy rts-ben), de ha egy notebookon, vagy esetleg táblán akarod futtatni, ott azért már számít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Renhoek
2015.08.13. 23:30
Amit az AOTS-ról eddig tudunk.

Erősen AMD GCN-re van tervezve sok async pipeline, nagy sávszéligény, a DX12 feature-ok erős kihasználása. Sok-sok egység külön compute -graf pipeline-ok. Várhatóan a normál DX12 FPS játékok közel sem fognak ennyi feature-t és párhuzamosítást használni.

Tehát ennek a játéknak nagyon-nagyon jól kell futnia AMD kártyákon. A Maxwell2-nek nem fekszik annyira elviekben a sok pipeline, de éppen ez benne az izgalmas. Ha jól fog futni ezen is, akkor bőven jók leszünk DX12-ben, főleg az első DX12 játékokon ahol 1 graf-1/2 compute szál lesz jellemző. Hátrány max annyi lehet, hogy a Maxwell2 TIER2, így a bekötés emulálása némi plusz CPU terhet jelent. Ez simán fedezhető az eddigi DX11 API overhead miatti súlyos többletterhelés eltűnéséből.

Rettentő kíváncsi vagyok a 970-emen hogy fog menni AMD-sek sokat szidták, hogy bedadog majd alatta... Meglátjuk

Viszont úgy tudni, hogy nem lesz demo, csak egy 50 dollárért megvásárolható preview, szóval lehet csak teszteket fogunk olvasganti, kipróbálni csak pénzért lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. pdx06
2015.08.13. 23:35
Eddig nem vagyok elájulva a DX12-től, vannak különféle demók a neten, de sem a látványban, sem az ahhoz tartozó teljesítményben nem láttam semmi extrát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. csabi001
2015.08.13. 23:43
Most ha én DX12-vel játszok akkor egy időben nő a látvány (teljesítmény) és csökken a gépigény?

Mármint ez alatt arra gondolok hogy ugye DX12 részletesebb, és ugyanolyan beállításoknál mint pl. a DX11 akár nagyobb fps is lehet mellette? Csak mert azt mindenki mondta hogy mennyire jó meg minden, de én eddig úgy gondoltam hogy egy időben ez gépigényt is igényel.

De hát a hétköznapi játékok (League of Legends, WOT stb.) szerintem még egy jóideig nem is lesz dx12-es.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. pdx06
2015.08.13. 23:47
Olyat hallottam hogy jobb lesz a látvány/teljesítmény kisebb gépigénnyel. Hát majd meglátjuk, eddig nem vagyok elragadtatva. Például van az UE4-es Elemental demó, de abban nem is tudok a grafikán állítani, olyan mintha valami 1024x768 as lenne, hiába megy fel 110 fps-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Renhoek
2015.08.13. 23:53
Semmi extrát nem kell várni első körben. Egy darab igazi demo sincs még kint szóval nem szabad korán véleményt alkotni.

A technikai lehetőségek végtelenek DX11-hez képest. Lehet olyan motort írni ami sokkal kevesebb áramot igényel, de lehet olyat is ami sokszoros sebességnövekedést érhet el. Főleg gyengébb procikon lehet jelentős.
A párhuzamosítás miatt az eddig 30-40-50%-on dolgozó GPU-t be lehet fogni mondjuk fánk szintű terhelésre. Lehet a GPU-Z 100%-ot ír, de ettől még DX11-ben a GPU nagyrésze pihenőn van mert soros feldolgozás zajlik.

Amire későbbiekben lehet számítani, sokkal jobb AI, fizika, stb amik compute szálakat használnak, nagyobb részletességű több draw call-t igénylő táj, több egység saját AI-val, custom memóriamenedzsment (=talán kevesebb memót zabáló játékok) olyan effektek amik párhuzamosan számolhatóak és ilyesmik.

Persze meg lehet úgy is írni szerintem, hogy semmi különbség nem lesz látványra DX11 között, csak épp gyengébb procis gépen is jól fut, és párhuzamosítás miatt jobb a GPU kihasználtsága => Több FPS. A jövőben CPU-ban lévő IGP-t is fel lehet majd használni számításokra a heterogén multiadapterrel. Ha minden jól megy több GPU-t akár különböző gyártóktól is be lehet fogni. Minden csak a fejlesztőkön múlik majd. Köv 5 évben tényleg radikális változások lesznek, persze hátrányokkal is...

pdx06: Az Elemental egy fos, állítólag nem is igazi DX12 Lesznek majd jobbak érdemes megvárni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. siriq Renho...
2015.08.14. 00:22
Az elementalnal konkretan irja a srac, hogy csak o maga upgradelte fel dx 12 -re , raadasul egy regi verzioval. Nem sok koze van dx 12-hoz. Ez a teszt meg kb, mar mint a cikkben szereplo, nesze semmi fogd meg jol. Ahogy irtak durvan egy valamire optimalizaltak az egeszet. Ez sem egy normalis benchmark de legalabb van valami.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. noPublicFG
2015.08.14. 00:41
Nálam a telepítés megáll, és csak ennyit ír: Sikertelen.

