iPon Hírek

Létrejött a Globális Virtuális Valóság Szövetség

Dátum | 2016. 12. 09.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

A VR szegmens eddig eléggé ingoványos, bizonytalan terület volt, ugyanis a piaci szereplők nem törekedtek egységességre, mert nem is igazán volt olyan szervezet, ami ebben segítséget nyújtana. A napokban, amikor a Khronos Group bejelentette, platform szintjén szeretné szabványosítani a VR ökoszisztémát, egy kis fény jelent meg a most még igencsak sötét alagút végén. Ma újabb jó hír érkezett, ugyanis néhány nagyvállalat életre hívta a Global VR Association névre keresztelt szervezetet, amelynek célja, hogy még inkább összefogja a VR szegmenst, illetve meghatározza a fejlődés irányát, segítse a VR terjedését, valamint megteremtse az alapot ahhoz, hogy a virtuális valóság tényleg a közeljövő nagy dobása lehessen. A Globális Virtuális Valóság Szövetség kötelékében rengeteg nagy és neves vállalatot találunk: a Khronos Group felsorolásából hiányzó Samsung és Sony mellett az Oculus, a HTC, a Google és az Acer is az alapító tagok között van – és a lista remélhetőleg dinamikusan bővül az elkövetkező hónapok során. Ami furcsa, az az, hogy VR-újonc Microsoft és a HTC partnereként számon tartott Valve sem lépett még be az új szövetségbe, de mivel friss kezdeményezésről van szó, később remélhetőleg még a tagok között köszönhetjük őket.
Hogy mi a konkrét célja a GVRA szövetségnek? Gyakorlatilag az, hogy segítse a VR globális terjedését, valamint biztosítsa a technológia felelősségteljes fejlesztését. Annak érdekében, hogy e célok valósággá válhassanak, minden tag kiveszi majd a részét a munkából: kifejlesztik, majd megosztják egymással a legjobb módszereket, kutatásokat folytatnak, illetve aktív szerepet vállalnak abban, hogy a technológia fejlődése során eggyé kovácsolják a nemzetközi VR közösséget. Fontos cél hogy a vásárlóknak, a szervezeteknek és az iparnak is megmutassák, milyen lehetőségek rejlenek a virtuális valóságban, ezzel egy időben pedig azokkal a kihívásokkal is felelősségteljesen szembenéznek, amelyek a virtuális valósággal kapcsolatos ökoszisztéma fejlesztése és alkalmazása során merülhetnek fel. A munka során a tagok nemzetközi események rendezői és szereplőiként folytatnak majd párbeszédet a virtuális valósággal kapcsolatos témakörökben, valamint elérhetővé teszik a különböző információs és oktató anyagokat a nagyközönség számára, így a virtuális valóság szekere komoly lendületet kaphat. A dolgok jelenlegi állását elnézve erre bizony szükség is van.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!