iPon Hírek

LotRO: Nem aggódunk a Lich King miatt

Dátum | 2008. 11. 11.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Jeff Steefel, a Lord of the Rings Online vezető producere úgy véli, hogy a Wrath of the Lich King megjelenése nem jelent veszélyt a Mines of Moria kiegészítőre annak ellenére sem, hogy egymáshoz képest 1 héten belül jelennek meg.

"A sikerünk titka, hogy saját magunkra koncentrálunk, magunkkal versenyzünk és továbbra is így fogunk tenni." - nyilatkozta Steefel mikor a konkurens Blizzard játékról faggatták.

A külcsínre sohasem lehetett panasz a LotRO-ban.
"Izgalmas lesz a közeljövő. Nem csak a World of Warcraft-hoz érkezik ugyanis kiegészítő. Gondoljunk csak a közelgő EverQuest2 és EVE expanziókra. A piac egyre változik, sok minden van kilátásban."

Azt is hozzátette, hogy a LotRO egészen más, mint a WoW, és hogy a modern MMO piac képes fenntartani mindkettőt gond nélkül.


"A legizgalmasabb a mai MMO világban az, hogy változatos és elágazó, a mi játékunk pedig nagyon különbözik a többitől."- mondta.

Moria tárnáit látva kicsit klausztrofóbiás érzés jöhet ránk visszagondolva Ironforge-ra... :)
Egyre nagyobb trendé válik az is, hogy az emberek váltogatják a játékokat. Sokan belekóstolnak több MMO-ba és kedvük szerint váltogatják őket. Befizetnek pár hónapot ide, aztán oda, ahol épp több az újdonság ott játszanak. Sajnos nem ritka az sem, hogy párhuzamosan játszanak több MMORPG-vel, ami a fiataloknál különösen veszélyes dolog, mert az már bizony erős függőségre utal. Mondhatni "szerencsére" a magyar viszonyok közt ez a kissrácok zsebpénzéből általában azért már nem jön ki, persze az ingyenes MMO-k azért ott vannak csábításnak.

A közeli megjelenések tehát: november 11.-e Quantum Rise(EVE), november 13.-a Wrath of the Lich King(WoW), november 18.-a pedig Mines of Moria(LotRO) és The Shadow Odyssey(EQ2).

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Magrathea
2008.11.11. 15:44
Van jó néhány nagyon jó ötlet a LotRO-ban, de ezeket most nem fejteném ki.

Amit viszont hibának tudok neki felróni azok ilyen dolgok mint:
- alacsony szinten megbénít, hogy túl drága a közlekedés, 2 silverrel a zsebedbe mélyen a szemébe nézel a stable masternek és inkább elgyalogolsz a következő questhubhoz, ahova 5s-ért vinne el téged. Miután ezeket a távolságokat jó párszor meg kell tenni, ez elég bosszantó.
- idegesítő az item arányos postaköltség is, ez szintén a kezdő játékosoknak jelent problémát olykor. (1 stack fém postázása kész vagyonnak tűnik eleinte pl.)
- csak 1 itemet lehet postázni 1 levélben
- túl későn kapunk lovat (lvl35)
- az első néhány térkép még sokkal kevésbé fantáziadúsabb mint a későbbiek. Angmar és Forochel térképe például már nagyon szépen átgondolt és megtervezett.

Egyszóval pont a játék eleje az amivel gondok vannak. (Valószínűleg az előbbiek miatt jó pár játékost vesztettek, akik egyébként bírták volna a LotRO-t.) Utána már remek játékélményt képes nyújtani. Amit még esetleg negatívumként lehet felróni, hogy nagyon sok a fellowship quest (~group quest wowban) ami sokszor problémát jelent, mivel a szerverek nem annyira telítettek mint a wowban, igaz a pug(pick up group)-ok még ott is elég keservesek többnyire. Persze ha az embernek van kinshipje(guildje), akkor az egész meg van oldva.

Hasonló listát lehetne a WoW-hoz is felállítani, ami a legújabb, az a koppintott achivement rendszere. Egyenesen szánalmas. Küldjük csak vissza az embereket Black Fathom Deeps-be és hasonló helyekre 70-en, hadd farmolják ezeket a marhaságokat amíg kijön a kieg. és még tovább. Egy újabb óriási timesink fogás.

Lényeg, hogy nincs hibátlan MMO. Ami pedig a WoW nehézségi fokát illeti, az egyenlőre pve fronton a béka segge alatt van a legutóbbi nerf hadjárat óta, és ahogy hallani valamelyest meg kívánják tartani ezt a trendet, hogy nagyobb közönséghez is eljusson az end game tartalom. Majd kiderül.

u.i.:
Ami egyébként nagyon szimpatikus a LoTRO-ban, hogy nem olyan cucc orientált mint a WoW. 3 év után már az ember nagyon bele tud fáradni az item-ek hajszolásába és a folyamatos guildes lootwar-ba. A LotRO-ban ilyennel sokkal kevésbé találkozol, hisz ha végigviszed az alap sztorivonalat már annak a végén kapsz egy olyan páncélszettet amely alkalmassá teszi a karakteredet a raidelésre. A játék mint azt már írtuk is, casual játékosoknak nagyon is jó.

Korábbi cikk a játékról itt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Magrathea
2008.11.11. 16:55
Tomi, pontosan tudom. Tank druid tank voltam egy majdnem HC guildben. A Nerf előtt Brutallus-t ütöttük, ekkor hagytam abba. A nagy nerf után az egész szerver bedarálta Sunwell-t kb. Már gratulálni se mentem vissza a régi guildemnek, mert igazából nincs mire büszkének lenni nagyon. Illidant alulgearelt altokkal leverték és csak néztek, hogy ez mi?
Professionok felhúzása pénz kérdés mint (majdnem) minden MMO-ban. Van aki összefarmolja, van aki kici kínaiakhoz fordul goldért és kivászárolja az ah-t. Skill fejlesztés? Mire gondolsz, felhúzni a sword skillt pl? Az szintén egy farmolás, a többi skillt meg egyszerűen megtanulod trainertől, illetve skillbookokat ah-ból kiveszed 1 goldért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!