iPon Hírek

Máris hatalmas leépítés a Daybreak Game Companynál

Dátum | 2015. 02. 13.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Sony múlt héten jelentette be, hogy a belsős stúdióitól különálló egységként működő Sony Online Entertainmentet eladta a Columbus Nova befektetési csoportnak. Nem sokkal később John Smedley, a stúdió elnöke elárulta, így a csapat tulajdonképpen független fejlesztőként működhet tovább, jóval több lehetőségük lesz a jövőben, és úgy mellesleg át is nevezték magukat Daybreak Game Companyra. Smedley akkor azt mondta, a felvásárlás nem érinti a folyamatban lévő projekteket. Úgy tűnik, hogy a történet egészen a mai napig volt vidám. Ma ugyanis a vállalat egy nagy leépítési hullámot indított el. Hogy pontosan mennyi dolgozót küldtek el, egyelőre nem tudni, de belsős források szerint akár a csapat 40%-a is munkanélkülivé válhat még a hétvége előtt. Mivel ezt egyelőre nem tudjuk megerősíteni, így térjünk át arra, ami viszont biztos. Az elküldöttek között van Linda “Brasse” Carlson, a stúdió arca, a közösséggel való kommunikáció globális vezetője. Szintén lapátra került David Georgeson, az EverQuest franchise igazgatója, aki a sorozat első napjaitól kezdve ezeken a játékokon dolgozott. Az EverQuest részleg egyébként is nagy ütést kapott, hiszen szintén menesztették az EverQuest Next / Landmark vezető producerét, Eric "Felgon" Smith-t, a kreatív igazgató Jeffrey Butlert, valamint a vezető történetíró Steve "Moorgard" Danusert is. Az eddigi hírek szerint a H1Z1-eseket érintette legkevésbé a leépítés, a Planetside 2 csapatát közepesen, míg az előbb említett EverQuest-brigád kapta a legnagyobb átszervezést. A Daybreak a szokásos PR-os nyelvezetű közleményében konkrét okokat nem említ, csak annyit, hogy a leépítésekkel és átszervezésekkel egy hatékonyabb, jobban működő stúdió jöhet létre, ami függetlenként így nagyobb eséllyel állja majd meg a helyét. A stúdió ragaszkodik hozzá, hogy a készülő játékokat mindez nem érinti negatívan.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. madcaptain
2015.02.13. 11:23
Na gondolom az nextgen Everquest MMO-ra varok ezen hir hallatan szivroham kozeli allapotba jutnak. Ha igy haladnak a multik, eljutunk oda hogy a piacot az indie-kbol kinott kozepstudiok iranyitjak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. otherl
2015.02.13. 21:16
Ennyire nem megy a Planetside, meg az Everquest, hogy kidobták őket a Sony-tól? Azt hittem, hogy ennél azért sikeresebbek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kiskoller other...
2015.02.13. 21:43
Annyira nem mennek, hogy december óta szó szerint játszhatatlan a Planetside 2.

Most nem túlzok, teljes mértékkel játszhatatlan. Valami ISP vagy hálózati elem összeomlott, vagy csak szimplán a szervereket törték el, de minden nap megpróbálok játszani, és egy két nap kivételével mindig 10 perc után kilépek a lag miatt. Egyszerűen elveszti a szerver a felé menő csomagok 80%-át. Ez nem latency probléma.

Ettől viszont van, hogy másodpercekig nincs update. Aztán instant meghalsz. Medkitek nem működnek emiatt. Se alap funkciók (járműket, fegyverek vásárlása) Se a láthatatlanság egyik kasztnál.

De az elmúlt két évben nem volt 1 teljes olyan hónap, amikor komoly bugok vagy szerverproblémák nélkül, normálisan futott volna az a játék. Nem volt egy sem.

Volt már hónapokig tartó mikrostutter, volt extra alacsony FPS, most ugye packet loss, volt szimplán sok lag, most amúgy a knifing se megy mióta "fejlesztettek" rajta.

Rengeteg feature-t beígérték, ezek közül csak pár valósult meg, azok se úgy, hogy ténylegesen segítsék növelni a színvonalat.

Hiába jó játék, hiába egyedi, ez így sokáig nem mehet. Az utóbbi több hónapos kiesés után szerintem elege lett a boardnak.

Nem volt olyan major update, ami nem törte volna el a játékot. Ha implementálnak egy új dolgot, azzal rengeteg bugot hoznak be. Másfél év kellett ahhoz, hogy egy PTS szervert összehozzanak. De még ezt se tudják normálisan használni, rengeteg patch a PTS-es tesztelést megkerülve jelenik meg a Live-on.

Tehát alapvető dolgokat szúrnak el, többször, aminek hosszantartó nyoma van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. otherl kisko...
2015.02.13. 22:03
Mondjuk azt tudtam, hogy a hálózati kódja szar. Az egyetlen játék volt ami után újra kellett indítanom a routereimet, mert kifektette őket. Azóta sem jöttem rá, hogy mivel. Kár érte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. lewyrus
2015.02.13. 23:17

Bár érdekes kihívás három és fél perccel előre tervezni a játékot, platoon leadként valahogy meglennék nélküle. Monjuk a VoIP teljesen akadásmentesen ment...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kiskoller
2015.02.14. 17:33
Tegnap DDOS támadás alatt volt a SOE legtöbb szervere, azért volt nagy a latency. Nekem maga a latency általában kicsi szokott lenni (már ha úgy nézzük hogy többszáz emberrel együtt játszok egy MMO-ban) a connection quality viszont mindig "bad" ami packet loss-ot takar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!