iPon Hírek

Mass Effect 4 - Nem hasonlít majd az új Dragon Age-re

Dátum | 2015. 02. 04.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Azt tudjuk, hogy a Dragon Age Inquisition volt a BioWare eddigi legsikeresebb játéka. Azt is tudjuk, hogy a legtöbb Electronic Arts-játékhoz hasonlóan a Mass Effect 4 is a Frostbite motorra épül majd. Sok rajongó aggódik tehát, hogy a BioWare egyszerűen fogja az új Dragon Age által megteremtett alapokat, és azt sémának használva egyszerűen ráhúz egy sci-fi külsőt, és elnevezi Mass Effect 4-nek. Aaryn Flynn, a BioWare Edmonton vezetője azonban gyorsan reagált, és igyekezett megnyugtatni mindenkit: erről szó sincs, de ő is megérti, hogy miért gondolhatják sokan ezt. És ezzel valószínűleg nem csak arra akart finoman utalni, hogy nem lépnek rá a Ubisoft által kitaposott ösvényre, hanem arra is, hogy korábban a BioWare már azt nyilatkozta, hogy az új Dragon Age által megteremtett technológiai alapokat felhasználja majd a stúdió az új Mass Effectben. Ennek köszönhetően például jóval nagyobb területeket lehet majd felderíteni töltések nélkül - ezt egyébként egy másik, teljesen új, eddig be nem jelentett BioWare-játék is használja majd. Ettől függetlenül Flynn szerint a két játéknak nem sok köze lesz egymáshoz, a Mass Effect ugyanis a saját, igen-igen gazdag univerzumára és egyedi játékelemeire épít. Az úriember a Mako járművet hozta példaként, ami nem azért kerül be a Mass Effect 4-be, hogy a Dragon Age lovának helyi megfelelője legyen, hanem azért, mert már az első Mass Effectben is benne volt, és most megpróbálják jobban megcsinálni. "Valójában azt mondanám, hogy sokkal nagyobb hatással volt az új Mass Effect játékmenetére a régi konzolok teljes elhagyása, mint a Dragon Age Inquisition megjelenése."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

27. vivanto
2015.02.04. 08:41
Nem igazán értem hogy ez miért is lenne baj. A Dragon Age-eket sose próbáltam, de az Inquisitiont több review is úgy jellemezte, hogy Mass Effect fantasy köntösben. Most hogy ha erre húznának egy sci-fi köntöst, akkor nem pont egy rendes Mass Effectet kapnánk?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Asagrim vivan...
2015.02.04. 11:31
Azért mert a "variációk egy témára" nem nyerő. Én akkor nyomtam uninstallt DA3-ra, amikor megláttam, hogy reaperek ellen kell serege ... aaakarom mondani az inkvizíció .... áh mindegy, egy kutya, a DA legyen DA a ME meg legyen ME.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Supra vivan...
2015.02.04. 11:51
.... vagyis akkor nem a DA hasonlít az ME-re? :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. InGen
2015.02.04. 12:08
A hírben nem fejthetem ki a saját véleményem, úgyhogy megteszem itt.

Szerintem ez igazából kamu és tűzoltás. Látszott, ahogy a DA egyre inkább kezd el hasonlítani a Mass Effectre, a DAI meg már teljesen olyan lett.

Az EA megtalálta azt a sémát, amit egyaránt zabál a nép PC-n és konzolon, és kurva sokat el lehet belőle adni. Ez a séma tulajdonképpen egy akciójáték némi beszélgetéssel és nagyon könnyed RPG-elemekkel.

A helyzet kábé ugyanaz, mint amikor a Ubisoft az Assassin's Creed 2-vel megtalálta a tökéletes formulát. Szerintem mostantól minden BioWare "szerepjáték" kábé ugyanolyan lesz, mint a másik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. meglivorn
2015.02.04. 12:10
Csak pár megjegyzés:
Ha a "DA ugyanolyan mint az ME" alatt azt érted, hogy van cutscene meg dialógus, meg történet és a sztoriküldetések mellett mindenféle melléktennivalók, akkor valóban. Majdnem ugyanolyanok. Sőt, mivel a dialog-wheel is közös pont szinte minden Bioware játékban ME1(2007) óta, szinte ugyanazok
Azért túlzásokba nem kellene esni. Nem tudom honnan akar jönni ez a reaper hasonlat a DAIhoz, mintha a démonok, a fade, a darkspawn vagy a Black City nem lett volna alaptéma az első játék óta. Könyörgöm, már a DAO sztorija az az agyonhasznált sablon volt hogy jön az "ork" horda és mindent feléget neked meg meg kell állítani, a végén meg leölni a sárkányt. Ha valami, az lett volna "reaperes".

