iPon Hírek

Macskák befogására is lehetőséget nyújt az Android Nougat

Dátum | 2016. 07. 27.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

A Google már jó ideje arra is szorít időt és energiát, hogy Easter egget is csempésszen az különböző Android kiadásokba. Eleinte ezek a meglepetések egészen egyszerűek voltak, mostanra viszont már minimalista játékokká fejlődtek. Hol lehet ezeket az Easter eggeket előcsalogatni? A Google már rutinból rejti el az apró meglepetéseket a beállítások belül az Android verziószáma mögé. A telefonról információkkal szolgáló menüponton belül kell megkeresni a szoftverre vonatkozó bejegyzést, majd pedig a verziószámot leíró területet kell nyomkodni ahhoz, hogy az Easter egg előbújjon.
Az első ilyen rejtett tartalom az Android 2.3-ban jelent meg, a Gingerbread esetében egy egyszerű, de annál viccesebb gyerekrajz töltötte be a meglepetés szerepét. Ettől kezdve minden Androidban újabb és újabb Easter eggek bukkantak fel. Az Android 4.0 volt az a kiadás, ahol már a felhasználó érintésére reagált a rejtett tartalom, itt a Nyan Cat ihlette meg a Google unatkozó szakembereit, akik „androidosították” a kissé zavaró zenére űrben utazó macskás animációt. A Jelly Bean (Android 4.1) szállította az első igazán interaktív meglepetést, bár azért hozzá kell tenni, hogy itt még tényleg csak annyiról volt szó, hogy az érintésekre reagált a beépített Easter egg. (Cukorkákat lehetett ide-oda pöckölni, dobálni.) Legutóbb, az Android 6.0 esetében a fejlesztők egy Flappy Bird klónnal lepték meg azokat a felhasználókat, akik előcsalogatják az Easter egget. Most már egy fokkal komplexebb (és kevésbé idegőrlő) játékot másolt le a Google.
Az Android Nougat a japánból származó Neko Atsume alapjait használja fel. Miután a fent leírt módon előcsalogatja a felhasználó az Easter egget, egy nagy Android N logó jön elő, amit folyamatosan nyomva kell tartani annak érdekében, hogy a játék bekapcsoljon. Ha mindent jól csinál az ember, akkor egy kicsi macskafej tűnik fel az N betű alatt. Ezt követően itt már nem történik semmi, viszont a felülről lehúzható eszköztárban ott lesz egy friss lehetőség, amihez alapértelmezetten egy cicafej grafika tartozik. A Neko Atsume-ben cicákat kell befogni, és az Android 7.0-nál is ugyanez lesz a cél. Az értesítési sávon lehet majd csalit (ez lehet jutalomfalat, édesség és csirke vagy hal) kitenni a kóborló macskáknak, és ha elkapunk egyet közülük, akkor azt az értesítési sávon mutatja majd az operációs rendszer. A befogott cicákat egy érintéssel el lehet majd nevezni. Fontos, hogy miután elkap a felhasználó egy macsekot, friss csalit kell kitenni, hogy újabb „kapás” legyen. A rejtett játék kikapcsolásához is az Android N képet kell majd hosszan nyomni, és ilyenkor egy tiltó jel villan fel az N betű alatt; innentől a Neko Atsume klón megpihen.
Ha ilyen ütemben haladunk tovább az Easter eggek fejlődésével, akkor még néhány főverzió, és már bonyolultabb, FPS nézetből játszható, Doom-szerű megoldást fogunk kapni a menü mélyére rejtve. Vagy lecsapnak az Androidot fejlesztők az éppen a Google berkeiben felcseperedett csapat, a Niantic Labs által fejlesztett Pokemon Go ötletére, és a Maps felhasználásával kell majd virtuális Android figurákat gyűjtögetni az utcán.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. Bloodx
2016.07.27. 11:25
Ez nagyszeru, de javithatna inkabb az a csapat is bugokat... hihetetlen mennyire semmibe van veve reszukrol az issue tracker, pontosabban azok a bugok, amiket nem belso csapat jelentett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Smooth44
2016.07.27. 11:40
Vagy csak felhagynak ezekkel a baromságokkal és az így nyert extra emberkét is a biztonságosabb és stabilabb rendszer érdekében vetik be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. tomboy013
2016.07.27. 19:51
DP4 óta használom 5X-en. Ettől hova stabilabb rendszert? Igazából semmi problémát nem véltem felfedezni. Gyors, stabil, szép. Bug-gal egyáltalán nem találkoztam. Az akku is jobb egy picit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Bloodx tombo...
2016.07.27. 22:41
Hah. Nos teljes mertekben elhiszem, hogy vegfelhasznalokent nem talalkoztal buggal. Ettol fuggetlenul developerkent heti 2-3 facepalmot erdemlo hibat talalok atlagban, aminek tobb mint fele jelezve van az AOSP issue trackeren, sokszor evek ota, mindenfele erdemi reakcio nelkul.
Csak a pelda kedveert, a DNS-SD-t implementalo android.net.nsd.NsdManager osztaly Android 4.1 ota az API resze, de a DNS-SD-hez elegge alapszuksegletet jelento DNS TXT rekordokat nem lehet vele hasznalni. A hiba honapokon belul jelezve lett. Nagy nehezen az 5.0-hoz tartozo API-tol "kijavitottak", de rosszul: DNS TXT rekordokat tudsz irni, de olvasni nem. Ez ismet egybol kb jelezve lett. Jelenleg ugy tunik, hogy a 7.0-val kijovo API 24 vegre javitja ezt teljesen. Osszefoglalva: 4.1-ben beraktak egy funkciot rosszul, es talan 7.0-ra ki lesz javitva. Es mivel a funkcio csak 7.0-tol fog mukodni, meg kb 3-4 evig nem lehet hasznalni, ha arra akarsz alapozni, h szinte minden usernel legalabb az fut. (megjegyzes: az NsdManager ettol a hibatol fuggetlenul is egy instabil romhalmaz, rengeteg masik hibaval)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. tomboy013 Blood...
2016.07.28. 13:56
Én csak felhasználóként látom, úgy nincs gond vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!