iPon Hírek

LG M62: helytakarékos monitor-TV kombó érkezik

Dátum | 2009. 07. 24.
Szerző | Terrayon
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Legyen szó Blu-ray filmekről, HDTV műsorokról, számítógépes játékokról vagy képnézegetésről, az LG M62 típusjelzésű újdonságával praktikus megoldást kínál még a legkisebb nappaliba is.

„Az új M62 megfelelő mindazok számára, akik a tökéletes szórakoztató eszközt keresik, amikor helyszűkében vannak. Az elegáns formatervnek és fényes kivitelezésnek köszönhetően a számítógépes kijelző és televízió kombinációja tökéletesen illeszkedik bármilyen nappaliba, a méretre való tekintet nélkül” - magyarázza Nils Seib, az LG vállalat németországi PR-vezetője.

A készülék televízió módban olyan digitális tunert használ (DVB-T/C), mely már az MPEG4 tartalmakat is kezeli, így számottevően jobb képminőséggel számolhatunk a korábbi MPEG2-es megoldásokhoz képest. Természetesen emellett a modell az analóg adással is megbírkózik. A kombó olyan csatlakozókat vonultat fel repertoárjában, mint a két darab HDMI, DVI-D és D-Sub bemenet. Ezen kívül audio csatlakozással is rendelkezik, melyhez beépített hangszórók is tartoznak.

LG M62: A szórakoztató helytakarékos
Az M62-es szériát egy újítással is ellátták, melyet USB Quick View névre kereszteltek. Ennek köszönhetően PC nélkül élhetünk a monitor képnézegető funkciójával vagy akár zenehallgatásra is használhatjuk a készüléket. Nevéből adódóan erre közvetlenül USB-n keresztül képes, így a tartalmak gyors megtekintése és meghallgatása egy pendrive segítségével történik. A funkció sikerességében közrejátszik, hogy a monitor a legfrissebb kép- és audio formátumok széles skáláját támogatja.

A sorozat vélhetően legnépszerűbb tagjai, a 22 inches M2262D és 23 colos M2362D modellek 279, illetve 299 eurós kiskereskedői árakon kelletik majd magukat. A nagyméretű M2762D típus a gyártó által javasolt 429 eurós vételáron augusztus végétől lesz kapható Németországban. Várhatóan nemsokára felbukkannak hazánkban is.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

21. szabtam
2009.07.24. 14:20
VISSZA A HIRHEZ

"A nagyméretű M2762D típus a gyártó által javasolt 429 eurós vételáron..."

megint csak azt tudom mondani, mint idáig az ilyenekre vagy 100x: totál értelmetlen. ennyiért s-pva penels 1920*1080 / 32" lcdtv-t kapni, amit ugyanúgy lehet monitornak is használni, csak kicsit nagyobb, és sokkal szebb a képe...

a hírből egyébként nem derül ki a kijelzők felbontása, sem a képaránya, ami főként a 22"-osnál lehet kérdéses, nem mintha bármelyik is érdekelne...
(1920*1080 / 16:9 vagy 1680*1050 / 16:10? ill a nagynál még 1920x1200 is lehetne...)

szerk:
az is igaz, hogy a "helyszűkére" hivatkoznak. nem hiszem, hogy ahol egy 27"-os elfér, ott ne akadna néhány centi egy 32"-esnek.
a másik:
"tökéletesen illeszkedik bármilyen nappaliba, a méretre való tekintet nélkül”
nappalba? 22"? - ez már igazán vicces...

ez a helytakarékos duma kb. olyan, hogy a cerkára azt mondani, azért pici, hogy ne fájjon...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. StevyXIX
2009.07.24. 15:55
120k-ból azért nem veszel olyan tuti LCD TV-t se.