Amúgy a scifi/fantasy egymás köntösében se új, láttam már a hobbit történetét mint cyberpunk sztorit, a mass effect egy részletét tündérmeseként, stb...

Magánmegjegyzés: remélem az uj MAKOt is fejre lehet állítani. Anélkül nem ér semmit az egész
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. meglivorn InGen
2015.02.04. 12:14
Bocs, ez post közben jött...
A gáz nem az hogy egyes technológiák (dialog wheel, cutscene stb.) közösek lesznek a cég különféle franchise-i között, hanem hogy a fanok anyáznak ha a játékok nem ugyanolyanok. Mert ha az egyikben volt X stat meg skill és craft akkor legyen a másikban is, de persze ha mindkettőben van akkor mér tökugyanolyan a kettő...
Lássuk be, ha van a fejükön sapka az a baj, ha nincs, az a baj...

(mellesleg tényleg nem értem ezt a DAI-ME hasonlítást. A DA2 esetében még rendben volt, de a DAI baromira a DAO mentén halad, kicsit modernizálva.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Asagrim megli...
2015.02.04. 12:50
Itt totálisan nem a user interface a lényeg, hanem hogy a játékelemeket ültetik át egyikből a másikba.

Ha meg szerinted nem totál ugyanaz volt a sereg gyűjtögetős téma a Reaperek ellen Mass Effect 3-ban, mint a befolyás/haderő gyűjtögetése a Dragon Age Inquisition-ben, akkor a kettő közül valamelyikkel tuti nem szembesültél személyesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. pocla
2015.02.04. 13:11
Az nem gond hogy pár jó ötletet átültetnek sztem, MEben úgyis az űrt járjuk biztos rengeteg újdonság lesz. Legalább ők csinálják, mert új elder scrollra vagy halflifera hiába várok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. meglivorn Asagr...
2015.02.04. 13:24
Heh. Mass Effect 3 4. replayben vagyok épp a végén, DAIból valóban csak 1 kb 110+ órás végigjátszásom van.
Szóval igazad van, nincs személyes tapasztalatom
Vagy talán pont hogy egymás mellett látom a kettőt.
Kitudja?
A kettőt nem találtam hasonlónak. ME3ban a Military Power egy nyiltan közölt szám, ami minden egyes beszerzett erőforrással növekszik.Szerepe semmi más, mint hogy mi fog történni az endgame alatt (azt most nem taglalnám hogy ez miért volt rossz megoldás, volt, elmúlt, lépjünk túl rajta).
A DAIban az Influence leginkább az Inquistion mint szervezet befolyása leginkébb a perk-eket adja meg (szintlépés szerűen, esetleg a vezetőség munkáját könnyíti, de erre nem találtam konkrétumot), a Power pedig, amit közvetlen szerzel, a tényleges erőforrás amit fel is használsz amikor új területeket nyitsz meg vagy olyan mission követekezik ami a fő történetet befolyásolja.

