iPon Hírek

Már 50 millió dollárt kaszált a Rocket League

Dátum | 2015. 12. 18.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az év egyik legnagyobb meglepetése kétségtelenül a Rocket League. A független fejlesztésű játék megnyerte a Game Awards legjobb indie és legjobb sportjáték kategóriáját, és most a fejlesztők elárulták, hogy már 50 millió dollárt bevételt termelt - a fejlesztési költsége egyébként nagyjából 2 millió dollár volt -, és 8 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik. Ritka, hogy egy független fejlesztésű játék ekkora sikert érjen el kiadói támogatás nélkül, és nem is sikerült ez elsőre a Psyonix csapatának sem. A Rocket League szellemi elődjének számító, rendkívül bután elnevezett Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars még 2008-ban jelent meg, és tulajdonképpen senki nem játszott vele. Korábban ugyan már nyereséges volt a Psyonix, de ezt követően kicsit megrogyott a vállalkozás. Belekezdtek a Rocket League fejlesztésébe, menet közben azonban szerződéses munkákat is vállaltak nagyobb kiadóknak, hogy fent tudják tartani a céget - bedolgoztak többek között a Gears of War 2-be és a Mass Effect 3-ba is. A stúdió vezetője, Dave Hagewood rájött arra, hogy ha sikeressé akarják tenni a Rocket League-et, akkor meg kell azt ismertetni az emberekkel, és beszélgetést kell generálni róla. Éppen ezért megállapodást kötött a Sonyval, aki PS4-en egy hónapig ingyenesen adta a játékot a PS Plus-előfizetőknek, majd visszaálltak a normális, 20 dolláros árra. Eddigre azonban már nagyon sokan kipróbálták és megszerették, onnantól pedig már tulajdonképpen magától terjedt a játék híre, és mind PC-n, mind PS4-en sikeres tudott lenni, hamarosan pedig megjelenik Xbox One-ra is. Hagewood viccesen megjegyezte, igazából csak akkor fogta fel, hogy mennyire népszerű lett a játékuk, amikor a Universal Pictures megkereste őket azzal, hogy tegyék be a Vissza a jövőbe-filmek DeLoreanját a Rocket League-be. "Amikor elmondták, hogy megszerzik ehhez Steven Spielberg engedélyét, tulajdonképpen akkor esett le a tantusz" - mondta.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. chiller
2015.12.18. 23:58
Nocsak, hátha ebből lesz az új shareware-korszak kezdete...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Philo
2015.12.19. 00:24
Egy ilyen játékon mit fejlesztettek két misiért?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. CyberPunk6... Philo
2015.12.19. 18:50
Egy darab programozó belekerül egy amcsi cégnek kint évente 100k $-ba.

2 millió dollár egyáltalán nem sok pénz, egy mini projekt kb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Resike Cyber...
2015.12.20. 01:43
Akkor is elég valószínűtlenek a költségek, mivel UE3 alatt fut az egész. Ergo nem kellett sem grafika sem fizikai engine-t írni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. CyberPunk6... Resik...
2015.12.20. 09:15
Azért egy grafikai motor meg fizikai motor még nem jelent kész játékot, és utána sem csak összekattintgatni kell a dolgot.

Kell a csapat, nekik kell egy hely, eszközparkot üzemeltetni, kellenek gazdaságisok, a cég működtetéséhez, zenét kell venni, jogászok. grafikusok.

Egy csomó egyéb költség.

2 millió dollár egyáltalán nem olyan irdatlan nagy összeg, csak innen nézve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Resike Cyber...
2015.12.20. 18:21
Pedig de, UE3-ban van egy olyan skeleton hogy "Car Game" ami megcsinál neked szinte mindent, onnan meg csak a csúszkákat húzogatod hogy milyen gravitációt, gyorsulást meg egyéb paramétereket akarsz. (Később persze a játék ezeket valós időben is módosítja)

Innentől meg már csak meg kell szerkeszteni a pályát meg a kocsikat. Persze nem lenézni akarom a játékot, de azért mégis csak egyszerű mint az 1x1. És többnyire az egyszerű ötletekből lesznek jó játékok.

Ami szívás nekik hogy a nyereségük 10-15%-a az Epic kezébe fog landolni emiatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kiskoller Resik...
2015.12.20. 20:09
Textúrák, modellek, játék belső logikája, játék specifikus mozdulatok, játék specifikus fizika, zene, UI (nem csak impementálás, tervezés is!) netkód, matchmaking, játék összehuzalozása social mediával (ha van ilyen), lobbi (ha van ilyen) tesztelés, hibajavítás, tesztelés, optimalizálás, tesztelés, hibajavítás, tesztelés tesztelés tesztelés tesztelés.