"nappalba? 22"? - ez már igazán vicces..."
Attól még illeszkedhet, csak nem használható ki, amúgy japcsiknál pl más a nappali fogalma is, mondjuk LG az Koreai talán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. szabtam
2009.07.24. 18:04
125k-ért igen is veszek 32"-os fullhd lg-t vagy samsung-ot, ennél sokkal jobb panellel, (nem tn)...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. StevyXIX
2009.07.24. 22:27
Hát igazad van, tényleg találni egészen jókat, 10 bites panellal 1080p fullHD, úgy tűnik le vagyok maradva, sokat ment le az LCD TV-k ára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. zehmann
2009.07.24. 22:48
Miért érdemes inkább LCD tv-t venni, mint monitor-tv-t?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. szabtam
2009.07.24. 22:58
több miatt:
jobb panel van bennük, és egy 32"-os akkora mind képméret, mind képpontméret tekintetében, hogy kb. 80 centiről monitornak ideális.
és ezen már a játék is nagyobb élmény, sőt ekkora méreten már talán filmet is lehet nézni. de még nem akkora, hogy kitörjön a nyakad.
a 22-27"-os tn paneles monitorokat középről nézve alul világosabbnak látod, mint felül. egy széles vásznú filmnél elég zavaró tud lenni. s-pva-s lcdtv-knél ez nincs.
és szebb a képük. meg ha jól be tudod állítani, (nem könnyű...), akkor a 24 fps-es hd filmek lassú háttérmozgáskor nem fognak ugrálni, mint egy 60hz-es monitoron.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. StevyXIX
2009.07.24. 23:18
Hát nekem 22"-os e-IPS paneles monitorom van, tökéletes TVnézésre is, igaz nem túl messziről, de nekem ez is elég
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. pdx06
2009.07.25. 00:13
LCD tv-t ne vegyél monitornak mert úgyis az olcsóbbat vennéd, azok pedig szinte használhatatlanok monitorként. PC módban nem fog neked 1920x1080 felbontást produkálni, csak kissebbeket, amin csak a windows és a filmek élvezhetőek de a játékok nem. Esetleg ha van normális HDMI kimenetes videokártyád. De az olcsóbb tévéknek akkor is rosszabb a képük mint a valamivel drágábbaknak.

Nekem 24" monitorom van az pont megfelelő, de ha van valami HD filmem gépen, akkor rákötöm az 50" tévére és szuperül műxik. De csak a windows és a filmek. Játékok nagyon silányak a tévén. A nagyméretnek köszönhetően még az irányítás sem egyszerű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. szabtam
2009.07.25. 03:22
pdx06:

totálisan el vagy tévedve. az új lcd tv-k nagy része, (sőt már a plazmák is), támogatják hdmi-n, d-sub-on is a natív megjelenítést.
ez a régi készülékek problémája volt, és 1-2 márkáé, pl. a panasonic-é és sok philips-é. a samsung és lg jó ideje csak olyan tv-ket gyárt, ahol van natív pc szignál fogadás. de mára majdnem az összes tv ilyen.
csak egy példa: bármely 5-ös sorozatú 1920*1080 samsung ilyen, és a "B" jelölésűek már mpeg4 tunerrel vannak, és 130k alatt megkapod. de van ennyiért ilyen lg is....

amit említettél, hogy csak kisebb felbontás jeleníthető meg, pl. jellemzően 1024*768, mint írtam már, főként a régi tv-kre volt jellemző. pont windows, (vagy akármilyen os), alatt borzalmas, mivel a szöveges karakterek elmosódottak lesznek. játék alatt pont kevésbé. na, mind1...

és rend szerint azoknak nem tetszik az lcdtv pc monitorként való használata, akik még nem használták. (természetesen erre alkalmas, jól kiválasztott és beállított készülékkel.)

StevyXIX:

ips panel is más kategória, mint a tn, nem csodálkozom, hogy meg vagy vele elégedve...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. StevyXIX
2009.07.25. 06:33
És 80k volt csak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. zehmann
2009.07.25. 08:54
Nekem nem kellene 32"-os, elég lenne a 23" is. Az már túl nagy lenne. Meg a cikkben szereplő LG elég jó árban is van, többet nem költenék rá.

ilyen kicsit tv-ben meg nemigen találni, ha már azt mondjátok, hogy a jobb minőség miatt érdemes lenne azt venni. De ha valaki tud, mutassa érdekel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. pdx06
2009.07.25. 09:12
Szabtam, ha az emlékezetem nem csal, odaírtam hogy az olcsóbb készülékekre jellemző, és írtam a HDMI-t is. De monitornak akkor is jobb a monitor tv. Nemhiába gyártják.

A TN panelről pedig annyit, hogy nagyon piperkőcnek kell ahhoz lenni hogy valakit zavarjon. A monitort általában szemből nézik, akkor venni észre a kép romlását ha fél méterrel lejjebbről, vagy magasabbról nézed, esetleg nagyon oldalról. Ilyenkor tényleg zavaró, de az esetek többségében nem ilyen helyekről nézi az ember, és nagyon szép képe van ennek ellenére is.

32" vagy annál nagyobb kijelzőket már konzolokkal érdemes használni, nem pc-vel, mert azt alapból távolról használja az ember. Pc-t pedig nem olyan jó távolról működtetni a képernyőtől. Közelről pedig kiégeti az ember szemét, ellenben kényelmetlen is. De döntsön mindenki legjobb belátása szerint
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. szabtam
2009.07.25. 11:45
pdx06:

az egész beszélgetés onnan indult, amit továbbra is konokul állítok: egy 27-28"-os jó 100k-s tn paneles monitor helyett jobb választás egy 32"-os fullhd tv, 125-130k-ért. és ez kb. 80cm-ről tökéletes képpontméret és átló tekintetében. és ez az 1920*1080 felbontásban a legolcsóbb ilyen kategória a 32-"-osok közt, mégis támogatják a natív, (1:1 pixel maping), megjelenenítést. milyen olcsóbb kategóriára gondoltál? a 3 évvel ezelőtti 1360*768-akra 80-90k-ért? mert én nem azokról beszélek...

több barátom is használ már elsődleges pc monitornak lcd tv-t. még egyik sem panaszkodott. én még vergődöm, mert nem tudom, melyik típust vegyem. (mindig jön egy újabb...)

