iPon Hírek

LGA-1366 vs. LGA-2011: itt az Intel belsős tesztje

Dátum | 2011. 07. 22.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Kiszivárgott egy eredetileg belső felhasználásra szánt kis prezentáció, amelynek segítségével az Intel saját partnereit szerette volna informálni arról, hogy a jelenlegi leggyorsabb LGA-1366-os processzorhoz képest mire lehet majd számítani a leggyorsabb LGA-2011-es processzortól, amely valamikor az idei év végén, vagy legkésőbb a következő év elején teszi majd tiszteletét a piacon.


A Donanim Haber jóvoltából kiszivárgott információk alapján képet kaphatunk róla, hogy az LGA-1366-os CPU foglalattal rendelkező Core i7-990X Extreme Edition processzorhoz képest mennyivel kínál nagyobb teljesítményt az LGA-2011-es tokozással rendelkező Core i7-3960X, amely a következő generációs felsőkategóriás Intel processzorok között a zászlóshajó szerepét fogja betölteni. A tesztek között a már jól ismert, rendkívül népszerű alkalmazásokat találjuk. A listán jelen van a Cinebench 11.5, a POV-Ray 3.7, a 3DMark 11 physics tesztje, a Pro-Show Gold 4.5, valamint néhány olyan szoftver is, amelyeket inkább az OEM piac szereplői kedvelnek (SPECint_rate base2006, SPECfp_rate base2006, Sisoft Sandra 2011B).



A teszteredmények alapján a Core i7-3960X akár jóval gyorsabb is lehet, mint elődje. Az olyan alkalmazásokban, amik nagyon érzékenyek a memóriasávszélességre, vagy kihasználják az AVX-et, igen durva előrelépés tapasztalható.

A Core i7-3960X modell egyébként hat processzormaggal érkezik, amelyek alap esetben 3,3 GHz-en ketyegnek, de a Turbo Boost technológiának köszönhetően ez az érték terheléstől függően megemelkedhet, méghozzá egészen 3,9 GHz-ig. A HT támogatás jóvoltából a processzor egyszerre 12 szálon dolgozhat csak úgy, mint a tesztben szereplő elődje. Mivel felsőkategóriás processzorról van szó, így ennél a modellnél mind a 15 MB-nyi harmadszintű megosztott gyorsítótár elérhető, de ezzel együtt a szorzózár-mentes kivitel előnyeit is élvezhetjük.

Az LGA-2011-es processzorokról további információk itt találhatóak.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

25. hpeter105
2011.07.22. 15:58
korrekt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. zvigh
2011.07.22. 16:11
i7-3960X. Jó nehéz lesz megjegyezni a nevét. Főleg hogy ott az AMD-től az A8-3850, stb, A6-3650.
Ha ezzel jól fog menni a Flight Simulator X nevű trágya szoftver, akkor majd egyszer veszek egyet. 16 zsiga négycsatornás RAM-mal. Jó kis pénznyelő lyuk lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. uristen
2011.07.22. 16:56
milyen jo erzes lehet ez annak, aki fel even at gyujtogetett a 990X-re
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. CyberPunk6...
2011.07.22. 17:28
zvigh - nem lesz nehéz megjegyezni.

i7 az ugye odáig oké, intel felső kategória.

3 - 3. generációs széria

960 - a 960as modell

x - extreme edition



vagy például a mostani sláger
core i5 -2500k
i5 középkategória
2 második generációs
500 modell
k - szorzózár mentes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. djdanee
2011.07.22. 17:34
uristen ez mindíg így megy. Megveszel most egy GTX590et 2 év múlva már közel sem lesz annyi az ára, és a teljesítménye sem lesz csúcskategóriás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Destructo
2011.07.22. 17:47
GTX590 4 év múlva lesz vagy 30ezer....Emlékezzetek a 8800GTX re Mennnyi volt..most kb 10-12 ezer... így van ez mindennel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Destructo
2011.07.22. 17:47
GTX590 4 év múlva lesz vagy 30ezer....Emlékezzetek a 8800GTX re Mennnyi volt..most kb 10-12 ezer... így van ez mindennel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. DeathAdder
2011.07.22. 18:02
És kinem szarja le?
Megveszel egy új 5-ös BMW-t 20 millióért,amint beleülsz ,gyújtást adsz,megindulsz már csak 15-öt ér. 1 év múlva meg még ennyit esik az ára..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. franc0 Death...
2011.07.22. 18:11
Most komolyan, tényleg van itt még mindig olyan aki azt hiszi, hogy ezt gamereknek gyártják?
Eszem-faszom megáll.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. predator_h...
2011.07.22. 18:12
Szerintem megint vakítás lesz ez a négycsatornás rendszer mint a 3 volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. jozsefm
2011.07.22. 18:13
Aha, a marketingesek lehetöségei itt is nagyobbak a mérnökökénél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. tibi27 jozse...
2011.07.22. 18:39
Szia!

Valahol olvastam hogy 1366-ra akarsz frissiteni?

Ez most akkor fake?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. prohlep
2011.07.22. 18:42
"2 év múlva már közel sem lesz annyi az ára, és a teljesítménye sem lesz csúcskategóriás."

Akinek 2 ev alatt jovedelmet termel, annak nyilvan megeri.

De akinek 2 ev alatt legyezgeti a hiusagat, nyilvan annak is.

Csucskategoira mindig egy lehetoseg, es soem kotelezeo elni a csucskategorias lehetoseggel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. prohlep
2011.07.22. 18:48
"Szerintem megint vakítás lesz ez a négycsatornás rendszer mint a 3 volt."

NEM!