Nem vagyok játékfejlesztő/tervező, de ránézésre ezeket a munkát tuti a fejlesztőknek kellett végrehajtani.

Resike, te írtál már komoly játékot? Olyat, amit tömegek játszanak, és amiért elismerést kaptál?
Enélkül nehéz megítélni, hogy mennyi energiába, kölcségbe kerülhet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. benczeb90
2015.12.21. 00:46
erről nekem a Re-Volt c. régi játék jutott eszembe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Resike kisko...
2015.12.21. 03:26
Én értem ezt speciel, de amikor kijött a játék volt vagy benne 1 db pálya és vagy 8 autó. Amiből mind a 8 autó ugyanazzal a fizikával rendelkezik.
Ennél egyszerűbb játékot már nem igazán lehet találni.

Valamint nem vagyok benne 100%-osan biztos, hogy az UE3 rendelkezik-e beépített netkód mintával vagy sem.

A CarBall modot amiben szinte minden benne volt a netkódon kívül pl. 3 csávó fejlesztette:
http://carball.net/manual/index.html

Ezek után nem tudom hogy mennyit költöttek reklámra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gombabacsi Resik...
2015.12.21. 06:15
"Ami szívás nekik hogy a nyereségük 10-15%-a az Epic kezébe fog landolni emiatt."

tehát szerinted a 2M fejlesztési költség 10%-ából tudtak volna engint fejleszteni? nem hinném...

amúgy pl a steam ha jól tudom 30%-ot vesz le. az állambácsi is elég sokat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Resike gomba...
2015.12.24. 01:52
Itt nem a 2 millióból fog lejönni a 15%, hanem a 50 millióból.

Ugyanis ha UE3-at használsz és a játékkal átléped az 500.000 dolláros bevételt akkor keményen tejelned kell a teljes bevételed szép nagy százalékát.
Sőt ha átléped a 2 milliós bevételt akkor meg még ennél is nagyobb százalékot tejelsz.

Az már kicsit más kérdés, hogy 8 millióból talán futotta volna-e egy saját motorra.

Valamint hogy a Steam vagy az állambácsi mennyit nyúl le, az is más tészta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. grrrgo
2015.12.29. 11:23
Szerintem pedig az Epic hozzáállása a legtisztességesebb. Gyakorlatilag csak akkor kell %-ot adnod nekik, ha sikeres lesz a játékod. Azaz, nem kell kockázatot vállalnod, mert lehet hogy az 50 milkónak nagy a 10-15%-a. De előre sosem tudhatod hogy sikeres lesz-e a játékod! A fejlesztőket, a projektet előre kell kifizetned (pl. programozók bérét.), de a siker sohasem előre látható (kivéve persze a SW7-et, azaz a bejáratot frenchise-okat). Lehet, hogy fél vagy 1 milkóból kijött volna egy saját engine, de az is még pár év fejlesztést hozzá csapott volna + nem biztos hogy olyan jól működne mint az UE3! Láttunk pár játékot, amikor valamit útközben mindig bele akartak tenni a motorba (hogy ezt meg azt is tudja) aztán a végén játszhatatlanul belassult a program.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. grrrgo
2015.12.29. 11:27
Vannak olyanok, akinek már azelőtt tejelni kell, mielőtt valami eredményed / hasznod lenne! (lásd: fordított ÁFA)
Szóval, szerintem nem véletlenül sikeres az UE3.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Resike grrrg...
2015.12.30. 19:15
Kicsit hülyén jön viszont ki hogy csinálnak egy játékot lopott ötlet alapján, nem is saját motort használva, valamint az egész játék egy sandbox, bespawnolsz 6 kocsit meg egy labdát egy zárt helyre aztán játszatok.
És még ezek ellenére is úgy kellett lenyomni az egészet a játékosok torkán ingyen reklámmal.

Azt viszont nem tagadom hogy a játék jó és megérdemli a nyereséget, de a fentiek tudata akkor is böki a csőrömet.

Például itt van egy demo project amit ingyen megkapsz egyből amint feltelepíted az ingyenes UE4-et:
https://www.youtube.com/watch?v=GUfpYSfk8OI
Na ez az egész játék kb ennyiből áll, kisebb modifikációkkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!