Na mindegy, tuképp semmi értelme itt vitázni csak kiszakadt belőlem. Bocs. De sokszor tényleg azt érzem, hogy egyik oldalon a "rajongók" egy adott játékot akarnak (crafting, inventory-tetris, felfedezés, befolyásépítés, minionok felszerelgetése, mittudomén), de ha a dolgok elkezdenek hasonlítani akkor meg azért megy a sírás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Th3Ac3
2015.02.04. 13:47
Maga nemében mindkettő játék remek képességekkel rendelkezik, és mivel egy cégről beszélünk elkerülhetetlen egyes elemek kölcsönvétele a másiktól azért hogy jobbá tehessék azt. Lehetnek nagyon hasonlók és kelthetik a "láttam én már ezt valahol" érzést de ha más aspektusból sokat fejlődik az adott játék ez igazán elnézhető neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. vivanto pocla
2015.02.04. 13:47
Argonia... én speciel jobban várok egy új Fallout-ra ha már itt tartunk, a TeS játékok olyan meh szinten vannak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Andos
2015.02.04. 15:42
Végre egy Mass Effect poszt. Szerintem az egyik legjobban kidolgozott sci fi játék az utóbbi 7 évben. Viszont Shepard hiányozni fog nagyon. A személyisége hatalmas húzóereje volt a játéknak. Garrusnak, Talinak, és Shepardnak hatalmas rajongótáboruk van, amit meg is tudok érteni.
Emellett ez a mako-s felderítős része a játéknak szerintem szörnyen unalmas volt. Már sokszor nagyon tele volt a tököm hogy jelöletlen ásványokat keresgessek órákig minden felderítésre alkalmas bolygón, csak hogy kicsit több xp-t meg kreditet kapjak. Sokkal hasznosabb dolgokra is elpazarolhattam volna az időm makozás helyett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. themicsik
2015.02.04. 16:05
Ha az alap cselekményszál nem az lesz hogy össze kell gyűjteni mindenkit, hogy legyőzz egy nagyobb gonoszt, akkor nem lesz baj szerintem. Mellesleg kíváncsi leszek, hogy mennyi köze lesz az első három részhez ha már megkapta a 4-es számot a neve mellé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. pdx06
2015.02.04. 16:40
Amíg nem tesznek bele magyar nyelvet, addig nem is érdekel. Rájöhetnének hogy sokkal jobban eladhatóak az ilyen játékok, ha le vannak fordítva. Ha az első két részt képesek voltak kiadni több nyelven, akkor nem értem miért szüntették be a fordítást. Oké, most lehet azzal jönni hogy az angol nyelv ismerete már alap, ezzel nincs is gond, de általában az emberek nem perfekt beszélik a nyelvet, és minden párbeszédben találni olyat amit nem értenek. Ráadásul a magyar nyelv más hangulatot is ad a játéknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. pdx06 Andos
2015.02.04. 16:44
Shepard nekem egyáltalán nem hiányzik, mivel saját karaktert készíthet az ember. Én egyáltalán nem a default karakterrel játszottam mert nem volt szimpatikus kinézetre. Inkább készítettem egy hidroszőke hajú jobban scifi-be illő karaktert, és ha lesz rá mód akkor az újban is megalkotom ugyanazt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. j.panzer
2015.02.04. 16:57
Engem nem érdekel, amíg lehet a Mass Effect-ben jófajta románcokat tolni, kapcsolatokat építeni és sokat lőni, addig jöhet. Ha bármelyik elemet kispórolják, nekem ott lesz vége.
Jah meg az irányítást ne csesszék már tönkre, legalább PC-n. Az eredeti trilógiánál minden résznél egyre konzolosabb lett. ME3-ban minden létező dolgot a Space csinált. Az már hihetetlen gány volt.
Teszem hozzá, lenyeltem a dolgot, és így is végigtoltam az összes részt vagy 6-8-szor mert a story annyira jó volt. Leszámítva a botrányos végét (legalábbis EC nélkül).

Váááá ME a világ legjobb játéka. Nagyon várós a 4.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. j.panzer Andos
2015.02.04. 17:20
Héééé... Liarát miért hagytad ki??? Ő volt a nagy Ő... Óh, hogy mennyit csaptam neki a szelet. Persze nagyjából minden értelmes párkapcsolatban van egy végigjátszásom. Még egy FemShep+Traynor-om is van, az is cuki volt. Persze van pár olyan románc, amibe bele sem kezdtem, mert nem vette be a gyomrom.

De alapvetően Liara. (Jó tudom, nagyon banális, meg common, de akkor is).

