iPon Hírek

Már DirectX 12 alatt is működik az AMD Frame Pacing

Dátum | 2016. 10. 07.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

Az AMD korábban sokáig küzdött a két GPU-s videokártyáknál, illetve a CrossFireX alapú multi-GPU rendszereknél tapasztalható képkocka-időzítési problémával, amely azt eredményezte, hogy a rendszer látszólag jól, magas FPS értékek mellett teljesített, ám az egyenlőtlen képkocka-megjelenítés miatt így is kevésbé volt folyékony a képi megjelenítés, mint mondjuk egy egy GPU-s videokártyánál.
Az AnandTech tesztje remekül megmutatja a Frame Pacing előnyét. Sokkal egyenletesebben dolgoznak együtt a GPU-k.
A probléma a két GPU-s videokártyáknál meglehetősen látványos volt, így a The Tech Report munkatársai utána is jártak a dolognak, több informatív tesztet készítettek, majd nem sokkal később megérkezett az AMD válasza is a témára. Az új driverekkel elérhető volt, hogy egy két GPU-s rendszerben helyet foglaló GPU-k egyenletes sebességgel készítsék a képkockákat, így a végeredmény sokkal folyékonyabb játékmenet lesz. Ez a technológia a 13.8-as verziótól kezdve a Catalyst, illetve az új Radeon Software Crimson Edition sorozatú eszközillesztő szoftverek részét képezi, ám a funkció DirectX 12 alatt eddig még nem volt elérhető. Hogy miként működik a Frame Pacing? Ezt pont az a fickó magyarázza el, aki a The Tech Reportnál a fentebb említett teszteket készítette, majd tavaly az AMD-hez igazolt át, így most már a pirosaknak dolgozik. Át is adjuk a szót Scott Wassonnak.
A fenti bemutató egyértelműen elmagyarázza, mi a Frame Pacing előnye – a dolog annak ellenére is könnyedén megérthető, hogy angol nyelven szól hozzánk az előadó. A DirectX 12 alatt is elérhető Frame Pacing „szolgáltatás” a tegnap bejelentett Radeon Software Crimson Edition 16.10.1 részét képezi, így aki DirectX 12-es játékok alatt szeretné élvezni Radeon alapú Multi-GPU rendszerének teljesítményét, tegyen egy próbát az új driverrel.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. tibaimp
2016.10.07. 19:11
"Ezt pont az a fickó magyarázza el, aki a The Tech Reportnál a fentebb említett teszteket készítette,..." -- fickó: egy kicsit erős egy ilyen oldalra nem, de mondjuk jót nevettem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. comeon
2016.10.07. 19:29
Valaki próbálta már közületek, hogy tényleg szebb/jobb/folyamatosabb a játék ezzel a megoldással?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. I.Jozsef83 comeo...
2016.10.07. 19:43
100% hogy nem , de a helyi önkéntes szakértők mindig jobban tudják . Ezt nem tudtad ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. pdx06
2016.10.08. 00:23
Másfél éve van DX12 de kézzelfogható dolgot azóta se láttam belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. s_otto pdx06
2016.10.08. 11:51
Már lecsengett. Most az SM6 és az AGS 4.0 a menő. Csak az amd tudja, az nvidia bele fog dögleni. Ezek az év hátra levő részére az irányelvek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Hawaii
2016.10.08. 17:24
"...egy kártyával pl 80fps, 2 karival 85 fps,
Nade most , ezekszerint most minden szuper, lesz stabil 42 ?Ahogy kapcsolgatja a frame pacinget a videóban , nekem ez jön le."

Nem. A Frame Pacing nem az FPS-t (a mozgás 1 másodperc alatt megjelenített állapotainak összegét) hivatott változtatni, hanem az állapotok megjelenítésének ütemezését egyenletessé tenni. 1:58-nál a grafikon azt mutatja, hogy mennyi időt kell várni a páratlan és a páros állapotokra. A páratlanra sokat, a párosra keveset. Utóbbi szinte azonnal követi a páratlant, így hiába van meg a 60 FPS, látszólag csak 30-nak tűnik. Az ideális az, ha a mozgás fázisai egyenletesen, azonos időközönként követik egymást.

Frame Pacing OFF: __OO____OO____OO__
Frame Pacing ON: _O__O__O__O__O__O_

Ez csak egy szemléletes példa a sokféle ütemezési anomáliára, ami előfordulhat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. noPublicFG
2016.10.08. 23:18
A fickó egyáltalán nem pislog. Lehet, hogy droid. Vagy üvegszemű. Az is lehet, hogy vak, vagy csak "farkasszemet néz."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Wines
2016.10.09. 09:34
Ez kellett, hogy az RX 490-esen a dual GPU jól menjen majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Hawaii
2016.10.09. 11:06
"De a videóban az fps a felére esik."
A hírbeli videóban ms a mértékegység, ott biztos nem.
És bár nem volt kedvem elmélyedni benne, az általad linkelt videó meg 2 hónappal ezelőtt lett feltöltve, így annak sejtésem szerint aligha van köze a mostani ütemezéssel kapcsolatos újításhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Hawaii
2016.10.09. 15:24
Teljesítmény kérdésben nem foglaltam állást. Nyitott kapukat döngetsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. beleutomaz...
2016.10.09. 21:00
Nem jatszik mindenki olyan jatekkal ahol az engine kotve van az fps-hez hogy valodi kulonbsegek legyenek. pl cs-csgo familia es cod (quake engine miatt). Amikor a jatek 60-tol folytonos minek kiszamolni a kovetkezo 140 fps-t 200-ig? Aztan panaszkodunkl hogy forro a gep, zug a ventilator, nagy a villanyszamla.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Kajafun
2016.10.10. 08:06
#13
Elég hülyén fogod fel a dolgot!
Pl én is annó megvettem az r9 290oc-t, de amellett, hogy sokat wowozok, más játékokkal is játszok. Míg wowhoz nem kell a kártya teljes ereje 60fps-hez,más új játékokhoz kell. A monitorom pedig 60hz-es,feleslegesen nem fogok a kártyával számoltatni ha a monitor úgy sem jeleníti meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. uran313406
2016.10.10. 20:47
60 fps-nél 60HZ-es monitoron ha megvan a 16.666ms frametime, akkor semmi különbség nem lehet reakcióidőben ahhoz képest, ha nincs a vsync bekapcsolva.
Egy 60Hz-es monitoron ha többel megy és jó a frametime, semmit nem érezhetsz, csak placebo. (nekem is van ilyen ismerősöm, de persze nem játszik jobban tőle )
Ha megvan hozzá a kijelződ (120,144 Hz vagy most jönnek a magasabbak) egyértelmű, hogy van különbség, de ami nem tud többet 60-nál minek járatni? Feleslegesen többet eszik, hangosabb is és rövidül az élettartam is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. j3my
2016.10.11. 20:08
Maximum akkor van értelme, ha magasabb tickrate-el frissít a szerver és a kliens gép között a program mint 60Hz. CSGO-n jellemzően vannak 128-as szerverek, de a többi játékban aligha.
Például LoL- 30, RainbowSix - 60.
De látni éppenséggel ezt sem látod. Mezei monitoron semmi különbség nem lehet 60Hz felett, ne terjeszd a hülyeséget kérlek .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!