Szerk.: "Tiszta telepítés..." kiválasztása esetén siker!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Renhoek siriq
2015.08.14. 00:46
AOTS arra jó, hogy megmutatja RTS játékokban mire számíthatunk.

Egy Total War játéknak jót tehet, ha sok-sok egység van a képen külön animációkkal, külön fényekkel, külön AI-val. PC-n rettentő buta az AI, elvileg PS4-en mérföldekkel előrébb járnak ilyen téren a low-lvl miatt is.

Amit én nagyon várok, azok a Homeworld szintű óriás űrcsatás játékok röccenés nélkül. Tipikusan ezek skálázódnak nagyon jól DX12 alatt többmagos procikra, async GPU folyamatokra.

Legnagyobb álom igazából egy Imperium Galactica 3 lenne, óriás űrcsatákkal és bolygóharccal, eszetlen sok eygség és épület mellett fullos AI-val.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Resike Renho...
2015.08.14. 00:56
Nem igazán értem mi köze lenne az AI-nak a low-lvl API-hoz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. siriq Resik...
2015.08.14. 01:01
Annyi , hogy a proci kevesbe lesz terhelve igy normalisat lehet irni vegre.
noPublicFG: mindig clean install opcioval telepiteni es nem lesz baj soha. Mindig igy rakom fel a drivereket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Renhoek Resik...
2015.08.14. 01:48
Compute pipeline? A GPU compute egységein sokmindent meg lehet ám csinálni. Pl Physics gyakorlatilag párhuzamosan "ingyen" futhatna GPU-n, miközben megy a grafikai pipeline.

Most épp GPU-ra optimalizálok képfeldolgozós compute feladatokat ...és bár sokkal nehezebb használni, és valamikor lassabb is... sokszor rejtvényes inkább, mint CPU-n dolgozni. és ez még nem is annyira low level... Viszont okosan használva adott kód 100x gyorsabb is lehet mint CPU-n. Legalábbis ami kódon én írtam most, az konkrétan 100X gyorsabb, mátrixműveletes cucc egy eke egyszerű "buta" 970-en.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. hazazs Renho...
2015.08.14. 10:54
az AMD-seknek kötelező szidni a 970-et
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. DrTre
2015.08.14. 12:30
Tök jó lenne, ha végre nem kéne minden játékhoz új driver.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Resike Renho...
2015.08.14. 12:31
Viszont ezt jelenleg is meg lehet oldani Physx-el lehet külön szálakat futtatni a GPU-n, nem igazán kell hozzá a Dx12, legalábbis a zöld kártyákon biztosan, a pirosakat nem ismerem annyira.

A hátulütője jelenleg az egyedül annyi hogy ide-oda kell csiki-csukizni a memória mozgatásával a kártya és a rendszer között, ez nem tudom hogy Dx12 alatt is így lesz e. De amondó vagyok hogy igen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Renhoek Resik...
2015.08.14. 14:58
Ezért is kellhet DX12 alá jó nagy sávszél, ha meg lesz rakva compute-al.

Kérdés, hogy a 200 GB/s elég lesz-e a 970-en/980-on a GPU erejéhez képest. RTS játékokban lehet limitáló tényező lesz. Ti-knek már van elég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ThePoweR DrTre
2015.08.14. 15:16
Tök jó lenne ha az autóba nem kellene üzemanyag.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Asagrim ThePo...
2015.08.14. 16:01
Nem azt mondta, hogy tök jó lenne, ha nem lenne driver, hanem azt, hogy tök jó lenne, ha nem kellene állandóan átírni, akárhányszor megjelenik egy új játék.

A te hasonlatodból kiindulva ez inkább olyan, mint kiadni egy új KRESZ-t, akárhányszor megjelenik egy új autó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Renhoek Asagr...
2015.08.14. 16:58
DX12-ben pont ez lesz. sok dolog a fejlesztőkre hárul majd, ami eddig driveresen API-ból volt szabályozva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. MarkCraftW... csabi...
2015.08.15. 16:45
OFF:

A WoT biztos nem...
Már dolgoznak a DX11-en, és talán jövőre már Dual Core támogatás is lesz!
Nagy WoT-osként mondom, hogy ilyen téren szánalmas, amit csinálnak... Itt ülök az I5-tel és nézem, ahogy malmozik WoT közben, miközben a játék néha a 60 FPS-t sem tartja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!