A makóval sem értek egyet. Én imádtam. Imádtam suhanni az ismeretlen, gyönyörű tájakon, gyűrűsbolygós naplementéket nézni, hol vulkánokon, hol jégvilágon, kisebb-nagyobb, kevesebb-több holdakkal, napokkal. Nagyon szép volt. És a hangulatuk is leírhatatlan. Mindet imádtam. Utoljára a Chrom című játéknál jött be ennyire egy játék hangulata.
Egyedül 1-2 bolygó ment az agyamra, amin már annyira meredek hegyek voltak, hogy feljutni rájuk, vagy átmászni rajtuk külön szívás és félpályás kerülő volt.

Persze megértem, hogy sokan (főleg a türelmetlenebbek, meg a "shoot only" típusok) ezeket a makózásokat a "játékmenet megszakításaként" élték meg. De én nem. Sőt, nekem az összes többi részből hiányzott.

Amúgy meg, még ha a legszívatósabb bolygókat nézzük is, én azt mondom, hogy ezerszer is inkább ez, mint a ME2-ben lévő bolygószkennelés. Nah, kérem AZ bizony mocskos unalmas volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Kerty
2015.02.04. 18:04
tőlem legyen ugyan olyan, mert ez igényes. Nem úgy mint uborkáéknál a megszámlálhatatlan toronymászás, hogy felfedezzem a térképet meg stb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. mikej95
2015.02.04. 18:37
Sosem szerettem a Bioware RPG-ket, sem az RPG-nek álcázott TPS-eiket. Ez az örökös rossz/semleges/jó út szinte gyerekes, Witcher fan-ként nézve pedig végletekig szánalmas is. Hiába a történet, a világ és a játékmenet, ha alapjaiban hibás.
Mára nekik is szépen megvan a sablonjuk, ezen nem fognak változtatni, amíg van pár millió olyan hülye, aki mindent hajlandó megvenni és 4 patch és/vagy ingyenes "Season Pass" (Az Istenért is, a játék részének kéne lennie, INGYEN!!!) fejében megbocsát a kiadónak bármilyen copypaste hulladékot is kap.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. BigRega mikej...
2015.02.04. 19:38
Én úgy gondolom, hogy nem kellene általánosan hülyének nevezni olyanokat, akik szeretik a ME-t még akkor is, ha hajlandó olyan kiegészítőkért kiadni pénzt, ami egyébként plusz kalandokat kínál, bár nélkülük is végig lehet játszani a játékot. Mindenkinek saját választása, hogy mivel játszik, de ettől nem kellene megítélni.
Én varom a ME folytatását és jó lenne, ha a ME film is jönne már lassan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Andos
2015.02.04. 21:25
Nem konkrétan a makozással van baj, rosszul fogalmaztam. Az első részben agyfaszt kaptam a terepkialakítástól. Szörnyen igénytelen volt, és keveset tesztelt. Ráadásul nem egyszer a legmagasabb hegy tetejére tették a kibaszott ásvány lelő helyet, vagy felderíthető objektumot...
Csak kisebb bejárható területek kellenek, vagy jelöljenek ki minden célpontot, hogy ne bolyongj már órákig feleslegesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. mikej95 BigRe...
2015.02.05. 09:29
Én a rókabőr vásárló zombi hadseregről beszélek. Mass Effect-tel csak az a bajom(sokszor végigjátszottam), hogy bármennyire is összetett világot épít fel a végén mindig 3 színes robbanással végződik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. s_erno
2015.02.05. 13:18
Csak nehogy az legyen, mint a DA:I-nél, hogy áradoznak ,hogy így meg úgy PC előnyben, aztán kaptunk egy abszolút szánalmas konzol portot...tudom ME3 is "elkonzolosított" volt, de mégsem annyira, mint a Inquisition.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. j.panzer Andos
2015.02.05. 16:16
Na ha így fogalmazol, az más, akkor máris jobban egyet tudok érteni veled. Abban továbbra sem osztom a véleményed, hogy a terepkialakítás gagyi volt, sőt azt sem szeretném, ha kisebb pályák lennének, viszont abban tökéletesen igazad van, hogy a tereptárgyakat (az összeset) JELÖLNI KELL(ENE) valahogyan. Ebben maximálisan egyet kell értsek. Ez a része nekem sem tetszett.

