iPon Hírek

Márciusban tovább bővült a vezetékes szélessávú piac

Dátum | 2009. 05. 21.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Március végére a hazai vezetékes szélessávú-előfizetések száma a februári 1,566 millióról 1,583 millióra nőtt - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH). Az adsl- és kábelmodemes előfizetések száma 2009 első negyedévében 46 ezerrel, az elmúlt egy év alatt pedig 185 ezerrel nőtt.

Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók és a négy legnagyobb kábeltévé-társaság önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú adsl-internetszolgáltatásra előfizetők száma márciusban 802 ezerről 804 ezerre nőtt.

A gyorsjelentésben szereplő négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, Digi) szélessávú internet-előfizetőinek száma 550 ezerről 561 ezerre emelkedett. A négy kábelszolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 70 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma országosan mintegy 779 ezer volt március végén.

Az NHH adataiból az is kiderül, hogy az elmúlt egy év során gyorsabban nőtt a kábeles internet piaca az adsl-alapú szolgáltatásoknál. Amíg ugyanis 2008 márciusában 770 ezer adsl-előfizetőjük volt a cégeknek, ma pedig 804 ezer (vagyis 34 ezerrel nőtt az ügyfelek száma az elmúlt 12 hónapban), addig a kábeles piacon 115 ezer új előfizetőt gyűjtöttek be, hisz 2008 márciusában még csak 446 ezer kábeles internet-előfizetőt tartottak számon, idén márciusban pedig már 561 ezret. A kábeles előfizetők száma 6-9 ezerrel gyarapodott havonta; ennél "jelentősebb eltérés", 14 és 15 ezres gyarapodás tavaly március és április, valamint június és július között következett be. A leggyengébb hónap május-június volt, ekkor ugyanis csak hatezerrel nőtt a kábeles internet-előfizetők tábora. A kábelesnél nagyságrendileg kisebb mértékben szaporodott az adsl-előfizetők száma az elmúlt egy év során, havonta általában 1-2-3 ezres ügyfélszám-gyarapodást regisztrálhattak a cégek, amelyek minden bizonnyal megörültek tavaly márciusban és decemberben, amikor 5-5 ezerrel nőtt ez ilyen típusú előfizetések száma. A mélypont egyébként, amikor a társaságoknak csupán egy-egy ezerrel sikerül gyarapítaniuk ügyfélbázisukat, 2008 április-május, illetve október-november között volt.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!