iPon Hírek

Már a kijelzőre is vállal garanciát a Motorola

Dátum | 2014. 06. 18.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

A garanciális javítások körében a legérzékenyebb dolog kétségtelenül a megjelenítő kérdése. Az okostelefonok legtörékenyebb pontja a kijelző még azzal együtt is, hogy folyamatosan történnek ezen a téren is fejlesztések, elég csak megnézni a Corning munkásságát. Ráadásul szinte minden készülékre igaz az, hogy ez egyben a legdrágább alkotóelem is. A legtöbb gyártó éppen ezen jellemzők miatt nemes egyszerűséggel egyáltalán nem, vagy csak korlátozottan vállal garanciát a megjelenítésért felelő panelre, illetve arra az érintésérzékeny üvegre, amely sokszor a teljes előlapot lefedi.
Korábban a HTC volt az egyetlen olyan gyártó, ahol ezt a javítást meg lehetett oldani ingyenesen a garanciális időn belül, de fontos, hogy ez az ajánlat is csak egyszeri alkalomra vonatkozik. Most azonban arra is fény derült, hogy hasonló megkötéssel, vagyis csak egyetlen esetben, de a Motorolánál is megoldható ez. Erre a lehetőségre a Reddit egyik bejegyzése alatt mutattak rá. Egy kommentárból kiderült, hogy a Motorola a Moto modellek esetében jár így el, vagyis a kijelző egyszeri cseréjét, illetve javítását a Moto E, a Moto G és a Moto X modellek esetében lehet megoldani, valamint itt felsorolható már a hamarosan érkező Moto X+1 is, ami a Moto X-et fogja leváltani a széria csúcsán. “Beszéltem a Motorolával, és azt mondták, hogy egy alkalommal ingyenesen cserélik a kijelzőt a felsorolt eszközökön, amit rajtuk keresztül vásároltak, ilyen a Moto X, a Moto G, a Moto E, a Moto X Developer Edition, vagy akár a közelgő Moto X+1. Tehát ha a Motorola weboldalán keresztül vásárolta az újdonságát a felhasználó, akkor ilyen extrát is kap.“ - olvasható a Redditen.
Moto X az iFixit előadásában.
A dolog érdekessége az, hogy ez csak abban az esetben van így, hogyha az ominózus készüléket egyenesen a gyártótól rendelik meg – éppen ezért ezt külön ki is emelték. Amennyiben tehát valamelyik Moto modell mellett döntene egy vásárló, mindenképpen érdemes utána járni annak, hogyan tudná azt egyenesen a Motorolától beszerezni, hiszen ha viszonteladón, forgalmazón vagy szolgáltatón megy keresztül az okostelefon, akkor már nem vonatkozik rá az egyszeri ingyenes kijelző javítást. Vélhetően ennek a hátterében az állhat, hogy maguk a partnerek nem szeretnék felvállalni a plusz terhet, ami ezáltal a szervizrendszerre nehezedne. Összességében, ha kicsi is, de már ez is egy nagyon fontos lépés egy új irányba, és remélhetőleg hamarosan követőkre találhat a HTC valamint a Motorola a többi nagy gyártó személyében. Ha a vállalatok körében egyre elterjedtebb lenne ez a szokás, akkor minden bizonnyal egyre rugalmasabbak lennének a partnerek is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!