iPon Hírek

Már lehetnek minijátékok a töltőképernyők alatt

Dátum | 2015. 12. 02.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Miért van, hogy eddig nem játszhattunk minijátékokkal a töltőképernyők alatt? Nos azért, mert a Namco 1995-ben levédette a kiegészítő minijátékok használatát a töltőképernyők alatt, és a védjegy most, húsz évvel később járt le, így megnyílik a lehetőség mindenki más előtt is. Mégis az utóbbi pár FIFA-játék alatt igenis lehetett mindenfélét csinálni töltés közben, például kapura lőni, vagy bábuk között szaladgálni - mondhatnátok. Ez igaz, de a Namco által levédetett dolog kifejezetten arra vonatkozik, hogy egy adott játék töltőképernyője alatt egy egészen másféle minijátékot tolunk - ez alól pedig kiesnek az olyan dolgok, mint a FIFA megvalósítása, ahol a fő játék egy kis szeletét élvezhetjük. Hogy egy példát is említsünk: a Namco által kiadott Ridge Racerben például a Galaxiannal lehetett játszani. Mivel a védjegy hivatalosan november 27-én lejárt, így elméletileg szabad a pálya minden fejlesztő számára, hogy hasonló dolgokat implementáljon. Kérdés, hogy akarnak-e? Számos példát látunk arra, hogy különböző stúdiók megpróbálják némileg érdekesebbé tenni a töltést, például az Elder Scrolls-játékokban 3D-s modelleket forgathatunk, de például a The Witcher 3 hosszú (legalábbis konzolon) töltőképernyői alatt nem történik semmi. Persze, a fejlesztők alapvetően igyekeznek elkerülni a menet közbeni töltést, hiszen az mindenképpen kiránt minket a játékmenetből, de ez sokszor nem lehetséges. Ti mit gondoltok? Szívesen ütnétek el az időt a töltések közben valami kisebb játékkal? Hiányzott ez az egész nekünk? (Nekem igen!! - Magrathea)
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. Rimagras
2015.12.02. 17:02
Ridge Racer- USA PS-em volt, EU még sehol, mondom bent a master pc race kollégáknak, hogy van egy konzolom, behozom megmutatni. Ridge CD benne volt, összedugom, bekapcsolom, bejön a Galaxian - lövöldözök és mondom, na milyen? Azok persze lenézően mondták, hogy gagyi, erre press start - zene, 3D autók bedobálása, tökéletes 3D játék, áll leesés, flawless victory.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. gombabacsi
2015.12.02. 17:06
c64-en is láttam egy ilyen játékot, nem semmi volt technikailag. igaz, elég lassan töltött
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Vazul267
2015.12.02. 17:48
Emlékszem, hogy ilyet utáljra még valamelyik ps1-es játékon találtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. SoulEater7...
2015.12.02. 18:28
És mit csinálunk, míg betölt a minijáték?

Egyáltalán nem értem, hogy a Namco ezzel mit nyert, vagy egyáltalán volt-e értelme levédetni ezt a lehetőséget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Resike
2015.12.02. 18:32
Inkább a töltőképernyőket kéne teljesen kivenni. Tudom, hogy jó néhány játékban ez lehetetlen, de az ilyen multis körökre osztott végtelenített játékokban tökélesen lenne. Jó példa az Overwatch:

Csapat összeállítás alatt tölt be, ha nincs meg a csapat bedob deathmatch-re a jelenleg már csatlakozott játékosokkal, valamint a pályát is felderítheted. Amikor vége a körnek, akkor már el is kezdi betölteni a következő meccset. És minden megy előröl.

Csak azt nem tudom, hogy miért kellett 30 évet várni, hogy végre valaki ezt megvalósítsa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Kajafun SoulE...
2015.12.02. 18:45
Azért mini játék, mert azonnal betölt. -_-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Terror
2015.12.02. 19:13
Olyan mikor lesz, hogy nem lesz töltőképernyő? A játékok fele elfér a memóriában úgy ahogy van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. fofoka Terro...
2015.12.02. 19:57
Ez lenne a profi megoldás. Akkor csak a játék elején lenne egy irdatlan hosszú töltés. Mondjuk elindítod a játékot, leugrasz a közértbe bevásárolni, hazamész, és már játszhatsz is. A minijátékkal..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Shinjiii Rimag...
2015.12.02. 21:13
Jó kis történet, bár nekem a Ridge Racer sose jött be, nem tudom mit ettek/esznek rajta a japcsik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. lordkex
2015.12.02. 22:28
Azt mondjátok meg nekem, hogy pl rainbowsix vegas: siege-nél mikor tölt? Mert nekem egy egyszerű HDD-m van, de a karakterkiválasztás után kb 4 sec és megy a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.12.02. 22:48
Most játszottam a bétával egy picit, az szerintem pont olyan megoldású lehet, mint a Resike által említett Overwatch: karakter - fegyver stb. választás alatt már tölti a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. regener
2015.12.03. 11:41
Az Assassin's Creed-ekben legalább tudtál futkorászni meg ugrálni egy átlátszó nagy kockában a karaktereddel töltés alatt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Supra
2015.12.03. 11:42
Szerintem nem az a kérdés, hogy miért védette le, hanem hogy hogyan tudta egyáltalán levédetni:

Ez alapján én pl. levédetem, hogy TV nézés közben ne lehessen kenyeret szeletelni, mert az az én ötletem!
Sőt, egyáltalán, a két dolog együttes csinálását én találtam fel levédetem!

Undorító ami a szabadalmak terén történik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Ch00ler
2015.12.03. 14:53
Levedette, akkor levedette.
De ezek szerint tul sokan nem akartak ezekert is a jogokert fizetni a Namco-nak az elmult 20 evben

Szerintem nem olyan veszesek a toltesi idok manapsag. En meg valamelyik C64 jateknal lattam ezt a toltes kozbeni jatekot. Ott meg volt ertelme, mivel tobb percig toltotte a cuccot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kiskoller Terro...
2015.12.03. 15:30
Töltőképrenyő nem csak a HDD->RAM töltés miatt kellhet, játékmotortól függően egyéb számításokat is végre kell hajtani a pálya betöltése előtt. XRAY jó példa erre.

De manapság tényleg nagyon rövidek ezek az időiintervallumok, SSD-nek köszönhetően.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. VikMorroHu...
2015.12.06. 15:40
... és tényleg lehet forgatni a 3D modelleket Skyrim töltőképernyőkön. Mik derülnek ki ennyi idő után...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!