és évek óta látogatok egy ilyen témájú lcdtv topicot. nem emlékszem olyanra, aki megbánta volna, hogy monitornak tv-t vett, kivéve, ha nem járta körbe a kérdést, és kapásból valami nem számára nem megfelelő tv-t vett, valamilyen akció miatt elkapkodva. (pl. 46"-osat 1 méterről nézve - na, az már tényleg idiótaság, és erre is van példa.)

én gyanítom, hogy rendesen beállítva, natív megjelenítésben, képarányhoz mért normál távolságból, stb. még 1x sem próbáltad ki pc-re kötve. rendre azoknak ez a véleménye, akik még nem próbálták.

ami a tn panelt illeti. egy előnye van, hogy olcsóbb. de itt ki is fújt. hidd el, hogy sokunkat zavar az alsó és felső rész közötti különbség, ha téged nem, örülj neki!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. pdx06
2009.07.25. 13:47
Azért azt ne vegyük készpénznek hogy 3 évvel ezelőtti. Minden gyártónak van butább és okosabb tévéje amik jellemzőek az idei modellekre is. A butábbak ugyanúgy nem bírkóznak meg magasabb felbontásokkal. Ezért kell vásárlás előtt leszedni a netről a megvásárlandó tévé kézikönyvét, és kikeresni a benne lévő táblázatból hogy hol milyen felbontásra állítva hajlandó működni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. szabtam
2009.07.25. 14:31
ez nagyjából így van.

a lényeg az, hogy pont azt a felbontéást tudjuk beálítani a pc-n, ami a kijelző valódi felbontása. (természetesen az 1366*-nál ez csak 1360, 6 oszlop feketén marad.) de az már elég ritka, hogy 1920*-os tv-n csak kisebb menne. elvileg valóban lehet még ilyen. (azt hiszem sharp-nál találkoztam ilyen leírással)

ezért is javaslom a samsung 5-ös vagy feljebb lévő szériáit, vagy az lg-t, mert azok mindegyike támogatja a natívot. és különben is fullhd-ben a legolcsóbb ilyen kategória. a sony-k is ilyenek már, csak azok drágábbak, sőt ott az összes hdmi használható pc-re, (pl. samsungnál csak 1...).

és tényleg a kezelési útmutató letöltése a legjobb, csak azokkal az a baj, hogy sok esetben több típusnak ugyanazt azt a könyvet adják ki, és sok az elírás. főként az lg-nél...

múltkor a philips oldalán néztem a megjeleníthető pc felbontásokat, és elég durva ellentmondásokat találtam.

én ezért is fogok valószínű venni egy 5-ös 32"-os samut, mert annál már tudom,mire számíthatok.

szívem szerint egy 8000-es 200hz-es ledes samut vennék, csak piszok drága, és az már közelről tényleg nagy. de gyönyörű képe van...
úgyhogy valszeg marad az előbbi verzió.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. zehmann
2009.07.25. 15:53
szabtam:
igen ezzel az a baj hogy kisebb, drágább. Ezért érné meg esetleg a 22-23-as ennyi pénzért, mert tv-t csak drágábban lehet kapni ilyen méretben. Többet meg nem költenék rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. szabtam
2009.07.25. 18:14
zehmann:

Sony Bravia KDL-23B4050
asszem ebben már jobb panel van, de csak mpeg2 tuner, 1366*768, és 110k... - nehéz okosnak lenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. zehmann
2009.07.25. 19:07
biztos jó lehet, de mpeg4 nélkül nem sokat ér, meg a felbontása is gyengébb:S
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. pdx06
2009.07.26. 01:06
Ezért vegyél Samut, abban biztosan hozzávaló leírást találsz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Dzsano
2009.07.26. 17:30
"A készülék televízió módban olyan digitális tunert használ (DVB-T/C), mely már az MPEG4 tartalmakat is kezeli, így számottevően jobb képminőséggel számolhatunk a korábbi MPEG2-es megoldásokhoz képest."

Ez most komoly? Nem azért kell az MPEG4, mert nálunk MO-n MPEG4 sugárzás van, és az MPEG2-es tunerek nem működnek?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. zehmann
2009.07.27. 17:25
Jó lenne egy teszt a monitorról, ha kiadják!Főleg a 23" ról. Remélem olvashatunk itt róla!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!