mikej95: Nem-nem, volt az az opció is, amikor semmilyen színű robbanás nem volt, ellenben a Reaperek kiirtották az egész galaxis, és elveszett a mi ciklusunk is.
Ezt leszámítva igazad van, én is tomboltam, hogy mennyire igénytelen a vége. Sok száz óra végigjátszásom volt a sorozatban (mire a ME3 kijött, addigra az első két részt végigtoltam fejenként vagy 6-8-szor) és annyival nem tiszteltek meg, hogy kicsit komolyabb mértékben eltérő animációt betegyenek a végére. Kb. 1 bitnyi eltérés volt az end videók között. Tomboltam.
Igénytelen volt, és a játékosok arcul csapása. Ezen ugyan tompított valamennyit az Extended Cut, de nem sokat. És eredetileg még az EC-ot is fizetősnek tervezték, csak az általános közfelháborodás nyomására lett ingyenes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. meglivorn
2015.02.05. 17:17
"It is good to see you, Commander. You seem in a pleasant mood."
"Well, we had a good day yesterday. Wrex got his armor back, the pirates got shut down, and I didn't even flip the Mako over."
A Mako-t én is untam, a függvény-generált terepen "kutatni" meglehetősen unalmas volt. De csak a meme miatt megérte

Az endingbe meg nem megyek bele, három év után unom a vitát. Én inkább pont attól féleg, hogy annyira különböző world-state-ek vannak a végén(nem, nem 3), hogy abból nagyon nehéz lesz egy egységes alapot teremteni a következő játékhoz. Hacsak nem döntenek egy "kánon-sztori" mellett (folyton cáfolják, nem valószinű), vagy el nem jelentéktelenítik a trilógia döntéseit ami meg megint csak felháborodást keltene.
Úgyhogy reménykedem, hogy megoldják valahogy normálisan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. BigRega
2015.02.05. 23:52
Én például azt is jobb megoldásnak tartanám, ha ötvöznék az I és a II részben lévő bolygó felfedezést: Előszőr messziről végigszkennelnénk a bolygót. Ahol ásványt jelez, oda szondát dobhatunk le és utána ezek segítségével fejlesztgethetünk. Ahol pedig le kell szállni, ott másképpen jelezne a szkenner. Ezt a koordinátát feljegyezhetnénk a bolygó és a galaxis térképre, amit később - mivel a bolygó felszíne nyílván nagy - célzott landolás után akár mékóval, akár gyalog felkereshetnénk, a küldetéstől függően. Így, gondolom, már nem tartana olyan sokáig a keresgélés, viszont mégis meglenne a bolygó felfedezésének érzete.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. j.panzer megli...
2015.02.07. 11:28
Hát, mint mondtam, én nagyon imádtam Mako-zni, olyannyira, hogy konkrétan hiányoltam a 2. részből. És amikor kijött a Firewalker DLC, és haverom mondta, hogy végre van benne ilyen "Mako-szerű járgány" az M-44 HH amivel lehet felderíteni, húúúúú hogy rohantam beszerezni a DLC-t. Hát aztán annál nagyobb csalódást nehezen tudok elképzelni. Ritka nagy kalap sz** volt az M-44. Konkrétan legszívesebben belerúgtam volna a monitoromba. Mi az, hogy ugrál, mint a bolha?? Mert repülni nem tudott, bár volt rajta egy rakás turbina, mégis 10 méter után kifogyott belőle a szusz. Ehh... na ha van definíciója a gyalázatnak, hát ez az volt.

Amúgy az rohadtul tetszett, mikor a ME3-ban James és Steve vitatkozott, hogy az M-35 vagy az M-44 a jobb jármű-e. James persze igazi műértőként az M35-re tett, de mikor meghallottam, hogy Steve az M-44 híve, nos... mázli, hogy a játék készítői nem írtak olyan opciót a játékba, hogy a csapattagokat ki lehet zsilipelni a vákuumba.

Ami a játék végét illeti, tudtommal 4 fajta van, de ha te tudsz valamit, amit én nem, írd már meg, mert érdekelne mit értesz az alatt, hogy "(nem, nem 3)"


BigRega:
Nekem nagyon tetszik az ötleted, én simán vevő lennék rá.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!