Ahogy nagyon jo volt 1 csatorna helyett 2, ugy nyilvan szamit valamit a 2 helyett 3, es barki barmit mond, nyilvan szamit hogy 3 helyett 4.

Az is igaz, hogy ezek rendre 100%, 50% illetve 33 1/3 % tobbletet jelentenek ESZMEI szinten, mert nyilvan a szokasos modon a sokszorozas menedzselese es kihasznalasa mindig kevesebbet hoz a konyhara, mint az eszmei szintu lehetoseg.

Az fura, hogy 2 csatorna utan nem a 4, hanem csak a 3 csatorna jott, ... Intelnek csak arra futotta, ... az AMD meg inkabb meg sem lepte.

Most pedig a 3 csatorna utan legalabb a 6 csatornanak kellene jonnie, habar igazabol 1 .. 2 .. 4 .. 8 alapon most a 8 csatornat kellett volna bejelenteni.

Hozza a sok-csatornas memoria modul szabvanyt a megfelelo csatlakozoszamu csatlakozoval. Azaz egy 8 csatornas memoria vezerlore elegendo lehetne akar egyetlen memoria modult felnyomni, de az legyen ONMAGABAN 8 csatornas.

Marketingesek nyilvan megtiltottak a mernokoknek azzal, hogy majd legyen mit fejleszteni fel evtized mulva is, es akkor legyen olyan ujdonsag, amire le akarjuk cserelni a cuccainkat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm tibi2...
2011.07.22. 19:28
Szia!
Nem ,tényleg komolyan gondolom.

Meglátjuk mit hoz a Bull. és legfőképp hogyan hat ez az LGA-1366 áraira, mert mostanra már kezdenek annyiért menni, amennyit érnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. _DiEGO_
2011.07.22. 20:04
DeathAdder

nana , csak vigyázni drága kocsikkal . kb. 3órája történt a szomszédban meg is sérülhet az a drága kártya



Asszem itt is (nöi) user error volt

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. DeathAdder
2011.07.22. 21:33
_DiEGO_

Azta rohatt mindenit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. nattila77
2011.07.22. 23:30
prohlep: néztél már teszteket a 2 vs. 3 csatornás memvezérlőről? kb semmit nem számít ezeknek a cpu-knak

persze, ha írsz magadnak egy programot, ami a memoriából/ban másolgat, lehet lesz általad is irt növekedés, csak ez mondjuk nem életszerű ... már a 3. csatorna is 10% alatt hozott általános helyzetben, a 4. csatornak szvsz 5% alatt lesz - vagy ki se lehet majd mérni )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. carraroxt
2011.07.22. 23:51
Én csak azt nem értem, hogy akik arra hivatkoznak, hogy munkára kell háromszázezres processzor, azok sosem gondolkoztak még el azon, hogy ugyanazt a munkát nem-e végezné el gyorsabban két ötvenezres processzor. Netán még könnyebb is lenne ütemezni a sok felhalmozott konvertálandó videót.
Ez csak e-pénisz növesztő, akár csak a GTX590 stb. Csak az a baj, hogy egy nagy e-pénisszel max a villanyórát lehet megb@szni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jozsefm carra...
2011.07.23. 10:55
Az elgondolás nem rossz, de ott meg az alaplap drágulna az egekbe.Munka esetén én inkább a kellően gyors háttértárakra helyezem a hangsúlyt, az ötven ezres processzor mellett, no meg nyilván a működésükhöz szükséges PCI-e sávok meglétére, és párhuzamos használhatóságukra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Rönk-Fakli
2011.07.23. 12:08
Khm, sz.tem aki megveszi a procit munkára nem éppen video renderelésre fogja használni hanem mondjuk 3D-s statikai számításokra (tervezőmérnökök, statikusmérnökök stb.) és ott a video megjelenítés másodlagos dolog, az már más kérdés, hogy az újabb platformokban a VGA-t is belehet vonni a szímításba (bár nem tudom, hogy pl. az archicad és a hasonló progik mennyire támogatják ezt a rendszert), ergo vagy "ismertebb" magán tervezőmérnökök" vagy tervező cégeknek éri meg ilyen gépet "procit" vásárolni, összerakni, itt már nem mindegy, hogy 8 órás számítás helyett 2 órát számolgat a rendszer és szinte azonnal megtudja jeleníteni a kész modellt. A mai versenyszférában, pályázati kiírásokban az nyer aki hamarabb beküldi a kész tervet.. ehhez kell az erős gép, és ha megnyeri a tendertet a "proci, platform" ára azonnal megtérül.. hihetetlen pénzek vannak ilyen tervezésekre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jozsefm Rönk-...
2011.07.23. 12:47
Khm... khm..
maradjunk annyiban hogy a pályazatok megnyerésében vajmi kevés szerepe van annak amit leírtál.Azt, hogy a kedvező döntés érdekében, ki hova, ki kinek, milyen gyorsan ,mit visz be, küld be azt nem autoCAD ben ,nem VGA grafikán készítik, és nem statikus vagy építész mérnökök.
Ja és mint látjuk nem csak nálunk...!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Rönk-Fakli
2011.07.23. 15:31
ok.. igazad van.. itthon sokat jelent, hogy "hol fexel" de elvileg amit írtam úgy lenne korrekt..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. zsono
2011.07.25. 10:11
nattila77 - 2011-07-22 23:30:57:

Biztos a crysis 2-vel tesztelted a külömbséget... nem neked találták ki ezt a 4ch mem-et
[EZT] biztos kihasználja valaki akinek igénye van rá, és nem egy gammer idióta..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. beleutomaz... prohl...
2011.07.25. 10:36
Az amd meglepte, csak keresd meg...a kulcsszo Unganged....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!